Ribbon cable Solid State - 4 connectoren

Flippers of onderdelen gezocht
Gesloten
Q
Real name: Steven

Ribbon cable Solid State - 4 connectoren

Bericht door Q » 06 mar 2014, 10:45

Ik ben op zoek naar een nieuwe ribbon cable voor Solid State kasten (TAF, RS, TS etc) die de CPU-->Fliptronic-->Sound-->DMD boards met mekaar verbindt. Het is de enige met 4 connectoren.
Eerst hier eens proberen alvorens ik een shop in het buitenland zoek...
*** Q is good for you !! ***

ruud
Real name: Ruud Wouters

Re: Ribbon cable Solid State - 4 connectoren

Bericht door ruud » 11 mar 2014, 21:10

wipperflinkel is toch niet zo ver in het buitenland?

Trouwens ook zelf al eens zo´n kabel bij elkaar gemaakt met onderdeeltjes gekocht bij een echte ouderwetse electronicawinkel.

Gewoon voorbeeldje meenemen, hun geven je de kabel en de connectoren. en zelf thuis in een bankschroef bij elkaar knijpen.
Beetje eng om te doen maar het gaat eigenlijk vanzelf.
Nederlands flipperkampioen 2018

Q

Bericht door Q » 12 mar 2014, 10:06

Ik wou er eigenlijk geen woorden vuil aan maken, maar nu iemand er toch over begint : De originele nieuwe komt van wipperflinkel. Ik had een volledig nieuwe set ribbon cables gekocht daar. Alleen deed de kast na montage ongelooflijk raar. Het heeft me ùùùùùùren gekost om te ontdekken dat één van de connectoren op deze kabel één baan opgeschoven zat; dus de ene kant was een pinnetje vrij en de andere kant was een baantje geplet.

Wanneer ik meneer Balk hier attent op maakte, zag hij 2 mogelijkheden : ofwel stuur ik de defecte kabel terug, zodanig dat hij hem kan fixen ofwel stuurt hij me een nieuwe connector op. Ik heb zoiets van dank u, geen van beide zijn volgens mij een oplossing aangezien ik die connector niet zelf ga steken en trouwens één baantje compleet geplet is. Ja maar dan snij je toch gewoon 2 centimeter van die kabel ?! Nee meneer Balk, want de slechte connector zit ongeveer in het midden. Ja maar stuur toch maar terug, want alles wat goed is, wordt gerecupereerd... Ah ja, uiteraard wel de pakbon erbij stoppen. :whisling: Wie -de neuk- houdt pakbonnen bij van een set ribbon cables die hij enkele maanden daarvoor kocht ?! :madman:

In alle geval, wat ook meneer Balk zijn policy van return binnen 14 dagen en weet ik wat is; ik heb een hele zaterdagnamiddag verspild door zijn slechte kabel. :wait: Ik denk dat elk mens die een beetje service naar zijn klanten levert, zou zeggen, sorry voor de ellende en uw verspilde tijd, ik stuur u snel even een nieuw exemplaar. Maar nee, voor een kabeltje van 9.5 Euro zou ik nog het kapotte exemplaar zelf op eigen kosten moeten terugsturen zodanig dat die krent van een Balk nog even een paar connectoren en centimeters ribbon cable van enige centen kan recuperen ?!?! :x Ik vind dat een welgemeende fuck you in mijn richting, zo van onnozele luis, uw tijd betekent werkelijk niets voor mij.

Werkelijk, het is de allerlààtste keer ooit geweest dat ik iets gekocht heb bij wipperflinkel. :puke: Al moet ik 10 keer zo veel betalen om het uit de States te laten komen...

Sacriloco
Real name: Jonathan

Bericht door Sacriloco » 12 mar 2014, 10:52

Groot gelijk Q, is echt belachelijk naar klantenservice toe :madman:
van Pinballcenter.eu ben ik altijd heel tevreden en ook maar 10 euro verzendingskosten.
Bestofpinball ook al besteld, en ook heel snel en correct. Wel +-18 verzendingskosten (nog altijd beter dan wipperflinkel die naar een buurland 24 euro rekent).
Playing: Doctor Who, IJ (williams), TZ
Will be missing: Bride of Pinbot, Judge dredd, STTNG, HS, HSII, RS, FT

Silverballgames
Real name: Lieven Engelbeen
Contacteer:

Bericht door Silverballgames » 12 mar 2014, 11:41

Ik heb die origineel nog wel liggen denk ik ...
Ik zal eens kijken ...

Je hebt er nog een nodig of niet ?

