Even voorstellen

Nieuw op dit forum? Het is fijn voor iedereen dat je jezelf eerst even voorstelt.
Plaats reactie
epevadi
Berichten: 122
Lid geworden op: 13 dec 2013, 12:24
Real name: Peter van Dijk
Locatie: The Netherlands

Even voorstellen

Bericht door epevadi » 13 dec 2013, 15:13

Hallo allemaal,

Langs deze weg wil mijzelf even voorstellen: mijn naam is Peter en woon samen met mijn vriendin en dochtertje in het prachtige Standdaarbuiten(Brabant, Nederland). Sinds kort hebben we een nieuw huis met een grote bijkeuken. Invulling daarvoor was snel gevonden: een flipperkast! Enkele bekeken en uiteindelijk een Sega Baywatch gekocht. Kabinet is netjes van kleur maar helaas wel beschadigd met een sleutel. Speelveld is netjes maar ontzettend vies. Ik ben geen deskundige op flipperkast gebied maar ben redelijk handig en ik hoop de kast netjes en goed werkend te krijgen met hopelijk wat hulp van forumleden. Inmiddels ben ik begonnen met het cleanen van het speelveld en vervangen van rubbers en kapotte lampjes. Dit is allemaal goed zelf te doen met wat geduld en het juist gereedschap. Helaas bracht de eerste keer spelen een verhitte spoel voort en daarnaast constateerde ik een niet werkende spoel. Spoel inmiddels vervangen door een nieuwe maar die doet helaas niets....... Bij de niet werkende spoel hing een draadje los. Deze gesoldeerd en jawel hij deed het. Helaas maar voor vijf min :evil: ! Ook deze raakte oververhit. Tips om de storing op te lossen zijn welkom! Soms springt ook de stop als ik de stekker opnieuw in het stopcontact steek. Kortom de kast heeft nog wat aandacht nodig maar dat gaat vast goed komen!
Gameroom: Houdini
Sold flippers: Mustang LE, TWD LE, BM 66 premium, X-Men pro, RS, TSPP, SM VE, WWE LE, Full Throttle LE, LOTR, The Hobbit LE, WOZ LE, Sopranos, POTC, LAH, MSF, Goldeneye, Fishtales and Baywatch

Gebruikersavatar
stEmE
Berichten: 1180
Lid geworden op: 01 okt 2011, 17:34
Real name: Steven Meeussen
Locatie: Belgium

Re: Even voorstellen

Bericht door stEmE » 13 dec 2013, 15:18

Welkom hier Peter en nog veel succes met de Baywatch :cheers: :pin:
Het verschil tussen een oude auto en een oldtimer : als je je begint af te vragen of je de olie zou verversen of ineens de volledige wagen...
http://www.huisbaeyens.be (toneelkostuums en feestartikelen)

Gebruikersavatar
Q
Berichten: 3015
Lid geworden op: 12 aug 2011, 08:59
Real name: Steven
Locatie: Belgium

Re: Even voorstellen

Bericht door Q » 13 dec 2013, 15:23

Welkom, Peter !! :pin:
*** Q is good for you !! ***

Gebruikersavatar
Da Chosen
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 sep 2011, 08:34
Real name: John Snel
Locatie: The Netherlands

Re: Even voorstellen

Bericht door Da Chosen » 13 dec 2013, 15:28

Welkom op het forum! :yahoo:

Wat betreft de Baywatch, Spoelen die oververhit raken worden vaak continu aangestuurd. Wat zou betekenen dat een van de transistors (in dit geval 2) op het powerboard stuk zijn en vervangen moeten worden.

