Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Voor alles wat niets met de games te maken heeft.
gsa
Berichten: 300
Lid geworden op: 29 jun 2013, 21:50
Real name: christoph
Locatie: Belgium

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Bericht door gsa » 03 jul 2015, 08:47

Iemand ervaring met pinballking uit Duitsland ?

Grtz
Gameroom ; GB pro , Got prem, IJ (williams),TZ , Orbit , flash Gordon
Arcade; MK3
Out; circus,space time,TX,space station ,bop ,FH ,lah, ww, FT, NF,
TOM,Cftbl, Lotr , avatar, SM, tssp,twd , pinball magic, ST pro

Gebruikersavatar
philip van beirs
Berichten: 533
Lid geworden op: 10 aug 2013, 08:22
Real name: Philip VB

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Bericht door philip van beirs » 04 jul 2015, 19:35

Voor flippers moet je daar zeker niet zyn. Enkel als je graag het dubbele betaalt voor een flipper; deze winkel in Ahaus heeft slechte revieuws op het duitse forum.

gsa
Berichten: 300
Lid geworden op: 29 jun 2013, 21:50
Real name: christoph
Locatie: Belgium

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Bericht door gsa » 05 jul 2015, 18:37

Bedankt Filip voor de feedback !!

Als ik hun prijzen zag moest ik me toch effe zetten
Gameroom ; GB pro , Got prem, IJ (williams),TZ , Orbit , flash Gordon
Arcade; MK3
Out; circus,space time,TX,space station ,bop ,FH ,lah, ww, FT, NF,
TOM,Cftbl, Lotr , avatar, SM, tssp,twd , pinball magic, ST pro

Brandje
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jun 2015, 20:51
Real name: peter
Locatie: The Netherlands

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Bericht door Brandje » 16 jul 2015, 08:10

Ook maar even een duit in het zakje doe hier na een negatieve ervaring via een koper op marktplaats.

Afgelopen zaterdag dag zou ene Kristof (S via markt plaats, andere naam was games exploitatie) m'n baywatch op komen halen, meerdere mails, telefoon nrs uitgewisseld, tijd afgesproken, en meneer komt gewoon niet opdagen.
Nu besef ik me dat er altijd iets tussen kan komen, maar gewoon de hoorn er opgooien als ik bel is toch wel bijzonder, kleine moeite om even af te zeggen. Als ik Google op zijn nummer vind ik em ook als ene Fons van sk-games@live.be

En dan natuurlijk ook nog positieve ervaringen:
wipperflinkel.nl zoals eerder aangegeven in dit topic, Hans is altijd even kortaf, met perfecte service en snelheid, al 2x iets niet meegeleverd (op ongeveer 20 orders, en meteen de volgende dag nageleverd) bestel er graag!

Led4pin.nl
Super shop, altijd snel en correct, assortiment zou wat mij betreft wat uitgebreid mogen worden.

Ministryofpinball.nl
Prima zaak, beetje aan de prijzige kant, maar hebben wel vaak net de dingetjes die ik elders niet kan vinden

Bestofpinball.de
Niets te klagen, snelle levering, ruim assortiment

Pinballcenter.eu
Prima winkel, nieuwe website is wel wat verwarrend


Sidenote: als ik op m'n I Phone de woorden "dit topic" aanelkaar schrijf maakt ie er Dutroux van :p
Collection:
The Getaway, Terminator 2, No Fear, Last Action Hero, Baywatch, Homemade Hyperpin

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Bericht door g94 » 16 jul 2015, 08:53

Brandje schreef:Sidenote: als ik op m'n I Phone de woorden "dit topic" aanelkaar schrijf maakt ie er Dutroux van :p
... en dan heb je nog niet geprobeerd om "I Phone" in 1 woord te schrijven hier ... :mrgreen:

Brandje
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jun 2015, 20:51
Real name: peter
Locatie: The Netherlands

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Bericht door Brandje » 16 jul 2015, 09:03

g94 schreef:
... en dan heb je nog niet geprobeerd om "I Phone" in 1 woord te schrijven hier ... :mrgreen:
Haha jawel, vandaar de edit, geloof niet dat de grap over zou komen vanaf een roze nogwat;)
Collection:
The Getaway, Terminator 2, No Fear, Last Action Hero, Baywatch, Homemade Hyperpin

middevil
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jan 2013, 20:41
Real name: maurice

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Bericht door middevil » 19 aug 2015, 08:47

Een dikke -1 voor STAF uit brugge.
Ik zou bij hem de bride of pinbot gaan bekijken/kopen.Kreeg een mail de dag erop met " het liefst vandaag langskomen " terwijl ik aan t werken was.
Heb terug gemaild dat ik aan t werk was en dat ik de volgende dag zou langskomen. Heb in de middag verlof gerereld op mijn werk.
Kreeg ik van STAF een mail terug dat hij voor de de dag erop een afspraak had gemaakt met iemand anders?
Heb gistermiddag dus een middag vrij opgenomen voor niets!

