portugal, Jorge Sousa

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Gebruikersavatar
glenn pellis
Berichten: 2361
Lid geworden op: 14 aug 2011, 09:13
Real name: glenn pellis
Locatie: Belgium
Contacteer:

portugal, Jorge Sousa

Bericht door glenn pellis » 20 aug 2012, 20:24

guys and women,

iemand die ene Joge Sousa kent of weet wie het is?

hij wil mijn AFM overnemen, heb gezegd dat ik niet ship naar protugal, nu wil hij een bedrijf zoeken die heb hier komt ophalen.. mij goed, maar ik weet niet of het zaakje te vertrouwen is, ik ken die gast niet, weet niet of hij met mijn voeten speelt of niet

e mail contact:

mail 1:
Hello, my name is Jorge i´m from Portugal and i would like to buy your AFM.Do you still have that machine?If you do could you send more photos to (e mail adress van die gast) RegardsJorge Sousa

mail 2:

Hello Glen,


I am interested in buying it. It seems good to me, you did a good job restoring it.

Do you ship to Portugal? If you do tell me how much is the total (machine plus shipping) and I will do the bank transfer.

Regards

Jorge Sousa

mail 3:

Ok, i will look for a shipping company to go to your place.

Send me your bank account number so I can make the transfer.

For the shipping company I need name address and telephone contact.

Regards

Jorge Sousa
Creature from The black lagoon ,taxi ,Whirlwind, The Shadow ,Road Show, dr who,dolly parton, F-14 tomcat, game of thrones, sttng

Gebruikersavatar
Cedric
Berichten: 827
Lid geworden op: 15 aug 2011, 20:48
Real name: Cedric Andries
Locatie: Belgium

portugal, Jorge Sousa

Bericht door Cedric » 20 aug 2012, 20:27

Indien hij de centen op je rek gestort heeft is er verder toch niets meer waarmee hij je kan :spank:

Gebruikersavatar
NielsVV
Berichten: 39
Lid geworden op: 08 jul 2012, 20:25
Real name: Niels

Re: portugal, Jorge Sousa

Bericht door NielsVV » 20 aug 2012, 20:28

Op flippermarkt verkoopt deze ook een aantal flippers uit zijn collectie. Verder weet ik er niets van.
Current : JP Pre
Left : BF, MBr LE

Gebruikersavatar
glenn pellis
Berichten: 2361
Lid geworden op: 14 aug 2011, 09:13
Real name: glenn pellis
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: portugal, Jorge Sousa

Bericht door glenn pellis » 20 aug 2012, 20:44

NielsVV schreef:Op flippermarkt verkoopt deze ook een aantal flippers uit zijn collectie. Verder weet ik er niets van.
link?
Creature from The black lagoon ,taxi ,Whirlwind, The Shadow ,Road Show, dr who,dolly parton, F-14 tomcat, game of thrones, sttng


Gebruikersavatar
NielsVV
Berichten: 39
Lid geworden op: 08 jul 2012, 20:25
Real name: Niels

Re: portugal, Jorge Sousa

Bericht door NielsVV » 20 aug 2012, 20:53

Zie net dat degene die ik poste een Fernando is en geen Jorge, dus zal wel een andere zijn. Had verkeerd gekeken.
Current : JP Pre
Left : BF, MBr LE

Gebruikersavatar
glenn pellis
Berichten: 2361
Lid geworden op: 14 aug 2011, 09:13
Real name: glenn pellis
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: portugal, Jorge Sousa

Bericht door glenn pellis » 20 aug 2012, 20:57

NielsVV schreef:Zie net dat degene die ik poste een Fernando is en geen Jorge, dus zal wel een andere zijn. Had verkeerd gekeken.
ja had hem ook gevonden, achternaam is zelfde

nu heeft die kerel mij wel toegevoegd op facebook, maar ja of dat iets bewijst...?
Creature from The black lagoon ,taxi ,Whirlwind, The Shadow ,Road Show, dr who,dolly parton, F-14 tomcat, game of thrones, sttng

Gebruikersavatar
jay-jay
Berichten: 837
Lid geworden op: 14 aug 2011, 12:05
Real name: john van gemeren
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: portugal, Jorge Sousa

Bericht door jay-jay » 20 aug 2012, 21:41

in principe glenn, zodra het geld op jouw rekening staat......is het van jou :!:

ik had ook altijd angst daarvoor, maar heb er al vele op een palet gezet, en verstuurd.
wel pas meegeven als je de centen op je rekening hebt "zien "staan :whisling:
Hmmmmmm.......Oooooh moet zo.........

