Hyperspin & Visual Pinball

Alles wat Pinball simulatie/emulatie te maken heeft, VP, FP etc...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5768
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Hyperspin & Visual Pinball

Bericht door Pascal » 11 dec 2013, 09:05

Ik heb een mame kast met hyperspin op (classic arcades en Nintendo games)
ik heb die zelf niet geconfigureerd want ik ken daar niets van :wtf:

nu zou ik ook visual pinball willen met hyperspin menu (zie filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=QhcrTncmjxo ), wel alles op één scherm het is een gewone mame kast.

wie kan mij helpen, hoe doe ik dat? waar haal ik de software? of kan iemand mij alles in één keer bezorgen tegen vergoeding?
alle hulp welkom...!
Laatst gewijzigd door Pascal op 11 dec 2013, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.

wowter
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jun 2013, 19:56
Real name: Wouter
Locatie: The Netherlands

Re: Hyperspin & Visual Pinball

Bericht door wowter » 11 dec 2013, 15:00

Dit gaat op dezelfde manier als alle andere systemen toevoegen aan Hyperspin, maar misschien kun je de vraag beter op het hyperspin forum stellen? Dit is een weinig gebruikte setup, dus reken ook nog eens op relatief veel handwerk voor het vullen van alle config bestanden.

De meeste mensen gebruiken overigens Hyperpin ipv Hyperspin voor visual pinball, maar Hyperpin werkt alleen als je je monitor in portrait stand hebt staan.

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Hyperspin & Visual Pinball

Bericht door Baron Shadow » 11 dec 2013, 23:24

Hier http://www.vpforums.org/ kun je in ieder geval meer info vinden en kasten voor visual pinball.
Hier kun je info vinden mbt Hyperspin http://youtu.be/xnHEhe4lz1U.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5768
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: Hyperspin & Visual Pinball

Bericht door Pascal » 12 dec 2013, 09:09

ga ik eens bekijken
thanks !! :good:

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5768
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: Hyperspin & Visual Pinball

Bericht door Pascal » 23 dec 2013, 14:59

te moeilijk voor mij :wtf: :madman:

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 1107
Lid geworden op: 15 aug 2011, 08:40
Real name: Eric Andries
Locatie: Belgium

Re: Hyperspin & Visual Pinball

Bericht door Eric » 23 dec 2013, 19:57

Heb je hier gekeken en links getting started

Humanfly
Berichten: 236
Lid geworden op: 31 aug 2012, 11:57
Real name: Edwin

Re: Hyperspin & Visual Pinball

Bericht door Humanfly » 31 aug 2014, 13:15

ik heb Future Pinball geïnstalleerd

vind ik veel beter dan Visual Pinball

enig probleem heb ik met Terminator 2, wanneer ik bal dien af te schieten met kanon, mis ik altijd, waardoor ik nooit Multiball heb :( iemand tips?
het lijkt me nochtans dat ik hem recht in het midden raak

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Hyperspin & Visual Pinball

Bericht door Baron Shadow » 31 aug 2014, 13:53

Als je van future pinball houd zou ik BAM (Better Arcade Mode) maar eens bekijken dat is pas gaaf.
Ik speel zowel VP als VP En pinballfx en pinball arcade ach ze hebben allemaal zo hun voors en tegens.
In mijn cabinet draait momenteel voornamelijk VP maar ben nu bezig om vanwege BAM ook de FP kasten weer eens te bekijken.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

wietse
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 aug 2013, 14:19
Real name: wietse

Re: Hyperspin & Visual Pinball

Bericht door wietse » 31 aug 2014, 14:43

En als je alle emulators eenvoudig in een frontent wil draaien pinballx werkt veel eenvoudiger om in te stellen dan hyperpin en is multicore. Veel sneller

Humanfly
Berichten: 236
Lid geworden op: 31 aug 2012, 11:57
Real name: Edwin

Re: Hyperspin & Visual Pinball

Bericht door Humanfly » 06 sep 2014, 18:16

ik vind future pinball eenvoudig om te bedienen? geen probleem mee

grote probleem is met terminator 2 :mrgreen: :x

Gebruikersavatar
ichigo1986
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 jul 2014, 18:20
Real name: Wouter Raddoux

Re: Hyperspin & Visual Pinball

Bericht door ichigo1986 » 07 sep 2014, 11:03

Inderdaad, ik ben afgestapt van Hyperpin/hyperspin naar PinballX, dit is een veel vlottere/betere frontend in mijn ogen.

Hier draai ik zonder probleem VP, FP en Pinballfx2 op.
Het configureren van de tafels vraagt inderdaad wat werk, vooral dan letten op de naamgeving, maar met pinballX Gamemanager wordt het al een pak makkelijker!

FP + BAM is zeker en vast een aanrader, maar VP ligt nog steeds het dichtst bij het echte pinballgevoel volgens mij.
Hoewel er nu ook voor FP nieuwe engines zijn, Zedonius etc... die al heel veel verbeterd hebben aan FP!

Voor technische vragen kan je inderdaad het best terecht op het VP forum, daar staan enorm veel tutorials over hoe alles in elkaar zit!

