PinballShop.nl

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
wonderboy2017
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 jul 2017, 20:33
Real name: De Nolf Koenraad

PinballShop.nl

Bericht door wonderboy2017 » 08 aug 2017, 12:50

Beste pinball freaks,
Ik heb een 5 tal weken geleden een MPU 089 besteld op Pinballshop.nl.
Mijn technieker is bij mij langs geweest op dit mpu bord te vervangen.
Wat blijkt dat dit bord slecht is.
Dus heb ik een mail gestuurd dat dit bord niet goed is.
Wat kreeg ik als antwoord,dat mijn technieker moet een verslag maken dat dit bord slecht is.
Dus mij geloofden ze niet,wat mij al niet aanstond!!!
Dus zo kan je zien hoe ver ze hun klanten vertrouwen he!!
Dus geeft mijn technieker dat maar door gemaild naar pinballshop.nl.
Ik heb mijn bord ook terug gestuurd naar pinballshop.nl.
Vandaag terug mail gekregen van pinballshop.nl met een verslag van hong kong dat zijn geen slechte printen maken!!!!
Dus pinballshop.nl vraagt aan mij als ze die print moeten of mogen terug sturen naar hong kong!! (met wat zijn wij hier bezig zeg!!!)
Waar dat pinballshop.nl die print van mij besteld interesseert me niet!!!
Wat ik weet is dat ik 229€ betaald heb voor die print aan pinballshop.nl en dat zij dat MOETEN recht zetten!!!!
Wat ze in hong kong uitsteken interesseert mij geen bal!!
Waar ik mijn bestelling geplaatst heb wel.
Dit is de laatste maal dat ik besteld heb op PINBALLSHOP.NL
Dus jullie zijn gewaarschuwd voor PINBALLSHOP.NL!!!!!

Akuma2000
Berichten: 181
Lid geworden op: 15 apr 2015, 16:21
Real name: Freddy

Re: PinballShop.nl

Bericht door Akuma2000 » 08 aug 2017, 13:17

Om het verhaal compleet te maken, dit is het antwoord dat je hebt ontvangen:
We hebben vandaag uw retour ontvangen.
Tevens hebben we van uw technieker het verslag ontvangen en hebben we op onze beurt bij Homepin een RMA aanvraag gedaan.
Homepin heeft daarbij geantwoord:

“We have sold over 500 of these with no reported problems so I have to assume that either the board is faulty or something wasn't done correctly when installed.
Unfortunately, with replacement boards like this, there is no way for us to determine the skill level of the person fitting it and that is why we go to great trouble making sure every board we make is tested thoroughly before we ship them.
Every one of these is fully populated with chips and tested in our Getaway HSII pinball machine here in the factory before packing.
If you do want to send it please make sure it goes to our Hong Kong address.”

Na uw goedkeuring, versturen wij het MPU bord op naar Homepin in Hong Kong voor onderzoek en reparatie.
Als uit onderzoek blijkt dat het probleem is veroorzaakt door een fabrieksfout, dan storten wij het totaalbedrag inclusief verzendkosten terug naar uw rekening (of u kunt kiezen voor een nieuwe MPU bord).

Mocht het blijken dat het bord niet defect is of dat een defect is veroorzaakt door een installatie fout, dan zijn wij genoodzaakt om de reparatiekosten en verzendkosten in rekening te brengen (dit kan in mindering worden gebracht op het terug te storten bedrag als u het bord niet meer nodig hebt).

Mocht u twijfelen of het probleem wel aan het MPU bord lag, dan kunt u er ook voor kiezen om het bord weer terug te laten sturen om eventuele kosten te besparen.

Op uw MPU bord zit overigens nog uw ROM chip, bent u deze vergeten eruit te halen en wilt u deze terug?
Zoals al eerder aan jou gecommuniceerd, wij kunnen niet zomaar een nieuw elektronisch bord retour nemen dat door de gebruiker defect is bevonden na installatie, deze moet eerst onderzocht worden of het een fabricage fout betreft of dat wellicht een van de gebruikte componenten van de klant defect is.

