Arcade kast kopen? Waar?

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stewie
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jan 2015, 08:09
Real name: Ronny Socquet
Locatie: Belgium

Arcade kast kopen? Waar?

Bericht door Stewie » 07 mar 2016, 09:35

Hoi,

Nadat ik genoten heb van een Iron Man pinball en deze weer verkocht te hebben zou ik graag een arcade kast hebben voor in de woonkamer. Mijn vriendin vind een pinball te groot en lawaaierig dus gaan we voor iets kleiner en stiller.

Ik ben dus opzoek naar een mooie arcade kast voor in de woonkamer. Het liefst een echte maar ik denk dat die moeilijk te vinden zijn. Ze moet dus werken en redelijk goed eruit zien.
Je hebt echter ook van die geëmuleerde arcadekasten (60-in-1, 2019-in-1) en die kan je nieuw kopen. Is dat iets om occasioneel een spelletje te spelen? Voor mij zou dat (ondanks LCD) een goed alternatief kunnen vormen.

Is er een goede community rond arcade kasten? Ik vind bitter weinig info daarover...

Thanks voor de info!
Ik heb niets te melden :)

Akuma2000
Berichten: 181
Lid geworden op: 15 apr 2015, 16:21
Real name: Freddy

Re: Arcade kast kopen? Waar?

Bericht door Akuma2000 » 07 mar 2016, 10:33

Je kan een kijkje nemen op http://www.nozomi.nl, daar zitten vele arcadekast liefhebbers.

Ik heb ook een arcade kast met een PC erin, daarmee kan je alle spellen spelen, van vroeger en van nu :)

Je kan originele Japanse kasten (refurbished) kant-en-klaar kopen bij http://www.shadaloo.eu

Ik ben heel trots en blij met mijn Vewlix F arcade kast (dus met PC erin):

Afbeelding

Gebruikersavatar
Stewie
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jan 2015, 08:09
Real name: Ronny Socquet
Locatie: Belgium

Re: Arcade kast kopen? Waar?

Bericht door Stewie » 08 mar 2016, 14:14

Een vewlix is wel vrij duur precies, dat is dan 1 spel of hoe moet ik dat zien? Want je kan daar connectors voor PS, XBOX krijgen ed maar dat is niet de bedoeling :).

Of is dat ook een emulator op PC en dan mame met een front-end oid?
Ik heb niets te melden :)

Akuma2000
Berichten: 181
Lid geworden op: 15 apr 2015, 16:21
Real name: Freddy

Re: Arcade kast kopen? Waar?

Bericht door Akuma2000 » 08 mar 2016, 14:59

Vewlix is wel duur, maar dan heb je ook wat :)
Je kan ook voor een candy cab gaan (met CRT monitor of zelf ombouwen naar een LCD scherm), die zijn voordeliger.

De sticks en buttons heb ik aangesloten op PS360+ PCB's:
http://www.shadaloo.eu/index.php?route= ... uct_id=160

Deze PCB sluit je aan op de PC met een USB kabel.
De PC ziet dan elke PCB aan als een Playstation of een XBOX360 controller (kan je zelf kiezen met instelling op de PCB).

Op de PC draai ik idd MAME met Hyperspin front.
En natuurlijk gewoon STEAM games, zoals Street Fighter V, die voeg ik dan toe aan Hyperspin, zodat je dat spel ook kan kiezen in Hyperspin.
Ideaal :)

Gebruikersavatar
Vic
Berichten: 444
Lid geworden op: 16 jan 2014, 12:08
Real name: Eric
Locatie: Belgium

Re: Arcade kast kopen? Waar?

Bericht door Vic » 08 mar 2016, 21:58

Ik heb zo'n ding in de gameroom

http://arcadetreasures.be/pages/cabinet ... mes-22.php

Heb deze nieuw gekocht voor iets van €1300 vorig jaar. De linkse joystick heb ik vervangen door een 4way 8way verstelbare joystick:

http://www.arcadeworlduk.com/products/M ... stick.html

Ben hier heel tevreden mee en het is nagenoeg plug en play, geen tijd om zelf één te knutselen :run:
I knew I should have brought another t-shirt

Gebruikersavatar
Stewie
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jan 2015, 08:09
Real name: Ronny Socquet
Locatie: Belgium

Re: Arcade kast kopen? Waar?

