Ervaring met de Pandora 4S of 5(S) box controller?

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Ervaring met de Pandora 4S of 5(S) box controller?

Bericht door Cenobyte » 30 dec 2017, 21:13

Heeft iemand ervaring met de Pandora 4 of 5 kaart of zelfs met de complete controllers?

Deze zeg maar:


Ik heb er eentje besteld, ik bedoel maar: voor 120 Euro kun je niet sukkelen (kan het natuurlijk wel zo zijn dat ik nog met BTW wordt aangeslagen, maar dat zien we dan wel).

Ik heb pas nog zo'n goedkope 60 in 1 vertical gekocht en was toch wel prettig verrast. Dat gepruts met Mame, RetroPie en instellingen was ik eigenlijk toch wel beu. Een paar keer een beschadigde installatie gehad door het per ongeluk uitzetten van een arcadekast met Windows of RetroPie zonder correct af te sluiten (biertje teveel op haha) en dat heb je met deze spulletjes niet.
Laatst gewijzigd door Cenobyte op 31 dec 2017, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

ivang
Berichten: 792
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: Ervaring met de Pandora 4S of 5S box controller?

Bericht door ivang » 30 dec 2017, 23:09

Net het (promo/)review filmpje bekeken en dat ding ziet er meer dan ok uit !
Toevallig een link van waar je dat aan 120 € gevonden hebt ?

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Ervaring met de Pandora 4S of 5S box controller?

Bericht door Cenobyte » 31 dec 2017, 11:31

Jazeker. Ik heb de mijne besteld op wish.com
link: https://www.wish.com/search/pandora%205 ... 232b627764
Let bij Wish altijd op dat je probeert "samen te kopen" met een ander. Je betaalt dan minder.
Wish is een variant op Aliexpress met de mogelijkheid om achteraf te betalen, erg prettig.

Zoals het echter een goede Chinese leverancier betaamd is er veel gekopieerd van elkaar. Blijkbaar is er een fabrikant genaamd 3A Game die deze Pandora Jamma boards maakt en ook deze "originele" complete joysticks. Er zijn echter namakers die de losse Pandora jamma boards inkopen en er dan zelf de joystick mee namaken. Zo is de door mij bestelde "Pandora 5S 999" een hele populaire "namaak" joystick die draait op de Pandora 4S hardware, maar dan met meer spellen toegevoegd als de vorige versie. Kun je het nog volgen? ;)

Inmiddels is er ook een "echte" Pandora 5 box uit en die vind je dan weer op Aliexpress (http://www.aliexpress.com). Deze kun je blijkbaar herkennen aan het feit dat er het logo "3A Game Store" bij staat vermeld. Ook heeft deze joystick een nieuwere versie 5 jamma kaart aan boord met een snellere processor. Dit board kun je herkennen aan de ventilator die erop zit, deze zit niet op het versie 4 board. Blijkbaar speelt deze de wat jongere games beter/vlotter.

Overigens is "namaak" hier een relatief begrip. Zoals je weet is alles gebaseerd op de originele ROM's en draait alles wel op de jamma boards die bij Pandora uit de fabriek komen. Ik heb mijn keuze gebaseerd op het feit dat ik vaker bestel bij Wish en daar alles veel prettiger vind werken dan op Aliexpress. Helaas was de originele Pandora Box 5 nog niet te vinden op Wish.

Zoek maar eens een beetje rond op Wish en Aliexpress en je zult zien dat er relatief veel variatie van is. Zo zie je de Pandora Box 5S zowel met 999 games als met andere hoeveelheden games. En er zijn ook best veel reviews op youtube te vinden over deze Pandora joysticks en jamma boards.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
p_treintje
Berichten: 1786
Lid geworden op: 18 aug 2011, 00:51
Real name: Joeri Stroobants
Locatie: Belgium

Re: Ervaring met de Pandora 4S of 5S box controller?