Zoals u vertrouwt op uw technieker, kunnen wij (en ook u als klant) vertrouwen op de kwaliteit van de fabrikant.
Als er toch iets niet werkt of defect is, zoeken we samen naar een oplossing.

Met het geschreeuw van "jullie vertrouwen me niet, ik sleep jullie voor de rechter, de gevolgen ga je er wel van dragen" schieten we niks mee op.

Op jouw verzoek gaat het bord vandaag in ieder geval terug naar jou.

wonderboy2017
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 jul 2017, 20:33
Real name: De Nolf Koenraad

Re: PinballShop.nl

Bericht door wonderboy2017 » 08 aug 2017, 13:51

Dus beste mensen u zit het hier klaar en duidelijk,ik ben mij geld kwijt!!!
En een slechte print gekregen van PINBALLSHOP.NL!!!!
Opligters noem ik dat!!!!
Een keer dat je je betaald hebt zijt je een vogel voor de kat!!!!
We staan met ons rug tegen de muur,das wel gemakkelijk geld verdienen he zo!!!!
LEVE PINBALLSHOP.NL!!!

JE ZIJT BEDANKT!!!!!!

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: PinballShop.nl

Bericht door Richard Baan » 08 aug 2017, 14:04

Wat was er eigenlijk mis met het bord?
En waarom komt er een technieker aan te pas om dit bord te vervangen?

Op zich kan ik me wel vinden in de uitspraak dat ze dit willen weten. Immers de reden dat iets niet werkt kan aan van alles liggen. Misschien ziet de technieker niet alles.
Dan is de uitspraak van een klant dat alles klote is ook wel erg kort door de bocht.

Hoewel je er best gelijk in kan hebben. Voor beide kanten is wat te zeggen. Reden te meer om de reden van het defect te onderzoeken.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
MeesterPieter
Berichten: 541
Lid geworden op: 16 mei 2012, 22:00
Real name: MeesterPieter
Locatie: The Netherlands

Re: PinballShop.nl

Bericht door MeesterPieter » 08 aug 2017, 14:28

bij aankoop in nederland heb je het wettelijk recht om binnen 14 dagen zonder opgaaf van redenen je artikel retour te sturen.

de aanbieder moet de aanschaf en verzendkosten dan terugbetalen, enkel de retourkosten zijn voor jezelf.

*edit, ah het is al 5 weken terug, dan wordt het lastiger inderdaad*
Laatst gewijzigd door MeesterPieter op 11 aug 2017, 18:06, 3 keer totaal gewijzigd.
Back to the Future
Arduino zelfbouw project

Gebruikersavatar
Brandaris
Berichten: 145
Lid geworden op: 25 feb 2015, 21:54
Real name: bjorn brand
Locatie: The Netherlands

Re: PinballShop.nl

Bericht door Brandaris » 08 aug 2017, 14:45

Heb je wel het juiste bord besteld??
Ik neem aan dat hij voor u Addams Family is, ik zie dat ze hem daar testen in een getaway.
Daar zit wel degelijk een verschil tussen de 2!!
Getaway is een Williams WPC Fliptronics 2 en de Addams Family een Williams WPC Fliptronics 1

Wat was het probleem wat u technieker vond?

Om ook nog even wat aan Pinballshop.nl toe te voegen/schreeuwen, ik heb hier altijd goede ervaringen mee.
Elke bestelling zeer goed verpakt en snel geleverd en nog BELANGRIJKER van HOGE KWALITEIT.

Buitendat vind ik het ook wel heel erg makkelijk om maar 1 kant van een verhaal te posten en iemand publiekelijk af te zeiken.

wonderboy2017
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 jul 2017, 20:33
Real name: De Nolf Koenraad

Re: PinballShop.nl

Bericht door wonderboy2017 » 08 aug 2017, 14:55

ik ben vorige week voor een herstelling opgeroepen in Belgie , Brugge bij De Nolf Koenraad .
Hij had bij jullie een nieuwe wpc89 besteld voor de Addams Family .

