High scores JD

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dries
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 aug 2012, 20:47
Real name: Dries
Locatie: Belgium

High scores JD

Bericht door Dries » 21 okt 2012, 20:29

Eindelijk iets het vermelden waard... Net tweede highscore op mijnen JD gezet 533 Mio... :rock: Misschien al bij al niet zooooooooooo spectaculair, maar soit, ik sta der toch maar mooi tussen... :pin: :pin: :pin: jihaaaa op naar meer :yahoo: :yahoo:
In da house: 24
Out: JD, NF, TZ, Avatar, TF, AC/DC pro, X-men, GP, Smashing Drive (arcade), AP, IM

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5786
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: High scores JD

Bericht door Pascal » 21 okt 2012, 21:29

proper
wist je dat je met een paar schoten tegen de koeltorens de bonus kan verdubbelen?
als je dus het eindspel speelt (en die score telt mee voor de bonus) kan je die volledig verdubbelen wat aardig wat extra punten kan opleveren...!
hetzelfde met de modes

Gebruikersavatar
Dries
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 aug 2012, 20:47
Real name: Dries
Locatie: Belgium

Re: High scores JD

Bericht door Dries » 22 okt 2012, 14:06

Pascal,
die koeltorens vind ik eigenlijk moeilijk te passen... je moet de bal volgens mij echt laat op de flipper pakken, en dan heb je veel kans dat je net te ver bent, bal heen en weer tussen de rekkers en uiteindelijk keer voor keer weg langs de zijkant... in elk gval bedankt vr de tip, 'k zal er (proberen) rekening mee houden :pin:

De AFM in Bosterhout krijg ik maar niet onder de knie, ik geraak niet eens aan 10 mio: als ik in het midden schiet, bal weg tussen de flippers, en ist daar niet, 't is langs de zijkanten... klaar drama! :puke: kheb nochtans al een paar keer "attack mars" kunnen spelen, maar nog nooit de grote punten kunnen scoren... ne mens zou er de muren van oprijden... gelukkig kan je daar ook nog iets ander doen tussendoor :popcorn: :eating: :cheers: :rock: :rofl:
In da house: 24
Out: JD, NF, TZ, Avatar, TF, AC/DC pro, X-men, GP, Smashing Drive (arcade), AP, IM

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4382
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: High scores JD

Bericht door David Pinball Wizz » 22 okt 2012, 14:15

flipperen is enerzijds weten wat je moeten schieten, weten wat je niet moeten schieten, of weten wanneer je het wel kan schieten... in afm is idd een goed vb daarvan ;)
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
Dries
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 aug 2012, 20:47
Real name: Dries
Locatie: Belgium

Re: High scores JD

Bericht door Dries » 22 okt 2012, 15:18

kennelijk... bluuvn train'n zoek zegn... :pin:
In da house: 24
Out: JD, NF, TZ, Avatar, TF, AC/DC pro, X-men, GP, Smashing Drive (arcade), AP, IM

Gebruikersavatar
Saru
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 sep 2011, 08:10
Real name: Severijn Huion
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: High scores JD

Bericht door Saru » 23 okt 2012, 07:05

Die koeltorens vind ik juist heel makkelijk :)
Ik haat snipertower! :D
Have: Phantom Of The Opera, Judge Dredd, Mame Cab, Lucky 21, Electronic Dart

Gebruikersavatar
p_treintje
Berichten: 1786
Lid geworden op: 18 aug 2011, 00:51
Real name: Joeri Stroobants
Locatie: Belgium

Re: High scores JD

Bericht door p_treintje » 23 okt 2012, 07:50

Saru schreef:Die koeltorens vind ik juist heel makkelijk :)
Ik haat snipertower! :D
Als de kast goed staat afgesteld is niks moeillijk te schieten. Bij de mijne kon ik bij wijze van spreken alles met mijn ogen toe schieten.
Joeri is my Name and Pinball is my Game.

