Gezocht: Mortal Kombat 2 Cabinet en/of onderdelen

Arcadekasten of onderdelen te koop, te ruil of gezocht
Plaats reactie
Kapojos
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 jun 2021, 20:10
Real name: Carlo Kapojos

Gezocht: Mortal Kombat 2 Cabinet en/of onderdelen

Bericht door Kapojos » 01 dec 2023, 17:37

Hallo allemaal!

Een flinke tijd terug had ik een topic geopend met de vraag waar ik een MK2 kast kan vinden en wat een normale prijs daarvoor zou zijn. Helaas was ik een tijdje uit de running geraakt en heb een aanbod gemist doordat ik nu pas weer terug ben hier :-(

Inmiddels ben ik nog steeds op zoek naar een MK2 cabinet en ik ben ook maar begonnen met plannen om er zelf een te bouwen uit MDF.

Als iemand een dedicated MK2 kast te koop heeft, dan neem ik die graag over en hoef ik zelf niet meer te bouwen!

Als iemand onderdelen heeft die ik er voor zou kunnen gebruiken, dan neem ik die ook graag over!

Onderdelen die ik momenteel zoek en nergens kan vinden:

- De coin door en access door (zie foto)
coindoors.jpg
- Hantarex Polo 25 inch (US maat) / 26 inch (EU maat) of andere passende CRT monitor met een beelddiagonaal van 63 cm

- En... Weet iemand van jullie een Nederlandse site/bedrijf die de artwork/stickers kan maken? Ik heb wel deze site gevonden, maar die zit in de US, wat helaas toch weer extra shipping en invoerkosten gaat meebrengen... (https://xlarcade.com/products/mortal-ko ... s=e&_v=1.0)



Groetjes en bedankt alvast, elke tip is meer dan welkom!

Rock
Berichten: 59
Lid geworden op: 22 mei 2021, 12:25
Real name: Peter
Locatie: Nederland

Re: Gezocht: Mortal Kombat 2 Cabinet en/of onderdelen

Bericht door Rock » 07 dec 2023, 18:11

Kapojos schreef:
01 dec 2023, 17:37
Hallo allemaal!

Een flinke tijd terug had ik een topic geopend met de vraag waar ik een MK2 kast kan vinden en wat een normale prijs daarvoor zou zijn. Helaas was ik een tijdje uit de running geraakt en heb een aanbod gemist doordat ik nu pas weer terug ben hier :-(

Inmiddels ben ik nog steeds op zoek naar een MK2 cabinet en ik ben ook maar begonnen met plannen om er zelf een te bouwen uit MDF.

Als iemand een dedicated MK2 kast te koop heeft, dan neem ik die graag over en hoef ik zelf niet meer te bouwen!

Als iemand onderdelen heeft die ik er voor zou kunnen gebruiken, dan neem ik die ook graag over!

Onderdelen die ik momenteel zoek en nergens kan vinden:

- De coin door en access door (zie foto)
coindoors.jpg

- Hantarex Polo 25 inch (US maat) / 26 inch (EU maat) of andere passende CRT monitor met een beelddiagonaal van 63 cm

- En... Weet iemand van jullie een Nederlandse site/bedrijf die de artwork/stickers kan maken? Ik heb wel deze site gevonden, maar die zit in de US, wat helaas toch weer extra shipping en invoerkosten gaat meebrengen... (https://xlarcade.com/products/mortal-ko ... s=e&_v=1.0)



Groetjes en bedankt alvast, elke tip is meer dan welkom!
Misschien heb je deze al gezien op marktplaats?

Scheelt je een hoop werk!

https://www.marktplaats.nl/v/verzamelen ... -opknapper

Kapojos
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 jun 2021, 20:10
Real name: Carlo Kapojos

Re: Gezocht: Mortal Kombat 2 Cabinet en/of onderdelen

Bericht door Kapojos » 08 dec 2023, 23:34

Whuuuut!!! die had ik nog niet gezien!!

Ik ga er meteen achteraan haaha, damn! Hopen dat ie nog niet weg is...