De oude mpu had batterijschade opgelopen en daarvoor had hij een nieuwe besteld bij jullie .

Toen ik de processor en de asic heb overgestoken naar de nieuwe print wilde de flipperkast niet opstarten en gaf hij een zwaar gebrom weer .

Terug naar de oude mpu overgestoken en deze startte wel op .
Uw nieuwe print heeft blijkbaar een probleem .
Er is niets speciaal mee gebeurd waardoor de print zou kunnen stuk gegaan zijn .

Volgens mij is er nog ergens een probleem met de communicatie tussen processor en asic chip waardoor de flipper niet opstart .

Hij heeft deze wpc89 terug naar jullie opgestuurd samen met de programma die hij voor de AF heeft gekocht .

Ondertussen werkt de flipperkast terug daar ik mpu heb hersteld .

Gelieve de financiele kant voor het terugsturen te regelen met de Heer De Nolf .
Jullie zullen wel zijn kontakt hebben .

Met vriendelijke groeten ,

Wim Van Roey
Flipperservice
Belgie

Dit is verslag van technieker.
Moeten we dit verslag vertalen voor in hong kong ook.... :D :D :D

Eddy
Berichten: 69
Lid geworden op: 27 mar 2012, 17:17
Real name: Eddy
Locatie: Belgium

Re: PinballShop.nl

Bericht door Eddy » 08 aug 2017, 14:57

Ik kan de winkel ook wel ergens begrijpen. _Stel_ dat je een fout hebt in een kast die een kaart kapot maakt. Bv overspanning. Je koopt in een winkel een nieuwe kaart, en steekt die erin zonder eerst de oorzaak op te lossen. Die 2de kaart is dan ook stuk. Dan begrijp ik dat de winkel wil weten wat er mis is met de kaart. Hij kan moeilijk het foutzoeken van klanten sponseren. Wel zou je verwachten dat een winkel zelf de kennis heeft om die kaart te troubleshooten en repareren. Zal wel geen rocket science zijn zeker?

wonderboy2017
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 jul 2017, 20:33
Real name: De Nolf Koenraad

Re: PinballShop.nl

Bericht door wonderboy2017 » 08 aug 2017, 15:06

Als ze recht in hun schoenen staan bij PINBALLSHOP.NL wel laat dan een technieker van holland naar mij komen.
De technieker die mij geholpen geeft is de top van belgie.
En stel je dan voor dat ik het niet gevraagd had aan hem en zelf geprobeerd had????
Wat gingen ze dan gezegd hebben???
Waarom moet die print terug naar hong kong????
hebben ze dan zelf geen technieker daar in huis bij PINBALLSHOP.NL???
Jongens kheb 16jaar in philips gewerkt,bij iedere lading printen die wij kregen zaten er ook nog slechte tussen hoor.
Man man man welke zielige mensen zijn me dat.
Tis makkelijk hoor om iets te verkopen uit ander land,tot er iets mis mee is!!!

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: PinballShop.nl

Bericht door David Pinball Wizz » 08 aug 2017, 15:09

Ik snap de winkel ook wel... jij/technieker hebt het hier misschien goed gedaan maar er zullen er gerust tussenzitten die een nieuwe goeie cpu ook direct naar de vaantjes helpen door vb kortsluiting met switch matrix in het speelveld en dat niet eerst op te lossen

Kan vb altijd dat de asic er niet goed in zat ofzo...

De waarheid ligt dus ergens middenin, was ik van de verkoper, probeerde ik hem zelf even te testen voor terug te sturen naar Hong Kong. Als dan blijkt dat alles visueel er nog ok uit ziet, maar het daar ook nog steeds niet werkt, dan kan je vermoedelijk denken aan een fabricagefout. En dan ging je je geld incl verzending volledig teruggekregen hebben.

