Playfield protector

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Plaats reactie
jan1976
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 feb 2017, 18:01
Real name: jan

Playfield protector

Bericht door jan1976 » 16 jul 2017, 13:15

mijn eigen nib gb komt dichtbij nu en nu vraag ik mij af of ik er ineens een playfield protector moet op voorzien aangezien deze maar een 100€ongeveer kost. Zelf weet ik niet of het veel werk is en moeilijk (voor een beginneling) wat is jullie mening hierover of ervaring ermee? Alvast bedankt

Gebruikersavatar
Vic
Berichten: 444
Lid geworden op: 16 jan 2014, 12:08
Real name: Eric
Locatie: Belgium

Re: Playfield protector

Bericht door Vic » 16 jul 2017, 21:31

Een pf protector op een GB is flink wat werk.

Nagenoeg bijna alles moet van het playfield. Beter iemand met wat ervaring en juiste gereedschap vragen om je te helpen.

Als je een playfield protector wil plaats je hem beter gelijk voor het eerste spel. niet na 10 spelletjes of zo. de eerste putjes in een speelveld vallen namelijk goed op. na 1000de spelletjes valt het niet meer op omdat heel het speelveld putjes heeft.
Ook als je er toch alles eraf hebt, plaats dan gelijk premium zwarte (silicone) rubbers ipv de originele zwarte rubbers.


Een airball protector plastic om boven de targets, aan het begin van de linker ramp, te plaatsen kan je beter gelijk bestellen.

Zelf ben ik geen fan van Playfield protectors. Een laag wax en schoon houden lijkt me ruim voldoende voor thuis gebruik.

Gr,
Vic
I knew I should have brought another t-shirt

Gebruikersavatar
May
Berichten: 346
Lid geworden op: 15 aug 2011, 22:41
Real name: Vincent Debo
Locatie: Belgium

Re: Playfield protector

Bericht door May » 17 jul 2017, 13:12

Protector gelegd op mijne gb, klote kast speelde voor geen bal.
Protector verwijderd en nu een heel beter gevoel.
Mijn mening althans.

jan1976
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 feb 2017, 18:01
Real name: jan

Re: Playfield protector

Bericht door jan1976 » 17 jul 2017, 17:30

Merci voor de reactie dus ik moet geen schrik hebben om zonder protector te spelen wel een airball protector erop en dat is voldoende?mvg

Plaats reactie