Bericht door p_treintje » 31 dec 2017, 11:36

Hier een link van het testen van pandora 5. Is van een facebookgroep waar ik lid van ben.
https://youtu.be/BUfVxpo1oJw
Joeri is my Name and Pinball is my Game.

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Ervaring met de Pandora 4S of 5S box controller?

Bericht door Cenobyte » 31 dec 2017, 13:10

p_treintje schreef:Hier een link van het testen van pandora 5. Is van een facebookgroep waar ik lid van ben.
https://youtu.be/BUfVxpo1oJw
Goeie review! Ze snijden inderdaad ook even het feit aan dat er verschillende versies en leveranciers zijn. 3A Game is inderdaad de originele leverancier, maar ze beweren dat die betere arcadecomponenten gebruikt en dat is (volgens andere reviews) niet waar. Als je het deel ziet waarin ze de box open maken dan zie je dat ze dezelfde buttons en joysticks gebruiken als hun concurrenten. Overigens zijn die componenten bij geen van beiden een topkwaliteit (kan volgens mij ook niet voor die prijs), maar kunnen ze wel vervangen worden.

Ik heb inmiddels uitgevonden dat er twee interessante opties zijn:

Pandora Box 5 met 960 games (3A Game)
Dit zou de originele moeten zijn. Deze is op Aliexpress en Ebay te vinden, helaas niet op Wish.
Techniek: gebaseerd op het nieuwste Pandora 5 jamma board (herkenbaar aan de ventilator en het dichte plastic kastje om het board heen) met 1,2Mhz Quadcore processor.
Voordeel: snellere techniek en speelt dus de zwaardere games beter.
Nadeel: hogere prijs door de relatief hoge verzendkosten (tussen €55 - €90). Hierdoor kom je rond de €200,- uit inclusief verzenden.

Pandora Box 5S met 999 games (Huaba Game)
Dit is joystick met nagenoeg dezelfde uiterlijke kenmerken als het origineel: twee joysticks, mooie opdruk, etc.
Techniek: gebaseerd op Pandora 4S jamma board (herkenbaar aan feit dat het gewoon een printplaat is zonder kastje en zonder ventilator) met 1,0Mhz Quadcore processor.
Voordeel: op Wish te vinden voor totaalprijs van €120 tot €130 inclusief verzendkosten, dus goedkoper.
Nadeel: Iets tragere techniek, dus de zwaardere games zullen minder goed draaien?
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Ervaring met de Pandora 4S of 5(S) box controller?

Bericht door Cenobyte » 10 jan 2018, 10:15

De “Pandora 5S” joystick is inmiddels gearriveerd en ik moet zeggen dat ik blij verrast ben. Ik vind de kwaliteit goed, lekkere soepele joysticks die bij alle games goed reageren, goed werkende knoppen en een nette kast (ook de binnenzijde). De bovenkant van de kast is erg netjes en bestaat uit een doorzichtig plexiglas met daarop een mooie afwerklaag (dikke kwaliteit sticker?). Het is geen topkwaliteit, maar zeer zeker waard voor zijn geld.

Inmiddels heb ik al wat games gespeeld, waaronder diverse KOF games, Metal Slug, Pac Man, etc. en ik heb de indruk dat alle games eigenlijk goed spelen. Het volume is soms wat harder/zachter dan andere keren, maar dat is met andere mutligame systemen ook vaak een uitdaging. Wat wel gaaf is, is dat het geluid via de HDMI kabel wordt doorgegeven naar de TV en ook meteen via de interne speaker of koptelefoon uitgang, welke middels de volume knop instelbaar of uitschakelbaar is.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Mentara
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 okt 2012, 12:18
Real name: Maarten Lemey
Locatie: Belgium

Re: Ervaring met de Pandora 4S of 5(S) box controller?

