TZ- Twilight Zone (Bally)

Wat is de waarde van een kast op dit moment?
DenonFocal
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 sep 2014, 18:21
Real name: BDB
Locatie: The Netherlands

Re: TZ- Twilight Zone (Bally)

Bericht door DenonFocal » 19 sep 2014, 20:48

Die was er rap weer af helaas.

Gebruikersavatar
Cyberdome25
Berichten: 135
Lid geworden op: 05 okt 2013, 22:27
Real name: Jeroen
Locatie: The Netherlands

Re: TZ- Twilight Zone (Bally)

Bericht door Cyberdome25 » 19 mar 2015, 20:52

Tja...Twilight zone...

een poging:
- Slechte staat vanaf 2200 euro
- mooie staat : tussen 2800 en 3,5 K (er worden ook gerust slechte kasten aangeboden rond de 3K, hee het is immers een TZ zal men denken)
- verzamelstaat boven de 4K, met uitloop tot over de 5K

Tijden veranderen snel....
In play: DialedIn LE, Hobbit LE, No Fear, LOTR, POTC, Iron Maiden, Deadpool, Stranger Things, Junkyard, Sopranos, Comet, Medusa

Gebruikersavatar
Gunske
Berichten: 448
Lid geworden op: 25 aug 2011, 11:26
Real name: Kevin Guns
Locatie: Belgium

Re: TZ- Twilight Zone (Bally)

Bericht door Gunske » 19 mar 2015, 21:39

@ cyberdome;
Het is me opgevallen dat van alle kasten die je hebt staan, de prijs gaat opfokken in de pricecheck. Dit is niet de bedoeling van deze topics...
Owning; MB
Sold; CV, TAF, TZ, WH20, RS, CFTBL, MSF, Nucore RFM, NGG, FT, TFTC, TF pro, SNK NeoGeo 161in1 Arcade

Gebruikersavatar
Cyberdome25
Berichten: 135
Lid geworden op: 05 okt 2013, 22:27
Real name: Jeroen
Locatie: The Netherlands

Re: TZ- Twilight Zone (Bally)

Bericht door Cyberdome25 » 19 mar 2015, 21:54

jij bent al de tweede met een persoonlijke benadering :D Op de bal blijven spelen graag, niet op de speler.

Als je niet eens bent met de gestelde prijzen, reageer daar dan op met een prijsniveau waar jij van denkt dat dat beter past bij de huidige situatie. Dit is mijn interpretatie.

De reden om de kasten uit eigen collectie te pakken is omdat ik die het beste gevolgd heb...
In play: DialedIn LE, Hobbit LE, No Fear, LOTR, POTC, Iron Maiden, Deadpool, Stranger Things, Junkyard, Sopranos, Comet, Medusa

Gebruikersavatar
Gunske
Berichten: 448
Lid geworden op: 25 aug 2011, 11:26
Real name: Kevin Guns
Locatie: Belgium

Re: TZ- Twilight Zone (Bally)

Bericht door Gunske » 19 mar 2015, 22:55

:>
Kunnen 2 dingen zijn;
1: jij hebt teveel betaald voor een kast
2: je fokt de prijzen op

Nut van een pricecheck is om omwetenden een EERLIJKE richtlijn te geven...

Hier is het nog steeds voor liefhebbers, door liefhebbers.
Owning; MB
Sold; CV, TAF, TZ, WH20, RS, CFTBL, MSF, Nucore RFM, NGG, FT, TFTC, TF pro, SNK NeoGeo 161in1 Arcade

f2neill
Berichten: 542
Lid geworden op: 17 feb 2013, 12:30
Real name: Olivier & Mathias Leurs
Locatie: Belgium

Re: TZ- Twilight Zone (Bally)

Bericht door f2neill » 19 mar 2015, 23:17

Met de pricecheck van de TZ ,NF , T2 en de AFM moet ik Jeroen
100% gelijk geven !!!!!! Heb die ook staan thuis :whisling: :whisling:

legowelt
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 jul 2013, 12:01
Real name: Steven De Roover
Locatie: Belgium

