Privacy filter voor dmd

Flippers en onderdelen te koop of te ruil
rodge
Berichten: 173
Lid geworden op: 21 mei 2014, 07:33
Real name: Roger
Locatie: Belgium

Re: Privacy filter voor dmd

Bericht door rodge » 29 apr 2016, 07:25

Heb de mijne gisteren ontvangen. Het is eventjes wennen, omdat er redelijk gefilterd word.
Geeft een beetje de indruk alsof men met de zonnebril op aan het spelen is 8-) , maar de reflexi vermindert serieus :clap: .

Nu nog proberen een van die ruiten van Mario tot Huizingen te krijgen ;)

Gebruikersavatar
gawcol
Berichten: 562
Lid geworden op: 11 jan 2012, 01:58
Real name: David (Moorsele)
Locatie: Belgium

Re: Privacy filter voor dmd

Bericht door gawcol » 29 apr 2016, 07:41

rodge schreef:Geeft een beetje de indruk alsof men met de zonnebril op aan het spelen is
Normaal bijna geen verschil te merken. mooi tegen de plastic installeren en beschermfolie aan beide kanten verwijderen.

Als iemand er nog nodig heeft, nieuwe levering is binnen...

rodge
Berichten: 173
Lid geworden op: 21 mei 2014, 07:33
Real name: Roger
Locatie: Belgium

Re: Privacy filter voor dmd

Bericht door rodge » 29 apr 2016, 08:00

De twee zijn er inderdaad af David, ik zal het nog eens afnemen en vergelijken, maar storend is het zeker niet :D

Gebruikersavatar
Rosebud
Berichten: 85
Lid geworden op: 26 okt 2013, 17:57
Real name: Nico Rosvelds
Locatie: Belgium

Re: Privacy filter voor dmd

Bericht door Rosebud » 02 mei 2016, 13:02

Even nog een bedankje aan David (Gawcol)

Ik heb de 4 filters zonder problemen kunnen plaatsen, enkel de star wars data east duurde dubbel zo lang (dmd fixatie zat iets complexer in mekaar), maar het resultaat bij alle 4 is wel opvallend beter, ik kan eindelijk de achterkant van het speelveld goed zien.

Zou iedereen moeten doen.

De volgende stap is eingelijk een privacy filter voor héél de translite want die blijft natuurlijk nog wel weerspiegeld....
En die blijkt ook al te bestaan. Ik ga toch es kijken of dit kostgewijze de moeite loont en of ze nog in stock zijn.
http://www.pinballnews.com/learn/antiglare/index.html

groeten
Nico

Gebruikersavatar
gawcol
Berichten: 562
Lid geworden op: 11 jan 2012, 01:58
Real name: David (Moorsele)
Locatie: Belgium

Re: Privacy filter voor dmd

Bericht door gawcol » 02 mei 2016, 13:06

Thanks Nico.
Ivm de translite, voor de nieuwe (spike) sterns is dit geen probleem meer,
aangezien je de sterkte van de leds achter de translite kan regelen in het menu.
Van oudere sterns met tl lamp wordt meestal iets over de lamp geschoven om de sterkte te verminderen.

Ik vind ook dat de anti reflectie dmd filter al lang standaard had moeten zijn...
Nu ja, binnenkort zijn het kleurenschermen... :)

Akuma2000
Berichten: 181
Lid geworden op: 15 apr 2015, 16:21
Real name: Freddy

Re: Privacy filter voor dmd

Bericht door Akuma2000 » 02 mei 2016, 13:11

Rosebud schreef:Even nog een bedankje aan David (Gawcol)

Ik heb de 4 filters zonder problemen kunnen plaatsen, enkel de star wars data east duurde dubbel zo lang (dmd fixatie zat iets complexer in mekaar), maar het resultaat bij alle 4 is wel opvallend beter, ik kan eindelijk de achterkant van het speelveld goed zien.

Zou iedereen moeten doen.