Bij DE en SEGA knallen automatische stoppen vaak uit. Dit is te verhelpen door een NTC te plaatsen. Deze zijn te bestellen voor rond de 45 cent.
In play: Creature From The Black Lagoon, Guns & Roses, Johnny Mnemonic,

epevadi
Berichten: 122
Lid geworden op: 13 dec 2013, 12:24
Real name: Peter van Dijk
Locatie: The Netherlands

Re: Even voorstellen

Bericht door epevadi » 13 dec 2013, 15:38

Thanks Da Chosen. In ieder geval een gerust stellingstelling dat het springen van de stoppen een algemeen probleem is. En ik ga eens met de transistors aan de gang!
Gameroom: Houdini
Sold flippers: Mustang LE, TWD LE, BM 66 premium, X-Men pro, RS, TSPP, SM VE, WWE LE, Full Throttle LE, LOTR, The Hobbit LE, WOZ LE, Sopranos, POTC, LAH, MSF, Goldeneye, Fishtales and Baywatch

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2224
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Cenobyte » 13 dec 2013, 15:45

Hoi Peter, welkom van een mede-Brabander! Ik woon zelf in Sprundel, dus vlak bij jou. Als je eens een keer zin hebt om op een stelletje flippers te spelen: je bent van harte welkom! Ik heb er genoeg staan :mrgreen:

Voor wat betreft je problemen:

Stoppenprobleem: check hier

Het spoelenprobleem is iets ingewikkelder: vermoedelijk is er inderdaad een TIP (transistor die je spoelen aanstuurt) kapot waardoor de spoel constant wordt aangestuurd als de kast aan staat, te warm wordt en verbrandt. De oplossing klinkt relatief simpel: vervang de betreffende TIP, maar daarvoor moet het driverboard uit de kast worden gedemonteerd en moet je uit zien te vissen welke defect is/zijn. Lees dit maar eens vanaf pagina 44.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

epevadi
Berichten: 122
Lid geworden op: 13 dec 2013, 12:24
Real name: Peter van Dijk
Locatie: The Netherlands

Re: Even voorstellen

Bericht door epevadi » 13 dec 2013, 15:56

Hoi Mario,

Bedankt voor je hulp. Stoppenprobleem vind ik niet zo spannend, ga ik tezijnertijd wel eens aanpakken. Het spoelprobleem wel omdat het ook het spelen beinvloed. Is inderdaad een stukje complexer als simpelweg iets vervangen. Ben ook benieuwd of die ene spoel nu ook gelijk defect is. Wellicht verstandiger om professionele hulp in te roepen? Als je iemand in de buurt kent hoor ik het graag.

Mvg,

Peter
Gameroom: Houdini
Sold flippers: Mustang LE, TWD LE, BM 66 premium, X-Men pro, RS, TSPP, SM VE, WWE LE, Full Throttle LE, LOTR, The Hobbit LE, WOZ LE, Sopranos, POTC, LAH, MSF, Goldeneye, Fishtales and Baywatch

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2224
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Cenobyte » 13 dec 2013, 16:19

Ik heb je even een adres gestuurd per PB van iemand die erg goed is in het opsporen van zaken en het repareren ervan. Hij heeft mij ook erg goed geholpen bij mijn Star Trek drama wat uiteindelijk erg veel kleine problemen in één bleken te zijn.

De spoelen zijn meestal niet kapot, soms is het wel de spoelbus die er in zit: die kan smelten. Als de spoel nog werkt en de plunger schuift nog soepeltjes door de spoel dan is het normaal gesproken wel oké.

Een TIP vervangen is op zich niet erg moeilijk, maar de hele klus (het opzoeken, het testen, het vervangen, de- en monteren van driverboard, etc.) is best lastig als je net met flippers begint. Ik kan me eenzelfde probleem nog herinneren met mijn Stargate en daar resulteerde mijn (toen nog erg groene) inspanningen in meerdere opgeblazen TIP's, enkele rookwolkjes vanonder het speelveld en vele hoogst exotische vloekwoorden :lol:
Inmiddels draai ik er mijn hand niet voor om, maar ik heb de afgelopen twee jaar ontzettend veel geleerd (en zal de komende jaren nog enorm veel meer leren ;) )
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
kris-seeburg
Berichten: 1640
Lid geworden op: 14 aug 2011, 10:45
Real name: Kris & Isabel
Locatie: Belgium

Re: Even voorstellen

Bericht door kris-seeburg » 13 dec 2013, 17:17

Welkom hier Peter :cheers:

