Pagina 2 van 3

Re: PinballShop.nl

Geplaatst: 11 aug 2017, 11:40
door DanielFortesque
Inderdaad , er zijn weinig die dat doen , maar , alhoewel iedereen hier op Bernard zit te kappen , en zit af te keuren , is hij het wel die het wel zo doet !! Die wel de print meebrengt , en zelf de print vervangt .
En wat moest ik dan betalen aan Bernard , wel de nieuwe print , min de oude herstelde print , die hij achteraf hersteld heeft . Is dat dan geen goede service ?
OK , hij is misschien niet van de goedkoopste , maar wat heb je dan liever , je geld volledig kwijt en een discusie , met daarbij de grote frustratie ook , tot en met , van wie nu wel of niet verantwoordelijk is , of gewoon enkele euro's meer betalen , en het volledig door de hersteller laten doen . Ik opteer dan liever voor het tweede .

Grttzz

Re: PinballShop.nl

Geplaatst: 11 aug 2017, 12:05
door Akuma2000
Dank iedereen voor het tonen van begrip, dat wordt heel erg gewaardeerd.
Een goede reputatie komt namelijk te voet, maar kan gaan te paard, vooral als webshop ondernemer.

Dit zijn in ieder geval de feiten:
9 juni 2017 heeft de klant zijn bestelling geplaatst en is het verzonden.
27 juli 2017 meldt de klant dat de print niet goed is.
Dat is dus ruim 5 weken later na ontvangst, zoals er al wordt aangegeven.
Klant eist direct geld terug (op een niet zo nette manier), wat onredelijk is in deze situatie.

Uiteraard heeft de klant wel recht op garantie, dat kan aangevraagd worden via de standaard RMA procedure.
En omdat de klant het wenst en inmiddels al een werkend bord heeft, wordt geld terug toch uit coulance aangeboden als het bord vervangen kan worden onder garantie.

Waarom er niet door de winkel zelf getest/gerepareerd wordt, wordt al hierboven door andere leden uitgelegd.
Daarbij heeft Homepin een goede service waarop wij vertrouwen en gaan er vanuit dat het gerepareerd dan wel vervangen wordt.
We zijn wel verplicht en willen ook de klant op de hoogte brengen van alle informatie, zodat de klant weet wat er gaat gebeuren en ook om eventuele verassingen achteraf te voorkomen.

Dit is allemaal gecommuniceerd naar de klant, maar de klant reageert:
Stuur mij dat slechte bord dat jullie verkocht hebben aan mij maar terug naar mij!!!
Ik zie jullie wel terug op de rechtbank!!!!
Mijn collega probeert dan nogmaals tot de klant door te dringen, wij willen niets anders dan de klant helpen:
Ik heb het vermoeden dat u door onbegrip en uw frustratie wellicht een overhaaste beslissing maakt.
Ik laat u daarom er nog een nachtje over slapen, wellicht kunt u het ook overleggen met uw reparateur.
Dan kunt er rustig over nadenken, mijn vorige berichten nogmaals goed lezen en morgen mij laten weten wat u wilt.
Maar de klant reageert:
Ik vraag juist om mijn geld terug te storten of mij die slechte print terug te sturen,das al!
De gevolgen ga je er wel van dragen!!
Naar ons inziens hebben wij zo correct mogelijk gehandeld en zijn we verder gegaan dan een standaard 'dozenschuiver'.
Maar het kan natuurlijk altijd beter...

Re: PinballShop.nl

Geplaatst: 11 aug 2017, 14:23
door Richard Baan
Wanneer is het geschreeuw en gedreig begonnen als ik vragen mag?

Als ik eea zo lees lijkt het alsof dat meteen zo was toen geconstateerd was dat het niet werkte.
Maar dat zou op zich toch onlogisch zijn, je begint niet direct met ge-irriteerd geschreeuw en zelfs dreigementen van de rechtbank. Dat zou pas gebeuren nadat er onenigheid was / onredelijke antwoorden / etc.
Is daartussen nog iets gebeurd waar we geen weet van hebben?

Niet dat het mij iets aangaat, laten we dat voorop stellen.
Maar nu geeft het hier een gekleurd beeld.

Re: PinballShop.nl

Geplaatst: 11 aug 2017, 14:44
door Akuma2000
Het begon na RMA aanvraag van de klant, waarop wij vroegen of de klant een verslag kon sturen van zijn technieker:
Het bord wordt geleverd zonder ROM, ASIC en Microprocessor, deze kunnen bijvoorbeeld van een oude bord overgezet worden.
Het probleem kan ook aan een van deze componenten liggen.