De volgende stap is eingelijk een privacy filter voor héél de translite want die blijft natuurlijk nog wel weerspiegeld....
En die blijkt ook al te bestaan. Ik ga toch es kijken of dit kostgewijze de moeite loont en of ze nog in stock zijn.
http://www.pinballnews.com/learn/antiglare/index.html

groeten
Nico
Voor Bally/Williams heb ik ze nog liggen :)
http://www.flipperforum.be/viewtopic.php?f=13&t=7155

rodge
Berichten: 173
Lid geworden op: 21 mei 2014, 07:33
Real name: Roger
Locatie: Belgium

Re: Privacy filter voor dmd

Bericht door rodge » 02 mei 2016, 13:32

Ik denk dat ik hier iets verkeerd gedaan heb, en gezien ik nog niet veel aan flippers gewerkt heeft, kan mij iemand verduidelijken hoe dit gedaan moet worden? Display los vijzen, en dan van achter bevestigen? Ik heb die gewoon ervoor geplaatst...
zal hier nu waarschijnlijk als grote prutser afgestempeld worden :run:

Thanks

Gebruikersavatar
Turalyon
Berichten: 326
Lid geworden op: 16 aug 2011, 18:08
Real name: Gabriël
Locatie: The Netherlands

Re: Privacy filter voor dmd

Bericht door Turalyon » 02 mei 2016, 14:07

flippers.be schreef:Dit is een plexi die je voor de dmd kleeft. Werkt zowel op gewone dmds (dan kleef je hem op het glas van de dmd zelf) als op Sterns met led-dmd - ik heb hem op mijn Metallica geinstalleerd en dan kleeft hij aan de binnenkant van de speaker panel.
Pins: SS, T2, LOTR
Gone: Dr Who

Gebruikersavatar
gawcol
Berichten: 562
Lid geworden op: 11 jan 2012, 01:58
Real name: David (Moorsele)
Locatie: Belgium

Re: Privacy filter voor dmd

Bericht door gawcol » 02 mei 2016, 18:05

Die zelfklevende zijn niet interessant, en als er stofje of luchtbelletje tussenzit, dan plakt het er voor altijd tussen.

Voor de duidelijkheid, de filters die ik verkoop, heb ik speciaal gekocht omdat ze NIET zelfklevend zijn.
Dit wordt als veel esthetischer ervaren en zijn iets groter dan de display.
Doordat ze iets groter zijn en aan de binnenkant geplaatst worden, kunnen ze voor alle merken gebruikt worden.
De filter moet dus aan de BINNENKANT bevestigd worden.
Dmd losvijzen en dan daar tussen de plexi en dmd plaatsen.

Op nieuwe flippers steekt stern ook geen kleurfilter meer, waardoor je soms de randen van de dmd display ziet door de plexi display panel.
Door het plaatsen van deze anti reflectiefilter aan de binnenkant, wordt ook ineens dit probleem opgelost. Die randen zijn dan minder of niet zichtbaar, waardoor de flipper ook een veel mooiere en afgewerkte aanblik heeft.
Laatst gewijzigd door gawcol op 03 mei 2016, 07:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2201
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Privacy filter voor dmd

Bericht door flippers.be » 03 mei 2016, 07:18

Denk dat het verkeerde interpretatie is van 'voor'/'achter'/..

Die dat ik verkocht (en gawcol nu) zijn niet zelfklevend maar bevestig (kleef) je met kleine dubbelzijdige plakbandjes die erbij zitten.
De filter moet tussen de dmd en de display panel komen. Voor (op) de dmd (op het glas zelf kleven bij oude dmds) of achter de display panel bij led displays.

rodge
Berichten: 173
Lid geworden op: 21 mei 2014, 07:33
Real name: Roger
Locatie: Belgium

Re: Privacy filter voor dmd

Bericht door rodge » 03 mei 2016, 07:39

Is inderdaad niet gemakkelijk, die ervoor of erachter. Persoonlijk bedoelde ik dus dat ik het "voor de DMD geplekt heb, dus op het glas van de pannel.
Ik heb een No Fear, en veronderstel dus dat ik de pannel dan eruit moet nemen, de DMD lossen, en dan de filter op de binnenkant van de pannel moet bevestigen met de strips. Juist?

Gebruikersavatar
Turalyon
Berichten: 326
Lid geworden op: 16 aug 2011, 18:08
Real name: Gabriël
Locatie: The Netherlands

Re: Privacy filter voor dmd

Bericht door Turalyon » 03 mei 2016, 09:47

Juist
Pins: SS, T2, LOTR
Gone: Dr Who

Plaats reactie