verzekering

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bos007
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 aug 2011, 11:13
Real name: Andy Bostyn
Locatie: Belgium

verzekering

Bericht door Bos007 » 17 jul 2017, 12:24

iemand die op een of andere manier een verzekering heeft voor zijn collectie ?
kan dit even toegelicht worden ?

thx

Gebruikersavatar
Silverballgames
Berichten: 1086
Lid geworden op: 10 aug 2011, 13:10
Real name: Lieven Engelbeen
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: verzekering

Bericht door Silverballgames » 17 jul 2017, 12:53

Je kan dat aanvullen bij je brandpolis 'inboedel'.

Gebruikersavatar
May
Berichten: 346
Lid geworden op: 15 aug 2011, 22:41
Real name: Vincent Debo
Locatie: Belgium

Re: verzekering

Bericht door May » 17 jul 2017, 13:09

pm

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2200
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: verzekering

Bericht door flippers.be » 17 jul 2017, 13:40

Idd bij brand/diefstal verzekering bijvoegen.
Hoe en wat hangt van maatschappij tot maatschappij af en de plaats waar ze staan (bv in je huis of in een losstaand tuinhuis).
Belangrijk is te checken dat ze geen forfait per vierkante meter ofzo nemen maar dat je de waarde kan opgeven.
Ze verwachten wel dat je kan bewijzen wat je hebt staan, bij de ene maatschappij volstaat het dat je zelf wat fotos / filmpje maakt, anderen hebben hun eigen app die je moet gebruiken en waarin alles moet geregistreerd staan.
Laatst gewijzigd door flippers.be op 19 jul 2017, 07:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Automark
Berichten: 482
Lid geworden op: 18 aug 2013, 00:06
Real name: Mark
Locatie: Rest of the world

Re: verzekering

Bericht door Automark » 18 jul 2017, 23:14

ik heb ze gewoon gebeld, en daarna de inboedel verhoogd.
Er zijn wel meer [s]gekken[/s] mensen die verzamelingen hebben die veel geld waard zijn.

Gebruikersavatar
Q
Berichten: 3013
Lid geworden op: 12 aug 2011, 08:59
Real name: Steven
Locatie: Belgium

Re: verzekering

Bericht door Q » 19 jul 2017, 10:43

Ik heb een paar jaar geleden ook de inboedel opgetrokken in de brandverzekering.
*** Q is good for you !! ***

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: verzekering

Bericht door zwartepanter » 20 jul 2017, 10:01

Direct indertijd mee laten verzekeren.

Gebruikersavatar
MvK
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 jul 2016, 12:03
Real name: Michel van Kuijk
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: verzekering

Bericht door MvK » 22 jul 2017, 10:18

de ervaring leert dat Flippers HEEEEEELLLLLLLLLLLL moeilijk te verzekeren zijn.
De gemiddelde verzekering redeneert als volgt.

Uw huis is afgefikt? das spijtig. uw flipperkasten collectie ter waarde van 40.000 euro ook? graag de aan koop nota,s en taxatie rapporten van deze spullen naar ons toe sturen. die heeft u niet? waarom niet?? aah. er is geen gecertificeerde taxateur? en hoe oud waren die kasten? 30 jaar oud? juist dan betalen we u uit coulance 100.00 € per kast uit.

............ als men wel een taxateur vind dan word het een kostbaarheden verzekering. ook daar zal men gezien de premie niet blij van worden.
Waar een wil is, is een weg
GameRoomDesign.nl
Bezoek mijn site !!

Gebruikersavatar
Gunske
Berichten: 448
Lid geworden op: 25 aug 2011, 11:26
Real name: Kevin Guns
Locatie: Belgium

Re: verzekering

Bericht door Gunske » 22 jul 2017, 17:10

? Mvk? We zijn gewoon voor een inboedel bedrag verzekerd...
Owning; MB
Sold; CV, TAF, TZ, WH20, RS, CFTBL, MSF, Nucore RFM, NGG, FT, TFTC, TF pro, SNK NeoGeo 161in1 Arcade

Gebruikersavatar
Automark
Berichten: 482
Lid geworden op: 18 aug 2013, 00:06
Real name: Mark
Locatie: Rest of the world

Re: verzekering

Bericht door Automark » 22 jul 2017, 22:55

dan zit je waarschijnlijk bij een verkeerde verzekeringsmaatschappij.
Ik kan de tekeningen van mijn kinderen verzekeren voor 200.000,- als ik wil, de premie gaat dan wel iets omhoog :mrgreen:

