Pandora Box s5

Arcadekasten of onderdelen te koop, te ruil of gezocht
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Den Duze
Berichten: 654
Lid geworden op: 15 aug 2011, 14:28
Real name: Dujardin Didier

Pandora Box s5

Bericht door Den Duze » 12 jan 2018, 08:06

Wie weet wie de fabrikant is van deze Pandora Boxes zodat ik de officiële website (als deze bestaat) kan bekijken?
Sommige zaken kan ik voorlopig nergens vinden vb: worden HI-scores opgeslagen? Kan men zo'n pandora box eventueel nog uitbreiden met extra games? Welke versies bestaan er van zo'n pandora box s5 (ik heb er al gezien met 999 games maar ook met meer dan 1000 games - wel op internet dus vraag is of dat correct is)
Waar kan ik eventueel een handleiding vinden?
Waar kan je deze aanschaffen?

Gebruikersavatar
mad_max8
Berichten: 76
Lid geworden op: 30 jan 2014, 12:46
Real name: Jeroen
Locatie: The Netherlands

Re: Pandora Box s5

Bericht door mad_max8 » 12 jan 2018, 09:49

https://www.highscoresaves.com/999-in-1 ... er-reviews

kun je handleiding etc bekijken.
Staat ook een pdf met een lijst van welke spellen je de high score kan saven.

Ik weet niet of de S5 al te hacken is maar de oudere pandora boxes waren makkelijker te hacken.
Zit een sdcard in en met wat patches kon je zo nieuwe roms erop mikken.

succes!
Arcade Dedicated: Super Street Fighter II, Mortal Kombat Mortal Kombat, II, NBA Hangtime, Mortal Kombat, Hopper, NeoGeo MV6, Sega MegaTech (in restoration)
Pinball: Lethal Weapon 3 (Sold), Baywatch (in restoration)

Gebruikersavatar
Den Duze
Berichten: 654
Lid geworden op: 15 aug 2011, 14:28
Real name: Dujardin Didier

Re: Pandora Box s5

Bericht door Den Duze » 12 jan 2018, 17:49

Thanks Jeroen.
Jij hebt ook geen weet van een website van de fabrikant?
Toch eigenaardig dat er zo weinig terug te vinden is van welke uitvoeringen er bijvoorbeeld bestaan

Gebruikersavatar
mad_max8
Berichten: 76
Lid geworden op: 30 jan 2014, 12:46
Real name: Jeroen
Locatie: The Netherlands

Re: Pandora Box s5

Bericht door mad_max8 » 14 jan 2018, 19:18

volgens mij wordt het gemaakt door 3A-Game Electronic Technology.
ze hebben geen webpagina zover ik weet. pandora's box is niet legaal dus die zal alleen verkocht worden via distributeurs en ze zullen deze daarom niet zelf verkopen.
Arcade Dedicated: Super Street Fighter II, Mortal Kombat Mortal Kombat, II, NBA Hangtime, Mortal Kombat, Hopper, NeoGeo MV6, Sega MegaTech (in restoration)
Pinball: Lethal Weapon 3 (Sold), Baywatch (in restoration)

The_Danger
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 okt 2014, 19:41
Real name: Michel

Re: Pandora Box s5

Bericht door The_Danger » 14 jan 2018, 22:16

Er zit inderdaad een SD card in. Wist ik niet.
Zal wel op Linux draaien. Mijn cardreader ziet hem niet.

Ik wil eigenlijk wonderboy (en evt Moonpatrol) op de pandorra box. Voor WB wilde ik ook de 4 of 5 aan gaan schaffen.
Heb nu de 3 denk ik. Ben eigenlijk benieuwd hoe ik er een game bij zet (en evt andere er af haal).

Gebruikersavatar
Automark
Berichten: 483
Lid geworden op: 18 aug 2013, 00:06
Real name: Mark
Locatie: Rest of the world

Re: Pandora Box s5

Bericht door Automark » 14 jan 2018, 22:28

interesse in een jamma bord, waar je de game wisselt door het wijzigen van de rom op de usb stick?
Dus een jamma bord met usb stick.

Gebruikersavatar
Den Duze
Berichten: 654
Lid geworden op: 15 aug 2011, 14:28
Real name: Dujardin Didier

Re: Pandora Box s5

Bericht door Den Duze » 15 jan 2018, 08:05

Hey Mark,

Dat weet ik niet.
Ik heb geen ervaringen met die Jamma zaken.
Ik ben wel altijd een liefhebber geweest van de oudere arcade games en dus ook meerdere keren Mame geinstalleerd op de PC. Voor de rest geregeld iets gelezen ivm die jamma zaken en het bouwen van kasten maar nooit zelf aan begonnen.
Wel altijd met het idee gezeten om dat ooit eens te doen maar door gebrek aan kennis en tijd dus nooit gestart.
Nu zal ik deze Pandora Box en dat leek mij wel interessant om snel een hoop games te hebben voor een redelijke prijs en volledig plug-and-play.
Je spreekt over Jamma bord met usb.
Zitten daar dan ook de joysticks bij? kunnen er meerdere games op USB (eigenlijk HD met zoveel mogelijk games :D )
Wat moet er dan nog allemaal gebeuren ....