Bericht door Stewie » 09 mar 2016, 11:44

Vic schreef:Ik heb zo'n ding in de gameroom

http://arcadetreasures.be/pages/cabinet ... mes-22.php

Heb deze nieuw gekocht voor iets van €1300 vorig jaar. De linkse joystick heb ik vervangen door een 4way 8way verstelbare joystick:

http://www.arcadeworlduk.com/products/M ... stick.html

Ben hier heel tevreden mee en het is nagenoeg plug en play, geen tijd om zelf één te knutselen :run:
Die van arcade treasure had ik al gevonden. Zelfs mijn vriendin vind het Mario theme mooi.
Werkt dat goed? Ik ben content met de oudere games maar zou wel graag hebben dat de games die erop staan ook naar behoren werken.

The vewlix is momenteel een beetje out of range daar ik aan het einde van de bouw van mijn huis zit. Mijn grote zak geld is al goed geslonken :D .
Ik heb niets te melden :)

Gebruikersavatar
p_treintje
Berichten: 1786
Lid geworden op: 18 aug 2011, 00:51
Real name: Joeri Stroobants
Locatie: Belgium

Re: Arcade kast kopen? Waar?

Bericht door p_treintje » 09 mar 2016, 13:04

Deze zijn zeker in orde en alles werkt. Heb al een paar kasten van hem mogen bewonderen en bespelen. Hij is al een paar keer bij onze wedstrijd geweest en bracht altijd een kast mee. Hoop er ooit ook eentje aan te schaffen.
Joeri is my Name and Pinball is my Game.

Gebruikersavatar
Vic
Berichten: 444
Lid geworden op: 16 jan 2014, 12:08
Real name: Eric
Locatie: Belgium

Re: Arcade kast kopen? Waar?

Bericht door Vic » 09 mar 2016, 18:13

Ronny,

Ik moet de eerste game die niet werkt nog tegenkomen, heb ze wel nog niet alle 3000 geprobeerd :madman:

2 van mijn persoonlijke favorieten Crazy climber en Robotron moest ik de controlls van instellen.
Maarten van Arcadetreasures helpt me altijd snel en met plezier als ik van zn service na verkoop gebruik maak.

Oudere 4 way spellen zoals pac-man en Donky Kong met een 8 way joystick spelen is uien en niet leuk.? Daarom heb ik de linkse vervangen door een joystick die 4way / 8way verstelbaar is. ik zou zeggen, die mod kan je beter gelijk rekening mee houden als je oudere spellen wil spelen.

Gr,
Vic
I knew I should have brought another t-shirt

Gebruikersavatar
davalve
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 okt 2012, 19:13
Real name: Ron
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Arcade kast kopen? Waar?

Bericht door davalve » 09 mar 2016, 18:30

Waarom niet zelf bouwen??

https://www.ronsblog.nl/
Laatst gewijzigd door davalve op 03 okt 2018, 08:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Stewie
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jan 2015, 08:09
Real name: Ronny Socquet
Locatie: Belgium

Re: Arcade kast kopen? Waar?

Bericht door Stewie » 10 mar 2016, 08:25

Ik ben in contaact met Maarten van Arcade treasures en wordt inderdaad keurig geholpen hier. Er zijn ook een paar leuke themes op de kast en ga proberen kortelings eens te testen (maar het is zo gruwelijk ver :madman: ).

Zelf een kast maken gaan we niet doen, heb 2 linker handen en dat zal nog altijd redelijk wat kosten.
Ik heb niets te melden :)

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Arcade kast kopen? Waar?

Bericht door David Pinball Wizz » 10 mar 2016, 10:15

Maarten is een solide kerel. Met hem ben je zeker aan het goeie adres!
IFPA Country Director Belgium

BONLEV
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 mar 2015, 15:09
Real name: Tom Van den Berghe

Re: Arcade kast kopen? Waar?

Bericht door BONLEV » 25 jul 2016, 13:07

ik heb mijn kast vorig jaar in april laten maken in Roemenië en heeft me 500 euro inclusief verzending met koerier gekost. Was wel zonder pc maar die had ik nog staan.

Layout, artwork kon allemaal zelf gekozen worden.