Maar direct lopen afbreken met zo'n aanvallende post is er wel over. Let op dat een reputatie heel wat betekent voor verkopers, maar ze zich ook niet mogen laten doen tot het punt dat er vb links en rechts geprofiteerd wordt...
IFPA Country Director Belgium

aquasat
Berichten: 929
Lid geworden op: 11 sep 2012, 15:07
Real name: Ollivier
Locatie: Belgium

Re: PinballShop.nl

Bericht door aquasat » 08 aug 2017, 15:11

Mij lijkt de communicatie van de leverancier normaal.
Als je een defecte smartphone binnen doet bekijkt de constructeur ook of het een fabrikage fout is of een gevolg van een verkeerde handeling. Stellen ze vast dat het geen fabrikage fout is mag je betalen om te herstellen en verzenden.

Dat het niet leuk is begrijp ik volledig, ik zou er ook niet mee kunnen lachen.

Als je gebruik maakt van een technieker is het best de technieker de stukken te laten bestellen.
Dan ligt de verantwoordelijkheid enkel bij de technieker.
TAF

wonderboy2017
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 jul 2017, 20:33
Real name: De Nolf Koenraad

Re: PinballShop.nl

Bericht door wonderboy2017 » 08 aug 2017, 15:11

Eddy mij eerste kaart was niet stuk hoor,hij zat er al 33 jaar in en wou die gewoon vervangen.

Gebruikersavatar
Brandaris
Berichten: 145
Lid geworden op: 25 feb 2015, 21:54
Real name: bjorn brand
Locatie: The Netherlands

Re: PinballShop.nl

Bericht door Brandaris » 08 aug 2017, 15:23

wonderboy2017 schreef:Eddy mij eerste kaart was niet stuk hoor,hij zat er al 33 jaar in en wou die gewoon vervangen.
Uhm, dat was hij wel volgens je vorige post!

"De oude mpu had batterijschade opgelopen"

If it aint broken why fix it??))

Eddy
Berichten: 69
Lid geworden op: 27 mar 2012, 17:17
Real name: Eddy
Locatie: Belgium

Re: PinballShop.nl

Bericht door Eddy » 08 aug 2017, 15:25

Eddy mij eerste kaart was niet stuk hoor,hij zat er al 33 jaar in en wou die gewoon vervangen.
Daarom had ik ook _Stel_ gezet. Maar voor 10 goede techniekers, zal een winkel ook wel eentje tegenkomen die het verprutst. Dus is begrijp dat hij het wil checken. Wat ik niet begrijp dat het naar Hongkong moet. Dat is eigenlijk zijn probleem als hij het hier niet kan oplossen. Heeft hij de middelen niet voor service/garantie moet hij maar de kosten dragen voor verzending/dure reparatie in de fabriek, niet de klant.
Als mijn TV kapot is, en ga naar de winkel om hem te laten maken, zeggen die ook niet dat de TV naar Japan moet.

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: PinballShop.nl PAS ER MEE OP!!!

Bericht door Richard Baan » 08 aug 2017, 17:02

Wat ik van bovenstaande begrijp is dat alle gemaakte kosten voor rekening klant zijn als het defect Door de klant is veroorzaakt. Anders niet.