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2202
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door flippers.be » 13 dec 2013, 21:16

welkom :)

epevadi
Berichten: 122
Lid geworden op: 13 dec 2013, 12:24
Real name: Peter van Dijk
Locatie: The Netherlands

Re: Even voorstellen

Bericht door epevadi » 13 dec 2013, 22:28

Vanavond weer 2 uurtjes bezig geweest met elkaar halen en poetsen. Hoe verder je in het speelveld komt hoe smeriger het is. Op zich logisch want je komt er niet bij zonder zaken uit elkaar te halen. Gelijk alle rubbers aan het vervangen en eventueel lampjes. Had nog wel een domme aktie: trok het speelveld te ver door waardoor hij uit de geleiding viel :evil: . Lijkt niet beschadigd of aan de hand alleen als ik het testmenu opstart loopt hij er als een gek doorheen net alsof er knop blijft hangen. Ach ja dat gebeurd me ook niet meer.
Gameroom: Houdini
Sold flippers: Mustang LE, TWD LE, BM 66 premium, X-Men pro, RS, TSPP, SM VE, WWE LE, Full Throttle LE, LOTR, The Hobbit LE, WOZ LE, Sopranos, POTC, LAH, MSF, Goldeneye, Fishtales and Baywatch

epevadi
Berichten: 122
Lid geworden op: 13 dec 2013, 12:24
Real name: Peter van Dijk
Locatie: The Netherlands

Re: Even voorstellen

Bericht door epevadi » 26 jun 2015, 11:55

Inmiddels een tijdje geleden dat ik actief was op dit forum. In de tussentijd heb ik nog een Fishtales bijgekocht maar afgelopen weekend heb ik de Baywatch en Fishtales verkocht. Ben nu dus op zoek naar iets nieuws. Vond de Baywatch het leukst dus het moet zoiets worden. Als iemand suggesties heeft hoor ik het graag.
Gameroom: Houdini
Sold flippers: Mustang LE, TWD LE, BM 66 premium, X-Men pro, RS, TSPP, SM VE, WWE LE, Full Throttle LE, LOTR, The Hobbit LE, WOZ LE, Sopranos, POTC, LAH, MSF, Goldeneye, Fishtales and Baywatch

epevadi
Berichten: 122
Lid geworden op: 13 dec 2013, 12:24
Real name: Peter van Dijk
Locatie: The Netherlands

Re: Even voorstellen

Bericht door epevadi » 29 jun 2015, 18:38

De "gameroom" is niet lang leeg geweest: afgelopen weekend heb ik een zeer fraaie Frankenstein gekocht van een forumlid en vandaag besloten dat ik ook zijn Roadshow overneem. Eerste indruk van de Frankenstein: leuke kast evenals de Baywatch die ik had. Deze kasten zijn wat mij betreft ondergewaardeerd wat gunstig is voor prijzen van Sega`s. Wellicht komt het relatief lage prijsnivo ook door de angst voor het kapot gaan van het display.
Gameroom: Houdini
Sold flippers: Mustang LE, TWD LE, BM 66 premium, X-Men pro, RS, TSPP, SM VE, WWE LE, Full Throttle LE, LOTR, The Hobbit LE, WOZ LE, Sopranos, POTC, LAH, MSF, Goldeneye, Fishtales and Baywatch

epevadi
Berichten: 122
Lid geworden op: 13 dec 2013, 12:24
Real name: Peter van Dijk
Locatie: The Netherlands

Re: Even voorstellen

Bericht door epevadi » 12 aug 2015, 08:03

Inmiddels heb ik van een ander forumlid ook nog een Last Action Hero en een Goldeney gekocht :P . Moet ze nog wel even ophalen. Daarnaast heb ik een heftafel besteld, lijkt me toch wel handig.

Heb inmiddels ook de RS wat beter leren kennen: wat een leuke kast!
Gameroom: Houdini
Sold flippers: Mustang LE, TWD LE, BM 66 premium, X-Men pro, RS, TSPP, SM VE, WWE LE, Full Throttle LE, LOTR, The Hobbit LE, WOZ LE, Sopranos, POTC, LAH, MSF, Goldeneye, Fishtales and Baywatch

Plaats reactie