Gebruikersavatar
inkochnito
Berichten: 739
Lid geworden op: 16 aug 2011, 20:39
Real name: Peter Koch
Locatie: The Netherlands

Re: Arcade kast kopen? Waar?

Bericht door inkochnito » 25 jul 2016, 18:35

davalve schreef:Waarom niet zelf bouwen??

http://rondkong.blogspot.nl/
Ook leuke kleine kastjes om zelf te bouwen.
www.arcadewinkel.nl
Ook voor joysticks en anders benodigdheden.

Gebruikersavatar
Automark
Berichten: 483
Lid geworden op: 18 aug 2013, 00:06
Real name: Mark
Locatie: Rest of the world

Re: Arcade kast kopen? Waar?

Bericht door Automark » 25 jul 2016, 21:43

Akuma2000 schreef:Je kan ook voor een candy cab gaan (met CRT monitor of zelf ombouwen naar een LCD scherm), die zijn voordeliger.

nee, nee, nee
dat zijn echt beginnersfouten,
ook mijn eerste arcade kast kocht ik met crt, en die monitor heb ik toen ook vervangen door een stomme lcd.
een daar heb ik nu nog steeds spijt van, crt hoort bij die kast, en met lcd zijn ze ineens minder waard bij verzamelaars.

bouw dan gewoon een nieuwe, en laat originele voor verzamelaars :D

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2200
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Arcade kast kopen? Waar?

Bericht door flippers.be » 26 jul 2016, 08:12

Vergeet www.rastermania.be niet..

Gebruikersavatar
mad_max8
Berichten: 76
Lid geworden op: 30 jan 2014, 12:46
Real name: Jeroen
Locatie: The Netherlands

Re: Arcade kast kopen? Waar?

Bericht door mad_max8 » 26 jul 2016, 14:29

Automark schreef: nee, nee, nee
dat zijn echt beginnersfouten,
ook mijn eerste arcade kast kocht ik met crt, en die monitor heb ik toen ook vervangen door een stomme lcd.
een daar heb ik nu nog steeds spijt van, crt hoort bij die kast, en met lcd zijn ze ineens minder waard bij verzamelaars.

bouw dan gewoon een nieuwe, en laat originele voor verzamelaars :D

Dit dus :good:
Arcade Dedicated: Super Street Fighter II, Mortal Kombat Mortal Kombat, II, NBA Hangtime, Mortal Kombat, Hopper, NeoGeo MV6, Sega MegaTech (in restoration)
Pinball: Lethal Weapon 3 (Sold), Baywatch (in restoration)

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Arcade kast kopen? Waar?

Bericht door HarrieD » 27 jul 2016, 09:43

Agree to the fullest. Zo zonde dat er nergens meer originele arcade kasten uit te halen zijn. Zelf heb ik een outrun in restauratie en groot was mijn verbazing afgelopen week een exact dezelfde tegen te komen bij ons een dorp verder. Deze had echter wel een LCD scherm :puke: waar de mijne nog een CRT heeft (ook volledig onder handen genomen door mij met nieuwe caps en een nieuwe flyback).

IK WIL EEN TRACK & FIELD!!!
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
mad_max8
Berichten: 76
Lid geworden op: 30 jan 2014, 12:46
Real name: Jeroen
Locatie: The Netherlands

Re: Arcade kast kopen? Waar?

Bericht door mad_max8 » 27 jul 2016, 10:59

HarrieD schreef:Agree to the fullest. Zo zonde dat er nergens meer originele arcade kasten uit te halen zijn. Zelf heb ik een outrun in restauratie en groot was mijn verbazing afgelopen week een exact dezelfde tegen te komen bij ons een dorp verder. Deze had echter wel een LCD scherm :puke: waar de mijne nog een CRT heeft (ook volledig onder handen genomen door mij met nieuwe caps en een nieuwe flyback).

IK WIL EEN TRACK & FIELD!!!
ah dus jij hebt die track and field advertentie op marktplaats :D
Was die outrun toevallig te koop? Ik zoek er nog een als restauratie object.
Helaas moet ik tegenwoordig ook originele kasten die omgebouwd zijn naar tft en mame als restauratie object beschouwen.

