RFM - Revenge From Mars (Williams)

Wat is de waarde van een kast op dit moment?
XNIF
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 okt 2011, 19:47
Real name: Dennis
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: RFM - Revenge From Mars (Williams)

Bericht door XNIF » 27 jul 2012, 20:21

Nee, gelukkig niet. Ik zou me bijzonder lullig voelen als ik 1800 had betaald voor een kast die maar 1000 Euro waard is. Met of zonder Nucore, het blijft slechts een Revenge from Mars hoor. Het wordt er geen Medieval Madness door
Ownee? hoe weet je dat ? Een een medieval madness was een jaar of 10 geleden ook geen drol waard. Ik denk dat een RFM alle potentie heeft om een Medieval Madness te worden over een aantal jaar.

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: RFM - Revenge From Mars (Williams)

Bericht door Cenobyte » 27 jul 2012, 20:24

XNIF schreef:Ownee? hoe weet je dat ? Een een medieval madness was een jaar of 10 geleden ook geen drol waard. Ik denk dat een RFM alle potentie heeft om een Medieval Madness te worden over een aantal jaar.
Ik help het je hopen, want ook ik ben momenteel een fan van de RFM en heb er pas eentje gekocht. Ik ben van mening dat deze kast een mijlpaal in de flipperhistorie is, gezien het achterliggende verhaal. Maar als je links en rechts kijkt dan zie ik prijzen die nergens boven de 1200 Euro uit komen en dan zou ik me bekocht voelen als ik 1800 had betaald. Dat is mijn mening uiteraard, iemand anders mag er een andere gedachte op na houden ;)
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Jiggy
Berichten: 728
Lid geworden op: 21 jun 2012, 08:22
Real name: Jiggy
Locatie: The Netherlands

Re: RFM - Revenge From Mars (Williams)

Bericht door Jiggy » 27 jul 2012, 20:29

XNIF schreef: Ownee? hoe weet je dat ? Een een medieval madness was een jaar of 10 geleden ook geen drol waard. Ik denk dat een RFM alle potentie heeft om een Medieval Madness te worden over een aantal jaar.
even terzijde: een Medieval was gelijk na de release al meer geld waard dan dat ze nieuw gekost hadden door de grote vraag en de plotselinge productiestop van de kast...

XNIF
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 okt 2011, 19:47
Real name: Dennis
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: RFM - Revenge From Mars (Williams)

Bericht door XNIF » 27 jul 2012, 20:33

Jiggy schreef:
even terzijde: een Medieval was gelijk na de release al meer geld waard dan dat ze nieuw gekost hadden door de grote vraag en de plotselinge productiestop van de kast...
De prijs van een MM is afgelopen 10 jaar meer dan verdubbeld. Misschien wel 3 keer meer dan toen.

EDIT:

Zullen we deze discussie ergens anders voortzetten, ik ben bang dat we deze pricecheck helemaal omzeep hebben geholpen :) Totaal nutteloos om er over door te gaan.

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: RFM - Revenge From Mars (Williams)

Bericht door Cenobyte » 27 jul 2012, 20:38

XNIF schreef:Zullen we deze discussie ergens anders voortzetten, ik ben bang dat we deze pricecheck helemaal omzeep hebben geholpen :) Totaal nutteloos om er over door te gaan.
Goed idee :lol:
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Gunske
Berichten: 448
Lid geworden op: 25 aug 2011, 11:26
Real name: Kevin Guns
Locatie: Belgium

Re: RFM - Revenge From Mars (Williams)

Bericht door Gunske » 27 jul 2012, 20:57

Cenobyte schreef: Ik zou me bijzonder lullig voelen als ik 1800 had betaald voor een kast die maar 1000 Euro waard is.
Ik zou me bijzonder lullig voelen als ik 6500€ had betaald voor een kast die maar 4000€ "waard is".

Nogmaals; doe niet idioot over wat een kast waard is, als een TOM van 1600€ met 24 karaat bladgoud is bewerkt en die persoon heeft er 2500€ ingestoken, gaat een "24Karaats blad gouden TOM" minimaal 4100€. Hebt ge daar iets aan of speelt ze beter? Nee, maar het is wel een "24Karaats blad gouden TOM" die 4100€ kost. éénder welke kast die een geclearcoated speelveld heeft, gaat bijna altijd de originele prijs + de lakprijs van het PF. TZ met mods; gaat de aankoop + mod prijs.