Heb hem gisteren een mail gestuurd! tot op heden geen antwoordt op gehad.
En nu staat er ik houd hem zelf?

Als je hem zelf wilt houden, daar heb ik alle begrip voor maar laat dan niet mensen verlof opnemen om naar Brugge te komen. Daarnaast denk ik dat STAF met meerdere mensen afspraken heeft gemaakt!
In ieder geval vind ik dit geen stijl, en oppassen dus als je zaken doet met STAF uit Brussel.

kletmarjet
Berichten: 461
Lid geworden op: 03 okt 2012, 08:51
Real name: dimitri
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Bericht door kletmarjet » 20 aug 2015, 16:55

+ 1 Voor VDM aka Stijn.
Alles correct :clap:
The difference between a man and a boy is the price of his toys

aquasat
Berichten: 929
Lid geworden op: 11 sep 2012, 15:07
Real name: Ollivier
Locatie: Belgium

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Bericht door aquasat » 21 aug 2015, 13:33

+1 voor Jippen

Kast was volledig zoals beschreven, zeer correct.
Kast is zeer mooi in orde gezet en speelt zeer goed.
TAF

Gebruikersavatar
W.O.F
Berichten: 117
Lid geworden op: 29 sep 2012, 22:54
Real name: Jokke
Locatie: Belgium

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Bericht door W.O.F » 22 aug 2015, 19:39

:good: nen dikke + voor Dries !
Bedankt voor de fijne transactie .
Nog is sorry voor het later komen,ik heb de chauffeur een goe pak gegeven :spank: :spank:
:D

Gebruikersavatar
Dries
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 aug 2012, 20:47
Real name: Dries
Locatie: Belgium

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Bericht door Dries » 25 aug 2015, 17:26

Hier ook een dikke +1 voor Jokke alias W.O.F voor de vlotte afhandeling :good: (met uitzondering van de file... :D) :clap: :clap: :clap:
Daarnaast ook een +1 voor Roger (en Jack) :good: voor het aangename en correcte bizniz-doen :clap: :clap: :clap:

groeten,
Dries
In da house: 24
Out: JD, NF, TZ, Avatar, TF, AC/DC pro, X-men, GP, Smashing Drive (arcade), AP, IM

Gebruikersavatar
Dries
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 aug 2012, 20:47
Real name: Dries
Locatie: Belgium

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Bericht door Dries » 07 sep 2015, 05:32

en ook voor Wistiti (Jurgen) een +1 voor correcte afhandeling. :good:
In da house: 24
Out: JD, NF, TZ, Avatar, TF, AC/DC pro, X-men, GP, Smashing Drive (arcade), AP, IM

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Bericht door zwartepanter » 07 sep 2015, 07:06

+1 voor Carl. Zoals gebruikelijk tiptop.

DanielFortesque
Berichten: 637
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Bericht door DanielFortesque » 23 sep 2015, 21:17

-10 voor ene zekere daywalker993 op het duits flipperforum.de . Wat een pretentie , wat een kl...ak !!
Ik contacteer die kerel direkt als hij zijn TWD LE adverteert als te koop . Zeg hem dat ik hem wil kopen en een voorschotje direkt wil storten van 300 euro en 7000 euro cash bij afhaling . Vraag hem BIC en IBAN om via home banking direkt de 300 euro door te storten , en dat wil hij niet , hij aanvaardt geen storting via de bank , enkel cash in de handen :wtf: en 300 euro vind hij te weinig , hij moet voor zo een lange reservatie ( 11 dagen :madman: ) minstens 500 euro hebben :shock:
Dan zegt hij weer dat hij geen lange reservaties doet . Ik zeg hem dat ik op 3 october hem kan komen halen , dat het maar 11 dagen is , zijn antwoord , dat weekend is hij op holiday :wtf:
En terwijl wij in gesprek zijn , staat er ineens gereserveerd op de site !! Als ik hem er dan op aanspreek , zegt hij dat hij enkel verder handelt met werkelijke kopers :wtf:
Wat een nest is me dat zeg . Moet zijn TWD LE voor geen geld meer hebben , de boom in ermee ..
Opletten dus voor deze kerel op het duitse forum !!
Grttzz
DF
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom : Got Le
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Bericht door Richard Baan » 24 sep 2015, 07:09

Ik vind het sowieso raar dat mensen veel geld moeten hebben voor een optie.
Je loopt totaal geen risico door een kast even vast te houden. Heb je een 2e koper kan die ook wel wachten. Komt de persoon niet opdagen houd je de kast gewoon. Verkoop je hem aan een ander.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2200
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Bericht door flippers.be » 24 sep 2015, 07:51

Richard Baan schreef:Je loopt totaal geen risico door een kast even vast te houden. Heb je een 2e koper kan die ook wel wachten. Komt de persoon niet opdagen houd je de kast gewoon. Verkoop je hem aan een ander.
Ik denk daar anders over. Het hangt er van af welke kast je te koop hebt - is 't een zeldzame waar veel vraag naar is dan gaat jouw redenering op. Maar dan nog gaan de tweede of de derde op de lijst dan mogelijk minder interesse hebben, omdat ze al denken dat er toch iets mee scheelt omdat de vorige geinteresseerden ze niet moesten hebben.