Dank je wel voor de tip!

Rock
Berichten: 59
Lid geworden op: 22 mei 2021, 12:25
Real name: Peter
Locatie: Nederland

Re: Gezocht: Mortal Kombat 2 Cabinet en/of onderdelen

Bericht door Rock » 09 dec 2023, 16:09

Kapojos schreef:
08 dec 2023, 23:34
Whuuuut!!! die had ik nog niet gezien!!

Ik ga er meteen achteraan haaha, damn! Hopen dat ie nog niet weg is...

Dank je wel voor de tip!
En of het zo moet zijn; aan deze hoef je niets meer te doen :)

https://www.marktplaats.nl/v/verzamelen ... t-2-arcade

Kapojos
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 jun 2021, 20:10
Real name: Carlo Kapojos

Re: Gezocht: Mortal Kombat 2 Cabinet en/of onderdelen

Bericht door Kapojos » 10 dec 2023, 19:07

WHAAAATTT!!! hahahaha hoe vind jij die dingen advertenties de hele tijd? Ik ben serieus ook aan het zoeken op marktplaats bijna dagelijks en ik zie niks hahaha

Wat goed, ik ga meteen ook deze persoon een bericht sturen :-D

Dank je wel, AGAIN!

Kapojos
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 jun 2021, 20:10
Real name: Carlo Kapojos

Re: Gezocht: Mortal Kombat 2 Cabinet en/of onderdelen

Bericht door Kapojos » 10 dec 2023, 19:32

Rock schreef:
09 dec 2023, 16:09
Kapojos schreef:
08 dec 2023, 23:34
Whuuuut!!! die had ik nog niet gezien!!

Ik ga er meteen achteraan haaha, damn! Hopen dat ie nog niet weg is...

Dank je wel voor de tip!
En of het zo moet zijn; aan deze hoef je niets meer te doen :)

https://www.marktplaats.nl/v/verzamelen ... t-2-arcade

Ik heb hem bericht gestuurd... Hij wil er minstens 3000 euro voor hebben! Daar moet ik even een nachtje over slapen hoor hahaha

Rock
Berichten: 59
Lid geworden op: 22 mei 2021, 12:25
Real name: Peter
Locatie: Nederland

Re: Gezocht: Mortal Kombat 2 Cabinet en/of onderdelen

Bericht door Rock » 11 dec 2023, 13:07

3000,- is inderdaad heel veel, naar mijn verwachting zou de vraagprijs rond de 2000,- euro liggen.

Toch is het wel redelijk uniek om in deze tijd nog zoiets in die staat tegen te komen.
Komt ook nog bij dat MK2 in het algemeen word gezien als de beste in de MK (arcade)serie?

Misschien denken we over 5 jaar... "3000,- euro was toch niet duur" :)

Dan zou ik toch naar die andere MK2 kast kijken, en weer terug brengen naar origineel want ik vermoed dat daar een of ander jamma spel/board in zit.

Kapojos
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 jun 2021, 20:10
Real name: Carlo Kapojos

Re: Gezocht: Mortal Kombat 2 Cabinet en/of onderdelen

Bericht door Kapojos » 14 dec 2023, 15:49

Precies wat jij zegt: ik had ook 2000 euro in mijn hoofd en ja, de staat is goed zo te zien en over 10 jaar is het veel meer waard. Toch vind ik zelf dat zulke bedragen de lol er vanaf halen, dus ik haal morgen die andere op en er lekker zelf aan knutselen :-D

Ik ben ook heel benieuwd wat er onder die control panel zit en wat voor jamma/spel systeem er nu op zit. En ook wat er uberhaupt mis mee is, want de huidige eigenaar kreeg hem dus niet meer aan de praat...

To be continued!