Zelfde als uw HUO lotr, voor mij en de markt is een gewone LOTR bvb 3K waard, dus als we uw redenering volgen, is uw "speciale HUO kast" 3k waard. Ge zijt dus waarschijnlijk in't zak gezet als ge meer hebt betaald dan 3K :twisted:

:spank:
Owning; MB
Sold; CV, TAF, TZ, WH20, RS, CFTBL, MSF, Nucore RFM, NGG, FT, TFTC, TF pro, SNK NeoGeo 161in1 Arcade

Gebruikersavatar
Gunske
Berichten: 448
Lid geworden op: 25 aug 2011, 11:26
Real name: Kevin Guns
Locatie: Belgium

Re: RFM - Revenge From Mars (Williams)

Bericht door Gunske » 27 jul 2012, 21:04

XNIF schreef:Maar wat zijn de prijzen voor een versie met Nucore?
RFM +
Nucore; 450€
LCD; ong. 150€
X2+SATA systeem; ong. 150€
+werk

Enige bekende solds;
http://www.gameroom.be/forum/viewtopic. ... ore#p66903 RFM 1800€
http://www.gameroom.be/forum/viewtopic. ... ore#p70531 Dual 2450€

end of discussion

:rose:
Owning; MB
Sold; CV, TAF, TZ, WH20, RS, CFTBL, MSF, Nucore RFM, NGG, FT, TFTC, TF pro, SNK NeoGeo 161in1 Arcade

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: RFM - Revenge From Mars (Williams)

Bericht door Richard Baan » 28 jul 2012, 09:34

XNIF schreef:Is iedereen het hier mee eens?
Nee, ik vind de prijzen gigantisch hoog voor een stuk 2e hands speelgoed van 10-15 jaar oud. Dat vind ik overigens voor een MM ook. Ik denk ook dat de prijs niet wordt bepaald door de onderdelen die er in gaan, het is het resultaat wat het op moet leveren.

Misschien dat de nucore de waarde iets weet op te hogen, maar het blijft een RfM. Net zoals een MM 6k+ oplevert als hij in HUO staat is, met of zonder allerlei mods waar je van moet houden. Je kan er allerlei ledjes in monteren, of spiegelende zijkanten, maar dat betekent niet dat hij meer waard wordt. Dat is alleen zo als de volgende koper het op prijs stelt.
XNIF schreef: Een een medieval madness was een jaar of 10 geleden ook geen drol waard. Ik denk dat een RFM alle potentie heeft om een Medieval Madness te worden over een aantal jaar.
MM is nooit onder de nieuwprijs geweest, althans voor een kast in nieuwstaat. Juist de laatste paar jaar is dit meer geworden en is hij 1,5x zoveel "waard" geworden.....
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

XNIF
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 okt 2011, 19:47
Real name: Dennis
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: RFM - Revenge From Mars (Williams)

Bericht door XNIF » 28 jul 2012, 14:38

MM is nooit onder de nieuwprijs geweest, althans voor een kast in nieuwstaat. Juist de laatste paar jaar is dit meer geworden en is hij 1,5x zoveel "waard" geworden.....
De originele prijs van een MM was 3000 dollar nieuw (dus iets meer dat 2200 euro volgens huidige wisselkoers) . Ik beweer ook niet dat de prijs zo laag was als een RFM maar ik ken er zat mensen die een MM voor minder dat 3000 hebben gekocht 8 a 9 jaar geleden in goede staat die nu voor 5 a 6K gaan.

Verder hebben we het al te lang gehad over de pricecheck van de RFM gehad. De prijzen die ik noem zijn gebaseerd op de resultaten van de verkochte RFM's. Dus mee eens of niet... maakt eigenlijk niet uit. Ik zelf blijf erbij dat het een briljante kast is en dat het jammer is dat Williams niet meer Pin2K kasten heeft kunnen maken. Ik zelf vind het onbegrijpelijk dat deze kast niet meer gewild is. Just my opinion.

