Pinball Planet - game

Alles wat Pinball simulatie/emulatie te maken heeft, VP, FP etc...
Betelgeuze
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 nov 2014, 15:24
Real name: Kevin Haelterman

Pinball Planet - game

Bericht door Betelgeuze » 17 nov 2014, 12:29

Zoals ik in mijn "even voorstellen" topic al zei ben ik samen met mijn team aan het werken aan een digitale pinball game.
Ons doel is niet om een hardcore pinball simulator te maken maar een game die ook niet-pinballfans kan aanspreken. We trachten dus pinball naar iedereen te brengen, jong en oud! We hopen zodoende dat de nieuwe generatie pinball games terug ontdekken.

Het spel zou te spelen zijn op mobiele platformen zoals Android and iOS en krijg een sterke focus op fun gameplay en leuke visuals. Tevens laat het digitaal karakter ons toe om zaken toe te voegen aan pinball die in het echt niet mogelijk zijn. Het spel zit vol geheimen om te ontdekken en verschillende challenges moeten de speler uitdagen om pinball op een heel andere manier te bekijken. Tevens denken we aan verschillende leuke powerups die voor extra gameplay variatie moeten zorgen.


Ik heb enkele vragen voor de echte pinball kenners die ons verder kunnen helpen bij de ontwikkeling van het spel.
- Spelen jullie digitale pinball games?
- Zoja welke?
- Zo neen, waarom niet?
- Zou je bij een digitale pinball game eerder kiezen voor een simulatie of eerder voor een vlotte casual game?
- Wat is volgens jullie de kern van een goeie pinball-game, welke features mogen zeker niet ontbreken?
- Indien jij de mogelijkheid had om een digitale pinball game te maken, wat zou jij toevoegen aan de kern van pinball gameplay?

ivang
Berichten: 792
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: Pinball Planet - game

Bericht door ivang » 17 nov 2014, 13:19

Betelgeuze schreef: - Spelen jullie digitale pinball games?
- Zoja welke?
- Zo neen, waarom niet?
- Zou je bij een digitale pinball game eerder kiezen voor een simulatie of eerder voor een vlotte casual game?
- Wat is volgens jullie de kern van een goeie pinball-game, welke features mogen zeker niet ontbreken?
- Indien jij de mogelijkheid had om een digitale pinball game te maken, wat zou jij toevoegen aan de kern van pinball gameplay?
Pinball arcade en visual pinball zijn de meest gekende simulators , en deze zijn (wat mij betreft vooral) handig om bestaande 'echte' kasten een beetje beter te leren kennen.

Qua fun factor geldt voor elke simulator : nothing beats the real thing ...

Een vlotte casual game lijkt me een veel beter idee dan een pure simulator; daar zijn er namelijk al genoeg (en vooral ook erg goede) van.

Wat een spel (niet alleen flipper-gerelateerd) leuk maakt is dat het vanaf het begin 'plezant' moet zijn , het niet te snel verveelt, geen al te grote instap vereist (geen 6-weken durende tutorial), dat er genoeg variatie in zit, en dat je beloond wordt wanneer je iets onder de knie krijgt . Dat het op grafisch vlak ook knap is , is mooi meegenomen, maar dat mag er niet voor zorgen dat je het enkel op de allernieuwste/duurste/zwaarste toestellen deftig kan spelen.

Betelgeuze
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 nov 2014, 15:24
Real name: Kevin Haelterman

Re: Pinball Planet - game

Bericht door Betelgeuze » 17 nov 2014, 14:38

Bedankt voor de input, ik ben zeer tevreden zulke zaken te horen. Dit is exact de richting waarin we zaten te denken. Inplaats van het echte proberen na te doen is het leuker om gewoon iets creatief en leuk te maken, dat toegankelijk is voor iedereen.

Ik merk net dat ik nog geen beelden had laten zien, ik link daarom graag even onze Facebook gallery met enkele screenshots van de game:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 286&type=3

Gebruikersavatar
MeesterPieter
Berichten: 541
Lid geworden op: 16 mei 2012, 22:00
Real name: MeesterPieter
Locatie: The Netherlands

Re: Pinball Planet - game

Bericht door MeesterPieter » 17 nov 2014, 15:28

deze zijn (wat mij betreft vooral) handig om bestaande 'echte' kasten een beetje beter te leren kennen.
nothing beats the real thing ...
precies hoe ik er ook over denk.

ik zie liever een app waar je kunt zien waar nog flippers op locatie staan :P
Back to the Future
Arduino zelfbouw project

Gebruikersavatar
Goalzzz
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2013, 18:41
Real name: Maurice

Re: Pinball Planet - game

Bericht door Goalzzz » 17 nov 2014, 19:33

MeesterPieter schreef:
ik zie liever een app waar je kunt zien waar nog flippers op locatie staan :P
Zoiets?

