Prijsbepaling obscuur(?) backglass

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Plaats reactie
Yanic
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 apr 2013, 21:01
Real name: Yanic
Locatie: Belgium

Prijsbepaling obscuur(?) backglass

Bericht door Yanic » 09 nov 2016, 02:03

In de beschrijving vh price check forum staat dat dat forum voor kasten bestemd is, vandaar dat ik mijn vraag hier stel. Het is eigenlijk meer een algemene vraag, dus hopelijk staat het hier juist.

Wat is een relatief obscuur backglass waard? Ik snap wel dat dit vooral afhangt van wat een ander ervoor over heeft, maar dat geldt in principe voor elke transactie. Misschien dat de vraag eerder moet zijn, wat zou iemand daarvoor over kunnen hebben?

Ik heb een Zaccaria Circus backglass in redelijke toestand, ooit eens gekocht om aan de muur te hangen maar dan achter wat spullen gezet waar het een paar jaar is blijven staan.

Vermits ik niet van plan ben het alsnog op te hangen en eigenlijk bezig ben het meeste van mijn flippergerief weg te doen, heb ik eens rondgekeken. Er is weinig over te vinden, geen productie aantal voor deze kast op ipdb en zeer weinig aanbod (van het backglass bedoel ik). Uit een paar internationale forumposts die ik vond, meen ik te kunnen afleiden dat het backglass zelden wordt aangeboden (en net zo goed dat er weinig vraag naar is natuurlijk :D).

De enige post die ik vond met een prijs was +- 200Eur in Canada enkele jaren geleden. Maar dat was de vraagprijs en misschien niet realistisch. Voor de zekerheid heb ik me er wel eens bij gezet, you never know ;)

Ik vermoed dat er lokaal niemand op zit te wachten, maar het neemt weinig plaats en ik kan gerust wachten tot er eens iemand eentje zoekt. Dit zal dan wellicht internationaal zijn, transport zal weer een uitdaging worden :?

Ik vroeg me dus af, wat is jullie ervaring met een dergelijk prijszetting? Wat voor productie aantal zou deze kast kunnen hebben? Is dit backglass zeldzaam? Welke prijs zou je erop plakken als zich iemand zou melden?

En het is misschien een inleiding voor een leuke discussie : welk obscuur materiaal hebben jullie staan dat ligt te wachten op die zeldzame toekomstige geinteresseerde?
.
.
Bijlagen
kopruit circus achter.jpg
kopruit circus voor.jpg

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2200
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Prijsbepaling obscuur(?) backglass

Bericht door flippers.be » 09 nov 2016, 11:08

Wat de gek er voor geeft :)

Als ik er een prijs moet op plakken, 40-50 euro voor iemand die t als decoratie wil ophangen.
Iemand die de kast heeft en de ruit zoekt, geeft er in Europa misschien 100 voor en in de USA 200.
Maar dan moet je geluk en geduld hebben om net die persoon te vinden.

Wil je dat laatste proberen dan bv op pinside te koop zetten en andere buitenlandse fora..

Yanic
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 apr 2013, 21:01
Real name: Yanic
Locatie: Belgium

Re: Prijsbepaling obscuur(?) backglass

Bericht door Yanic » 11 nov 2016, 00:18

Bedankt voor de info!

Niemand die op iets zeldzaams "zit"?

Gebruikersavatar
Automark
Berichten: 483
Lid geworden op: 18 aug 2013, 00:06
Real name: Mark
Locatie: Rest of the world

Re: Prijsbepaling obscuur(?) backglass

Bericht door Automark » 11 nov 2016, 00:47

Tja, wat is nu nog zeldzaam?
Een hoop meuk wat je 10 jaar geleden niet meer kon krijgen wordt nu weer nieuw gemaakt.

Ik heb nog een stuk of 8 nos arcade monitors, maar die wil ik ook niet kwijt, die zijn voor als mijn bestaande schermen echt kapot zijn. Al gaan ze niet echt kapot, itt moderne lcd schermen.

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Prijsbepaling obscuur(?) backglass

Bericht door Richard Baan » 11 nov 2016, 12:56

Kopruiten voor aan de muur.
Om dat obscuur te noemen...
Eerder goedkope kunst ;)
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
Mushroom
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 sep 2011, 13:04
Real name: Bart Baeyens

Re: Prijsbepaling obscuur(?) backglass

Bericht door Mushroom » 12 nov 2016, 00:03

Als Capcom h**r heb ik een NOS Breakshot speelveld liggen. Ook nog een zo goed als nieuwe translite. Toen ik nog "in de flippers" zat waren dat toch gezochte objecten.
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.

Plaats reactie