Voor een 'gemiddelde' kast dan kopers wel sneller afhaken.
Mensen zijn soms nogal impulsief of gewoon op zoek naar een kast, maakt soms niet uit welke precies, zolang het in hun prijsklasse valt. Kunnen ze niet direkt bij jou terecht dan zoeken ze gewoon verder. En een week later hebben ze bij iemand anders wat gekocht en blijf jij wel met je kast zitten waarvoor je geen geinteresseerden meer vind.
Of je advertentie is op de online sites al zover gezakt dat niemand ze nog leest en je zo ook minder kopers bereikt.

DanielFortesque
Berichten: 637
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Bericht door DanielFortesque » 24 sep 2015, 08:40

Bij mij gaat het erom dat die kerel steeds elk voorstel in de wind joeg . Ik wou een voorschot betalen van 300 euro , nee moest 500 euro . Dan vroeg ik om die te storten , en hij zei nee , moest cash afgegeven worden .
Nu , hij woont in Trier , ik in Pionsat , kleine 650 km !! :wtf:
Wil ik een datum afspreken , nee dan is hij op " holiday " .
Wil hij geen lange reservaties , nu 11 dagen is dat lang ? Kortom , het leek me werkelijk of hij aan mij niet wil verkopen , die indruk krijg ik . En dan ineens staat hij gereserveerd .
Echt leuk !! Ben er nog steeds kwaad voor !!
Grttzz
DF
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom : Got Le
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2200
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Bericht door flippers.be » 24 sep 2015, 08:48

Kan zijn dat hij gewoon de kast heel snel buiten wil omdat hij dringend het geld nodig heeft en geen 11 dagen wil wachten.
Dan geef je voorrang aan iemand die de dag er na aan de deur staat..
Zeker als het een kast is waarvan je weet dat er voldoende gegadigden zijn en ze snel weg is, dan kan je selectief zijn.

Als ik iets verkoop dan ben ik vaak ook zo - wil ik iets snel weg dan zet ik het ook zo geprijsd maar verwacht ik ook een gemakkelijke snelle verkoop waar ik weinig moeite voor wil doen. Iemand die dan gewoon zegt 'ik neem ze en ik kom morgen' heeft bij mij voorrang op iemand die nog 100 fotos wil en vragen stelt en misschien volgende week kan langs komen.. zelfs al heeft die laatste 2 minuten eerder gemaild.
Bij die laatste soort mensen verwacht ik dat ze toch nog moeilijk gaan doen over de kleinste minpuntjes die ze gaan zoeken en proberen de prijs alsnog naar beneden te brengen, of nadat de kast gekocht is ze maanden later me gaan lastig vallen omdat ze opeens iets ontdekken of iets niet naar hun zin is.

En Daniel voor alle duidelijkheid ik zeg niet dat jij zo bent he !
Maar gewoon als verkoper wil je het jezelf gemakkelijk maken als je de keuze hebt.
Als koper heb je dan pech als jij verder woont en niet snel ter plekke kan zijn.

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Bericht door Richard Baan » 24 sep 2015, 08:53

flippers.be schreef:quote="Richard Baan"]Je loopt totaal geen risico door een kast even vast te houden. Heb je een 2e koper kan die ook wel wachten. Komt de persoon niet opdagen houd je de kast gewoon. Verkoop je hem aan een ander./quote]

Ik denk daar anders over. Het hangt er van af welke kast je te koop hebt - is 't een zeldzame waar veel vraag naar is dan gaat jouw redenering op. Maar dan nog gaan de tweede of de derde op de lijst dan mogelijk minder interesse hebben, omdat ze al denken dat er toch iets mee scheelt omdat de vorige geinteresseerden ze niet moesten hebben.

Voor een 'gemiddelde' kast dan kopers wel sneller afhaken.
Mensen zijn soms nogal impulsief of gewoon op zoek naar een kast, maakt soms niet uit welke precies, zolang het in hun prijsklasse valt. Kunnen ze niet direkt bij jou terecht dan zoeken ze gewoon verder. En een week later hebben ze bij iemand anders wat gekocht en blijf jij wel met je kast zitten waarvoor je geen geinteresseerden meer vind.
Of je advertentie is op de online sites al zover gezakt dat niemand ze nog leest en je zo ook minder kopers bereikt.
Als ik aanbetalingen hoor van 300-500 euro vind ik dat veel. Je kunt ook 50-100 afspreken. Blijf je met je kast zitten heb je toch dat bedrag. En daarbij komt dat je die kast echt wel kwijt raakt.