Bericht door Mentara » 16 jan 2018, 14:00

Draait Mortal Kombat ook zo traag op jouw 5S, Mario? Zal wel met het verschil in processor te maken hebben tov de PB5.
gameroom: Lethal Weapon 3 - Maverick - Big Guns - Big Buck Hunter - Shrek - Candyman - Cosmic Blast Jukebox - 2x Mame cabinet - Photoplay Spirit - darts

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Ervaring met de Pandora 4S of 5(S) box controller?

Bericht door Cenobyte » 16 jan 2018, 14:21

Ik weet eigenlijk niet hoe traag/snel dit spel hoort te draaien? Ik heb het nooit gespeeld op originele hardware. Wel hoorde ik dat het spel op de 5 redelijk zou moeten draaien. Maar mijn 5S is qua hardware vergelijkbaar met de Pandora 4 dus mijn box zou dit spel trager moeten draaien.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Den Duze
Berichten: 654
Lid geworden op: 15 aug 2011, 14:28
Real name: Dujardin Didier

Re: Ervaring met de Pandora 4S of 5(S) box controller?

Bericht door Den Duze » 17 jan 2018, 07:54

Wat zijn de verschillen tussen een PB5 en een PB5S?

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Ervaring met de Pandora 4S of 5(S) box controller?

Bericht door Cenobyte » 17 jan 2018, 12:02

Den Duze schreef:Wat zijn de verschillen tussen een PB5 en een PB5S?
Alles.

De PB 5 is de originele van 3A Game en deze heeft een snellere processor dan de 5S, welke eigenlijk nagemaakt is van de PB 4 (die op zijn beurt weer de voorloper is van de PB 5). De 5S is ook altijd van een ander bedrijf dan 3A Game want 3A Game zelf heeft geen 5S.

De 5 en de 5S zijn uit elkaar te houden door het board te bekijken dat in de box zit: de 5 heeft altijd een fan op de print en de 5S normaal gesproken niet. Ook is er een aanzienlijk prijsverschil: met verzendkosten is de 5 normaal gesproken bijna 100 Euro duurder dan de 5S.

Ik heb nu een tijdje die 5S en ik moet zeggen dat deze toch goed bevalt.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

ivang
Berichten: 792
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: Ervaring met de Pandora 4S of 5(S) box controller?

Bericht door ivang » 13 feb 2018, 11:04

Vandaag is mijn 'pakje' met de pandora controller ook toegekomen.

Nog niet kunnen testen, wel een 'aangename verrassing' van onze vrienden van Bpost : 54.44 euro extra invoerrechten + douane-afhandelingskosten .....

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Ervaring met de Pandora 4S of 5(S) box controller?

Bericht door Cenobyte » 13 feb 2018, 12:36

ivang schreef:Vandaag is mijn 'pakje' met de pandora controller ook toegekomen.

Nog niet kunnen testen, wel een 'aangename verrassing' van onze vrienden van Bpost : 54.44 euro extra invoerrechten + douane-afhandelingskosten .....
Ai, ja dat risico zit er altijd in inderdaad. :|
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Q
Berichten: 3013
Lid geworden op: 12 aug 2011, 08:59
Real name: Steven
Locatie: Belgium

Re: Ervaring met de Pandora 4S of 5(S) box controller?

Bericht door Q » 02 apr 2018, 12:51

Vraagje in verband met schermverhoudingen : bij vertical games lijkt de vraag niet aan de orde, maar bij horizontale games heeft het origineel uiteraard niet de 16/9 verhouding van het scherm waar je op speelt. Zijn daar bepaalde instellingen waarbij je kan kiezen tussen een soort van inzoomen naar volledige scherm, stretchen van de originele verhouding naar 16/9 of inzoomen op originele afmeting (en dus niet je scherm volledig gebruiken) ?
*** Q is good for you !! ***

HowardJones
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 jun 2019, 22:21
Real name: Howard
Locatie: Belgium

Re: Ervaring met de Pandora 4S of 5(S) box controller?

Bericht door HowardJones » 13 jun 2019, 22:13

niemand meer die meer ervaring heeft met deze controller?
My imaginary friend committed suicide

Plaats reactie