Gebruikersavatar
Saru
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 sep 2011, 08:10
Real name: Severijn Huion
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: High scores JD

Bericht door Saru » 23 okt 2012, 07:55

Ja ok het lukt wel allemaal
Maar als ik in snipertower schiet (wanneer ik ook wel degelijk moet) en er terug in moet in x aantal tijd.
Dan lukt het me zelden :)

Ik kan er keer op keer inschieten wanneer het niet moet... :)
Have: Phantom Of The Opera, Judge Dredd, Mame Cab, Lucky 21, Electronic Dart

Gebruikersavatar
diesel64
Berichten: 2116
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:40
Real name: Kristof
Locatie: Belgium

Re: High scores JD

Bericht door diesel64 » 23 okt 2012, 08:13

Saru schreef:Die koeltorens vind ik juist heel makkelijk :)
Ik haat snipertower! :D
Bij mij is het net andersom. Ik haal vaak 40 miljoen via de Sniper mode. Die koeltorens daarentegen lukt bijna nooit om de helemaal het achterste target te raken. Laat staan twee maal om die multiplier te activeren...

Mijn beste spel tot nu toe is een paar weken geleden geweest. Twee keer tot in de ultimate challenge geraakt (één keer gewoon, één keer via de multiball). Dat spel was goed voor een 830 miljoen.

Scores vergelijken is niet echt mogelijk omdat de afstelling van de kasten nogal kan verschillen. De mijne staat op 5 ballen, redelijk steil, settings op hard en lekker glad gewaxed. Er is nog één ding wat ik echt wil doen op die kast en dat is 1 miljard halen hoe ze nu opgesteld staat.

Afhankelijk van de softwareversie die je hebt kan het ook een goeie keuze zijn om gewoon alle objectives naast je neer te leggen en constant de linkerramp blijven schieten.
No shirt. No shoes. No pinball.

Gebruikersavatar
Dries
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 aug 2012, 20:47
Real name: Dries
Locatie: Belgium

Re: High scores JD

Bericht door Dries » 23 okt 2012, 10:42

Ik begin er zo een beetje wegwijs in te geraken, gisteren opnieuw dikke 500 mio, na eerste 2 (pech)ballen slechts 50 mio, dus de rest viel wel mee...
Sniper tower is geen probleem, koeltorens daarentegen vind ik zeer moeilijk... er is veel risico mee gemoeid... :?

Ik heb er nog niet echt naar gezocht maar nog nooit een extra bal gehad, terwijl dit zou moeten oplichten na 7 of 10 crime scenes... ligt misschien aan een instelling die ik zou moeten veranderen... of is dit een pussy-game dan? in that case, f*ck the extra ball... :rock: :pin:

maw, zie eerdere quote: bluuv'n trainen :pin:
In da house: 24
Out: JD, NF, TZ, Avatar, TF, AC/DC pro, X-men, GP, Smashing Drive (arcade), AP, IM

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5786
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: High scores JD

Bericht door Pascal » 23 okt 2012, 10:51

de sniper tower op dries z'n JD is idd heel vlotjes te schieten, die cooltowers zijn iets moeilijk maar te doen, wel een beetje risico, maar dat hoort erbij...big risk, big reward...

Gebruikersavatar
diesel64
Berichten: 2116
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:40
Real name: Kristof
Locatie: Belgium

Re: High scores JD

Bericht door diesel64 » 23 okt 2012, 12:53

Dries schreef:Ik heb er nog niet echt naar gezocht maar nog nooit een extra bal gehad, terwijl dit zou moeten oplichten na 7 of 10 crime scenes... ligt misschien aan een instelling die ik zou moeten veranderen... of is dit een pussy-game dan? in that case, f*ck the extra ball... :rock: :pin:
In mijn settings komt de eerste extra bal na 7 crime scenes, de tweede na 21 crime scenes.

Da's trouwens ook een strategie: in je eerste bal zo veel mogelijk crime scenes schieten, zeker als je kast op 5 ballen staat. Iedere crime scene wordt immers bij elke volgende bonus count opnieuw geteld voor 1 miljoen punten.

Stel dat je dus in je eerste bal 10 crime scenes schiet en stel dat je deze schiet aan gemiddeld 2.5 miljoen per crime scene, da's dan al 25 miljoen. Ervan uitgaande dat je 1 extra bal krijgt en dat je kast op 5 ballen staat, dan krijg je dus nog 6 (resterende bonus counts) x 10 (crime scenes) x 1 (miljoen) = 60 miljoen gratis punten.

Bijgevolg: 10 crime scenes schieten in de eerste bal brengt zo'n 85 miljoen op. Da's bijna even veel als de crime scenes waard zijn tijdens de Ultimate Challenge (10 miljoen per crime scene). Bovendien werk je zo ook naar extra ballen toe.

