TWD LE/PREM VS GOT LE/PREM

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Plaats reactie
Jochen J
Berichten: 49
Lid geworden op: 20 mar 2013, 08:59
Real name: Jochen Jaspers
Locatie: Belgium

TWD LE/PREM VS GOT LE/PREM

Bericht door Jochen J » 09 jan 2016, 14:53

Dag iedereen,

Ik twijfel tussen een TWD en een GOT. LE of PREM, niet de pro versies.

Ik heb al héél wat opgezocht maar ik wil toch graag hier even polsen of er mensen zijn die ervaring hebben met beide?
En dan heb ik het voornamelijk over de gameplay, wat is goed, wat is minder,..... Artwork en dergelijken kan je makkelijk zien online maar het is moeilijk om gameplay te ervaren met youtube filmpjes.

Alle info is welkom.

Groeten,

Jochen

DanielFortesque
Berichten: 637
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: TWD LE/PREM VS GOT LE/PREM

Bericht door DanielFortesque » 10 jan 2016, 00:24

Hoi , Jochen ,
Kan je niet ergens de flippers gaan bespelen ? Ik heb het makkelijk hier . In Varennes is een handelaar , met grote toonzaal , waar de laatste Sterns opgesteld staan ( en ook heel veel Williams en Bally's ). Momenteel staat daar een LE GoT , een Premium TWD en een LE TWD . Op 28 januari komt de GoT Premium bij hem binnen . Wees maar zeker dat ik de 29ste januari aan zijn deur zal staan om deze te gaan bekijken en bespelen . Kopen zal ik nog niet , want hier staan ze veel te duur , een LE staat momenteel 10700 euro en de Premium 8300 euro . Denk dat ik hem dus in Belgie zal komen halen ...
Ik zat met hetzelfde probleem ook verleden jaar , en ik heb toen speciaal gewacht op FestiFlip eind oktober , een heel grote beurs hier bij ons , om mijn gedacht op te maken , en daar op de beurs enkel de flippers te gaan spelen die ik in gedachte had . Bij Bernard zelf in de toonzaal stond er toen namelijk geen SS .
Mijn doel was toen dus de SS , MB , TWD LE en de GoT te bespelen , om te zien welke ik de voorkeur gaf , en welke ik nu juist ging aanschaffen . Leuke dag van gemaakt , en de vrouw en ik zijn samen gaan spelen op de voor doel gestelde kasten .
Gevolg was dat bij ons beiden de SS op de eerste plaats kwam , en deze nu momenteel dus aangekocht en in restauratie is . Wordt vermoedelijk eind volgende week geleverd .( Full high end restaured )
Op de tweede plaats staat momenteel de GoT LE . De MB op de derde plaats , en de TWD LE op de laatste plaats .
Maar , ik durf bijna wel te zeggen dat na de GoT , en de MB nog zal volgen , maar de TWD niet . Heb eigenlijk maar plaats voor 4 flippers , en kan met wat verschuif en herrangeer werk , er 5 zetten , en dan zal het dus de GoT en de MB zijn .
Ik denk dat je beter zelf probeert de flippers te spelen , zelf te zien welke je nu het leukste vind , en die je steeds laat terugkomen , welke je steeds zin laat hebben om meer te spelen , raad van anderen zou ik in dit geval eerder niet doen . Iedereen heeft zijn eigen goesting en zin , en de ene kast is voor de ene een voltreffer , maar voor iemand anders juist niet .
Hopelijk kan je ze ergens beiden gaan bespelen , want dat is volgens mij belangrijk voor jou om een juiste beslissing te nemen .
Veel geluk met je zoektocht !!
Grttzz
DF

PS ; Ik sta zo ook helemaal zot van een Gotlieb Class of 1812 , maar durf hem niet kopen omdat ze zo moeilijk te herstellen zijn ( wisselstukken vinden ) en ook omdat mijn vrouw er helemaal tegen is , ze krijgt de "seskes" als ze de muziek hoort ....
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom : Got Le
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff

Gebruikersavatar
Q
Berichten: 3015
Lid geworden op: 12 aug 2011, 08:59
Real name: Steven
Locatie: Belgium

Re: TWD LE/PREM VS GOT LE/PREM

Bericht door Q » 11 jan 2016, 10:16

Ik heb ze beide (LE) en het zijn 2 compleet verschillende kasten (ook 2 verschillende designers), maar beide zijn werkelijk topkasten. TWD is eigenlijk pas écht top geworden sinds de laatste 2 (of 3 ?) software updates, terwijl GOT al dadelijk top was van in het begin. TWD is iets meer stop-and-go terwijl GOT meer flow heeft.
Ik ben ook evenzeer fan van beide reeksen. Maar als je mijn persoonlijke opinie wil : GOT is toch nog een klasse hoger dan TWD. Het is dan ook een kast van Steve Ritchie, zowat de beste designer all time.
*** Q is good for you !! ***

Gebruikersavatar
MeesterPieter
Berichten: 545
Lid geworden op: 16 mei 2012, 22:00
Real name: MeesterPieter
Locatie: The Netherlands

Re: TWD LE/PREM VS GOT LE/PREM

Bericht door MeesterPieter » 11 jan 2016, 14:16

Gamestate kerkrade staan een twd en got naast elkaar ;)
Back to the Future
Arduino zelfbouw project

Jochen J
Berichten: 49
Lid geworden op: 20 mar 2013, 08:59
Real name: Jochen Jaspers
Locatie: Belgium

Re: TWD LE/PREM VS GOT LE/PREM

Bericht door Jochen J » 12 jan 2016, 10:37

Ze beide spelen is inderdaad de beste optie, maar hier in de buurt weet ik ze niet zo dadelijk te vinden. Bij Freddy in Duitsland zullen ze waarschijnlijk wel staan denk ik maar dat is ook een héél stukje rijden, misschien toch het overwegen waard. Zeker met de prijzen tegenwoordig. Dan is zelfs een Hobbit nog het overwegen waard, zeker omdat ik na een jaar nog altijd enorm veel fun heb met mijn WOZ. Gameplay is nog weinig over geweten en daardoor natuurlijk een groter risico dan twd of got.

Gamestate was ook een goeie optie maar volgens pinside staan daar de pro versies naast mekaar. Tenzij het daar fout staat natuurlijk, op de site van Gamestate is de lijst niet up to date.

Er is hier misschien een goede ziel :angel: die zegt, spring maar eens binnen om ze eens te proberen. :pin: :yahoo:

Groeten

Jochen

ronaldvg
Berichten: 217
Lid geworden op: 10 sep 2014, 23:27
Real name: Ronald

Re: TWD LE/PREM VS GOT LE/PREM

Bericht door ronaldvg » 13 jan 2016, 10:21

Hoi Jochen, heb een LE staan, altijd welkom om te komen proberen. Ik weet niet waar jij vandaan komt maar ik woon vlakbij Turnhout.

Jochen J
Berichten: 49
Lid geworden op: 20 mar 2013, 08:59
Real name: Jochen Jaspers
Locatie: Belgium

Re: TWD LE/PREM VS GOT LE/PREM

Bericht door Jochen J » 14 jan 2016, 11:35

Hey Ronald,

Super tof! Ik woon in Bilzen, is zo een uurtje rijden voor mij maar dat is geen probleem.
Ik zal je een Pm'eke sturen om eens iets af te spreken.

Gr,

Jochen J
Berichten: 49
Lid geworden op: 20 mar 2013, 08:59
Real name: Jochen Jaspers
Locatie: Belgium

Re: TWD LE/PREM VS GOT LE/PREM

Bericht door Jochen J » 30 jan 2016, 15:28

Bedankt allemaal voor de feedback.

Er deed zich onverwacht een TWD LE opportuniteit voor en ik heb dan maar niet te lang getalmd en deze gegrepen. :run:

Nieuwkoop dilemma was ook ineens van de baan.

al 150 games op 7 dagen :pin: , wat een game! echt mijn ding. :respect:

GOT zien we later wel.

Gr,

Plaats reactie