Nieuwe gameroom

Fotos van je flipperverzameling of van je gameroom
Plaats reactie
Thomassen1
Berichten: 181
Lid geworden op: 24 mei 2014, 18:54
Real name: Jelle
Locatie: The Netherlands

Nieuwe gameroom

Bericht door Thomassen1 » 15 jun 2014, 19:44

Heb mijn meissie eindelijk zover gekregen om de garage in te richten tot gameroom!
Het huis word momenteel gebouwd, dus zodra deze af is rond november kan de garage ingericht worden!
Iemand nog wat leuke ideeen? (die ik misschien in de bouw al zou moeten meenemen)
Momenteel heb ik 3 flippers en een flinke Airhockeytafel die erin komen, maar dit aantal zou zomaar eens kunnen wijzigen voor die tijd :)

Ik hoor het graag :D

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5768
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: Nieuwe gameroom

Bericht door Pascal » 15 jun 2014, 19:54

tip 1: alles wat groot is en geen flipper is gooi je buiten. met andere woorden: doe die airhokeytafel weg !!!
tip 2: zorg voor voldoende stopcontacten en stroom (2 aparte kringen)
tip 3: hou het zonlicht buiten: een garage heeft geen ramen nodig, hoogstens wat verluchting

Thomassen1
Berichten: 181
Lid geworden op: 24 mei 2014, 18:54
Real name: Jelle
Locatie: The Netherlands

Re: Nieuwe gameroom

Bericht door Thomassen1 » 15 jun 2014, 21:19

Pascal schreef:tip 1: alles wat groot is en geen flipper is gooi je buiten. met andere woorden: doe die airhokeytafel weg !!!
tip 2: zorg voor voldoende stopcontacten en stroom (2 aparte kringen)
tip 3: hou het zonlicht buiten: een garage heeft geen ramen nodig, hoogstens wat verluchting
Tip1: dit is de reden dat mn vrouwtje de gameroom accepteert ;) die gaat er dus niet uit haha.
Tip2: ik krijg een aparte drukgroep voor mijn garage, moet ruim voldoende zijn
Tip3: krijg Alleen een raam in de achterzijde van de garage, maar zorg er inderdaad wel voor dat de kastjes geen last hiervan hebben.

Thanks voor het meedenken :D
Laatst gewijzigd door Thomassen1 op 12 apr 2015, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Thomassen1
Berichten: 181
Lid geworden op: 24 mei 2014, 18:54
Real name: Jelle
Locatie: The Netherlands

Re: Nieuwe gameroom

Bericht door Thomassen1 » 26 feb 2015, 16:01

Na een lange tijd van wachten is dan eindelijk de eerste steen gemetseld voor mijn nieuwe gameroom.
Gameroom word 7,5 bij 3.5, waarvan een kleine hoek in gebruik blijft als klushoekje. Op lange termijn dus ruimte zat om een mooie collectie op te bouwen!
Ik zal af en toe wat foto'tjes plaatsen en misschien wat tips vragen aan andere gameroom bezitters.
Mochten er nu al tips zijn of dingen waarop te letten dan hoor ik het graag !

Afbeelding

Afbeelding

ivang
Berichten: 792
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: Nieuwe gameroom

Bericht door ivang » 26 feb 2015, 16:29

vloerisolatie !

Thomassen1
Berichten: 181
Lid geworden op: 24 mei 2014, 18:54
Real name: Jelle
Locatie: The Netherlands

Re: Nieuwe gameroom

Bericht door Thomassen1 » 26 feb 2015, 16:40

:D

Dit is pas de fundering die opgemetseld is. De vloer word maandag gestort en hierin komt vloerverwarming aangezien die in huis ook al aanwezig is. Makkelijk doorverbinden dus.

Gebruikersavatar
Automark
Berichten: 482
Lid geworden op: 18 aug 2013, 00:06
Real name: Mark
Locatie: Rest of the world

Re: Nieuwe gameroom

Bericht door Automark » 27 feb 2015, 00:01

Wel erg klein, zeker voor 3 flippers, knutselruimte en een airhockey tafel. Geen deur direct naar je huis?

Thomassen1
Berichten: 181
Lid geworden op: 24 mei 2014, 18:54
Real name: Jelle
Locatie: The Netherlands

Re: Nieuwe gameroom

Bericht door Thomassen1 » 27 feb 2015, 07:33

Een deur naar huis heb ik wel overwogen, maar vond het fijner om de ruimte apart te houden. Daarbij zou de deur midden in de woonkamer uitkomen wat niet ideaal is.
Qua ruimte ben ik al dik en dik tevreden in vergelijking hoe ik de kasten jaren lang heb staan. Ik heb een plattegrond ingetekend met indeling, en heb ruimte voor een 6 tal kasten inclusief de airhockey etc. Voor mij is dit (voorlopig) meer dan voldoende. En wie weet is mn meissie de airhockey tafel een keer zat, en dan heb ik er weer 2 plaatsjes bij ;)

Gebruikersavatar
Turalyon
Berichten: 326
Lid geworden op: 16 aug 2011, 18:08
Real name: Gabriël
Locatie: The Netherlands