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Hyperspin & Visual Pinball

Bericht door Baron Shadow » 07 sep 2014, 11:14

Vergeer de site vpuniverse niet als het gaat om VP tafels.
Daar kun je ook moderenere stern tafels vinden die ze op vpfroums boycotten.
De nieuwe physmods zijn ook een hele verbetering mbt het balgevoel en vp blijf ik ook lekkerder vinden spelen maar BAM geeft met het 3d effect wel een hele gave look doordat de kasten dan 3d worden ik heb pas sinds kort een ps3 pack gekocht en moet het nog aansluiten en configureren maar las er al veel goeds over en de filmpjes zijn echt cool.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
ichigo1986
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 jul 2014, 18:20
Real name: Wouter Raddoux

Re: Hyperspin & Visual Pinball

Bericht door ichigo1986 » 07 sep 2014, 16:43

Hier is trouwens een goed forum over BAM en FP:

http://www.gopinball.com/forum/

Gebruikersavatar
jippen
Berichten: 432
Lid geworden op: 24 mei 2012, 10:48
Real name: Dimitri Van Hove
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Hyperspin & Visual Pinball

Bericht door jippen » 08 sep 2014, 07:40

Krijg de tafels van vpuniverse niet aan de praat... bvb x-men, krijg altijd fout over active X element, dan dat hij de sam;vbs file niet kan vinden, en dan dat er 2 fouten in het script staan over controllers ?
Handleiding gevolgt, maar doet het niet . Iemand het zelfde voor ?
In play: Tron pro, op zoek naar een ST pro/prem

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Hyperspin & Visual Pinball

Bericht door Baron Shadow » 08 sep 2014, 08:33

Draait bij mij prima, heb je de sam.vbs file wel in de juiste directory staan.
De foutmeldingen zijn altijd logisch dus even goed kijken wat ze melden en dat onderzoeken.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
jippen
Berichten: 432
Lid geworden op: 24 mei 2012, 10:48
Real name: Dimitri Van Hove
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Hyperspin & Visual Pinball

Bericht door jippen » 08 sep 2014, 14:11

Gebruik je dan ook Visual pinball en vpmame ?

sam.vbs heb ik in de zelfde folder gezet als wpc.vbs en sega.vbs enz..
Dll file van op de site in vpmame gezet en via de setup de rom getest. daar zegt dat deze bruikbaar is.
Bij het runnen gaat het fout. Ga deze avond nog eens zoeken.
In play: Tron pro, op zoek naar een ST pro/prem

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Hyperspin & Visual Pinball

Bericht door Baron Shadow » 08 sep 2014, 14:57

Maar heb je ook wel de rom van xmen gedownload van de stern site ?
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
jippen
Berichten: 432
Lid geworden op: 24 mei 2012, 10:48
Real name: Dimitri Van Hove
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Hyperspin & Visual Pinball

Bericht door jippen » 08 sep 2014, 15:31

Jep en hernoemd zoals beschreven in de post. Zou kunnen te maken hebben met de controllers in het script....
In play: Tron pro, op zoek naar een ST pro/prem

Gebruikersavatar
ichigo1986
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 jul 2014, 18:20
Real name: Wouter Raddoux

Re: Hyperspin & Visual Pinball

Bericht door ichigo1986 » 08 sep 2014, 15:31

Die foutmelding over de controllers gaat waarschijnlijk over het volgende:

in het script van de table staat een stukje waar de controller gedefinieerd wordt.

Code: Selecteer alles

Select Case cController
		Case 1
			Set Controller = CreateObject("VPinMAME.Controller")
			If Err Then MsgBox "Can't Load VPinMAME." & vbNewLine & Err.Description
			If VPMver>"" Then If Controller.Version < VPMver Or Err Then MsgBox "VPinMAME ver " & VPMver & " required."
			If VPinMAMEDriverVer < VBSver Or Err Then MsgBox VBSFile & " ver " & VBSver & " or higher required."
		Case 2
			Set Controller = CreateObject("UltraVP.BackglassServ")
		Case 3
			Set Controller = CreateObject("B2S.Server")
	End Select

of

Code: Selecteer alles

Set Controller = CreateObject("VPinMAME.Controller")
'Set Controller = CreateObject("UltraVP.BackglassServ")
'Set Controller = CreateObject("B2S.Server")
Hier dien je de correcte controller te selecteren, welke je gebruikt. in mijn geval heb ik de B2S server geinstalleerd, dus doe ik volgende (let op de quote voor de zin)

Code: Selecteer alles

'Set Controller = CreateObject("VPinMAME.Controller")
'Set Controller = CreateObject("UltraVP.BackglassServ")
Set Controller = CreateObject("B2S.Server")

Gebruikersavatar
ichigo1986
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 jul 2014, 18:20
Real name: Wouter Raddoux

Re: Hyperspin & Visual Pinball

Bericht door ichigo1986 » 08 sep 2014, 15:34

jippen schreef:Jep en hernoemd zoals beschreven in de post. Zou kunnen te maken hebben met de controllers in het script....
Het voorbeeld in die Post is een voorbeeld, een werkwijze.

Je moet voor alle zekerheid het script opendoen (van de table) en zoeken naar volgende regel:

Code: Selecteer alles

Const cGameName = "avg_140"
En zo moet je je ROM noemen.

Er zijn tegenwoordig wel veel tables die zelfs geen ROM nodig hebben om te draaien. maar dat staat dan ook duidelijk op het forum vermeld indien dit zo is.

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Hyperspin & Visual Pinball

Bericht door Baron Shadow » 09 sep 2014, 11:14

Duidelijk uitleg wouter :clap:
Blijft inderdaad soms lastig met al die zaken maar wel top als het werkt.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Plaats reactie