Gebruikersavatar
Turalyon
Berichten: 326
Lid geworden op: 16 aug 2011, 18:08
Real name: Gabriël
Locatie: The Netherlands

Re: verzekering

Bericht door Turalyon » 23 jul 2017, 12:55

Volgens mij heeft MVK gelijk. Taxateur is nodig en dan ook nog regelmatig opnieuw en één die verstand van flipperkasten heeft. Die kast die je 10 jaar geleden kocht voor 1000 euro is nu 2500 waard maar leg dat de verzekering maar uit.
Pins: SS, T2, LOTR
Gone: Dr Who

Gebruikersavatar
Gunske
Berichten: 448
Lid geworden op: 25 aug 2011, 11:26
Real name: Kevin Guns
Locatie: Belgium

Re: verzekering

Bericht door Gunske » 23 jul 2017, 13:02

Turalyon schreef:Volgens mij heeft MVK gelijk. Taxateur is nodig en dan ook nog regelmatig opnieuw en één die verstand van flipperkasten heeft. Die kast die je 10 jaar geleden kocht voor 1000 euro is nu 2500 waard maar leg dat de verzekering maar uit.
Totaal niet...
Als alles afbrand krijgt ge gewoon het bedrag waarvoor ge zijt verzekerd. Of wat denkt ge ? 50€ per jaar inboedel verzekering betalen, alles volstampen met flippers en dan bij brand 300.000€ opstrijken zekers ? :rofl:
Owning; MB
Sold; CV, TAF, TZ, WH20, RS, CFTBL, MSF, Nucore RFM, NGG, FT, TFTC, TF pro, SNK NeoGeo 161in1 Arcade

Gebruikersavatar
MvK
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 jul 2016, 12:03
Real name: Michel van Kuijk
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: verzekering

Bericht door MvK » 23 jul 2017, 15:05

Het lijkt me dat je een waarde bepaling zal moeten overleggen aan de verzekering waar een (Getaxeerde) waarde in staat.
Ik neem niet aan dat de verzekering ervan uit gaat dat als men zegt dat een silverball 5000.00 € waard is, dat men dat dan zomaar aan neemt. Ik zou dan een 2de hands vw golf kunnen kopen uit de vorige eeuw met een werkelijke waarde van 250,00€ om vervolgens deze all risk te verzekeren en zeggen dat deze een waarde heeft van 10.000 €. Ik denk niet dat het zo werkt....
Trouwens wat ik vertel is gebaseerd op ervaringen in Nederland. Het kan zijn dat de verzekering in België er andere regels op na houden. Ik betwijfel dat overgens sterk.
Elke verzekering zal zo min mogelijk willen uitkeren, dus denk uzelf goed in voordat men gaat betalen voor iets wat uit och niet krijgt. Staat het niet zwart op wit? Dan is uw gelijk bewijzen zeer lastig.
Waar een wil is, is een weg
GameRoomDesign.nl
Bezoek mijn site !!

Gebruikersavatar
Gunske
Berichten: 448
Lid geworden op: 25 aug 2011, 11:26
Real name: Kevin Guns
Locatie: Belgium

Re: verzekering

Bericht door Gunske » 23 jul 2017, 15:55

Hebben net nieuw huis gekocht, en bovenop de standaard inboedel is het ongeveer iets van een 50€/jaar per 20.000€ extra. Diefstal verzekering is een pak duurder en moet getaxeerd worden en/of bewijzen voorzien.
Owning; MB
Sold; CV, TAF, TZ, WH20, RS, CFTBL, MSF, Nucore RFM, NGG, FT, TFTC, TF pro, SNK NeoGeo 161in1 Arcade

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2200
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: verzekering

Bericht door flippers.be » 24 jul 2017, 08:07

Mensen, hier moet je niet over discussieren of welles/nietes beginnen want het verschilt van maatschappij tot maatschappij. En er is vaak een verschil tussen wat uw bankdirecteur / makelaar u vertelt bij het afsluiten en wat in de kleine lettertjes staat en wat ze doen als er effectief schade is.