Afbeelding

;)

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Pinball Planet - game

Bericht door Baron Shadow » 17 nov 2014, 20:24

Betelgeuze schreef:Ik heb enkele vragen voor de echte pinball kenners die ons verder kunnen helpen bij de ontwikkeling van het spel.
- Spelen jullie digitale pinball games?
- Zoja welke?
- Zo neen, waarom niet?
- Zou je bij een digitale pinball game eerder kiezen voor een simulatie of eerder voor een vlotte casual game?
- Wat is volgens jullie de kern van een goeie pinball-game, welke features mogen zeker niet ontbreken?
- Indien jij de mogelijkheid had om een digitale pinball game te maken, wat zou jij toevoegen aan de kern van pinball gameplay?
Ik heb hier een Hyperpin staan waarin ik Visual Pinball en Future Pinball kasten in speel.
Wel speel ik daarin voornamelijk gesimuleerde kasten zodat ik de regels beetje kan leren en ik zo kasten kan bekijken die ik misschien wel zou willen hebben.
Verder speel ik zen pinball, pinball arcade en unity 3d pinball
Zen pinball heeft zeer mooie originele kasten en denk ik een goed voorbeeld qua goede pinball met goed gebruik vd digitale mogelijkheden. denk dat je hier zeker een voorbeeld aan kunt nemen als je zelf iets nieuws wilt ontwerpen.
En kijken naar wat momenteel populair is qua thema.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Betelgeuze
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 nov 2014, 15:24
Real name: Kevin Haelterman

Re: Pinball Planet - game

Bericht door Betelgeuze » 18 nov 2014, 11:05

Leuk, bedankt voor de informatie!


Zijn hier mensen met een 'recent' Android toestel die onze game eens willen uitproberen?

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Pinball Planet - game

Bericht door Baron Shadow » 18 nov 2014, 12:16

Mocht je iemand nodig hebben om op ios te testen ben ik beschikbaar.
Momenteel geen android toestel liggen.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

ivang
Berichten: 792
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: Pinball Planet - game

Bericht door ivang » 18 nov 2014, 12:24

Betelgeuze schreef:Leuk, bedankt voor de informatie!


Zijn hier mensen met een 'recent' Android toestel die onze game eens willen uitproberen?
Indien het geen highrange smartphone hoeft te zijn , dan met plezier :-) (motorola new moto g)

Betelgeuze
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 nov 2014, 15:24
Real name: Kevin Haelterman

Re: Pinball Planet - game

Bericht door Betelgeuze » 18 nov 2014, 12:40

Een iOS testversie hebben we mogelijk in de komende weken, voor de ontwikkeling is het gemakkelijker om even te focussen op Android eerst.

We hebben het nog niet getest op een moto g, maar dat maakt het net een interessante testcase dan. Wij vermoeden alvast dat dat geen probleem mag zijn. Het spel zou moeten werken op mid-range toestellen. Ik stuur je een PM.
Alvast bedankt! :)

stevenvs
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 sep 2011, 21:53
Real name: Steven
Locatie: Belgium

Re: Pinball Planet - game

Bericht door stevenvs » 18 nov 2014, 14:03

Ik wil het wel testen,

Ik heb een Samsung Galaxy S4 en een Samsung Note Tablet.

Betelgeuze
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 nov 2014, 15:24
Real name: Kevin Haelterman

Re: Pinball Planet - game

Bericht door Betelgeuze » 18 nov 2014, 14:08

PM verzonden ;)

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Wistiti
Berichten: 587
Lid geworden op: 06 mei 2013, 07:58
Real name: Jürgen
Locatie: Belgium

Re: Pinball Planet - game

Bericht door Wistiti » 18 nov 2014, 14:50

Ik wil gerust ook wel testen: nokia lumia 930

Lijkt me vooral interessant: games die meegroeien met je skills.
GOT Premium, Hobbit LE,T3, TF LE
Left: T2,RS (2x),NF (2x),MM(2x),STTNG,TOM,TAF,RFM,WOZ,BSD,TOTAN,Avatar LE,TZ,T3,24,ACDC Premium,NBA Fastbreak (2x),CSI, BDK,Mustang Premium Boss,TF LE Combo #52,LoTR (3x) ST LE, GB Premium, TWD LE, GOT Pro, Sopranos, SM Vault, ECLEWOZ, TOM, , IJ Williams, TWD Premium, GOTG LE, RBION, Congo, GP, POTC

Gebruikersavatar
MeesterPieter
Berichten: 541
Lid geworden op: 16 mei 2012, 22:00
Real name: MeesterPieter
Locatie: The Netherlands

Re: Pinball Planet - game

Bericht door MeesterPieter » 18 nov 2014, 15:11

wat ik altijd het grootste nadeel vind aan digitaal versus echt trouwens, is dat een digitale pinball altijd hetzelfde reageert, terwijl een echte flipper geen 2x achter elkaar precies hetzelfde doet.

ik kan evt ook wel testen met een galaxy S3

@ maurice, hoe heet die app?
Back to the Future
Arduino zelfbouw project

Gebruikersavatar
Goalzzz
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2013, 18:41
Real name: Maurice

Re: Pinball Planet - game

Bericht door Goalzzz » 18 nov 2014, 19:01

MeesterPieter schreef:
@ maurice, hoe heet die app?
In iTunes "flipperkasten", in de google play store kan ik 'm niet vinden. Ik weet niet of de app nog actueel is, heb 'm wel op de ipad staan maar al lang niet meer gebruikt.