@OP
ik ken je budget niet maar je zou eens kunnen informeren bij :
http://link.marktplaats.nl/m1056404976

Die heeft allemaal generieke kasten omgebouwd met een 60 in 1 print en LCD of CRT mag je kiezen als ik de advertentie lees.
Arcade Dedicated: Super Street Fighter II, Mortal Kombat Mortal Kombat, II, NBA Hangtime, Mortal Kombat, Hopper, NeoGeo MV6, Sega MegaTech (in restoration)
Pinball: Lethal Weapon 3 (Sold), Baywatch (in restoration)

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Arcade kast kopen? Waar?

Bericht door HarrieD » 27 jul 2016, 11:19

mad_max8 schreef:
ah dus jij hebt die track and field advertentie op marktplaats :D
Was die outrun toevallig te koop? Ik zoek er nog een als restauratie object.
Helaas moet ik tegenwoordig ook originele kasten die omgebouwd zijn naar tft en mame als restauratie object beschouwen.

@OP
ik ken je budget niet maar je zou eens kunnen informeren bij :
http://link.marktplaats.nl/m1056404976

Die heeft allemaal generieke kasten omgebouwd met een 60 in 1 print en LCD of CRT mag je kiezen als ik de advertentie lees.
Yup, that's me. Ik heb nog 2 identieke generieke Neo Geo cabinetten, beide met CRT (of course), eentje in portrait mode met een 60 in 1 kaart en eentje in landscape mode met een Mame PC. Daarop kan ik gelukkig T&F, Ghosts 'n Goblins, Popeye en alle andere spellen op spelen en dat is gelukkig een uitkomst, maar kan het nooit opboksen tegen de originele cabinets natuurlijk. T&F is een van mijn -hoe zegt Chris Bucci dat ook alweer- kasten die "touching the old heart strings" factor heeft. Heel heel heel lang geleden toen ik nog een puistenpuber was heb ik die kast veel gespeeld met vrienden. Het spel vind ik nog steeds helemaal geweldig dus een T&Fje in mijn gameroom zou mooi zijn. Heb er erg weinig hoop op dat ik er ooit nog een ga vinden.

En dat verbaast me, waar zijn die dingen eigenlijk gebleven?? Er waren er zoveel vroeger en nu geen een meer. Flippers on the other hand, die zijn dan hier in NL voor schappelijker prijzen te krijgen dan in bv de US alhoewel de prijzen de laatste tijd ook van de zotte zijn.

Maar ja, that's me, altijd op zoek naar een mooi arcade cabinetje.

Of zie outrun te koop is weet ik niet, volgens mij niet maar ik zal het hem zeker eens vragen.

De link naar de restauratie van mijn outrun is in mijn sig opgenomen.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
Automark
Berichten: 483
Lid geworden op: 18 aug 2013, 00:06
Real name: Mark
Locatie: Rest of the world

Re: Arcade kast kopen? Waar?

Bericht door Automark » 29 jul 2016, 01:32

t&f we hebben er midden jaren 90 een paar van weggegooid :shock:
zo ging dat destijds, net als de meeste arcade cabs in europa. die dingen leverden gewoon geen geld meer op.

een t&f kun je trouwens wel gewoon prima nabouwen. De pcb's zijn niet zo duur, en de kast is niet heel lastig na te maken.
ik heb dan nog een stapel 19" nos arcade crt's dus dat helpt :D

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Arcade kast kopen? Waar?

Bericht door HarrieD » 01 aug 2016, 09:32

Automark schreef:t&f we hebben er midden jaren 90 een paar van weggegooid :shock:
zo ging dat destijds, net als de meeste arcade cabs in europa. die dingen leverden gewoon geen geld meer op.

een t&f kun je trouwens wel gewoon prima nabouwen. De pcb's zijn niet zo duur, en de kast is niet heel lastig na te maken.
ik heb dan nog een stapel 19" nos arcade crt's dus dat helpt :D
Die stapelen wel gauw die CRT's ;)

Wil je er wellicht een kwijt? Wellicht is een zelfbouw project nog wel heel leuk om te doen zelfs. Een kijken of ik ergens sideart, CPO, bezel en een marquee kan uithalen. En een control panel.

Wel zonde dat ze ooit zijn weggegooid. Eeuwig zonde.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Plaats reactie