Daarom vragen we u om een gedetailleerd verslag waarom uw technieker denkt dat het probleem aan het bord ligt.
Dan kunnen wij deze doorsturen naar Homepin voor advies.
Reactie klant:
Ik heb de grootste vertrouwen in pinball technieker die zijn goed gekend in belgie.
Die mensen weten wat ze doen.
Als u mij niet geloofd in verband met deze kaart die slecht is is dat de laatste maal dat ik aan jullie besteld hebben.
Jullie kunnen blijkbaar ook maar juist verkopen en nieks terug nemen!!!
Ik zal op zoveel mogelijke pinball forum’s posten dat jullie NIET te vertrouwen zijn als ook op facebook!!

Dank u wel om jullie klanten in de steek te laten.

Reactie Pinballshop:
Dank u voor uw e-mail.

Ik denk dat u mij verkeerd begrijpt, want waar leest u dat wij u in de steek willen laten of u niet geloven?

Wij kunnen niet zomaar een nieuw elektronisch bord retour nemen dat door de gebruiker defect is bevonden, deze moet eerst door de fabrikant onderzocht worden of het een fabricage fout betreft of dat wellicht een van de gebruikte componenten van de klant defect is.

Zoals u vertrouwt op uw pinball technieker, kunnen wij (en ook u als klant) vertrouwen op de kwaliteit van de fabrikant.
Als er toch iets niet werkt of defect is, moeten we samen zoeken naar een oplossing.

We willen u dus graag helpen, maar u moet ons daarbij ook helpen.
Daarom vragen we u nogmaals om een gedetailleerd verslag waarom uw technieker denkt dat het probleem aan het bord ligt.
Dan kunnen wij deze doorsturen naar de fabrikant Homepin voor advies en probleemoplossing.


Daarna hebben wij het verslag ontvangen van de technieker, welke wij hebben doorgestuurd naar de fabrikant.
Vervolgens stuurde we het bericht in de tweede post van dit topic naar de klant.

Daarna kwam dit topic tot leven en kwamen de reacties van de klant in mijn vorige bericht.

Re: PinballShop.nl

Geplaatst: 11 aug 2017, 15:38
door Richard Baan
Helder. Dank je voor de toelichting.
Ik vind persoonlijk jullie vraag niet onterecht, en dat jullie je zeker proactief hebben opgesteld.

Van de klant vind ik het jammer dat hij snel geirriteerd reageert, en al helemaal jammer dat er te snel op fora wordt gereageerd. Ik vind namelijk dat het ons als buitenstaander niet aangaat, en dat dit onderling opgelost had kunnen worden.

Ik zou er iig. niets op tegen hebben om wat bij jullie te bestellen. Geen negatief beeld (eerder positief) op basis van deze post.

Re: PinballShop.nl

Geplaatst: 11 aug 2017, 19:27
door killerboy0000007
Ok post dan maar niet sluiten , :popcorn: , die losse componenten die niet meergeleverd werden met het bord moesten eerst los getest worden stuk voor stuk op een kaart en flipperkast die het wel doet .

Dingen uitsluiten om dan tot een conclussie te komen ,maar nee we steken alles over en zetten de kast aan , foute boel , de grote vraag bij mij is , wat was dan wel kapot aan dat bord dat het nu ineens magisch met wat knutselwerk gemaakt is ??? zat het probleem toevallig nergens anders :angel: ???

Pinballshop reageert correct punt andere regel .

Dreigen met de rechtbank voor 225 euro :gay: OK DAN :puke: daar heb je mee gescoord bij pinballshop :goal: dit zegt meer over de topic starter dan over pinballshop , pinballshop is professoineel op 1 ding na dan vind ik , gooi geen mails van klanten online in forums ook al wil je u zaak verdedigen , blijf professioneel verlaag u niet tot de rechtbank dreiger :madman: !

Is het niet zo gelopen , eerst probeert de topic starter zelf de kaart te steken , dan loopt het mis :handjob: , dan technieker gebeld , technieker lost het probleem op en dan geld terug vragen aan de shop want je hebt te snel een kaart besteld en ook daarenboven moet je de technieker ook nog betalen en zit je met een kapotte kaart (waar je met wat geschreeuw de kostprijs wel zal van terug krijgen hoop je toch :handjob: ) , waarom zeg ik dit als de technieker het probleem nu toch heeft opgelost waarom moest dan ubberhaupt de nieuwe print in eerste plaats besteld worden ....

