Is dit zonder risico, of niet te vertrouwen?

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
robinstr
Berichten: 84
Lid geworden op: 17 feb 2015, 14:18
Real name: Robin Struyf
Locatie: Belgium

Is dit zonder risico, of niet te vertrouwen?

Bericht door robinstr » 16 feb 2016, 12:16

Een persoon uit het buitenland verkoopt een flipper voor een scherpe prijs. Is deze methode volledig veilig?
Dacht dat hij weer ging afkomen met western union of direct overschrijven waar ik dus niets van geloof. Maar deze keer is het toch iets anders. Hij mailde mij dit.

I will explain step by step how to do it, so please read all my email, I know it is a long message, but I want to explain everything. If you do not understand something do not hesitate and ask me.

I will use a company from this two for our safety. You can choose one without problems if you want: http://www.dpd-cargo.eu / http://www.acscourier.net

1. After you have choice the company / Buyer (you in this case) sends delivery address to the seller (me). As soon as i have your address i will go to start transaction..

2. When transaction is started you will get an invoice from the company in your email. You have to follow instructions from the invoice and to proceed with the payment.

3. In 3-4 days you will get the package from the company and as i said you have 5 days for inspection. After inspection period ends you need to confirm to the company if you want to keep or not the package.

4. If you agree and want to keep the package, then the company will release the money to me.

5. If by any reason you don't want to keep, then the money will be returned to your bank account, and the package will be sent back to me.

As you see transaction it is safe for both, because if you don't receive the package, i don't get any money (money is kept in the bank account by the company until you receive the package. .)

So, I am waiting to send me your full name, address and mobile phone number for delivery. "

Iemand hier ervaring mee ?
TZ,STTNG,RBION,JP

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Is dit zonder risico, of niet te vertrouwen?

Bericht door Richard Baan » 16 feb 2016, 12:29

Lijkt mij niet te vertrouwen.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

aquasat
Berichten: 929
Lid geworden op: 11 sep 2012, 15:07
Real name: Ollivier
Locatie: Belgium

Re: Is dit zonder risico, of niet te vertrouwen?

Bericht door aquasat » 16 feb 2016, 12:32

Is volgens mij ook 99.99% zeker oplichting.
De eerste opgegeven firma is een website die pas op 25/1/2016 geregistreerd is.
TAF

Gebruikersavatar
Q
Berichten: 3013
Lid geworden op: 12 aug 2011, 08:59
Real name: Steven
Locatie: Belgium

Re: Is dit zonder risico, of niet te vertrouwen?

Bericht door Q » 16 feb 2016, 13:04

You have to follow instructions from the invoice and to proceed with the payment.
Je denkt toch niet dat je daarna nog iets gaat horen van die verkoper of die zogezegde transportfirma ? Deze scam wordt met allerhande zaken toegepast, bv ook tweedehandswagens.

Ik zou zelfs zeggen : 100% zeker poging tot oplichting.
*** Q is good for you !! ***

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2200
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Is dit zonder risico, of niet te vertrouwen?

Bericht door flippers.be » 16 feb 2016, 13:07

Is fake. Vorig jaar heeft iemand uit Griekenland me zo een MM aangeboden. Ongeveer zelfde procedure. Had zelfs foto van zijn eigen paspoort meegestuurd. Tot ik vroeg of ik 1 foto van hem met het paspoort bij de MM kon krijgen, ipv allemaal afzonderlijke fotos.
Dan kreeg ik wat verwijten te horen dat ik hem niet vertrouwde en nooit nog iets van gehoord :)

Schlauch
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 mar 2012, 01:35
Real name: Patrick
Locatie: Luxembourg

Re: Is dit zonder risico, of niet te vertrouwen?

Bericht door Schlauch » 16 feb 2016, 13:08

Name Server of the first web site (185.35.138.51) leads to a known Scam Cargo Website (SDA-Group, http://www.sda-group.eu/) which uses the same graphics than that http://www.dpd-cargo.eu/ website.

This, and the formulation of the email, makes that this deal is in my opinion 99,99% a scam.

Patrick

Gebruikersavatar
Q
Berichten: 3013
Lid geworden op: 12 aug 2011, 08:59
Real name: Steven
Locatie: Belgium

Re: Is dit zonder risico, of niet te vertrouwen?

