Voorschot op flipper reservatie

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Plaats reactie
f2neill
Berichten: 542
Lid geworden op: 17 feb 2013, 12:30
Real name: Olivier & Mathias Leurs
Locatie: Belgium

Voorschot op flipper reservatie

Bericht door f2neill » 11 jun 2017, 09:49

Zit met een probleem , daar ons wereldje heel klein is zou ik graag eens willen weten van enkele personen die al een ruime tijd meedraaien wat zij zouden doen in mijn plaats , de situatie is als volgt

Eind maart zet ik een kast te koop op flippermarkt , onmiddellijk krijg ik enkele reacties en ook enkele aanvragen om foto te zenden . Op 29 maart zegt er een persoon letterlijk : ik wil hem kopen , kan je hem voor mij reserveren ik zal je een voorschot van 1000 euro opzenden . Mijn antwoord was : oké geen enkel probleem en dat had ik liever niet gezegd ( er is geen grote haast bij ). De week erop stond de 1000 euro netjes op mijn rekening . Zijn enigste probleem was het aantal km , waarop ik heb geantwoord : ik wil hem gerust op een pallet zetten en opsturen maar niet voordat ik de rest van het geld heb ontvangen . Daarna was het ongeveer een goede maand stil , nieuw bericht van hem : mag ik je telefoon nummer en het juiste adres aub . Wederom sindsdien enkel stilte , waarop ik hem voorstel dat ik eind Mei in Luik moest zijn en dat ik gerust de kast kon meenemen zodanig dat zijn traject ook een goede 200 km korter zou worden .... nog altijd complete stilte .... nog een mailtje gezonden om te vragen als er een probleem was van enige soort en ja jullie raden het goed .... stilte . Nu vind ik dat het wel een beetje lang begint te duren en nu is mijn vraag aan jullie : wat zouden jullie doen in die situatie . Bedankt op voorhand voor de reacties

Olivier

Gebruikersavatar
RipleYYY
Berichten: 879
Lid geworden op: 24 apr 2012, 09:09
Real name: mic
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Voorschot op flipper reservatie

Bericht door RipleYYY » 11 jun 2017, 10:02

well Oli

may be the guys got a prob (health, or he leaves country, or out for foreign a job, or... he's dead !?)

than, if it was a bank transfer, and you wanted to be clean, you always could return the money back to the initial account nummer, as it you have a proof that money was sent back, and also the e-mails, case close

or you keep it for you (...), selling the pin to someone else, and may be one day that guy will came back and ask for his refound, and you will send it of course

but i'm sure you already thinked of this ;)

bisou Oli :pin:

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5768
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: Voorschot op flipper reservatie

Bericht door Pascal » 11 jun 2017, 10:26

ik zou hem zeggen dat hij nog één week tijd heeft om de kast op te halen en dat je dan zijn geld terug stort.

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Voorschot op flipper reservatie

Bericht door Cenobyte » 11 jun 2017, 10:45

Klote. Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn Corvette (de auto, niet de flipper). Koper had ook een aanbetaling gedaan, 5 maanden lang (!) niets gehoord, ondanks mail, watsapp (die hij wel las), etc. Uiteindelijk was zijn aanbetaling een veel kleiner percentage van de totale koopsom dus heb ik hem een ultimatum gestuurd. Dat verliep en pas een maand weer later kreeg ik een bericht dat hij van de koop af wilde zien. Inmiddels was het voorjaar en hiermee het koopseizoen voor deze auto compleet voorbij, had ik twee kopers geweigerd vanwege de reservering en heb ik hem dan ook verteld dat hij zijn aanbetaling kwijt was.

Wat ik geleerd heb: veel eerder een ultimatum stellen en na afloop gewoon geld terugstorten en flipper weer in de verkoop zetten. :good:
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Voorschot op flipper reservatie

Bericht door Richard Baan » 11 jun 2017, 12:48

1000 vind ik ook veel te veel.
Ik zou een veel lager bedrag hebben gevraagd voor een afgesproken termijn. Bijvoorbeeld 50 - 100 Euro voor 2 weken tot een maand. Daarna is het nog 1x herinnering: wil je hem hebben of niet? Dan in de verkoop en aanbetaling houden.