Nu terug de popcorn boven halen :popcorn: en stoppen met emojies , wat was er kapot aan het oude bord (@technieker topicstarter) ???

Re: PinballShop.nl

Geplaatst: 12 aug 2017, 08:50
door Eddy
Je moet een kaart zelfs niet inbouwen om hem kapot te krijgen. Bij ontvangst even de kaart uit de verpakking halen om ze eens te bekijken zonder anti-ESD maatregelen is al voldoende.

Re: PinballShop.nl

Geplaatst: 12 aug 2017, 14:34
door pinballservice-nl
Ik volg dit bericht met grote belangstelling.

Tot nu toe lees ik dat een koper van een print niet geheel tevreden is over zijn aankoop en de beste techneut van België concludeert dat de print defect geleverd is.
Dat de verkoper bij voorbaat al in het openbaar een bak stront over zich heen krijgt zonder dat hem de tijd gegund wordt om het probleem op te lossen.
DanielFortesque schreef:hoewel iedereen hier op Bernard zit te kappen , en zit af te keuren
Iets publiceren zonder onderbouwing lijkt mij ook niet zo handig, waarom niet wachten tot de oorzaak is vastgesteld?
Een koper die dreigt met.... en dan topic lezers die dat afkeuren is raar?

Misschien ligt het aan cultuurverschil tussen BE en Nl ;) , ben benieuwd.

:popcorn:

Re: PinballShop.nl

Geplaatst: 12 aug 2017, 15:27
door DanielFortesque
Snap niet goed waarom je me citeert . Ik bedoel hier enkel mee dat de verkoper waar ik ga , namelijk Bernard Loose , die hier steeds op dit forum als een "dure" verkoper wordt vermeld , totaal anders werkt . Namelijk , dat deze handelaar , bij een panne , zelf zijn technieker stuurt , en dat deze technieker weldegelijk zelf alles meebrengt , en vervangt .
En publiceren zonder onderbouw , is het ook niet , ik ken Bernard reeds jaren , en heb er mijn flippers gekocht . Zij hebben steeds de herstellingen aan mijn flippers uitgevoerd . Dus , ik ken hun heel goed .

Zo heeft Jean Luc bij mij ook inderdaad een printplaat komen vervangen , en wat moest ik betalen , de prijs van de nieuwe printplaat min de oude herstelde . Hij heeft de oude printplaat namelijk mee genomen , en deze hersteld , de componenten die stuk waren erop vervangen . De afrekening van de factuur was dus de nieuwe printplaat min de resterende waarde van de oude printplaat ( plus het werk om te vervangen natuurlijk ) !! Dat is dus wel service in mijn ogen .

Ik wil hier enkel mee aanhalen , dat er wel degelijk handelaars zijn , die alles dus zelf doen . Bedoel daar helemaal niks afbrekends of opbouwends bij . Ik wil ook niet dat men mij als een vriend van hem bestempeld wordt , of dat ik er iets voor zou krijgen om reklame voor hem of zo te maken .
Ik wil hier enkel mee duidelijk maken , dat op deze wijze van werken , heel veel discussie en frustratie vermeden wordt !!

Grttzz

Re: PinballShop.nl

Geplaatst: 13 aug 2017, 08:49
door Bingovit
pinballservice-nl schreef:Tot nu toe lees ik dat een koper van een print niet geheel tevreden is over zijn aankoop en de beste techneut van België concludeert dat de print defect geleverd is.
Daar wil ik nu toch wel even op inspringen...
Laten we dat "beste techneut van België" nu toch ook maar even met een grote korrel zout nemen. :roll:

Re: PinballShop.nl

Geplaatst: 13 aug 2017, 13:01
door Mushroom
Idd. Iedereen weet dat ik dat ben :run:

én de beste speler :whisling: :run:

Re: PinballShop.nl

Geplaatst: 13 aug 2017, 13:53
door Silverballgames
én de beste speler :whisling: :run:
... toen de dieren nog spraken ... :clap:

Re: PinballShop.nl

Geplaatst: 13 aug 2017, 17:59
door Cenobyte
Zo'n klant die meteen moord en brand begint te schreeuwen kun je al beter niet hebben als klant. Meteen afvoeren uit het klantenbestand en nieuwe bestellingen blokkeren :lol:

Re: PinballShop.nl

Geplaatst: 14 aug 2017, 09:28
door Dennis
Ik had gisteravond een klein bestellinkje gedaan van net onder de 50,- en de verzendkosten betaald. Daarna zag ik dat het vanaf 50,- gratis verzending was, stom van me. Eerst dacht ik van laat maar, maar toch nog even via de mail geprobeerd of ik er nog iets bij kon bestellen ipv de verzendkosten. Ik kreeg heel snel reactie ( en dat op zondagavond! ) en het was zo geregeld. Erg netjes! :good:

Re: PinballShop.nl

Geplaatst: 14 aug 2017, 15:03
door Farrari
Ik bestel best regelmatig bij pinballshop.nl en altijd keurig geregeld, ook altijd snel antwoord op mails etc.....
Ook wel eens wat moeten retourneren, maar geen probleem na inspectie door hun was het geld snel retour.
Dat is mijn ervaring met pinballshop.nl :respect: :good:

Re: PinballShop.nl

Geplaatst: 14 aug 2017, 20:38
door gsa
Heb ook alleen maar positieve ervaring met hun !
En altijd bereid je te helpen !

Re: PinballShop.nl

Geplaatst: 15 aug 2017, 09:24
door ivang
Zouden we pinballashop.nl niet stilletjes aan nomineren om heilig verklaard te worden ?
:angel:

Re: PinballShop.nl

Geplaatst: 17 aug 2017, 14:35
door wonderboy2017
Jongens pinballshop geeft mij gewoon die print terug gestuurd.
Dus ik heb print die niet werkt,ik ben mijn 229€ kwijt.
En er zat toch wel geen lekstok bij zeker!!!

:D :D :D :D :D

Re: PinballShop.nl

Geplaatst: 17 aug 2017, 15:04
door Richard Baan
wonderboy2017 schreef:Jongens pinballshop geeft mij gewoon die print terug gestuurd.
Dus ik heb print die niet werkt,ik ben mijn 229€ kwijt.
----------------------------
Akuma2000 schreef: Dit is allemaal gecommuniceerd naar de klant, maar de klant reageert:
Stuur mij dat slechte bord dat jullie verkocht hebben aan mij maar terug naar mij!!!
Ik zie jullie wel terug op de rechtbank!!!!
.................

Maar de klant reageert:
Ik vraag juist om mijn geld terug te storten of mij die slechte print terug te sturen,das al!
De gevolgen ga je er wel van dragen!!
---------------------------

Dat is dan toch precies waar je om gevraagd hebt? :eating:

Re: PinballShop.nl

Geplaatst: 17 aug 2017, 15:19
door Eric
Dit Word nog beter dan Dallas. :popcorn: :eating:

Re: PinballShop.nl

Geplaatst: 17 aug 2017, 15:54
door Cenobyte
Eric schreef:Dit Word nog beter dan Dallas. :popcorn: :eating:
:rofl:

Re: PinballShop.nl

Geplaatst: 17 aug 2017, 19:02
door killerboy0000007
Mijn popcorn is ondertussen op ;) en nog wil ik weten wat er nu aan het oude nu herstelde bord was ..

Re: PinballShop.nl

Geplaatst: 01 sep 2017, 20:44
door HarrieD
wonderboy2017 schreef:Jongens pinballshop geeft mij gewoon die print terug gestuurd.
Dus ik heb print die niet werkt,ik ben mijn 229€ kwijt.
En er zat toch wel geen lekstok bij zeker!!!

:D :D :D :D :D
Wat ben jij een flapdrol. Ga ergens anders lopen zeiken.

Re: PinballShop.nl

Geplaatst: 01 sep 2017, 23:51
door g94
... en dat is hij intussen blijkbaar al gaan doen:
Joined:30 Jul 2017, 21:33
Last visited:17 Aug 2017, 15:48
:run:

Re: PinballShop.nl

Geplaatst: 08 okt 2017, 11:25
door wonderboy2017
Dag pinball Freaks,

Ja hoe het verhaal verder afgelopen is,
Mijn pinball technieker geeft een nieuwe print besteld voor mij en ga die komen plaatsen.
Hij geeft die print van pinballshop.nl in ander flippers gestoken en wat blijkt,ja...ja... print werkt al geen kanten.
Dus op het einde van de rit geeft mij alles in totaal 670€ gekost.
Bedankt pinballshop.nl

Groetjes koen.