Op zich lijkt het verhaal zoals het nu hier op het forum staat dat de print defect is. Maar ook dat je je geld terug krijgt.
Dat lijkt me overigens de correcte manier van handelen.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
pinballservice-nl
Berichten: 259
Lid geworden op: 08 jun 2016, 07:08
Real name: pinballservice.nl team
Locatie: The Netherlands

Re: PinballShop.nl

Bericht door pinballservice-nl » 08 aug 2017, 19:21

De onderneming waar ik werk hanteert de volgende regels volgens het Nederlands recht,
Ingekort tot betrekking van aankoop elektronica parts;

Verwerking en montage moet ESD veilig gebeuren <= en door het niet ESD veilig te werken wordt 75% van de schades veroorzaakt, de andere 25% door verkeerde spanningen, aansluitingen en plaatsen van externe componenten.
Bij dit soort "grappen" krijgt de klant een rekening van 200 euro onderzoekskosten excl. reparatiemateriaal, verzend en verpakkingskosten.
Het achterhalen van door klant gemaakte fout is voor 97% mogelijk.
Elektronica komt zeer zeker ook defect de fabriek uit, dit is door testen meestal snel te achterhalen omdat de defecten zeer ongewoon zijn, een kortsluiting zal het bijvoorbeeld nooit zijn want een print zal altijd getest worden op basis functioneren.

Ik zou mij als koper me niet zo druk maken, als er niets verkeerd is gegaan zal de verkoper het probleem oplossen en dat de print naar een ver oord verstuurd moet worden, tja dat is vandaag de dag zo, het meeste komt het verre Oosten.

Ik ben wel benieuwd wat de indicatie LEDs te melden hadden :ugeek:

Succes

*edit* voor wonderboy 2017
Ik vind het netjes van pinballshop.nl dat men akkoord vraagt voor verzending naar Hong Kong, zij zijn uiteraard verantwoordelijk voor de afhandeling verkoper/koper maar ook gebonden aan de garantiebepalingen van de leverancier wat inhoud dat pinballshop.nl waarschijnlijk geen handeling aan de print mag verrichten om beïnvloeding te voorkomen.
Mocht blijken dat het niet functioneren gekomen is door handelingen van koper dan mogen uiteraard alle kosten worden verrekend, zo is de Nederlandse wet.
Ik vind de aantijgingen en topic titel nogal hard richting pinballshop.nl , komt er ook een excuus mocht blijken dat het anders is?
Coniunctione Crescitur

DanielFortesque
Berichten: 637
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: PinballShop.nl

Bericht door DanielFortesque » 08 aug 2017, 20:52

Om dit soort zaken te vermijden , laat ik steeds de verdeler zijn technieker naar me komen , met het vervangstuk van bij hem , om het ter plaatse , waar ik bij sta , dan op te lossen .
Dus de stukken bestel ik dan bij Berrnard zelf , en zijn technieker komt die plaatsen . Zo heb je ten volle de garantie in handen .
Heb zo steeds Jean Luc , de technieker van Bernard , op bezoek gehad , heeft steeds de panne kunnen oplossen , zelfs met veranderen van printplaat . ( Nu is het wel anders , ben sinds kort verhuisd naar Spanje , en moet hier nog alles gaan zoeken .... )
Nu sta je met je handen in een pot lucht te roeren , en heb je niks om zeggen , het is jouw woord tegen dat van hun , genaaid ben je dan altijd .
Versta wel niet dat ze niet geloven dat het een fout in de printplaat is , zelfs na de verklaring van de technieker die ze komen plaatsen is .
Bedankt voor de verwittiging , een verwittigd man is .... je kent de uitspraak he :run:
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom : Got Le
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff

Gebruikersavatar
EtK
Berichten: 69
Lid geworden op: 05 sep 2011, 19:19
Real name: Edmond te Kiefte
Locatie: The Netherlands

PinballShop.nl

Bericht door EtK » 08 aug 2017, 21:10

Ik begrijp het niet.
Pinballshop draagt een oplossing (zonder risico/kosten voor jou als koper) aan die je, vreemd genoeg, niet wil accepteren.
Ik vind de aantijgingen dan ook zeer onterecht.
Men moet eens nadenken wat voor schade men aanricht met dit soort uitspraken.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Gebruikersavatar
Mushroom
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 sep 2011, 13:04
Real name: Bart Baeyens