Gebruikersavatar
RO.b
Berichten: 501
Lid geworden op: 25 jul 2012, 13:45
Real name: Rob Breyne
Locatie: Belgium

Re: portugal, Jorge Sousa

Bericht door RO.b » 20 aug 2012, 22:22

jay-jay schreef:in principe glenn, zodra het geld op jouw rekening staat......is het van jou :!:

ik had ook altijd angst daarvoor, maar heb er al vele op een palet gezet, en verstuurd.
wel pas meegeven als je de centen op je rekening hebt "zien "staan :whisling:
Hey Glenn,

Aangezien wij ons eerste kastje binnenkort zullen kopen, heb ik wat "raad" opgezocht bij Marktplaats en Kapaza, enz.
Bij 2dehands.be stond volgende waarschuwing:

1. Koper wil teveel geld betalen
Oplichters (bijv. uit het buitenland) zijn bijvoorbeeld uit op uw artikel en op uw geld. Zogenaamd ''per ongeluk'' maken ze teveel geld over, waarbij ze u achteraf vragen het verschil terug te storten. Het bedrag dat zij op uw rekening storten, is gestort met een ongedekte cheque. De bank haalt het volledige bedrag na circa twee weken weer van uw bank. U bent uw artikel en je geld kwijt.

Een voorbeeld:
U biedt een wagen aan voor 6.000 euro. Een oplichter stort "per ongeluk" 10.000 euro op uw rekening. U levert vervolgens de auto en stort de teveel betaalde 4.000 euro terug op zijn rekening. Het volledige bedrag wordt door de bank na twee weken van uw rekening gehaald. Uiteindelijk bent u de auto kwijt en het door u teruggestorte bedrag.

Ik beken dat ik hier geen ervaring mee heb. Hoop dat het je helpt...

Vriendelijke groeten,
ROb & Steffie
Gezocht: Stern eind jaren '70 - begin '80. Alle hulp welkom!

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2805
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: portugal, Jorge Sousa

Bericht door g94 » 20 aug 2012, 22:42

Als je "Jorge Sousa pinball" googlet, dan krijg je amper relevante resultaten. Enkel dat onpersoonlijk facebook profiel , en een grappig youtube channel (wellicht een andere...). Okee, dat zegt niet alles, maar het is toch een argument tegen.

Ikzelf zou het voor geen haar vertrouwen... :run:

Gebruikersavatar
Saru
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 sep 2011, 08:10
Real name: Severijn Huion
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: portugal, Jorge Sousa

Bericht door Saru » 21 aug 2012, 06:17

Me neither.

Keep the pinball in BE/NL! :D
Have: Phantom Of The Opera, Judge Dredd, Mame Cab, Lucky 21, Electronic Dart

Gebruikersavatar
Gunske
Berichten: 448
Lid geworden op: 25 aug 2011, 11:26
Real name: Kevin Guns
Locatie: Belgium

Re: portugal, Jorge Sousa

Bericht door Gunske » 21 aug 2012, 08:04

stap gewoon eens naar uw bank? Bij mij is het immers niet mogelijk om geld over te schrijven van een rekeing waar niets op staat :mrgreen:
Owning; MB
Sold; CV, TAF, TZ, WH20, RS, CFTBL, MSF, Nucore RFM, NGG, FT, TFTC, TF pro, SNK NeoGeo 161in1 Arcade

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: portugal, Jorge Sousa

Bericht door HarrieD » 21 aug 2012, 09:09

RO.b schreef:
Hey Glenn,

Aangezien wij ons eerste kastje binnenkort zullen kopen, heb ik wat "raad" opgezocht bij Marktplaats en Kapaza, enz.
Bij 2dehands.be stond volgende waarschuwing:

1. Koper wil teveel geld betalen
Oplichters (bijv. uit het buitenland) zijn bijvoorbeeld uit op uw artikel en op uw geld. Zogenaamd ''per ongeluk'' maken ze teveel geld over, waarbij ze u achteraf vragen het verschil terug te storten. Het bedrag dat zij op uw rekening storten, is gestort met een ongedekte cheque. De bank haalt het volledige bedrag na circa twee weken weer van uw bank. U bent uw artikel en je geld kwijt.