Re: TZ- Twilight Zone (Bally)

Bericht door legowelt » 20 mar 2015, 10:59

Gunske schreef::>
2: je fokt de prijzen op
Hier is het nog steeds voor liefhebbers, door liefhebbers.
De prijzen voor de TZ zijn accuraat naar mijn gevoel
Scoor maar eens een propere voor onder 2800 euro, je zal vreselijk snel moeten zijn
+ Op verzamelstaat kan je sowieso moeilijk een prijs plakken

Gebruikersavatar
Gunske
Berichten: 448
Lid geworden op: 25 aug 2011, 11:26
Real name: Kevin Guns
Locatie: Belgium

Re: TZ- Twilight Zone (Bally)

Bericht door Gunske » 20 mar 2015, 19:07

legowelt schreef: De prijzen voor de TZ zijn accuraat naar mijn gevoel
Scoor maar eens een propere voor onder 2800 euro
Cyberdome25 schreef: - mooie staat : tussen 2800 en 3,5 K (er worden ook gerust slechte kasten aangeboden rond de 3K, hee het is immers een TZ zal men denken)
Bitch please... :spank:
16/02/2015 -> 2500€
http://www.flipperforum.be/viewtopic.ph ... 8&hilit=tz
19/02/2015 -> 2400€
http://www.flipperforum.be/viewtopic.ph ... =tz#p67428

:whisling:
Owning; MB
Sold; CV, TAF, TZ, WH20, RS, CFTBL, MSF, Nucore RFM, NGG, FT, TFTC, TF pro, SNK NeoGeo 161in1 Arcade

Gebruikersavatar
robinstr
Berichten: 84
Lid geworden op: 17 feb 2015, 14:18
Real name: Robin Struyf
Locatie: Belgium

Re: TZ- Twilight Zone (Bally)

Bericht door robinstr » 23 mar 2015, 16:41

Heb de mijne vorige maand aangekocht voor 3500 euro. Deze is in zo goed als verzamelstaat. Geen verkleuringen alleen een paar kleine krasjes op de rechterzijde en zijkanten kopkast (van transport). Speelveld zo goed als nieuw. Was er wel zeer snel bij, mss had ik geluk met de prijs :-P .

Probeer nu een sttng in verzamelstaat te vinden rond de 2000 euro.
TZ,STTNG,RBION,JP

Gebruikersavatar
Richard
Berichten: 188
Lid geworden op: 11 feb 2013, 04:07
Real name: Richard
Locatie: The Netherlands

Re: TZ- Twilight Zone (Bally)

Bericht door Richard » 23 mar 2015, 20:31

Een sttng in verzamelstaat voor 2000 euro? da gaat hem nie worden denk ik.
Naar mijn idee moet daar tussen 500 en 750 euro bij.
in bezit: TW, STNNG , Cftbl,RS
In aanbouw : Niks at the moment :(
Left the building: MB-CV-LoRt-Totan-BSD-GSnR-Apollo13-FH-RS-SS-NGG-DRWho- JM-TAF -Wh20 wcs94,Bop, BOP 2.0 .DH, NF,Class of 1812 .

Gebruikersavatar
robinstr
Berichten: 84
Lid geworden op: 17 feb 2015, 14:18
Real name: Robin Struyf
Locatie: Belgium

Re: TZ- Twilight Zone (Bally)

Bericht door robinstr » 23 mar 2015, 23:06

Richard schreef:Een sttng in verzamelstaat voor 2000 euro? da gaat hem nie worden denk ik.
Naar mijn idee moet daar tussen 500 en 750 euro bij.
Ja ma kan hier best niet teveel zeggen he. Anders vragen ze ineens allemaal 2750 euro :P .
TZ,STTNG,RBION,JP

Gebruikersavatar
Richard
Berichten: 188
Lid geworden op: 11 feb 2013, 04:07
Real name: Richard
Locatie: The Netherlands

Re: TZ- Twilight Zone (Bally)

Bericht door Richard » 24 mar 2015, 08:59

:lol: das ook een manier idd. Maar de meeste weten hier heel goed wat hun kasten waard zijn.
in bezit: TW, STNNG , Cftbl,RS
In aanbouw : Niks at the moment :(
Left the building: MB-CV-LoRt-Totan-BSD-GSnR-Apollo13-FH-RS-SS-NGG-DRWho- JM-TAF -Wh20 wcs94,Bop, BOP 2.0 .DH, NF,Class of 1812 .