Re: Nieuwe gameroom

Bericht door Turalyon » 27 feb 2015, 16:57

Ehhhh, ben benieuwd naar die indeling. Denk er aan dat glasplaat van de flipper er uit moet kunnen :roll:
Pins: SS, T2, LOTR
Gone: Dr Who

Thomassen1
Berichten: 181
Lid geworden op: 24 mei 2014, 18:54
Real name: Jelle
Locatie: The Netherlands

Re: Nieuwe gameroom

Bericht door Thomassen1 » 27 feb 2015, 17:38

De glasplaat eruit halen zal zorgen voor wat verschuivingen maar ach, dat is dan maar zo. Tegen de achterwand van de roldeur kunnen er 4 langs elkaar staan, zo is dat al volledig benut. Dan moeten er nog eventueel 2 apart komen te staan tegen de zijkant van de deur.
Het zal inderdaad passen en meten zijn, maar ik wil het eerst eens op 4 flippers houden en dan proberen door te rouleren om steeds leukere kasten in bezit te krijgen. Maar zo had ik ook het voornemen om het bij 2 stuks te houden...

Thomassen1
Berichten: 181
Lid geworden op: 24 mei 2014, 18:54
Real name: Jelle
Locatie: The Netherlands

Re: Nieuwe gameroom

Bericht door Thomassen1 » 12 apr 2015, 10:30

Even een update van de gameroom.
Ik ben inderdaad tot de conclusie gekomen dat er voor de werkplaats geen plek is in de garage. vandaar word deze verplaatst naar het achterschuurtje.

hier de foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Thomassen1
Berichten: 181
Lid geworden op: 24 mei 2014, 18:54
Real name: Jelle
Locatie: The Netherlands

Re: Nieuwe gameroom

Bericht door Thomassen1 » 21 jul 2015, 22:05

De gameroom is zo goed als af. Hierbij nog even wat fototjes.
De muur is voorlopig wit gehouden, hier willen we ooit een keer een mooie grafiti kunstwerk op laten maken in de sfeer van de gameroom uiteraard.
Voor de rest moet alleen het plafond nog ter zijner tijd dicht gemaakt worden, en willen we de flippers beetje bij beetje gaan door ruilen naar mooiere kasten.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Trillium
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 mei 2012, 11:44
Real name: Michel Lanters

Re: Nieuwe gameroom

Bericht door Trillium » 21 jul 2015, 23:02

leuk ding!

wat heb je op de vloer liggen
en hoe heb je dat gedaan?

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Nieuwe gameroom

Bericht door Baron Shadow » 21 jul 2015, 23:35

Graffitie is mooi maar wel brij prijzig tenzij je iemand kent misschien.
Je kunt ook mooi ontwerp maken en op behang laten printen, kun je ook leuke dingen mee doen en betaalbaar.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Thomassen1
Berichten: 181
Lid geworden op: 24 mei 2014, 18:54
Real name: Jelle
Locatie: The Netherlands

Re: Nieuwe gameroom

Bericht door Thomassen1 » 22 jul 2015, 08:01

De vloer is een 2K coating die we zelf met een watertrekker erop aangebracht hebben. Als je een mooie gladde ondergrond hebt is dit een super oplossing. Ik heb wel gekozen om er een primer laag onder te doen voor de hechting.

Ik ken inderdaad iemand die grafiti spuit, alleen blijft dit een duur grapje. Ik vind het idee van een bahang ook top! Nog nooit van gehoord namelijk. Ga hier zeker eens naar kijken, bedankt.

Gebruikersavatar
p_treintje
Berichten: 1786
Lid geworden op: 18 aug 2011, 00:51
Real name: Joeri Stroobants
Locatie: Belgium

Re: Nieuwe gameroom

Bericht door p_treintje » 22 jul 2015, 09:37

Ik heb ook een muur met graffiti en dit heb ik ook door iemand laten doen en zijn prijs viel heel goed mee.
Was toen uitgerekend ongeveer €22 per m2. Alle anderen vroegen er €60 voor.
Joeri is my Name and Pinball is my Game.

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Nieuwe gameroom

Bericht door Baron Shadow » 22 jul 2015, 10:01

Op mijn site kun je een foto zien en mocht je betere foto willen zien stuur je maar een pm.
Je kunt natuurlijk op deze manier ook zelf helemaal zelf samenstellen.
Alleen zorgen dat de resolutie hoog genoeg is.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
Avatar
Berichten: 1329
Lid geworden op: 10 aug 2011, 21:43
Real name: Jos Deboosere
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Nieuwe gameroom

Bericht door Avatar » 22 jul 2015, 10:06

Knap werk Jelle !!!

Persoonlijk zou ik het plafond niet verder uitwerken/dichtstoppen, maar enkel in de zwarte verf zetten. Alle technieken er zichtbaar onder bevestigen (in kabelgoten / buizen) zodat het een industrieel karakter heeft. Je kan de goten en buizen dan ook in hetzelfde zwart verven, zodat ze niet meer opvallen als je dat prefereert.
A Twix a day, keeps the anorexic away !!!

Plaats reactie