Belangrijke mededeling ivm foto's op dit forum

Flippers en onderdelen te koop of te ruil
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Management
Berichten: 103
Lid geworden op: 11 aug 2011, 10:39
Real name: Management
Locatie: Rest of the world

Belangrijke mededeling ivm foto's op dit forum

Bericht door Management » 23 aug 2011, 11:03

Even een kleine dienstmededeling:

Er zijn dagelijks zo'n 600 à 800 bezoekers aan Flipperforum en het aantal blijft stijgen. De hosting is gratis, maar om het zo te kunnen houden moeten we de schijfruimte en bandbreedte die het forum gebruikt enigzins in de hand proberen houden...

Daarom zou ik aan iedereen willen vragen om foto's en beelden zoveel mogelijk extern te plaatsen en dan hier te linken. Als je 1 of 2 foto's plaatst is het geen probleem om die even snel als attachment in je bericht te plakken, maar hele reeksen foto's (bv restauraties, te koop..) zet je beter op één van de gratis diensten die op het internet aangeboden worden, zoals flickr, picasa, imageshack etc... Dat houdt de schijfruimte en bandbreedte hier dan binnen de perken.

Dank u :good:
M



------------------------------------------------------------------------------------------------



Hieronder uitleg als je een Flickr account gebruikt. In de post eronder legt Kristof uit hoe het moet met Picasa.

Ik upload al mijn foto's op Flickr: http://www.flickr.com/photos/strepe/
Dan, als ik op flipperforum in een post wat beelden wil posten, dan heb ik ook dat flickr venster open.

Als ik een beeld wil plaatsen:

- dan ga ik in Flickr naar het gewenste beeld, bijvoorbeeld deze:

Code: Selecteer alles

http://www.flickr.com/photos/strepe/5898312948/in/photostream 
- dan klik ik met rechtermuistoets op dat beeld. Er verschijnt dan een menu met alle beschikbare formaten en daar kies ik "medium 640", wat dan deze pagina opent:

Code: Selecteer alles

http://www.flickr.com/photos/strepe/5898312948/sizes/z/in/photostream/
- Op dit beeld (van 640 breed, wat precies in een post past) klik ik dan alweer met rechtermuistoets en kies ik uit het menu "copy image location". De link naar dat beeld zit dan in mijn clipboard.

- Dan keer ik terug naar mijn post in flipperforum, en ik klik in het menu hier boven het textveld op de knop "Img"

- In de venster, waar mijn cursor stond, verschijnt dan

Code: Selecteer alles

[img][/img]
- daartussen plaats ik dan mijn cursor en plak ik die link (paste: via rechtermuistoets, of control+v, maakt niet uit).

- Het ziet er dan zo uit:

Code: Selecteer alles

[img]http://farm6.static.flickr.com/5276/5898312948_5dc888459f_z.jpg[/img]
- In preview mode (net naast submit button) is die code door het beeld vervangen :)

Afbeelding

Geen paniek: het klinkt allemaal veel ingewikkelder dan het eigenlijk is. Gewoon proberen.
Eens je het gewend bent gaat dat super vlot :)

Gebruikersavatar
diesel64
Berichten: 2116
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:40
Real name: Kristof
Locatie: Belgium

Re: Foto's posten

Bericht door diesel64 » 23 aug 2011, 11:13

Yup. En als je Picasa wilt gebruiken (heeft nu onbeperkte opslaglimiet), ga je zo te werk:

Ik upload al mijn foto's met de Picasa software, en niet rechtstreeks naar de website omdat de software automatisch compressie doet zodat je veel meer foto's in je account krijgt. OK, de foto's zijn iets minder in kwaliteit dan de originelen, maar zolang je ze niet begint af te printen, merk je daar totaal niets van. Bovendien worden ze door die compressie ook lekker klein in bestandsgrootte, waardoor een post met veel foto's toch nog betrekkelijk vlug zal inladen.