Re: PinballShop.nl

Bericht door Mushroom » 08 aug 2017, 21:54

"Wonderboy" is voor geen rede vatbaar. Het spijt me.
Met dat board kunnen 101 dingen gebeurd zijn, zelfs voor de komst van de technieker, want de meeste bellen maar een technieker als 't kalf reeds verdronken is.
Ik zit zelf in gelijkaardige handel en wat mensen proberen, en hoe hard ze hier komen van hun dinges draaien terwijl het overduidelijk hun eigen fout is, is met geen woorden te beschrijven.
Als PINBALLSHOP.NL elke klant zo moet bedienen is PINBALLSHOP.NL binnen de kortste keren bankroet.
Ik begrijp dus de houding van PINBALLSHOP.NL, ik zal meer zeggen: als ik iets nodig heb van PINBALLSHOP.NL zal ik niet aarzelen om PINBALLSHOP.NL te contacteren. Ik heb de reply gelezen van PINBALLSHOP.NL, en ik kan alleen maar zeggen dat ik dit meer dan correct vind van PINBALLSHOP.NL
Ik zeg niet dat dat board niet defect was toen het bij Wonderboy toe kwam, in de plaats van Wonderboy zou ik ook teleurgesteld zijn, echter kan PINBALLSHOP.NL daar niet aan doen.

Anyway, als 't de bedoeling was van PINBALLSHOP.NL ten gronde te richten in hun eigen PINBALLSHOP.NL thread door zoveel mogelijk de naam PINBALLSHOP.NL te laten vallen omdat PINBALLSHOP.NL nu eenmaal hun handelsnaam is dan kan ik haast niet anders dan in mijn reply in de PINBALLSHOP.NL thread zoveel mogelijk de naam PINBALLSHOP.NL te laten vallen, zodat we zeker weten dat het hier over PINBALLSHOP.NL gaat.
PINBALLSHOP.NL nog aan toe! 8-)
Voor alle duidelijkheid: PINBALLSHOP.NL handelt hier imo meer dan correct. Niet twijfelen om dingen te bestellen bij PINBALLSHOP.NL, en nee, ik heb geen aandelen bij PINBALLSHOP.NL, noch ken ik iemand bij PINBALLSHOP.NL
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 1107
Lid geworden op: 15 aug 2011, 08:40
Real name: Eric Andries
Locatie: Belgium

Re: PinballShop.nl

Bericht door Eric » 08 aug 2017, 21:59

Heb meerdere maal bij PINBALLSHOP.NL besteld en steeds goede service gehad.
Zijn zoals hierboven vermeld meer dan korrect met hun klanten.

f2neill
Berichten: 542
Lid geworden op: 17 feb 2013, 12:30
Real name: Olivier & Mathias Leurs
Locatie: Belgium

Re: PinballShop.nl

Bericht door f2neill » 08 aug 2017, 23:05

Eric schreef:Heb meerdere maal bij PINBALLSHOP.NL besteld en steeds goede service gehad.
Zijn zoals hierboven vermeld meer dan korrect met hun klanten.
Ben ik 100 % mee akkoord , laatst een bestelling gekregen met een vergissing : nml 10 veren ipv 20 en voor 20 betaald . Mail gezonden , 5 minuten later een mail gekregen met excuses en een oplossing !! Was reeds 2de bestelling bij PINBALLSHOP.NL en zeer tevreden over hun service :good:

Gebruikersavatar
Gunske
Berichten: 448
Lid geworden op: 25 aug 2011, 11:26
Real name: Kevin Guns
Locatie: Belgium

Re: PinballShop.nl

Bericht door Gunske » 09 aug 2017, 06:11

Ik snap niet wat uw probleem is. Als ge niets hebt misdaan, hebt ge niets te vrezen en krijgt ge gewoon kosteloos een nieuw board. Enkel een paar dagen langer wachten. + Ge helpt homepin, wat een super bedrijfje is, eventueel vooruit met het opsporen van eventuele foutjes of bugs. Dat de verdeler zelf gaat testen willen ze waarschijnlijk niet om de plaat maagdelijk te ontvangen voor onderzoek . Standaard RMA.