Je moet inderdaad het totaalbedrag opgeven en op basis daarvan betalen. Maar dat wil in veel gevallen niet zeggen dat wanneer je huis afbrandt of alles gestolen wordt, dat je dat bedrag zomaar krijgt zonder enige vraag. Dat is het maximale bedrag dat ze in beste omstandigheden uitbetalen. Niet een minimum waar je altijd recht op hebt.
Zeker wanneer het niet helemaal afbrand maar gedeeltelijk (bv je garage/tuinhuis waar de flippers staan) dan kan je wel discussies krijgen.

Bij de meeste verzekeringen moet je toch bewijzen wat er in het huis stond en wat het waard was. Fotos/filmpjes/.. KBC heeft bv haar eigen app om je verzekeringen enz te beheren en de fotos moet je via die app opladen. Bij andere banken is het voldoende om achteraf fotos te bezorgen. Argenta raadde me aan om met de gsm door het huis rond te lopen en een filmpje van de hele inboedel te maken, en van de flippers bv serienummers te noteren.

Echt dure verzamelstukken moet je zowat overal apart opgeven, ik dacht dat de limiet 15000eu was. Heb je 1 object dat duurder is dan 15000, dan is het niet standaard gedekt in dat totaalbedrag van de inboedelverzekering (gelukkig zitten zowat alle flippers daar nog onder ;-)

Je moet in de loop der jaren dan ook bijhouden en aanpassen wat je hebt. Als de waarde stijgt dan moet je dat totaalbedrag mee laten aanpassen. Anders ben je onderverzekerd en dan betaalt de verzekering ook minder uit.
Bv je inboedel van 50.000 is gestegen naar 100.000 (veel flippers bijgekocht ondertussen).
Je hebt waterschade, voor 10.000eu. Aangezien je maar voor 1/2e verzekerd was, zal de verzekering niet 10.000 maar 5000 uitkeren !
Erger nog, ben je voor 200k verzekerd maar is je huis en inboedel er ondertussen 400k waard en brand alles af - dan krijg je niet de 200k waarvoor je verzekerd was, maar slechts de helft omdat je maar half gedekt was, dus 100k !

In Nederland doet men misschien moeilijker ivm echte taxatieverslagen (Henk De Jager is officieel taxateur van flipperkasten weet ik bv), in Belgie heb ik geen weet van taxateurs, maar ik heb wel al mails gehad van mensen met schade en die vroegen aan mij wat hun flipper waard was en mijn email werd dan door de verzekering gebruikt..

Veel maatschappijen gebruiken een evaluatierooster om de waarde van je woning te bepalen, adhv aantal kamers. (is vnl voor verzekeren van gebouw zelf, maar inboedel is er soms aan gekoppeld).
Een tuinhuis bv is dan maar 1000 eu waard. Staan daar al je flippers in dan kan je best dubbelchecken dat wanneer enkel dat afbrand, je wel de waarde krijgt en men niet gaat beginnen dat je tuinhuis maar 1/20e van hele oppervlakte/waarde is en dus maar 1/20e inboedel had van dat totaalbedrag waarvoor je verzekerd bent.
In mijn vorige huis bv had ik gemeld dat mijn flippers met waarde X in het stenen tuinhuis stonden, omdat dat los stond van het huis.
Bij BKC bv is een losstaand tuinhuis zelfs niet standaard bij de brandverzekering van je huis opgenomen, das een bijkomende optie in de polis.
Dus best altijd dubbel checken wat je hebt en extra vragen stellen aan je makelaar en niet van uitgaan dat jouw specifieke situatie gedekt is, zeker als ze in een vrijstaande garage/tuinhuis staan.

Gebruikersavatar
MvK
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 jul 2016, 12:03
Real name: Michel van Kuijk
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: verzekering

Bericht door MvK » 29 jul 2017, 10:58

dat zeg ik :clap:
Waar een wil is, is een weg
GameRoomDesign.nl
Bezoek mijn site !!

Gebruikersavatar
Arcadia Amusements
Berichten: 135
Lid geworden op: 24 aug 2011, 22:45
Real name: Peter Smets

Re: verzekering

Bericht door Arcadia Amusements » 03 aug 2017, 09:07

Wij zijn ook erkend taxateur. We hebben al met verschillende verzekeringsmaatschappijen samengewerkt en taxaties gedaan. Echter tot nu toe nog nooit voor een brand. Meestal gaat het om ongevallen (transport), waterschade en fouten gemaakt bij elektriciteitswerken.

Plaats reactie