Ahja: mocht je het nog niet door hebben: tilten is het slechtste wat je kan doen op een JD, aangezien alle modes (behalve blackout) scoren via de bonus count.
No shirt. No shoes. No pinball.

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4382
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: High scores JD

Bericht door David Pinball Wizz » 23 okt 2012, 13:11

En je kast op 3 ballen zetten. Ik vind dat Bally Williams kasten echt ontwikkeld zijn om op 3 ballen te zetten :) (+ extra's). Met 5 ballen en extra's (neem vb sttng), kan je bijna vanzelf de eindmode spelen .

De enigste waar ik moeite mee had was de LOTR. Ik verkoos om hem daar op 5 ballen (met 5bal difficulty settings) te zetten. Het voelde beter aan dan 3ballen met easy settings.
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
Dries
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 aug 2012, 20:47
Real name: Dries
Locatie: Belgium

Re: High scores JD

Bericht door Dries » 23 okt 2012, 13:26

Ik heb al moeite genoeg om een beetje van een score te zetten met 5 ballen, laat staan met 3... :run:

Iemand een tip hoe je de instelling vr extra ballen op de JD verandert? Ik heb al eens door het menuutje gesurft maar niets gezien... :?
In da house: 24
Out: JD, NF, TZ, Avatar, TF, AC/DC pro, X-men, GP, Smashing Drive (arcade), AP, IM

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4382
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: High scores JD

Bericht door David Pinball Wizz » 23 okt 2012, 15:18

in A1 en/of A2 adjustments
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
Dries
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 aug 2012, 20:47
Real name: Dries
Locatie: Belgium

Re: High scores JD

Bericht door Dries » 23 okt 2012, 17:00

seffens ne keer proberen van zodra ik van mijnen buro geraak... thx :respect: :good: :pin:
In da house: 24
Out: JD, NF, TZ, Avatar, TF, AC/DC pro, X-men, GP, Smashing Drive (arcade), AP, IM

Gebruikersavatar
Dries
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 aug 2012, 20:47
Real name: Dries
Locatie: Belgium

Re: High scores JD

Bericht door Dries » 24 okt 2012, 17:31

Ik zal nog een beetje verder moeten zoeken want om het aantal crime scenes aan te geven vr een extra bal moet je kennelijk een percentage invullen, maat heb het al van 5% (minimum) naar 30% (maximum) gezet zonder extra bal te krijgen, ondanks het feit dat in beide gevallen meer dan 10 crime scenes werden gespeeld... hilfe hilfe :? :whisling:
Ondertussen kleine 600 mio gespeeld en op plaats 1 geraakt... superchampion nog een beetje verder (714 mio - DAV) maar moet er binnenkort toch ook aan... ;) :rock: :pin:
In da house: 24
Out: JD, NF, TZ, Avatar, TF, AC/DC pro, X-men, GP, Smashing Drive (arcade), AP, IM

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6161
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: High scores JD

Bericht door zwartepanter » 24 okt 2012, 19:29

Extra ball staat toch aan?

Gebruikersavatar
Dries
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 aug 2012, 20:47
Real name: Dries
Locatie: Belgium

Re: High scores JD

Bericht door Dries » 25 okt 2012, 12:37

heb nergens gezien dat je dat kan aan- of afzetten... nog maar eens goed checken zekers... ;) thx
In da house: 24
Out: JD, NF, TZ, Avatar, TF, AC/DC pro, X-men, GP, Smashing Drive (arcade), AP, IM

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5786
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: High scores JD

Bericht door Pascal » 25 okt 2012, 15:09

je moet zoeken naar het aantal extra balls en die op nul zetten

Gebruikersavatar
Dries
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 aug 2012, 20:47
Real name: Dries
Locatie: Belgium

Re: High scores JD

Bericht door Dries » 29 okt 2012, 22:49

Instellen van extra ballen krijg ik niet geregeld. ondertussen wel de highscore op 619 Mio gekregen. :rock: :pin: net een gezellig uurke flipperen achter de rug met den Dieter alias Dretie, is er wonderwel ook in geslaagd om id highscores te geraken...ge moet niet schoon zijn om veel chance te hebben :handjob: soit, fun verzekerd :pin: :cheers: :eating:
In da house: 24
Out: JD, NF, TZ, Avatar, TF, AC/DC pro, X-men, GP, Smashing Drive (arcade), AP, IM

Plaats reactie