Bij Mercedes is het de zaak verlaten en gedaan. Niets van RMA, want alles dat ze verkopen, werkt en gaat enkel stuk door verkeerde handelingen of andere fouten.

Zijt GVD blij dat ze u überhaupt verder willen helpen.

Gebruikersavatar
Management
Berichten: 103
Lid geworden op: 11 aug 2011, 10:39
Real name: Management
Locatie: Rest of the world

Re: PinballShop.nl

Bericht door Management » 09 aug 2017, 14:57

Ik heb de titel van dit topic gewijzigd omdat die te suggestief was voor wie het volledige verhaal niet leest. Dit verhaal heeft duidelijk twee kanten, en me dunkt dat in dit geval PinballShop.nl een heel correcte oplossing voorgesteld heeft. :roll:

Een titel als "PinballShop.nl PAS ER MEE OP!!!" is dan wat té gemakkelijk om een leverancier onder druk te zetten. Als dat je bedoeling was, doe dat dan op Facebook of HLN.be wat mij betreft, of roep het volgende keer luid aan de toog van je stampcafé, maar hier gaat die vlieger niet op. :evil:

M

Gebruikersavatar
killerboy0000007
Berichten: 61
Lid geworden op: 03 feb 2016, 19:04
Real name: diego
Locatie: Belgium

Re: PinballShop.nl

Bericht door killerboy0000007 » 10 aug 2017, 19:44

inderdaad moderator , maar sluit dit topic gewoon .. is dat niet beter
in play : sopranos , wcs94 , junkyard , champion pub , taxi

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2200
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: PinballShop.nl

Bericht door flippers.be » 11 aug 2017, 11:07

Mijn mening: ik vind de originele post ook wat overdreven en niet zo constructief, maar sluiten en als not done beschouwen vind ik er over.

Nu weten we tenminste dat de shop een 'dozenschuiver' is en blijkbaar niet technisch kan/wil helpen.
De shop kan ook iets van moeite doen en bv de print zelf uittesten ipv zich onmiddellijk achter zijn leverancier te verschuilen.

De koper begrijp ik, als je een paar 100 eu uitgeeft dan ga je er van uit dat wat je koopt ook werkt.
Ok er kan altijd iets mis gaan maar het is net in die communicatie dat het verschil wordt gemaakt.

Iedereen hier gaat er van uit dat homepin het zal terugbetalen en dat de oplossing is? Ik vermoed dat zij ook gewoon gaan volhouden dat de print werkend is verkocht en ergens onderweg kapot is gegaan, en de koper zijn geld kwijt is en ofwel pech heeft gehad ofwel is er een verkeerde handeling gebeurd. Ik zou ook niet gelukkig zijn als ik net die koper met pech was.

En ja het kan overal zijn mis gegaan, blijkbaar is er ook sprake van een nieuwe game eprom (is die ook getest in de originele cpu en van welke verkoper komt die).. maar als Wim de cpu heeft geïnstalleerd en die nog in originele verpakking zat, dan neem ik aan dat hij wel weet hoe wel en niet te behandelen.
Zoals Daniel zegt de reparateur hem laten kopen dat die verantwoordelijk is, is zelden een optie. Weinig reparateurs gaan dat doen omdat ze die zelf moeten aankopen en niet zelf verdelen. Als reparateur wil je in zo een discussie niet betrokken worden. Ik laat een klant ook altijd printen zelf kopen en installeer ze enkel. Soms gaat dat goed soms ook niet. Heb ooit een pinled cpu gehad die ook niet startte, bleek aan dipswitches te liggen die niet gedocumenteerd waren.. misschien is het hier ook zoiets en net daarom is het goed als de winkel toch enige kennis van zijn producten heeft en ondersteuning kan bieden.

Plaats reactie