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: TZ- Twilight Zone (Bally)

Bericht door Richard Baan » 24 mar 2015, 11:17

Ja, die van mij gaat iig. niet weg voor 2750... ;)
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
philip van beirs
Berichten: 533
Lid geworden op: 10 aug 2013, 08:22
Real name: Philip VB

Re: TZ- Twilight Zone (Bally)

Bericht door philip van beirs » 25 mar 2015, 21:04

Slechte staat: +2200 euro
Normale staat : +2500
Uitstekende tot verzamelstaat +3000-3500

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: TZ- Twilight Zone (Bally)

Bericht door zwartepanter » 26 mar 2015, 16:41

Beaam ik...

Farrari
Berichten: 374
Lid geworden op: 22 jun 2015, 07:28
Real name: Theke
Locatie: The Netherlands

Re: TZ- Twilight Zone (Bally)

Bericht door Farrari » 20 nov 2015, 21:04

Hallo,

Graag jullie mening.

Kan er een kopen voor 3600,- met verkleurd cabinet.
Technisch 100% in orde en speelveld lijkt zonder beschadigingen (foto's van MP)

Is deze prijs oke, voor deze kast in deze conditie?
(ik heb het idee dat redelijk hooggeplaatste kasten de laatste tijd wel met 100 euro per maand in prijs stijgen)

Greetz.

DanielFortesque
Berichten: 637
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: TZ- Twilight Zone (Bally)

Bericht door DanielFortesque » 20 nov 2015, 21:28

Met 100 euro per maand ? Als ik zo op de duitse forums kijk , lijkt het wel 1000 euro per maand ...

Kijk hier eens : http://www.flippermarkt.de/community/fo ... p?t=163771

Een tz voor ... 6500 euro . En , ik durf te wedden dat deze ook weer gaat verkocht worden !!

Grttzz
DF
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom : Got Le
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5768
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: TZ- Twilight Zone (Bally)

Bericht door Pascal » 20 nov 2015, 21:47

DanielFortesque schreef: Een tz voor ... 6500 euro . En , ik durf te wedden dat deze ook weer gaat verkocht worden !!

Grttzz
DF

het is niet omdat ze 6500 euro vragen, en daarna zeggen "verkocht" dat hij daadwerkelijk voor die prijs is verkocht hé..

DanielFortesque
Berichten: 637
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: TZ- Twilight Zone (Bally)

Bericht door DanielFortesque » 20 nov 2015, 23:42

Inderdaad , klopt , maar je zal hem ook niet kopen voor de 3500 euro die hier aangegeven wordt voor verzamelstaat ....
Grttzz
DF
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom : Got Le
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff

Gebruikersavatar
philip van beirs
Berichten: 533
Lid geworden op: 10 aug 2013, 08:22
Real name: Philip VB

Re: TZ- Twilight Zone (Bally)

Bericht door philip van beirs » 21 nov 2015, 08:07

@Ferrari
3600 voor een met een verkleurd cabinet is veel te duur... die van mij is begin dit jaar verkocht voor 3350 (met pinballdreams apron en mooi cabinet; vol mods en mooi speelveld; heeft zelfs dikke week te koop gestaan.
gewoon wachten; ben er 100% zeker van als je even geduld hebt een veel betere deal kan doen.
TZ is dan ook een kast die zeer geregeld aangeboden wordt (in tegenstelling met Mb; SS,...)