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: RFM - Revenge From Mars (Williams)

Bericht door Richard Baan » 28 jul 2012, 16:25

XNIF schreef:De originele prijs van een MM was 3000 dollar nieuw (dus iets meer dat 2200 euro volgens huidige wisselkoers) .
...
Ik zelf blijf erbij dat het een briljante kast is en dat het jammer is dat Williams niet meer Pin2K kasten heeft kunnen maken. Ik zelf vind het onbegrijpelijk dat deze kast niet meer gewild is. Just my opinion.
De nieuwprijs was Hfl 10000, en dat is met de gulden-euro conversie 4500 euro geworden. En één die in nieuwstaat is/was ging nooit voor minder weg.

Maar ik ben het met je eens dat RfM een topkast is.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: RFM - Revenge From Mars (Williams)

Bericht door zwartepanter » 28 jul 2012, 19:07

Man man man... :popcorn:

bustel
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 jul 2012, 17:26
Real name: bjorn debusschere
Locatie: Belgium

Re: RFM - Revenge From Mars (Williams)

Bericht door bustel » 18 nov 2012, 10:42

Hoe kan je zien dat de prima card en moederbord nog goed zijn?
In: lotr ,mk3
Out:rfm

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: RFM - Revenge From Mars (Williams)

Bericht door Cenobyte » 18 nov 2012, 12:25

bustel schreef:Hoe kan je zien dat de prima card en moederbord nog goed zijn?
Volgens mij moeilijk te beoordelen. Als er iets mis is met het moederbord zou dat volgens mij tot uiting moeten komen in foutmeldingen bij het opstarten of problemen tijdens het spelen.

Je kunt verder beoordelen of het scherm nog goed is door de kast aan te zetten en te kijken of alleen de speelveldfiguren worden geprojecteerd. Bij een slechte of slecht afgestelde beeldbuis wordt de hele beeldbuis zichtbaar, dus dan zie je ook de "zwarte" achtergrond die als grijs wordt geprojecteerd en normaal niet zichtbaar hoort te zijn. Erg lelijk en niet zoals het hoort uiteraard.

Verder zou ik gewoon de kast testspelen, veel meer valt er niet te doen. Eventueel naderend onheil kan later altijd de kop op steken, maar da's bij elke flipperkast het geval ;)
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Wistiti
Berichten: 587
Lid geworden op: 06 mei 2013, 07:58
Real name: Jürgen
Locatie: Belgium

Re: RFM - Revenge From Mars (Williams)

Bericht door Wistiti » 29 dec 2013, 14:38

Kan er mij iemand een update geven van de prijzen van RFM?
GOT Premium, Hobbit LE,T3, TF LE
Left: T2,RS (2x),NF (2x),MM(2x),STTNG,TOM,TAF,RFM,WOZ,BSD,TOTAN,Avatar LE,TZ,T3,24,ACDC Premium,NBA Fastbreak (2x),CSI, BDK,Mustang Premium Boss,TF LE Combo #52,LoTR (3x) ST LE, GB Premium, TWD LE, GOT Pro, Sopranos, SM Vault, ECLEWOZ, TOM, , IJ Williams, TWD Premium, GOTG LE, RBION, Congo, GP, POTC

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: RFM - Revenge From Mars (Williams)

Bericht door zwartepanter » 14 apr 2014, 12:45

Prijzen gestabiliseerd rond 1250euro?

Pinwiz
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 feb 2014, 12:34
Real name: Marco

Re: RFM - Revenge From Mars (Williams)

Bericht door Pinwiz » 15 apr 2014, 23:01

Ik ga er zaterdag een ophalen voor 1200.
Volgens de verkoper is hij in zeer goede staat.
Als er mensen nog tips hebben waarop ik moet letten behalve de ruit, dan graag!

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: RFM - Revenge From Mars (Williams)

Bericht door Cenobyte » 16 apr 2014, 06:45

Vooral de monitor is een kostenpost. Check of alles goed leesbaar is van het scherm en of tegelijkertijd het zwart van het scherm niet als "grijs" zichtbaar is waardoor je als het ware de hele beeldbuis op je speelveld geprojecteerd ziet. Je hoort echt alleen maar de tekst en tekeningen geprojecteerd te zien.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: RFM - Revenge From Mars (Williams)

Bericht door David Pinball Wizz » 16 apr 2014, 08:34

Als hij 'grijs' is kan je makkelijk contrast en helderheid regelen om dat op te lossen hoor.