Maar daar heb je nu niets aan. Het bedrag is te hoog om te houden. Ik zou hem verkopen en het geld terug storten zodra hij daar om vraagt.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

DanielFortesque
Berichten: 637
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: Voorschot op flipper reservatie

Bericht door DanielFortesque » 11 jun 2017, 13:20

Ik zou hem het ultimatum geven , komen halen voor een bepaalde datum , en niet afgehaald , dan geld kwijt .

Natuurlijk , er kan altijd wel een grondige reden zijn , hospitalisatie , sterfgeval , enz . Dat zijn natuurlijk wel serieuze redenen , en daar zou ik dan weer het geld wel voor terug storten . Maar , totaal niks laten horen , geen redenen geven , sorry , maar dan ben je het voorschot kwijt .
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom : Got Le
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Voorschot op flipper reservatie

Bericht door Richard Baan » 11 jun 2017, 15:11

Grondige redenen zijn er altijd: per toeval is zijn schoonmoeder overleden... Maar als dat te vaak gebeurt rijst de vraag hoeveel schoonmoeders hij zal hebben?
En met een sterfgeval plan je gewoon een andere datum in, nietwaar?
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
May
Berichten: 346
Lid geworden op: 15 aug 2011, 22:41
Real name: Vincent Debo
Locatie: Belgium

Re: Voorschot op flipper reservatie

Bericht door May » 11 jun 2017, 15:37

Was hij ergens anders actief op forum, zodat je via via misschien iets kan te weten komen.
Ik zou een berichtje sturen van kijk tot dan, geld terug storten en dan kan je ook verder.

May

Gebruikersavatar
GTV6
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 nov 2016, 11:48
Real name: Laurent
Locatie: Belgium

Re: Voorschot op flipper reservatie

Bericht door GTV6 » 11 jun 2017, 19:04

Een voorschot dient om zeker te zijn dat een verkoop doorgaat. Verkoop gaat niet door, voorschot dekt de annulatiekosten. Om menselijk te zijn en gezien het toch een redelijk groot voorschot was zou ik toch de helft terug storten. De flipper zal wel geen schade geleden hebben of waarde verloren hebben :lol: . Misschien eerst nog een ultimatum stellen. Wat ik niet begrijp is dat hij nog uw adres niet heeft, hoe kan em dan zijn bestelling ophalen?
GO AHEAD...MAKE MY DAY!

Gebruikersavatar
EtK
Berichten: 69
Lid geworden op: 05 sep 2011, 19:19
Real name: Edmond te Kiefte
Locatie: The Netherlands

Voorschot op flipper reservatie

Bericht door EtK » 11 jun 2017, 21:08

Totale bedrag terugstorten en een E-mal of app sturen dat je ondanks alle pogingen om tot verkoop te komen je geen reactie van hem krijgt en daarom het bedrag hebt teruggestort en de koop niet doorgaat. Een deel van het geld houden is in dit geval niet netjes omdat hier geen duidelijke afspraken over gemaakt zijn.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Voorschot op flipper reservatie

Bericht door David Pinball Wizz » 11 jun 2017, 22:25

Geen compassie meehebben... mailtje sturen dat ie nog 1 week heeft om de kast op te halen. Indien geen reactie of dat lukt niet: geld terugstorten en mailtje sturen dat de verkoop niet meer doorgaat wegens geen reactie van zijn kant.

Ge kunt er altijdj een stuk kosten op afhouden maar dat gaat dan sowieso 'zaging' geven.

Als de mens er niet in slaagt om deftig te communiceren laat staan op te halen, dan liggen zn prioriteiten ergens anders, wat die dan ook moge zijn.
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2200
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Voorschot op flipper reservatie

Bericht door flippers.be » 12 jun 2017, 07:32

Idd een deadline zetten waarvoor hij moet opgehaald worden. In elk geval een einddatum zetten waarop de koop geannuleerd is, als je echt nog geduld hebt kan je zeggen dat je vanaf nu 50 euro/week voor opslag aanrekent..