En je hebt daar zeker een punt dat de vraagprijzen precies maandelijks stijgen ...echter onrealistisch worden... :madman:

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: TZ- Twilight Zone (Bally)

Bericht door Richard Baan » 21 nov 2015, 11:44

philip van beirs schreef:de vraagprijzen precies maandelijks stijgen ...echter onrealistisch worden... :madman:
Dat is eigenlijk al een paar jaar onrealistisch.
Maar het wordt er kennelijk voor gegeven. Blijft een boel geld voor een speelautomaat.
Toch denk ik dat dit niet eindeloos blijft doorgaan: bomen groeien niet tot in de hemel, net als aandelen. Op een gegeven moment komt die gebakken lucht weer los en zakt het in elkaar.
Maar als iemand het daar niet mee eens is: dan is nu de tijd om kasten in te kopen.... :whisling:
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

DanielFortesque
Berichten: 637
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: TZ- Twilight Zone (Bally)

Bericht door DanielFortesque » 21 nov 2015, 15:42

Je kan gelijk hebben , Richard , maar ik denk niet dat het zal op gaan voor de grote namen/kleppers zoals de MM , SS , CV , MB , Totan , ... deze hebben een lage productie gekend , allen rond de 3000 .
( uitzondering natuurlijk de CC en de BBB )
Dit is niet het geval voor de TZ , TOM , Adams Fanily , STTNG .. enz deze hebben een heel grote productie gekend . Denk dat dus hier ook het aanbod een grote rol bij telt . De TZ , TOM , Adams Family , enz komt men veel vaker tegen . De MM , CV , enz veel minder .
En , eenmaal iemand een in verzamelstaat verkerende MM of SS of MB heeft , dan doet hij deze niet meer weg , of wel voor een hoge prijs maar dan is er meestal ieys meer aan de hand ( verkopen verzameling , einde hobby , enz ).

Kan natuurlijk mis zijn , maar ik denk dat ik er niet ver naast ga zitten . Weet je hoelang ik al op zoek ben naar een heel mooie SS ? En ik kan en gewoon geen vinden . Nogthans wil ik er veel geld voor geven , maar als ik er dan een gevonden heb , dan willen deze personen gewoon niet verkopen .
Gelukkig ben ik er uiteindelijk toch in geslaagd , hij is momenteel in restauratie en zal tegen half januari klaar zijn . :yahoo:

Grttzz
DF
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom : Got Le
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: TZ- Twilight Zone (Bally)

Bericht door Richard Baan » 21 nov 2015, 16:19

Misschien heb je gelijk. Het is ook vraag en aanbod.

Maar op een gegeven moment kopen mensen nieuw uit de doos ipv een 2e handsje. Want toegeven: die AfM is al weer 20 jaar oud. En als die prijzen alleen maar stijgen zul je toch ergens een kantelpunt krijgen.
Stel je voor: een fabrikant die voor een lagere prijs kan/wil verkopen dan zijn concurrent... Er hoeft er maar 1 te beginnen met leuke titels... En de animo begint toch al. JJP, DP, en wat Amerikanen die wat tegenslagen hebben gehad de laatste tijd...

Of mensen gaan toch voor minder populaire titels. Want zo'n kast is ook wel leuk, die AfM is niet 5x zo leuk (lees: een rijtje van 5 leuke kasten tegen 1 enkele AfM) Dat is dan een afweging.

Of men moet geld genoeg hebben en per se die titel willen, dan gaan de prijzen inderdaad omhoog.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

DanielFortesque
Berichten: 637
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: TZ- Twilight Zone (Bally)

Bericht door DanielFortesque » 21 nov 2015, 17:14

Daar geef ik je nu wel groot gelijk in , Richard . De leukere titels .

Nu gaat Stern steeds licenties aan , van films , series , auto's , worstelaars , en noem maar op . Maar waar blijven die goeie kasten , die ineens uit het niets komen , uit een puur gedacht/idee van een ontwerper , zoals MM , zoals CV , zoals Totan , en AFM en ... al die leuke 80 en 90 kasten .
Dat zou pas weer leuk zijn , of waarom niet bijv een Kuifje ... ( waarschijnlijk onmogelijk en veel te duur aan licentie ) maar hier zou je enorme dingen mee kunnen doen . Denk maar eens aan die oude titels van Kuifje , mannen naar de maan , mannen op de maan , de scepter van ottocar , de krab met de gulden sporen , enz enz , hier kan je een pracht van een kast uit maken .
Of gewoon , sorry dat ik het moet vermelden , maar die Magic Girl , en die Alice van Popadiuk , waren wel machtige ontwerpen . Spijtig dat het daar fout gelopen is .