Zeker de laatste tijd lijken mensen wel gek dat ze die gigantische bedragen voor een stuk speelgoed betalen. In pricecheck topics worden al hoge prijzen gegeven voor defecte kasten. Die ervaring heb ik niet: als een kast niet opstart is hij voor mijn gevoel lekker goedkoop: het risico van werkend maken / zuurschade / kapotte displays / noem maar op, ligt dan ook bij mij.
Kennelijk zijn er dus mensen die daar anders over denken en daar veel (naar mijn mening) geld voor willen betalen. Als dat inderdaad zo is zul je ook zien dat je de kast echt wel kwijt raakt. Lijkt mij dan een laag risico voor de verkoper van een kast. De borg is dan extra winst.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

aquasat
Berichten: 929
Lid geworden op: 11 sep 2012, 15:07
Real name: Ollivier
Locatie: Belgium

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Bericht door aquasat » 24 sep 2015, 09:40

Als je de kast vlugger buiten wil omdat je een andere kan kopen begrijp ik dat je geen 11 dagen wil wachten.
Maar zeg dan ook dat je geen 11 dagen kan wachten, communiceer duidelijk en eerlijk.
Speel niet met iemands voeten.
In dit verhaal is de koper duidelijk, hij koopt hem en kan er binnen 11 dagen omkomen. Hij wil zelf een serieus voorschot betalen.
De verkoper blaast warm en koud, en gaat volgens mij dus wel degelijk in de fout.
Ik zou hem echter wel geen -10 geven.
En TWD LE is idd een prachtige kast.
TAF

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Bericht door David Pinball Wizz » 24 sep 2015, 10:13

ja, voor dat bedrag verwacht je enige medewerking... slechte verkoper. Misschien afgeschrikt omdat je van buiteland kwam.

Een andere twd zal wel op je weg komen Daniel.
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
J.Verheggen
Berichten: 477
Lid geworden op: 23 jun 2012, 10:32
Real name: Jasper Verheggen
Locatie: Rest of the world

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Bericht door J.Verheggen » 27 sep 2015, 09:05

ik vraag standaard 50 euro als iemand een kast wilt, haken ze daar al op af, dan weet ik dat ze niet serieus zijn.
Sinds ik dat doe heb ik geen gezeur meer, en alleen maar leuke aardige mensen aan de deur, geen afzeggers of zeikballen die het onderste uit de kan willen, maar gewoon mensen die lekker willen flipperen.
Zonder relais is er geen bal aan.
www.wipperflinkel.nl

Gebruikersavatar
robinstr
Berichten: 84
Lid geworden op: 17 feb 2015, 14:18
Real name: Robin Struyf
Locatie: Belgium

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Bericht door robinstr » 27 sep 2015, 11:14

J.Verheggen schreef:ik vraag standaard 50 euro als iemand een kast wilt, haken ze daar al op af, dan weet ik dat ze niet serieus zijn.
Sinds ik dat doe heb ik geen gezeur meer, en alleen maar leuke aardige mensen aan de deur, geen afzeggers of zeikballen die het onderste uit de kan willen, maar gewoon mensen die lekker willen flipperen.

Krijgen die dan ook hun 50 euro terug als ze langstkomen en de kast ziet er minder goed uit dan de beschrijving en foto's op de aanbieding?

Vind het een beetje dubbel, zou er nu zelf ook niet moeilijk over doen. Maar vaak worden kasten beter geadverteerd dan dat ze in werkelijkheid zijn.
TZ,STTNG,RBION,JP

Gebruikersavatar
wizardblom
Berichten: 280
Lid geworden op: 26 mei 2012, 07:36
Real name: Ronald Blom
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Bericht door wizardblom » 27 sep 2015, 12:22

Vind het een beetje dubbel, zou er nu zelf ook niet moeilijk over doen. Maar vaak worden kasten beter geadverteerd dan dat ze in werkelijkheid zijn.[/quote]

Bij mij niet hoor..... :whisling: :angel:
Slechte flipperkasten zijn er bijna niet, slecht afgestelde des te meer!

Gebruikersavatar
p_treintje
Berichten: 1786
Lid geworden op: 18 aug 2011, 00:51
Real name: Joeri Stroobants
Locatie: Belgium

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Bericht door p_treintje » 28 sep 2015, 18:52

+1 voor Ronald Blom voor het lange wachten en +1 voor de leuke kast.
Joeri is my Name and Pinball is my Game.

Plaats reactie