Flight2000(stern)-waarde

Wat is de waarde van een kast op dit moment?
Plaats reactie
frocky
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 feb 2013, 16:13
Real name: Francis
Locatie: Belgium

Flight2000(stern)-waarde

Bericht door frocky » 06 jun 2013, 22:09

Iemand enig idee wat dit zou mogen kosten.

Ben gisteren via via gaan kijken naar deze kast.
Maar de heer des huis was niet thuis en het was bijgevolg ...de baas des huis die me te woord stond :D

Stroom was niet voorhanden(toch niet qua lengte van kabel :shock: ), dus heb hem voorlopig niet zien werken(of juist niet)
Zag er al bij al goed uit, speelveldglas heeft 1 barst en cabinet hier en daar bijgewerkt :puke: , kopglas in 'perfecte staat'
speelveld zonder grote schade en plastics zien er allemaal heel uit.

Ik weet ook wel dat ik de displays zeker moet controleren of deze werken, maar neem nu dat deze werken..
iemand een richtprijs hiervoor?

thanks :pin:

Gebruikersavatar
diesel64
Berichten: 2116
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:40
Real name: Kristof
Locatie: Belgium

Re: Flight2000(stern)-waarde

Bericht door diesel64 » 07 jun 2013, 08:02

Als de speelveldruit een barst heeft, betekent dat dat er geen veiligheidsglas in zit. Voor thuisgebruik maakt dat op zich niet uit.

Zorg écht wel dat je hem werkend ziet. Kasten van deze leeftijd hebben vaak last van "ouderdomskwaaltjes": switches en lamp sockets die slecht contact geven, gecorrodeerde connectors die problemen veroorzaken, ... Op zich allemaal kleine dingen, maar als je ganse kast er vol mee zit, is dat meteen toch al aardig wat werk. Om nog maar te zwijgen van mogelijke batterijschade. Controleer daar zeker op!

Ik zou zeggen, zoals jij de kast beschrijft (volledig werkend en in gemiddelde staat), zo'n 250 euro? Als je hoger dan dat gaat, moet hij echt wel mooi zijn (of moet je hem echt graag willen). Als er batterijschade is, gaat deze prijs natuurlijk al totaal niet meer op.

Oude Sterns zijn nu niet echt populair. Ik had overlaatst een Trident te koop (2 jaar ouder dan deze kast). Was volledig werkend (zelf helemaal gereviseerd), nieuw gerubberd, alle audio werkte, volledig gepoetst en gewaxed (speelveld leeg gemaakt daarvoor), batterijschade hersteld, lamp driver gereviseerd, alle condensatoren onder het speelveld vervangen, alle plastics perfect, kopruit redelijk mooi. Alleen het speelveld had wat schade. Met moeite verkocht gekregen voor 250 euro.
No shirt. No shoes. No pinball.

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4382
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Flight2000(stern)-waarde

Bericht door David Pinball Wizz » 07 jun 2013, 08:14

Een flight 2000 die stil heeft gestaan en met vermoedelijke problemen: 100 euro
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
diesel64
Berichten: 2116
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:40
Real name: Kristof
Locatie: Belgium

Re: Flight2000(stern)-waarde

Bericht door diesel64 » 07 jun 2013, 08:45

Ik ga akkoord hoor, David, maar als hij echt mooi is (weinig / geen speelveldschade), kan dat toch nog een beetje hoger zijn.
No shirt. No shoes. No pinball.

Plaats reactie