Mensen willen inderdaad misschien wel nieuw uit een doosje kopen , maar als het steeds hetzelfde doosje is , en steeds dezelfde schoten , dan gaat dat ook niet gaan . Dan gaat men ook weer op zoek naar die oude kasten .

En de nieuwe ontwerpers en firma's , ik hoop echt dat ze uit de grond komen , en iets deftigs maken . Zoals een Big Lebowski , of een Full Trothle . Maar dat zal er nu van afhangen of pinball daadwerkelijk weer gaat doorbreken . Men zegt dat ze aan een serieuze remonte bezig is , en je ziet het ook op FestiFlip bijv dat er enorm veel volk op afkomt , maar ... af te wachten nog he .

En inderdaad , als men perse een bepaalde titel moet hebben , wat meestal wel zo is , dan moet men inderdaad betalen wat er gevraagd wordt , anders heb je niks . Zeker met de Bally/Williams kasten van de mid 90's .

Grttzz
DF
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom : Got Le
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff

Farrari
Berichten: 374
Lid geworden op: 22 jun 2015, 07:28
Real name: Theke
Locatie: The Netherlands

Re: TZ- Twilight Zone (Bally)

Bericht door Farrari » 21 nov 2015, 22:14

Richard Baan schreef:Misschien heb je gelijk. Het is ook vraag en aanbod.

Maar op een gegeven moment kopen mensen nieuw uit de doos ipv een 2e handsje. Want toegeven: die AfM is al weer 20 jaar oud. En als die prijzen alleen maar stijgen zul je toch ergens een kantelpunt krijgen.
Stel je voor: een fabrikant die voor een lagere prijs kan/wil verkopen dan zijn concurrent... Er hoeft er maar 1 te beginnen met leuke titels... En de animo begint toch al. JJP, DP, en wat Amerikanen die wat tegenslagen hebben gehad de laatste tijd...

Of mensen gaan toch voor minder populaire titels. Want zo'n kast is ook wel leuk, die AfM is niet 5x zo leuk (lees: een rijtje van 5 leuke kasten tegen 1 enkele AfM) Dat is dan een afweging.

Of men moet geld genoeg hebben en per se die titel willen, dan gaan de prijzen inderdaad omhoog.
Ik denk niet dat het de komende 10 jaar gaat stagneren en de prijzen weer kelderen, de AFM blijft de AFM en er worden geen nieuwe meer gemaakt, dus verzamelaars zullen denk ik blijven vechten voor een traditionele (mooie) AFM. Ik verwacht dat de komende jaren het aantal verzamelaars alleen maar toe zal nemen, maar zie ook steeds meer jonge gezinnen gewoon een flipperkast in huis plaatsen voor de fun, dus eigenlijk simpel minder aanbod meer vraag = stijgende prijzen.

wat de MM betreft denk ik dat de "remake" even een prijsdip zal teweeg stellen maar daarna weer zal stijgen als er geen 2e batch komt.

En i.d.d. de minder gangbare kasten zijn nu echt aan een opmars bezig omdat de top 30 gewoon te weinig aangeboden word of tegen zeer hoge prijzen. (ik bedoek dan wel de Williams, data East, Sega, Bally en de wat oudere Sterns etc.....)
Ik ben pas een maand of 7 weer bezig met de hobby, maar heb in deze 7 maanden de prijzen van de minder gangbare kasten gewoon met 20% zien stijgen, zonder aantoonbare reden.
Voorbeeld: kon 7 maanden geleden een mooie baywatch of bullwinkle kopen voor 900 euro, nu gaan deze gewoon voor 1200 of meer voor een gemiddelde. (33% stijging in 7 mnd !!!!)

Greetz.

Plaats reactie