Opto Compass POTC

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
Gebruikersavatar
untamed67
Berichten: 277
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:04
Real name: Regis F Vermeire
Locatie: Merelbeke

Opto Compass POTC

Bericht door untamed67 » 19 jul 2023, 17:29

Sinds 2 weken staat er een POTC in huis en heb ik afscheid genomen van mn Getaway.

Game is perfect op compas decal na, deze vandaag vervangen en nu werken de optos out bij het verlaten vd compass niet meer. :madman:

In test mode, vinger er tussen niks, als ik echter met mn vinger aan het rechtste contactpunt vd opto kom of aan het rechtse kabeltje reageert de test.

Een kabeltje zat precies wat los en eraf gehaald en gehersoldeerd, alsook de 2 soldeerpuntjes aan de achterkant vd opto gereflowed. geen verandering...

Uit de handleiding kan ik niet afleiden of de rechtse opto zender of ontvanger is.

Is de opto defect ? of kan ik nog iets testen ?
Owns : Creature of the Black Lagoon - Star Trek : TNG - Johnny Mnemonic - Jurassic Park (DE) - Lord of The Rings - POTC Stern - Spiderman - Indiana Jones PA - Frankenstein - Jaws

Gebruikersavatar
untamed67
Berichten: 277
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:04
Real name: Regis F Vermeire
Locatie: Merelbeke

Re: Opto Compass POTC

Bericht door untamed67 » 20 jul 2023, 07:01

Ondertussen gezien dat de transmitting side het niet doet.

Bij Stern blijkbaar transceivers (zender en ontvanger is zelfde opto)

Dus de Stern transceiver die functie deed van ontvanger nu gekoppeld aan stekker emitter en andere reciver die ik nog had liggen in de plaats vd andere transceiver als receiver en ook op die connector op het boardje zo gekoppeld.

Deze is echter een bally/williams 13154-04.... en het werkt niet...

Moet Stern steeds een transceiver hebben en is een gewone opto receiver niet ok ?
of is het gewoon omdat een bally/williams niet werkt in een Stern kast?
of is deze 13154-04 ook defect ?
Owns : Creature of the Black Lagoon - Star Trek : TNG - Johnny Mnemonic - Jurassic Park (DE) - Lord of The Rings - POTC Stern - Spiderman - Indiana Jones PA - Frankenstein - Jaws

Plaats reactie