Geen flipper, Bingo Pinball

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Plaats reactie
Bart_v_l
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 nov 2017, 20:54
Real name: Bart

Geen flipper, Bingo Pinball

Bericht door Bart_v_l » 12 nov 2017, 21:30

Hallo,
2 weken geleden kocht ik via een veiling een Bingo Junior (wimi games) (gemaakt door eurautomat) in de hoop dat deze zou werken.

Bij thuiskomst blijkt hij wel degelijk te werken maar wat ik niet wist is dat zo'n automaat in verbinding staat met kansspelcommissie. Dit betekend dat je als eigenaar een vergunning dient te hebben en in de server van de commissie moet zitten om dat toestel aan de praat te krijgen. Alhoewel.. op internet zie ik automaten verkocht worden enkel voor thuisgebruik (dus waar deze inbelmodule omzeild wordt).

Ik heb al een aantal mensen en bedrijven aangesproken, het bedrijf vanwaar de automaat komt wil geen antwoord/oplossing geven aangezien hij niet meer onder hun werking staat, mensen die toestellen voor thuisgebruik verkopen zeggen dat ze enkel voor andere merken werken.

Ik ben dus op zoek naar iemand die me hierbij kan helpen want blijkbaar kan je de module resetten en dan kan je 24 u spelen, tevens ben ik ook op zoek naar een service box (voor wimi) en een handleiding van deze automaat (bingo Junior - wimi games)

Hopelijk kan iemand mij helpen !

Gebruikersavatar
Gunske
Berichten: 448
Lid geworden op: 25 aug 2011, 11:26
Real name: Kevin Guns
Locatie: Belgium

Re: Geen flipper, Bingo Pinball

Bericht door Gunske » 13 nov 2017, 12:02

Staat in code, hebt ge de elektronische sleutel nodig die kastspecifiek is. Zit die er niet bij, zijt ge eigenlijk dik geschoren :whisling:

Heb de mijne gratis weggedaan als project. Wimi of dergelijke, geeft geen support gezien het om gokspelen gaat.
Owning; MB
Sold; CV, TAF, TZ, WH20, RS, CFTBL, MSF, Nucore RFM, NGG, FT, TFTC, TF pro, SNK NeoGeo 161in1 Arcade

SK-GAMES
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 jul 2014, 16:53
Real name: fons

Re: Geen flipper, Bingo Pinball

Bericht door SK-GAMES » 13 nov 2017, 15:01

Glas omhoog, links heb je daar paar knoppen zitten.
A+C samen indrukken, dan kom je in een menu.
Nu kun je alles aanpassen naar wens (ook de 24u reset)
Daarna afsluiten door middel van de B+D knop in te drukken.
Mvg

SK-GAMES
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 jul 2014, 16:53
Real name: fons

Re: Geen flipper, Bingo Pinball

Bericht door SK-GAMES » 13 nov 2017, 15:13

Voor dit type van Bingo heb je geen elektronische sleutel of service box nodig.
Voor meer vragen moet je maar om sturen.
Mvg

Bart_v_l
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 nov 2017, 20:54
Real name: Bart

Re: Geen flipper, Bingo Pinball

Bericht door Bart_v_l » 13 nov 2017, 19:19

SK-GAMES schreef:Glas omhoog, links heb je daar paar knoppen zitten.
A+C samen indrukken, dan kom je in een menu.
Nu kun je alles aanpassen naar wens (ook de 24u reset)
Daarna afsluiten door middel van de B+D knop in te drukken.
Mvg
Alvast bedankt voor je reactie, ik heb deze knoppen al ingedrukt maar toch kom ik niet binnen..
als ik de automaat opstart start hij volledig op en krijg ik dus een scherm waar normaal de spelkeuze kan gekozen worden, alleen zie ik geen spelkeuze alleen een blauw scherm met sterren (bewegend) links staat de inzet, hoeveel geld je nog hebt, ect. en het icoontje van signaal (rechthoekje met signaal)
als ik op wat knopjes duw aan de linker kant dan springt hij wel op een spel (deal or no deal) en gaat hij in tilt

Geloof me ik ben de wanhoop nabij met de automaat..
ik probeer nog eens met de toetsencombinatie en hou je op de hoogte !!

Bart_v_l
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 nov 2017, 20:54
Real name: Bart

Re: Geen flipper, Bingo Pinball

Bericht door Bart_v_l » 13 nov 2017, 19:23

Gunske schreef:Staat in code, hebt ge de elektronische sleutel nodig die kastspecifiek is. Zit die er niet bij, zijt ge eigenlijk dik geschoren :whisling:

Heb de mijne gratis weggedaan als project. Wimi of dergelijke, geeft geen support gezien het om gokspelen gaat.
Hallo, ik heb wimi zelf gebeld en heb een technieker aan de lijn gekregen, dankzij hem ben ik te weten gekomen dat je dus kunt resetten, ik heb denk ik al 10 personen gecontacteerd en ben van iedereen een beetje slimmer geworden

wat ik weet :
- je hebt niet noodzakelijk een service box nodig aangezien deze in de automaat verwerkt zit, je kan er wel een externe aanhangen als de toetsen niet goed meer zouden werken
- je kan niet omheen de inbelcode (alhoewel ik dit nog betwijfel)
- je vindt op internet niets weer qua informatie van deze automaat
- in principe zou ik deze automaat nooit kunnen kopen..
- ik vind nergens een handleiding/ elektrisch schema van deze automaat