Als je dan in Picasa een foto bekijkt, kun je rechts in beeld een link "Link to this photo" zien (ervan uitgaande dat je Picasa in het Engels staat, voor Nederlandstalig: gebruik je gezond verstand :wink: ). Wanneer je daar op klikt krijg je een aantal opties.

Vink eerst de tweede optie "Image only (no link)" aan. Vervolgens kan je het formaat kiezen bij "Select Size", hoewel dit eigenlijk niet uit maakt (waarom leg ik zo meteen uit). Laten we bijvoorbeeld daar "Medium-640 640px" kiezen.

De rechtstreekse URL naar de afbeelding in dat formaat kan je nu vinden in het tweede tekstvakje "Embed image". Je kan die dan copy-pasten en gewoon hier in een bericht plakken omgeven door de IMG-tags. Zo bijvoorbeeld:

Code: Selecteer alles

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-E9syFCxl9kA/TQess5AozLI/AAAAAAAAGSw/3LLpD1lO7WI/s640/DSC_0825.JPG[img]
Wat als resultaat geeft:

Afbeelding

Als je nu goed naar die URL kijkt, zie je dat het formaat van de afbeelding gewoon meegegeven wordt in de URL. Je kan daar eigenlijk invullen wat je wilt en Picasa zal automatisch de afbeelding herschalen naar dit formaat. Stel bijvoorbeeld dat we een afbeelding willen van 333 pixels breed (een random getal dat niet tussen de standaard opties in Picasa staat), dan doen we gewoon dit:

Code: Selecteer alles

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-E9syFCxl9kA/TQess5AozLI/AAAAAAAAGSw/3LLpD1lO7WI/s333/DSC_0825.JPG[/img]
Dit is exact dezelfde URL als tevoren, alleen het getal 640 is vervangen door 333. Het gevolg is:

Afbeelding

Je kan dus je afmeting wat afstellen zodat het er mooi uit ziet in de post. Een post met afbeeldingen zal ook betrekkelijk snel laden omdat ze allemaal mooi verkleind zijn tot de optimale grootte. Je kan de breedte natuurlijk wel niet hoger zetten dan de originele breedte van de afbeelding.

Nu ga ik meestal nog een stapje verder. Ik maak mijn afbeeldingen vaak "klikbaar" zodat je er op kan klikken en de afbeelding dan in zijn volledige grootte zien. Dit kan je doen door rond de code van de afbeelding die we zojuist hadden nog een URL-tag te zetten. Aan deze URL-tag geef je dan exact dezelfde link door als van de afbeelding, maar met de breedte ingesteld op de originele breedte van de afbeelding. In mijn geval dus 1600 pixels. Dit komt hierop neer:

Code: Selecteer alles

[url=https://lh3.googleusercontent.com/-E9syFCxl9kA/TQess5AozLI/AAAAAAAAGSw/3LLpD1lO7WI/s1600/DSC_0825.JPG][img]https://lh3.googleusercontent.com/-E9syFCxl9kA/TQess5AozLI/AAAAAAAAGSw/3LLpD1lO7WI/s640/DSC_0825.JPG[/img][/url]
Even recapituleren. Wat zien we hier dus? Een afbeelding van 640 pixels wordt weergegeven (zit in de img-tags). Daarrond zit een URL-tag die verwijst naar de grote 1600 pixels-versie van de afbeelding. Het resultaat is dit. Clickable!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door diesel64 op 21 jan 2012, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
No shirt. No shoes. No pinball.