Bericht door Q » 16 feb 2016, 13:17

flippers.be schreef:Is fake. Vorig jaar heeft iemand uit Griekenland me zo een MM aangeboden. Ongeveer zelfde procedure. Had zelfs foto van zijn eigen paspoort meegestuurd. Tot ik vroeg of ik 1 foto van hem met het paspoort bij de MM kon krijgen, ipv allemaal afzonderlijke fotos.
Dan kreeg ik wat verwijten te horen dat ik hem niet vertrouwde en nooit nog iets van gehoord :)
Deze beide websites leiden ook naar Griekenland.

En die paspoorts zijn meestal van de vorige persoon die er ingelopen is.
*** Q is good for you !! ***

aquasat
Berichten: 929
Lid geworden op: 11 sep 2012, 15:07
Real name: Ollivier
Locatie: Belgium

Re: Is dit zonder risico, of niet te vertrouwen?

Bericht door aquasat » 16 feb 2016, 13:19

Dit klopt Q.
Je loopt hiermee een groot risico op identity fraud.
Het kan dus goed zijn dat je niet alléén centen kwijt bent maar ook nog eens in verdacht wordt van oplichting.
TAF

DanielFortesque
Berichten: 637
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: Is dit zonder risico, of niet te vertrouwen?

Bericht door DanielFortesque » 16 feb 2016, 13:26

Is Fake !! Ben zo ook gecontacteerd geweest voor een CC , ook met foto's , zelfs copy van paspoort enz . Niet op ingaan !!
Grttzz
DF
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom : Got Le
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff

Gebruikersavatar
Q
Berichten: 3013
Lid geworden op: 12 aug 2011, 08:59
Real name: Steven
Locatie: Belgium

Re: Is dit zonder risico, of niet te vertrouwen?

Bericht door Q » 16 feb 2016, 13:58

DanielFortesque schreef:Is Fake !! Ben zo ook gecontacteerd geweest voor een CC , ook met foto's , zelfs copy van paspoort enz . Niet op ingaan !!
Grttzz
DF
Wacht, laat me raden : het was een paspoort op naam van Bernard Loose ?? :lol: ;)
*** Q is good for you !! ***

DanielFortesque
Berichten: 637
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: Is dit zonder risico, of niet te vertrouwen?

Bericht door DanielFortesque » 16 feb 2016, 14:57

Hahaha , nee , niet op die naam . Maar het was wel ook iemand die op pinballowners stond . Heb toen contact opgenomen met het management van pinballowners , en het was inderdaad dus een fake !! Zo zie je maar dat die kerels zelfs via de site's als pinballowners proberen je te bereiken , om je zo te kunnen oplichten .

Van Bernard , wel , je kan er misschien mee lachen , of misschien vinden dat hij te duur is of te opgeblazen is , hij heeft wel een serieuze stock momenteel staan hoor , die echt wel de moeite is . Hij heeft oa 4 verschillende GoT staan , een pro , een premium , een LE en een LE Planetpremium ... Ga volgende week eens naar Varennes en ga eens kijken wat deze laatste nu eigenlijk is . Heeft ook TWD LE en Premium staan , beide NIB , heeft Kiss pro en le nib staan , heeft 2 Road case Metalica nib staan , alsook metalica pro led en premium nib , ook de Whoa Nelly NIB , Wrestlemania pro en wrestlemania DIVA's nib , half maart komen bij hem ook de Spiderman Vaults nib binnen , enz enz . Heeft echt serieus veel staan hoor , en dan spreek ik nog niet van de occasies die hij heeft staan , maar , hij is wel prijzig soms ...
Daarvan is Jacques beter , maar deze is pas begonnen . Zijn prijzen zijn lager en hij heeft nog niet zoveel keuze .

Grttzz
DF
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom : Got Le
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff

Gebruikersavatar
Q
Berichten: 3013
Lid geworden op: 12 aug 2011, 08:59
Real name: Steven
Locatie: Belgium

Re: Is dit zonder risico, of niet te vertrouwen?

Bericht door Q » 16 feb 2016, 15:35

LE Planetpremium
Dat zou ik ook wel eens willen weten ! :shock:
*** Q is good for you !! ***

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5768
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: Is dit zonder risico, of niet te vertrouwen?

Bericht door Pascal » 16 feb 2016, 15:53

Dat is een LE waarvan ze per ongeluk de kopruit hebben gebroken en vervangen hebben door een premium translite. Kost maar 1000 euro meer dan de echte LE ;-)

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Is dit zonder risico, of niet te vertrouwen?

Bericht door David Pinball Wizz » 16 feb 2016, 16:07

Dat is een volledige losgedraaide gepimpte kast... no me gusta :)
IFPA Country Director Belgium

Plaats reactie