TAF - Switch met Opto neigingen

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RonnyH
Berichten: 103
Lid geworden op: 23 nov 2011, 11:04
Real name: Ronald H
Locatie: The Netherlands

TAF - Switch met Opto neigingen

Bericht door RonnyH » 25 jan 2018, 11:15

Hallo allemaal,

Ik wilde opnieuw een beroep op jullie kennis doen.
Ik heb een aparte storing op mijn TAF op dit moment, er zijn 2 switches in error (bij opstarten), echter de switches lijken wel te werken, maar hebben bij gebruik ook invloed op de beschikbare opto's.

Het gaat om :
switch 51 - Shooter lane
switch 58 - Right Ramp Exit

Zodra één van switches wordt gebruikt, reageren de opto's ook en wordt er bijv. automatisch een 'hit' op de bookcase geregistreerd.
Als ik in het test menu de switches test, dan geven de 51 en 58 inderdaad ook een opto registratie, echter als ik de opto's separaat test, dan werken deze goed (de bookcase, 53-56 en bumper lane exit,57)

Heeft één van jullie dit al eens aan de hand gehad, en kunnen jullie mij wat tips geven ?

Alvast bedankt voor het meedenken,

Ron
In : TZ, MM, Virtual Pinball Cabinet en ATGames Legend Ultimate Arcade Cabinet
Uit : TA, TAF, IJ

Gebruikersavatar
fantomas
Berichten: 692
Lid geworden op: 10 aug 2011, 17:33
Real name: Tom Geneyn
Locatie: Belgium

Re: TAF - Switch met Opto neigingen

Bericht door fantomas » 25 jan 2018, 11:38

diodes al bekeken op uw switchen (51 en 58 ?) waarschijnlijk is er ene los of afgebroken waardoor gans de kolom 5 triggert.

Wat je ook kan doen is de connectors van rij en kolom van uw cpu bordje halen en (in switchtest ) pin J208-1 verbinden met J206-5 door middel van een diode. Normaal gezien gaan de opto's niet meer mee triggeren en ben je zeker dat het op je speelveld zit en dus waarschijnlijk een diode/switch probleem.

Gebruikersavatar
RonnyH
Berichten: 103
Lid geworden op: 23 nov 2011, 11:04
Real name: Ronald H
Locatie: The Netherlands

Re: TAF - Switch met Opto neigingen

Bericht door RonnyH » 25 jan 2018, 14:59

Hallo Tom,

Dank voor uw snelle reactie, probleem zit hem inderdaad in de diode, ik zal meteen een paar nieuwe bestellen en deze vervangen.

Met vriendelijke groeten,

Ron
In : TZ, MM, Virtual Pinball Cabinet en ATGames Legend Ultimate Arcade Cabinet
Uit : TA, TAF, IJ

Plaats reactie