Een voorbeeld:
U biedt een wagen aan voor 6.000 euro. Een oplichter stort "per ongeluk" 10.000 euro op uw rekening. U levert vervolgens de auto en stort de teveel betaalde 4.000 euro terug op zijn rekening. Het volledige bedrag wordt door de bank na twee weken van uw rekening gehaald. Uiteindelijk bent u de auto kwijt en het door u teruggestorte bedrag.

Ik beken dat ik hier geen ervaring mee heb. Hoop dat het je helpt...

Vriendelijke groeten,
ROb & Steffie
Sterker nog, je bent je auto, die 10.000 en die 4.000 kwijt. Ik vertrouw dit soort zaken ook niet. Ik zou iig even naar je bank lopen en de "klant" informeren van de gang van zaken. Wacht bijvoorbeeld 4 weken na ontvangst van het geld.

Van de andere kant, als je op pinballowners kijkt zul je zien dat de dichtheid van flipperkast eigendom in NL en BE erg hoog ligt t.o.v. de zuidelijke landen. Dus ik snap wel waarom ze het ver zoeken.

Vraag een copie van zijn paspoort, zijn bankpas en adres. Google streetview zegt vaak ook genoeg.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
Cedric
Berichten: 827
Lid geworden op: 15 aug 2011, 20:48
Real name: Cedric Andries
Locatie: Belgium

Re: portugal, Jorge Sousa

Bericht door Cedric » 21 aug 2012, 09:39

Ik versta niet goed hoe je een overschrijving vanuit buitenland met een cheque doet op een rekening ?
geef die man gewoon je Bic en Iban nummer en verder zal hij niet veel kunnen doen na zijn storting. ( of ben ik zo fout ? )
ga gewoon naar je bank en vraag het daar eens...lijk mij een goed idee verder...

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6168
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: portugal, Jorge Sousa

Bericht door zwartepanter » 21 aug 2012, 09:52

Glenn, die man heeft me ook enkele malen gecontacteerd en ik ben opzoekingen gaan verrichten. Heb toen besloten niet te shippen! ;)

Gebruikersavatar
glenn pellis
Berichten: 2361
Lid geworden op: 14 aug 2011, 09:13
Real name: glenn pellis
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: portugal, Jorge Sousa

Bericht door glenn pellis » 22 aug 2012, 16:01

ik heb hem gisteren gemaild dat ik niet weet dat ik hem kan vertrouwen en dat ik niet weet wie hij is


dit is zijn mail terug:

Hello Glenn,



I don´t understand, i am the one that is at risk since i will transfer money to your account.

I made business like this before but how do you want to sell the pinball machine?? Tell me how do you want to sell it?

In Belgium I have already purchase a Medieval Madness to Bruno Duval from www.bxlcom.com and did it the same way. Is personal Phone : +32 477888007

I have a limousine company in Portugal, you can look in the internet. www.limoeventos.com

Well I hope this is enough for you to sell me the AFM



Regards

Jorge Sousa
Creature from The black lagoon ,taxi ,Whirlwind, The Shadow ,Road Show, dr who,dolly parton, F-14 tomcat, game of thrones, sttng

Gebruikersavatar
Q
Berichten: 3015
Lid geworden op: 12 aug 2011, 08:59
Real name: Steven
Locatie: Belgium

Re: portugal, Jorge Sousa

Bericht door Q » 22 aug 2012, 16:17

Dat gedoe met geld op uw rekening dat er na 2 weken weer vanaf is, gaat bij mijn weten alleen vanuit Ivoorkust en Nigeria. Als dat van op een Portugese bankrekening komt, is alles in principe OK.

Met uw bank gaan praten, gaat niets opleveren. Ik vermoede een paar jaar geleden ook zo iets duister, maar in mijn bank zeiden ze ook "geld dat op uw rekening staat, kan er niet af zonder uw handtekening". Maar blijkbaar kan het wel bij bepaalde banken uit die 2 landen. Die wisten dat niet eens, ik heb het hen zelf moeten zeggen.