Rock
Berichten: 59
Lid geworden op: 22 mei 2021, 12:25
Real name: Peter
Locatie: Nederland

Re: Gezocht: Mortal Kombat 2 Cabinet en/of onderdelen

Bericht door Rock » 14 dec 2023, 18:36

Kapojos schreef:
14 dec 2023, 15:49
Precies wat jij zegt: ik had ook 2000 euro in mijn hoofd en ja, de staat is goed zo te zien en over 10 jaar is het veel meer waard. Toch vind ik zelf dat zulke bedragen de lol er vanaf halen, dus ik haal morgen die andere op en er lekker zelf aan knutselen :-D

Ik ben ook heel benieuwd wat er onder die control panel zit en wat voor jamma/spel systeem er nu op zit. En ook wat er uberhaupt mis mee is, want de huidige eigenaar kreeg hem dus niet meer aan de praat...

To be continued!
Mooi dat het is gelukt.
Ik zag dat de kast gereserveerd was, en vroeg me af of jij deze inderdaad had gekocht, top!

Als het geen moeite is, mag je hier best foto's plaatsen en/of updates geven van het project, ik ben wel geïnteresseerd :)

Kapojos
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 jun 2021, 20:10
Real name: Carlo Kapojos

Re: Gezocht: Mortal Kombat 2 Cabinet en/of onderdelen

Bericht door Kapojos » 12 jan 2024, 11:49

Haha jaaa ik heb hem gekocht en hij staat nu in mijn woonkamerrrrr :-D GENIETEN!!!

Ik ben niet super actief online, maar ik zal af en toe even wat updates plaatsen van de status.

De control panel heb ik helemaal schoon gemaakt: er zat een plank op geplakt en de high kick / low punch buttons waren dicht gemetseld. Om de metalen plaat eraf te krijgen, heb ik met een dremel kleine sleufjes gesleten in de resten van de schroeven om deze er uit te kunnen draaien. Ik ben nu bezig nieuwe artwork te bestellen hiervoor, waar ik dan een extra RUN button ga gebruiken, zodat er ook MK3 en MK4 mee gespeeld kunnen worden.

De marquee wordt ook nieuw besteld, daar zit nu een hele lelijke sticker in met 'Supergame' erop, haha :-P

De rest van de artwork houd ik zoals het is: het is de originele artwork dus wat er nog intact is, wil ik zo laten.

Er moeten nog nieuwe sloten besteld worden voor de coindoors, ik wil wel het liefst originele Sudo Happ sloten, alleen kan je die alleen kopen op een bedrijfsnaam en ik heb net mijn zzp-onderneming stop gezet. To be continued hoe ik dat ga fixen...

De monitor werkt niet meer. Hij maakt een zacht tikkend geluid en dat schijnt of de power supply, of de flyback/HOT te kunnen zijn. Ik heb letterlijk 0,0 verstand van electra en heb ook net deze termen pas geleerd. Ben me een beetje aan het inlezen in wisselstroom/gelijkstroom, diodes, spoeltjes, transistors, printplaat, etc. om een klein beetje basiskennis te hebben van waar ik nou eigenlijk mee bezig ben :-D

Gelukkig heb ik iemand ontmoet via een facebook arcadeforum die zo vriendelijk is om mijn vragen te beantwoorden mbt de techniek etc, heel erg fijn want anders zou ik er nog geen fuck van gesnapt hebben...

Oja, ook heb ik zwenkwieltjes onder de kast geplaatst zodat hij wat makkelijker te manouvreren is.

Foto's volgen hieronder:

Kapojos
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 jun 2021, 20:10
Real name: Carlo Kapojos

Re: Gezocht: Mortal Kombat 2 Cabinet en/of onderdelen

Bericht door Kapojos » 12 jan 2024, 12:00

enkele plaatjes van de kast en de control panel
Bijlagen
dichtgemetselde buttongaten
dichtgemetselde buttongaten
control panel artwork verrot
control panel artwork verrot
Kast eindelijk binnen
Kast eindelijk binnen

Kapojos
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 jun 2021, 20:10
Real name: Carlo Kapojos

Re: Gezocht: Mortal Kombat 2 Cabinet en/of onderdelen

Bericht door Kapojos » 12 jan 2024, 12:03

Monitor... Nu kan het echte werk beginnen!
Bijlagen
een grote stofbende chassis/monitor
een grote stofbende chassis/monitor
schroevendraaier + aarding voor discharge
schroevendraaier + aarding voor discharge
open kast
open kast

Rock
Berichten: 59
Lid geworden op: 22 mei 2021, 12:25
Real name: Peter
Locatie: Nederland

Re: Gezocht: Mortal Kombat 2 Cabinet en/of onderdelen

Bericht door Rock » 17 jan 2024, 19:17

Leuk verhaal en foto's :)

Ik ben het met je eens, de originele artwork is netjes en herkenbaar, mooi laten zitten.