Van dat voorschot zou ik in elk geval 100 a 200 euro houden als schadevergoeding. Het volledige bedrag terugstorten zou ik niet doen, dat brengt misschien gezever mee, maar dan gaat iemand nooit leren waarvoor een voorschot dient of zich aan afspraken houden..

Als je denkt dat je nu minder voor de kast gaat krijgen dan afgesproken, kan je de kast te koop zetten en als die minder opbrengt dan de originele prijs, het verschil van dat voorschot houden (wel duidelijk aan die persoon meedelen dat je dat zo wil doen). Verwacht je geen probleem om ze terug te verkopen dan hoeft zoiets niet, want dat maakt het enkel moeilijker en eigenlijk ben je de niet-koper geen verantwoording schuldig.

f2neill
Berichten: 542
Lid geworden op: 17 feb 2013, 12:30
Real name: Olivier & Mathias Leurs
Locatie: Belgium

Re: Voorschot op flipper reservatie

Bericht door f2neill » 12 jun 2017, 15:23

'm very sorry for the delate in writing.
I was 10 days outside Europe. I will try to find a way for personal pick up next week and let you know.
If that won't work I would sent your rest of the payment a we should go forward with a shipper.


Eindelijk antwoord gekregen , veel bijgeleerd met jullie antwoorden bedankt allemaal :good:

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Voorschot op flipper reservatie

Bericht door Cenobyte » 13 jun 2017, 08:05

Kijk, netjes :good:
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

f2neill
Berichten: 542
Lid geworden op: 17 feb 2013, 12:30
Real name: Olivier & Mathias Leurs
Locatie: Belgium

Re: Voorschot op flipper reservatie

Bericht door f2neill » 08 aug 2017, 23:12

De centjes hebben we ondertussen ontvangen , dus alles ok . Als extra kunnen we der nog steeds op spelen , want sedert eind juni niets meer van de koper gehoord :o :shock:

Eddy
Berichten: 69
Lid geworden op: 27 mar 2012, 17:17
Real name: Eddy
Locatie: Belgium

Re: Voorschot op flipper reservatie

Bericht door Eddy » 09 aug 2017, 10:12

Waarschijnlijk een druk bezet persoon met veel te veel geld.

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Voorschot op flipper reservatie

Bericht door David Pinball Wizz » 09 aug 2017, 10:21

Ik heb es iets verkocht, 2 dingen. 1ste opgehaald maar 2de kon niet mee wegens ruimte te kort. Wel volledig betaald.

Nooit meer opgehaald. Zelf meermaals herinnering gestuurd/gebeld.

Laatste maal herinnering gestuurd dat indien niet opgehaald binnen x dagen ik het opnieuw ging verkopen. Is dan ook zo gebeurd. Nu 5 jaar later, nooit meer iets van gehoord.

Misscchien persoon overleden, gevangenis, etc...
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
thanklessmoss
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 jun 2017, 23:28
Real name: Nick
Locatie: The Netherlands

Re: Voorschot op flipper reservatie

Bericht door thanklessmoss » 28 aug 2017, 23:15

Uit nieuwschierigheid, Is de pin inmiddels al opgehaald?
Pinball: Strange Science (1986) // Swords of Fury (1988) // Xenon (1980)
Arcade: Mortal Kombat II (1993)

f2neill
Berichten: 542
Lid geworden op: 17 feb 2013, 12:30
Real name: Olivier & Mathias Leurs
Locatie: Belgium

Re: Voorschot op flipper reservatie

Bericht door f2neill » 30 aug 2017, 07:28

thanklessmoss schreef:Uit nieuwschierigheid, Is de pin inmiddels al opgehaald?
Momenteel niets meer gehoord van die persoon :shock: :o , had bevestiging gevraagd ivm zijn betaling , wat ik via sms gedaan heb en nadien de grote stilte

Plaats reactie