Gebruikersavatar
Gottlieb collector
Berichten: 764
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:08
Real name: thierry
Locatie: Belgium

Re: Belangrijke mededeling ivm foto's op dit forum

Bericht door Gottlieb collector » 12 nov 2012, 15:41

Ik zal het eens bestuderen om foto's onmiddellijk te plaatsen :hypno:
Laatst gewijzigd door Gottlieb collector op 12 nov 2012, 15:56, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5768
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: Belangrijke mededeling ivm foto's op dit forum

Bericht door Pascal » 12 nov 2012, 15:55

misschien kan je ook vragen om na een verkoop de geplaatste fotos te verwijderen

Gebruikersavatar
Jiggy
Berichten: 728
Lid geworden op: 21 jun 2012, 08:22
Real name: Jiggy
Locatie: The Netherlands

Re: Belangrijke mededeling ivm foto's op dit forum

Bericht door Jiggy » 12 nov 2012, 16:40

Ik kan buiten de genoemde sites ook Minus.com heel erg aanbevelen voor foto's

Gebruikersavatar
MeesterPieter
Berichten: 541
Lid geworden op: 16 mei 2012, 22:00
Real name: MeesterPieter
Locatie: The Netherlands

Re: Belangrijke mededeling ivm foto's op dit forum

Bericht door MeesterPieter » 13 nov 2012, 19:04

even de photobucket.com handleiding gekopierd van ons BMW forum:

Voor diegene die nog niet weten hoe ze afbeeldingen kunnen weergeven op dit forum,
heb ik een handleiding gemaakt waardoor oowk zij foto's kunnen delen met ons allen...!

het rechtstreeks uploaden van foto's naar dit forum zijn zoals vele fora: niet mogelijk,
dit omdat de serverruimte hier niet groot genoeg voor is, en oowk nog niet zal worden...

je hoeft geen raket geleerde te zijn om een account aan te kunnen maken op Photobucket,
maar dus al dus/desalniettemin/niet tegenstaande: heb ik alles in 'Jip & Janneke' taal omschreven,
om enige toekomstige vragen zow beperkt mogelijk te houden...

beschrijving:

1) aller eerst maar even naar Photobucket.com (geen www. voor nodig) en klikken op 'Sign UP'

Afbeelding

2) vul de gegevens in die nodig zijn om een account te kunnen aanmaken, en klik vervolgens op 'Sign me up!'...

Afbeelding

3) bovenaan de nieuwe pagina 'UPLOAD' selecteren...

Afbeelding

4) je ken er haast niet omheen: maar selecteer hier de grote groene knop: 'Select photo's and Video's'...

Afbeelding

5) navigeer in je eigen computer naar de bestandslocatie waar jij de foto's hebt opgeslagen,
selecteer de foto's die je wilt uploaden, door er een venster over de bestanden te trekken, vervolgens: 'OPENEN'

Afbeelding

6) wanneer alle foto's succesvol zijn ge-upload, krijg je het volgende venster, en klik: 'View Album'

Afbeelding

7) in het album staan alle foto's die je ge-upload hebt, ga met je cursor naar een foto toe, zonder te klikken...
hiermee verschijnt er een venster rondom de foto, nu met de cursor naar de onderste regel: de 'IMG code'

klik eenmalig op de code, hiermee is de complete code geselecteerd, en tevens gekopieerd.
je hoeft dus werkelijk niets meer te doen, behalve dan terug gaan naar het E30Forum.nl

Afbeelding

8) eenmaal terug gekomen op het forum, maak je een nieuw onderwerp of bericht aan...
rechtermuisklik en plakken selecteren (of Ctrl + V uiteraard) om de code in te voegen...

Afbeelding


KLAAR...!
Back to the Future
Arduino zelfbouw project

Gebruikersavatar
gawcol
Berichten: 562
Lid geworden op: 11 jan 2012, 01:58
Real name: David (Moorsele)
Locatie: Belgium

Re: Belangrijke mededeling ivm foto's op dit forum

Bericht door gawcol » 16 jan 2013, 23:12

Ik gebruik al jaren www.majhost.com wat ook heel gebruiksvriendelijk is,
je kan foto's samen zippen dan uploaden, de site unzipt ze zelf en maakt er een mooi mapje van,
basic maar dus ook heel gebruiksvriendelijk

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Belangrijke mededeling ivm foto's op dit forum

Bericht door g94 » 21 mei 2013, 06:48

Flickr is zonet vernieuwd. Ze geven nu gratis 1 terabyte (1.000.000 megabyte) schijfruimte :madman:

Plaats reactie