SK-GAMES
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 jul 2014, 16:53
Real name: fons

Re: Geen flipper, Bingo Pinball

Bericht door SK-GAMES » 13 nov 2017, 22:26

Toestel uitschakelen, scherm omhoog doen. Dan de A+C ingedrukt houden en de kast opstarten. Doorswitch onderaan uitgetrokken, dit is de enige manier om in het menu te komen.
Indien dit gedaan ga je naar exit, dan kom je terug in het spel maar staat hij in TILT. Druk dan nu B+D totdat je net alsof je een hartslag hoort. Nu scherm naar beneden, deur dicht onderaan en opstarten.

Bart_v_l
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 nov 2017, 20:54
Real name: Bart

Re: Geen flipper, Bingo Pinball

Bericht door Bart_v_l » 13 nov 2017, 23:13

SK-GAMES schreef:Toestel uitschakelen, scherm omhoog doen. Dan de A+C ingedrukt houden en de kast opstarten. Doorswitch onderaan uitgetrokken, dit is de enige manier om in het menu te komen.
Indien dit gedaan ga je naar exit, dan kom je terug in het spel maar staat hij in TILT. Druk dan nu B+D totdat je net alsof je een hartslag hoort. Nu scherm naar beneden, deur dicht onderaan en opstarten.
Ik heb veel bewondering dat je de tijd neemt om samen met mij naar een oplossing te zoeken, dit vind ik fantastisch.

ik probeer het uit..

thnxx !

Bart_v_l
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 nov 2017, 20:54
Real name: Bart

Geen flipper, Bingo Pinball

Bericht door Bart_v_l » 14 nov 2017, 14:49

Stand van zaken:

De bingo staat bij men broer (hij kent veel meer van computers dan mij) een vriend van hem heeft deze automaten gemaakt en heeft eens gekeken naar de automaat, deze persoon raakte al snel in het menu.
maar blijkbaar vraagt de console een mastercode wat volgens die persoon enkel kan opgelost worden met zo'n extern bakje.
Maar de persoon raad me aan een nieuwe CPU te steken want hiermee zou er komaf gemaakt worden met het inbellen en zou ik geen problemen meer kunnen hebben, mochten er nog fouten inkomen zou ik deze makkelijk kunnen wissen door de b knop..
Nu is het wachten en zoeken naar zo'n CPU..
veel meer weet ik zelf niet want ik was er niet bij toen deze persoon geweest is.
In elk geval ik onthoud ook wat hier eerder gezegd geweest is en hoop dat alle problemen vlug worden opgelost.

@ sk games, je weet blijkbaar heel wat van de console, heb je toevalig ook schema's of dergelijke ???

de persoon die er is komen naar kijken heeft er nu ook 100euro op gezet, enig idee hoe je dit doet (ik veronderstel dat hij dit in het menu heeft gedaan)

Bart_v_l
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 nov 2017, 20:54
Real name: Bart

Re: Geen flipper, Bingo Pinball

Bericht door Bart_v_l » 15 nov 2017, 21:46

Bart_v_l schreef:
SK-GAMES schreef:Toestel uitschakelen, scherm omhoog doen. Dan de A+C ingedrukt houden en de kast opstarten. Doorswitch onderaan uitgetrokken, dit is de enige manier om in het menu te komen.
Indien dit gedaan ga je naar exit, dan kom je terug in het spel maar staat hij in TILT. Druk dan nu B+D totdat je net alsof je een hartslag hoort. Nu scherm naar beneden, deur dicht onderaan en opstarten.
Ik heb veel bewondering dat je de tijd neemt om samen met mij naar een oplossing te zoeken, dit vind ik fantastisch.

ik probeer het uit..

thnxx !


Ik heb dit vandaag geprobeerd, toestel uit scherm omhoog switches uitgetrokken en dan opstarten met a+c
resultaat was dat hij een test doorvoerde, verlichting op het speelveld ging en de klep ging open (waardoor de ballen weg gaan) veel meer gebeurde er echter niet. op het scherm kreeg ik niets te zien buiten het blauwe scherm.

heb ik iets niet goed gedaan?? ik kreeg geen menu of dergelijke

Memechke
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2023, 06:02
Real name: Peeters Christian

Re: Geen flipper, Bingo Pinball

Bericht door Memechke » 25 aug 2023, 06:28

Beste allemaal
Ik ben in het bezit van een Wimi bingo super7 deal or no deal
Deze zit in error code (tilt by closed magnet)
Heeft er iemand een idee wat dit betekend en hoe ik dit kan oplossen
Alvast bedankt voor de hulp
Mvg

Plaats reactie