Check het eens bij die andere kerel die hij daar als referentie geeft ?
*** Q is good for you !! ***

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6168
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: portugal, Jorge Sousa

Bericht door zwartepanter » 22 aug 2012, 17:54

Die "andere kerel" uit Brussel ken ik, is bij mij nog geweest in Mechelen wanneer ik de MM van Eric verkocht. Die bestaat wel degelijk, én verkoopt de flippers voor zéér veel geld, de kans is erg groot dat dat Erics MM was.

Gebruikersavatar
glenn pellis
Berichten: 2361
Lid geworden op: 14 aug 2011, 09:13
Real name: glenn pellis
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: portugal, Jorge Sousa

Bericht door glenn pellis » 22 aug 2012, 17:55

zwartepanter schreef:Die "andere kerel" uit Brussel ken ik, is bij mij nog geweest in Mechelen wanneer ik de MM van Eric verkocht. Die bestaat wel degelijk, én verkoopt de flippers voor zéér veel geld, de kans is erg groot dat dat Erics MM was.
spreekt diene vlaams? dan bel ik hem eens ofzo
Creature from The black lagoon ,taxi ,Whirlwind, The Shadow ,Road Show, dr who,dolly parton, F-14 tomcat, game of thrones, sttng

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6168
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: portugal, Jorge Sousa

Bericht door zwartepanter » 22 aug 2012, 17:59

Goh Glenn, da's al zeker 5jaar geleden... da's een marchant ofzo... Je kan ook eens naar Bruno mailen of ik wil wel mailen... ;) .

Gebruikersavatar
glenn pellis
Berichten: 2361
Lid geworden op: 14 aug 2011, 09:13
Real name: glenn pellis
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: portugal, Jorge Sousa

Bericht door glenn pellis » 22 aug 2012, 18:01

zwartepanter schreef:Goh Glenn, da's al zeker 5jaar geleden... da's een marchant ofzo... Je kan ook eens naar Bruno mailen of ik wil wel mailen... ;) .
ja als ge da wilt doen? thx
Creature from The black lagoon ,taxi ,Whirlwind, The Shadow ,Road Show, dr who,dolly parton, F-14 tomcat, game of thrones, sttng

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6168
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: portugal, Jorge Sousa

Bericht door zwartepanter » 22 aug 2012, 18:05

Reeds gedaan ;) . Keep you posted!

Gebruikersavatar
jay-jay
Berichten: 837
Lid geworden op: 14 aug 2011, 12:05
Real name: john van gemeren
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: portugal, Jorge Sousa

Bericht door jay-jay » 22 aug 2012, 19:41

als het geld idd zoals Q zegt, via BIC en IBAN komt.........
100% veilig.

en ik weet het glenn, het is idd erg eng om zoiets te doen, maar ik heb er al vele verstuurd, en is altijd goed gegaan
Hmmmmmm.......Oooooh moet zo.........

Gebruikersavatar
glenn pellis
Berichten: 2361
Lid geworden op: 14 aug 2011, 09:13
Real name: glenn pellis
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: portugal, Jorge Sousa

Bericht door glenn pellis » 22 aug 2012, 20:10

jay-jay schreef:als het geld idd zoals Q zegt, via BIC en IBAN komt.........
100% veilig.

en ik weet het glenn, het is idd erg eng om zoiets te doen, maar ik heb er al vele verstuurd, en is altijd goed gegaan
awel, kzal hem tot bij u brengen, arrangeert gij het dan...

ik wacht op antwoord van de Panter

ik probeer een dezer eens langs de bank te gaan
Creature from The black lagoon ,taxi ,Whirlwind, The Shadow ,Road Show, dr who,dolly parton, F-14 tomcat, game of thrones, sttng

Gebruikersavatar
jay-jay
Berichten: 837
Lid geworden op: 14 aug 2011, 12:05
Real name: john van gemeren
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: portugal, Jorge Sousa

Bericht door jay-jay » 22 aug 2012, 20:22

hey glenn, normaal zou ik dat met liefde en plezier voor u doen, maar helaas zit er dat nu niet in
ik heb zelfs geen "flipper "meer aangeraakt sind 3 maanden nu !

als het goed gaat binnenkort weer wel

zal dadelijk eens mijn postje updaten :tongue:
Hmmmmmm.......Oooooh moet zo.........

Plaats reactie