Belangrijk bij monitors is vooral:
goeie focus
geen foute afbuiging aan de randen (boven/onder/links/rechts)
trillen
bleeding (tekst die vb een uitloop heeft)

het meeste is op te lossen met een capkit (condensatoren vervangen) al is dat niet voor iedereen evident
Nu zijn de meeste monitors van RFM wel in goede staat.
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: RFM - Revenge From Mars (Williams)

Bericht door Cenobyte » 16 apr 2014, 09:59

David Pinball Wizz schreef:Als hij 'grijs' is kan je makkelijk contrast en helderheid regelen om dat op te lossen hoor.
Normaal gesproken wel, maar vaak is het ook zo dat de monitor eigenlijk dermate slecht is geworden dat men door te hoge contrast en/of helderheid het beeld nog een klein beetje leesbaar probeert te maken. Ik heb zo'n RFM een keer onder handen gehad: het grijs was met die knoppen inderdaad weg te draaien, maar dan was de rest ook niet meer te zien.

Het is niet altijd zo natuurlijk, maar als de "grijze achtergrond" zichtbaar is, is dat in ieder geval noodzaak om de monitor beter te bekijken en om niet blindelings te kopen. Een revisie is dan soms onvermijdbaar en zoals je al aangeeft: dit is niet voor iedereen zelf uit te voeren ;)
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Sacriloco
Berichten: 304
Lid geworden op: 25 jan 2013, 12:03
Real name: Jonathan

Re: RFM - Revenge From Mars (Williams)

Bericht door Sacriloco » 17 dec 2014, 12:38

Hallo,

Ik ga deze week gaan kijken naar een RFM maar vraag me af of er alternatieven zijn van nucore
zie de link:
http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/ ... nitor.html

Betreft dus een led scherm en "nieuwe pc". Is dit dan enkel mogelijk dat dit de Nucore is, of zijn er al andere systemen?
De verkoper zelf heeft geen idee want heeft dit zo gekocht van vorige eigenaar.
Playing: Doctor Who, IJ (williams), TZ
Will be missing: Bride of Pinbot, Judge dredd, STTNG, HS, HSII, RS, FT

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: RFM - Revenge From Mars (Williams)

Bericht door zwartepanter » 17 dec 2014, 12:42

Da's die van Tom...

Sacriloco
Berichten: 304
Lid geworden op: 25 jan 2013, 12:03
Real name: Jonathan

Re: RFM - Revenge From Mars (Williams)

Bericht door Sacriloco » 17 dec 2014, 12:50

geen idee, is dit iemand van op het forum?
En iemand informatie of dit dan effectief nucore is of iets anders (wist zelfs niet dat er alternatieven bestonden)
Playing: Doctor Who, IJ (williams), TZ
Will be missing: Bride of Pinbot, Judge dredd, STTNG, HS, HSII, RS, FT

Gebruikersavatar
fantomas
Berichten: 692
Lid geworden op: 10 aug 2011, 17:33
Real name: Tom Geneyn
Locatie: Belgium

Re: RFM - Revenge From Mars (Williams)

Bericht door fantomas » 17 dec 2014, 13:20

dit is pinbox (gehackte nucore), dus feitelijk identiek aan nucore.

Jurgen2704
Berichten: 131
Lid geworden op: 13 dec 2013, 14:44
Real name: Jurgen Geens
Locatie: Belgium

Re: RFM - Revenge From Mars (Williams)

Bericht door Jurgen2704 » 17 dec 2014, 15:03

Het is inderdaad de kast die van Tom geweest is.
Heb deze rond april gekocht.
Kast werkt nog altijd perfect alleen de switchen zijn vervangen omdat deze niet altijd contact geven maar tom had dit verteld.
Er is ook een target waarvan de plastic af is deze werkt nog wel, heb wel een nieuwe liggen.

Sacriloco
Berichten: 304
Lid geworden op: 25 jan 2013, 12:03
Real name: Jonathan

Re: RFM - Revenge From Mars (Williams)

Bericht door Sacriloco » 17 dec 2014, 16:09

Hey Jurgen, bedankt voor de info.
Ik zal per mail verder afspreken zodat ik deze topic hier niet teveel "vervuil" :)
Grtz

jonathan
Playing: Doctor Who, IJ (williams), TZ
Will be missing: Bride of Pinbot, Judge dredd, STTNG, HS, HSII, RS, FT

Plaats reactie