Gebruikersavatar
Goalzzz
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2013, 18:41
Real name: Maurice

Re: Pinball Planet - game

Bericht door Goalzzz » 18 nov 2014, 19:08

Betelgeuze schreef:Het spel zou moeten werken op mid-range toestellen. Ik stuur je een PM.
Alvast bedankt! :)
Ik heb hier een Tronsmart TS7 "phablet", mocht je willen weten of de game ook werkt op een China phone. 7 inch lijkt me wel lekker spelen...
:D

Afbeelding

Betelgeuze
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 nov 2014, 15:24
Real name: Kevin Haelterman

Re: Pinball Planet - game

Bericht door Betelgeuze » 18 nov 2014, 19:11

5 Flipperforum members hebben intussen de game ontvangen, dat zal voorlopig volstaan denk ik.
Wij krijgen intussen heel wat positieve reacties van testers buitenaf maar aangezien het nog steeds een pinball game van kern is vinden we het belangrijk ook te weten wat echte pinball liefhebbers er van vinden. Aan de leden die de game hebben gekregen: laat gerust even weten wat jullie er van vinden en of het volgens jullie een plaatsje heeft in de pinball wereld.

Wat doen we goed?
Wat kan beter?
Hoe zouden jullie onze game raten in vergelijking met andere pinball games (niet simulators)?

Bedankt iedereen! :)

Gebruikersavatar
Avatar
Berichten: 1329
Lid geworden op: 10 aug 2011, 21:43
Real name: Jos Deboosere
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Pinball Planet - game

Bericht door Avatar » 19 nov 2014, 17:25

Betelgeuze schreef:5 Flipperforum members hebben intussen de game ontvangen, dat zal voorlopig volstaan denk ik.
Toch niet :twisted:
Ik denk dat er nog een paar bij moeten ... ik bijvoorbeeld 8-)



Annyway ... veel succes alvast
A Twix a day, keeps the anorexic away !!!

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Pinball Planet - game

Bericht door zwartepanter » 19 nov 2014, 18:48

Lees dit als een bedreiging. Jos zijn vrienden, snap je...

Betelgeuze
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 nov 2014, 15:24
Real name: Kevin Haelterman

Re: Pinball Planet - game

Bericht door Betelgeuze » 20 nov 2014, 08:41

Maybe ;) Maar ik hoop toch eerst nog wat meer feedback te krijgen van de vorige. Tot nu toe nog maar van 1 persoon feedback mogen ontvangen. Downloads uitdelen moet natuurlijk ook zinvol zijn voor m'n team.

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Pinball Planet - game

Bericht door Baron Shadow » 20 nov 2014, 09:16

Dat is inderdaad jammer en lijkt me toch een kleine moeite.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Betelgeuze
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 nov 2014, 15:24
Real name: Kevin Haelterman

Re: Pinball Planet - game

Bericht door Betelgeuze » 20 nov 2014, 23:11

Ik moet wat geduldiger zijn, ik heb vandaag heel wat feedback gekregen. Bedankt iedereen, ik verschaf jullie allen van een antwoord!

Vandaag is ook net een eerste preview online verschenen, op de grootste game website van België:
http://www.9lives.be/preview/pinball-planet

:yahoo:
Laatst gewijzigd door Betelgeuze op 21 nov 2014, 07:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Pinball Planet - game

Bericht door Baron Shadow » 21 nov 2014, 00:09

Leuk stukje :good:
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Betelgeuze
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 nov 2014, 15:24
Real name: Kevin Haelterman

Re: Pinball Planet - game

Bericht door Betelgeuze » 21 nov 2014, 19:04

Aan de hand van de feedback die we krijgen van flipperforum leden merken we nu toch dat het moeilijker zal worden om echte pinball fans ook te overtuigen. We denken dat we bij de jonge gamers en bij de casual gamers goed zitten, maar helaas zal het moeilijk worden om iedereen tevreden te stellen. We denken er aan om in de toekomst een "casual" en "hardcore" modus te maken zodat er voor iedereen wat wils is.

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Pinball Planet - game

Bericht door Baron Shadow » 21 nov 2014, 20:10

Probleem met de flipperkast hobbyisten met echt kasten is dat ze altijd heel erg aan het vergelijken zijn met een "echte" kast.
Ik heb hier buiten de "echte" flipperkasten ook een Hyperpin kast staan waarin visual pinball en future pinball kasten te spelen zijn.
Vrienden zonder flipperkasten reageren heel anders als mede flipperkast hobbyisten.
De laatste zoeken gewoon naar een realistischer balgevoel etc... Terwijl de andere vaak gewoon kijken of ze het spel leuk vinden of niet.
Maar goed je kunt nooit iedereen tevreden stellen en smaken verschillen.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Plaats reactie