Ondertussen nog een vraagje: weten jullie of het eventueel mogelijk is on Dragons Lair op deze Pandora Box te draaien (gehackte uiteraard). Ik weet dat deze werkt met Daphne maar kan dat ook op deze systemen?

mvg
Didier

Gebruikersavatar
Mentara
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 okt 2012, 12:18
Real name: Maarten Lemey
Locatie: Belgium

Re: Pandora Box s5

Bericht door Mentara » 16 jan 2018, 13:56

Ik heb een Pandora’s Box 4 en een 5S thuis. Geen van beiden slaan standaard highscores op. Zeer spijtig vind ik. Zou kunnen opgelost worden met een extra partitie en map aan ta maken binnen de linuxcode. Maar zelfs de step by step guide die je online kan vinden is me te ingewikkeld.

http://dan.van.derveer.com/twenty/2014/ ... ma-boards/

Als iemand dit tegen vergoeding van een paar pinten of zo ziet zitten om dit te doen, shoot! :D
gameroom: Lethal Weapon 3 - Maverick - Big Guns - Big Buck Hunter - Shrek - Candyman - Cosmic Blast Jukebox - 2x Mame cabinet - Photoplay Spirit - darts

Gebruikersavatar
Bos007
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 aug 2011, 11:13
Real name: Andy Bostyn
Locatie: Belgium

Re: Pandora Box s5

Bericht door Bos007 » 16 jan 2018, 19:46

Mentara schreef:Als iemand dit tegen vergoeding van een paar pinten of zo ziet zitten om dit te doen, shoot! :D

Afbeelding :mrgreen:

Gebruikersavatar
Avatar
Berichten: 1329
Lid geworden op: 10 aug 2011, 21:43
Real name: Jos Deboosere
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Pandora Box s5

Bericht door Avatar » 16 jan 2018, 22:46

In de grond ... van het lachen ...
A Twix a day, keeps the anorexic away !!!

Gebruikersavatar
Den Duze
Berichten: 654
Lid geworden op: 15 aug 2011, 14:28
Real name: Dujardin Didier

Re: Pandora Box s5

Bericht door Den Duze » 17 jan 2018, 07:48

@Maarten: Waar heb je de S5 dan gekocht (als ik vragen mag), lang moeten op wachten?

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Pandora Box s5

Bericht door Cenobyte » 17 jan 2018, 12:10

Het is wat ik begrijp niet mogelijk om zelf games toe te voegen. Ik zie op diverse forums wel pogingen tot, maar niemand die tot nu toe is geslaagd om op de 5 of de 5S games toe te voegen. Ondanks dat er een SD kaart in beide systemen zit, is dit alles goed dicht getimmerd en lastig te hacken.

Het spul ziet er (van buiten) allemaal hetzelfde uit, maar houdt rekening met het feit dat de 5 eigenlijk het origineel is, waarvan de 5S is gekopieerd. De 5 is altijd alleen maar leverbaar met 960 spellen. De 5S kopieën zijn normaal gesproken met 999 games maar er zijn er inderdaad met andere aantallen spellen. Dat komt omdat de 5S eigenlijk draait op de (gehackte) Pandora software van de Pandora 4, waar men zelf games aan toegevoegd heeft. De diverse namaak-firma's hebben zelf verschillende hoeveelheden spellen toegevoegd, waardoor de totale aantallen variëren.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Mentara
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 okt 2012, 12:18
Real name: Maarten Lemey
Locatie: Belgium

Re: Pandora Box s5

Bericht door Mentara » 17 jan 2018, 17:13

Den Duze schreef:@Maarten: Waar heb je de S5 dan gekocht (als ik vragen mag), lang moeten op wachten?
Aliexpress. Stond hier al na 3 dagen, via DHL. 130 euro, verzending inc, geen import taksen betaald. Tis wel de 5S met controllerpaneel. Gelijk die van Mario. Dat kant en klaar systeem.
gameroom: Lethal Weapon 3 - Maverick - Big Guns - Big Buck Hunter - Shrek - Candyman - Cosmic Blast Jukebox - 2x Mame cabinet - Photoplay Spirit - darts

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Pandora Box s5

Bericht door Cenobyte » 17 jan 2018, 19:10

Den Duze schreef:@Maarten: Waar heb je de S5 dan gekocht (als ik vragen mag), lang moeten op wachten?
Ik heb mijn 5S op Wish.com gekocht, maar gek genoeg was de 5 hier totaal niet op te vinden. Aliexpress vind ik allemaal veel minder doorzichtig: vaak krijg je prijzen die blijken te gelden als je 10 of 50 stuks bestelt, bij Wish werkt dat allemaal wat duidelijker en overzichtelijker.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Den Duze
Berichten: 654
Lid geworden op: 15 aug 2011, 14:28
Real name: Dujardin Didier

Re: Pandora Box s5

Bericht door Den Duze » 17 jan 2018, 20:51

@Maarten: Thanks

@Mario: ook een dikke merci (alhoewel ik het hier nog steeds moeilijk mee heb - maar als je het verdiend dan verdien je het)

Ik ben zelf ook aan het kijken voor het kant en klaar systeem (om te starten toch :D )

Gebruikersavatar
Automark
Berichten: 483
Lid geworden op: 18 aug 2013, 00:06
Real name: Mark
Locatie: Rest of the world

Re: Pandora Box s5

Bericht door Automark » 18 jan 2018, 22:30

@ Den Duze
Ik heb zelf een jamma board gemaakt :D
Welke dus draait op linux met mame, omdat ik een originele feel wilde hebben in de arcade kast. Als ik slechts 1 game op de usb stick zet, start de kast als een echt oude arcade pcb. Als je meerdere roms op de usb zet, krijg je een simpel menu.

Dit is enkel een jamma bord. Maar joystick etc zijn juist eenvoudig te installeren bij jamma, iit bij een pc, waar je encoders etc nodig hebt.

Gebruikersavatar
Den Duze
Berichten: 654
Lid geworden op: 15 aug 2011, 14:28
Real name: Dujardin Didier

Re: Pandora Box s5

Bericht door Den Duze » 19 jan 2018, 07:47

@Mark: ik denk toch de eenvoudige oplossing te nemen - kant en klaar = Pandora Box
maar toch bedankt

Plaats reactie