Het idee om verschillende MK's op deze kast te spelen is naar mijn mening goed.
Ik zou het denk ik ook alleen bij de MK serie laten, anders wordt het net een jamma kast en is de exclusiviteit weg.

De monitor/klacht zoals jij die omschrijft is iets wat vaker voorkomt, en in het algemeen goed op te lossen.
Let wel op dat je niet zomaar wat "aanklooit" met het chassis, het zou jammer zijn als je onbedoeld (door gebrek aan ervaring) iets kapot maakt.

Mochten er verdere ontwikkelingen zijn, laat het dan weten!

Kapojos
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 jun 2021, 20:10
Real name: Carlo Kapojos

Re: Gezocht: Mortal Kombat 2 Cabinet en/of onderdelen

Bericht door Kapojos » 19 jan 2024, 11:17

Zekerrrrr ja ik ga het heel voorzichtig en rustig proberen te fixen met de monitor. Het zou inderdaad zonde zijn om de boel verder te vernielen door onkunde hahaha, dus met baby-steps aan de slag.

Wat betreft games/jamma kast: mee eens, het is dat ik nu nog even niks anders heb dan mijn mini pc met games, dus die gebruik ik voorlopig en ondertussen lekker verder kijken of ik boards kan vinden voor een leuke prijs.

Ik hoorde ook iets over Mister Arcade, dat schijnen kopies van originele boards te zijn? Daar ga ik ook nog naar kijkn, wellicht een leuk alternatief!

MrBrownstone
Berichten: 30
Lid geworden op: 27 mar 2016, 01:23
Real name: Timo
Locatie: The Netherlands

Re: Gezocht: Mortal Kombat 2 Cabinet en/of onderdelen

Bericht door MrBrownstone » 07 feb 2024, 21:14

Ik heb in mijn MK 2 een jamma switcher gezet met meerdere MK pcb's.

Het idee had ik opgedaan destijds via het youtube kanaal van: YourMKArcadeSource

https://www.youtube.com/watch?v=U_V-RC41-H4

Hierboven een link met een MK kast van hem met 5 mk games erin en een jamma switcher.

Van zijn video's kun je veel leren en informatie winnen.

S6 met je project :)

Rock
Berichten: 59
Lid geworden op: 22 mei 2021, 12:25
Real name: Peter
Locatie: Nederland

Re: Gezocht: Mortal Kombat 2 Cabinet en/of onderdelen

Bericht door Rock » 08 feb 2024, 18:35

MrBrownstone schreef:
07 feb 2024, 21:14
Ik heb in mijn MK 2 een jamma switcher gezet met meerdere MK pcb's.

Het idee had ik opgedaan destijds via het youtube kanaal van: YourMKArcadeSource

https://www.youtube.com/watch?v=U_V-RC41-H4

Hierboven een link met een MK kast van hem met 5 mk games erin en een jamma switcher.

Van zijn video's kun je veel leren en informatie winnen.

S6 met je project :)

Dat is wel gaaf ja.

Die MK pcb's heb je waarschijnlijk niet recent aangekocht :D

MrBrownstone
Berichten: 30
Lid geworden op: 27 mar 2016, 01:23
Real name: Timo
Locatie: The Netherlands

Re: Gezocht: Mortal Kombat 2 Cabinet en/of onderdelen

Bericht door MrBrownstone » 14 feb 2024, 20:33

Ja dat klopt idd, die heb ik vanaf een jaar of 10 tot 3 jaar geleden verzameld.

Plaats reactie