Chris DC
Real name: Chris

Bericht door Chris DC » 12 mar 2014, 13:02

Balk is een etter en eikel tegelijk :puke: ,..... slechte ervaring mee,... weg die man, weg die man, kan die man niet weg? (uit, Pisa)

Chris DC

Q

Bericht door Q » 12 mar 2014, 13:48

Silverballgames schreef:Ik heb die origineel nog wel liggen denk ik ...
Ik zal eens kijken ...

Je hebt er nog een nodig of niet ?
Bedankt voor het aanbod, Lieven. :good: Maar ik heb deze ochtend net eentje besteld bij Pinballcenter met nog wat ander spul van daar dat ik wou.

ruud
Real name: Ruud Wouters

Bericht door ruud » 12 mar 2014, 20:23

Hahahahaha,

Het lijkt het NFV forum wel van een paar jaar geleden.
Nederlands flipperkampioen 2018

g94
Real name: Pascal Leroy
Contacteer:

Bericht door g94 » 13 mar 2014, 00:13

ruud schreef:Het lijkt het NFV forum wel van een paar jaar geleden.
Ligt hij daar ook niet buiten? Ik dacht zo'n verhaal te hebben gehoord...

David Pinball Wizz
Real name: David Deturck

Bericht door David Pinball Wizz » 13 mar 2014, 00:17

Idd, heb die periode nog meegemaakt...
Ook opletten daar met vb flipper assy hun basisplaten van het 'huismerk'
Zijn anders dan originele, waardoor de slag anders komt van de flipper.
IFPA Country Director Belgium

ivang
Real name: Ivan Geentjens

Bericht door ivang » 13 mar 2014, 08:13

En zoals in de meeste gevallen is het niet alleen kommer en kwel maar zijn er ook positieve verhalen ...

Een paar jaar geleden breek ik de speelveldruit van mijn STTNG. Op de site van wipperflinkel zie ik de afmetingen staan van een speelveldruit, maar omdat ik de afstand te groot vind neem ik de maten over en bestel ik een geharde glasplaat bij een lokale(re) glashandelaar.

Wanneer ik thuis kom met de glasplaat merk ik dat ofwel mijn glasplaat te breed is, ofwel mijn STTNG gekrompen moet zijn... Ik doe mijn relaas op een oud, door minder interessante mensen gehost forum, en geef toe dat het eigenlijk vooral mijn eigen schuld was , ik had immers maar moeten nameten ...

Hans Balk ziet mijn uitleg, verontschuldigt zich, en zegt direct de afmetingen op zijn website te zullen aanpassen.
Daarbovenop mag ik gratis een nieuwe glasplaat komen ophalen , hetgeen ik dus ook gedaan heb.

En hoewel Hans zijn reputatie alle eer aandeed door het schenken van die glasplaat vooral te beschouwen als gratis reclame (zo zei hij het letterlijk zelf toen ik hem bedankte) , had ik toch mooi een nieuw - en passend - speelveldglas...

Wil ik hiermee nu zeggen dat jullie het allemaal mis hebben en dat de heer Balk eigenlijk een zachte, lieve, behulpzame, klantvriendelijke man is die onterecht door de halve flipper-gemeenschap bespot en beschimpt wordt ?

Nee hoor,iedereen moet voor zichzelf maar uitmaken hoe hij erover denkt.

Volgens mij is het vooral iemand die graag op zijn manier zijn gedacht zegt, en voor het geval met mijn glasplaat kende ik hem, via zijn reputatie en wat ik er van las op de diverse fora, ook enkel als de brulboei met het grote bakkes dat niet liever deed dan iedereen kleineren en alles beter weten.

David Pinball Wizz
Real name: David Deturck

Bericht door David Pinball Wizz » 13 mar 2014, 09:35

In uw geval Ivanzal hij een goeie dag gehad hebben zeker, maar in het geval van Steven is het gewoon stom maar duidelijk dat het om een slechte kabel gaat, (gemaakt door hemzelf). Enigste oplossing hierin leek me dat hij gewoon kostenloos een goeie opstuurde.
IFPA Country Director Belgium

Q

Bericht door Q » 13 mar 2014, 09:44

Jongens, ik ga er hier een slotje op zetten aangezien het niet de bedoeling was van er een wipperflinkel topic van te maken. Elke keer dat het woord hier nog valt, is mij een keer te veel.

Nog eens kort en bondig : Als ik mijn volledige zaternamiddag verkloot zie doordat ik van een zachte, lieve, behulpzame, klantvriendelijke man een foutief geassembleerde kabel gekocht heb die geen 10 Euro kost, dan denk ik toch ook dat het minste wat die zachte, lieve, behulpzame, klantvriendelijke man kan doen, is van mij simpelweg een nieuwe op te sturen, zonder meer.

Gesloten