Onderdelen kopen TFTC

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Plaats reactie
Valley
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 sep 2015, 10:07
Real name: Valley
Locatie: The Netherlands

Onderdelen kopen TFTC

Bericht door Valley » 04 okt 2015, 12:35

Goedemiddag all,

Net mijn TFTC opgehaald en nu op zoek naar de rubbers, lampjes en wat andere zaken die ik wil gaan vervangen. Kan iemand mij een goede (web)shop aanbevelen waar ik op artikelnummer van de flipperkast de diverse zaken kan kopen?

Ook wil ik het speelveld reinigen en waxen. Kan iemand mij adviseren over te gebruiken reinigingsmiddelen en over welke wax ik het beste kan aanschaffen en gebruiken?

We zijn hier in ieder geval weg blij met het nieuwe gezinslid en ik en mijn broer gaan veel plezier beleven in het perfectioneren van deze flipperkast.

DraZ
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 aug 2015, 21:22
Real name: Michael

Re: Onderdelen kopen TFTC

Bericht door DraZ » 04 okt 2015, 20:46

al eens op enige manier iets zelf gedaan? Bijvoorbeeld dit forum doorlezen, of naar www.google.com gaan en zoeken op flipper en winkel? Zo moeilijk is het toch niet, of wil je alles kant en klaar krijgen?
Als je dit al niet eens zelf voor elkaar krijgt, laat staan de rest....

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Onderdelen kopen TFTC

Bericht door zwartepanter » 05 okt 2015, 07:22

Lees even bij restauraties, flippershops enzoverder... dan kan je zelf makkelijk een keuze maken ;) .

Valley
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 sep 2015, 10:07
Real name: Valley
Locatie: The Netherlands

Re: Onderdelen kopen TFTC

Bericht door Valley » 05 okt 2015, 13:45

DraZ schreef:al eens op enige manier iets zelf gedaan? Bijvoorbeeld dit forum doorlezen, of naar http://www.google.com gaan en zoeken op flipper en winkel? Zo moeilijk is het toch niet, of wil je alles kant en klaar krijgen?
Als je dit al niet eens zelf voor elkaar krijgt, laat staan de rest....
Beste DraZ, Ik bemerk dat functioneel lezen niet 1 van je sterkste punten is. Graag wil ik je wel bedanken voor je sociale opstelling! Je hebt in ieder geval een antwoord gegeven.

Maar om even een antwoord te geven op je nogal opmerkelijke vragen. Uiteraard heb ik op google gezocht. En ja, als je iets vraagt dan verwacht men meestal wel een panklaar antwoord.

Maar nu even ter zake. Ik vraag om een advies en om ervaringen en aanbevelingen van anderen op dit forum! Daar is volgens mij een forum voor. Ik kan na aanbevelingen en adviezen mezelf een veel beter beeld vormen en daardoor ook waarschijnlijk een betere keuze maken.

Je aanname op het gebied als dit al niet lukt.... raakt werkelijk kant nog wal. Maar ach, ik neem dan maar aan dat je eenvoudigweg niet zo handig om kan gaan met vraagstellingen van anderen.

@ Zwartepanter, bedankt voor je tip!
Laatst gewijzigd door Valley op 05 okt 2015, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Valley
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 sep 2015, 10:07
Real name: Valley
Locatie: The Netherlands

Re: Onderdelen kopen TFTC

Bericht door Valley » 05 okt 2015, 13:47

zwartepanter schreef:Lees even bij restauraties, flippershops enzoverder... dan kan je zelf makkelijk een keuze maken ;) .
Nogmaals Thanks! Een hoop bruikbare info. Mocht ik verder specifieke vragen hebben, kan ik dan een beroep op je doen?

Groeten,

Valley

JWV
Berichten: 78
Lid geworden op: 19 nov 2014, 11:51
Real name: Jan-Willem
Locatie: The Netherlands

Re: Onderdelen kopen TFTC

Bericht door JWV » 05 okt 2015, 13:58

Aangezien je ook Nederlander bent, ik heb zelf wel goede ervaringen bij http://wipperflinkel.nl/winkel/index.html
Snel in huis, niet te duur en de eigenaar denkt met je mee.
Wat betreft rubbers: ga er vanuit dat een standaard 'rubberset' niet precies klopt voor je kast. De sets zijn vaak gebaseerd op de handleiding en die klopt vaak niet met de realiteit. Beste is om eerst goed in kaart te brengen welke rubbers je nodig hebt, of wat extra te bestellen.

Verder nog wat panklare antwoorden (maar dit is een onderwerp met heel veel meningen):
-eerst alle losse vuil weghalen met stofzuiger en droge doek (zonodig dingen loshalen van het speelveld om overal bij te komen)
-hardnekkig vuil schoonmaken gaat goed met MrMuscle voor de keuken (oranje fles), op de doek spuiten en niet rechtstreeks op speelveld
-waxen gaat prima met een standaard auto wax

Je kunt ook hier eens kijken: https://pinside.com/pinball/forum/topic ... vids-guide
(wel Amerikaans, maar ik vind het een leuke uitleg)
On a visit: TOM
Good friends: BSD

Valley
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 sep 2015, 10:07
Real name: Valley
Locatie: The Netherlands

Re: Onderdelen kopen TFTC

Bericht door Valley » 05 okt 2015, 14:12

JWV schreef:Aangezien je ook Nederlander bent, ik heb zelf wel goede ervaringen bij http://wipperflinkel.nl/winkel/index.html
Snel in huis, niet te duur en de eigenaar denkt met je mee.
Wat betreft rubbers: ga er vanuit dat een standaard 'rubberset' niet precies klopt voor je kast. De sets zijn vaak gebaseerd op de handleiding en die klopt vaak niet met de realiteit. Beste is om eerst goed in kaart te brengen welke rubbers je nodig hebt, of wat extra te bestellen.

Verder nog wat panklare antwoorden (maar dit is een onderwerp met heel veel meningen):
-eerst alle losse vuil weghalen met stofzuiger en droge doek (zonodig dingen loshalen van het speelveld om overal bij te komen)
-hardnekkig vuil schoonmaken gaat goed met MrMuscle voor de keuken (oranje fles), op de doek spuiten en niet rechtstreeks op speelveld
-waxen gaat prima met een standaard auto wax

Je kunt ook hier eens kijken: https://pinside.com/pinball/forum/topic ... vids-guide
(wel Amerikaans, maar ik vind het een leuke uitleg)

Super JWV,

Ik was inderdaad al wezen kijken bij de wipperflinkel en daar hebben ze wel het e.e.a. Zit er zelfs over na te denken om over te stappen op LED om zo de flipperkast helemaal "vrij" te maken van de lampjesproblematiek.

Ik pas de reiniging inderdaad net zo op als jij doet. Eerst droog en daarna met een "zacht" reinigingsmiddel. Voor de wax ben ik er nog niet helemaal uit.Ik lees ook veel over het middel Superflip. Ervaring mee?

Bedankt voor het delen van je informatie!

Fijne dag!!

JWV
Berichten: 78
Lid geworden op: 19 nov 2014, 11:51
Real name: Jan-Willem
Locatie: The Netherlands

Re: Onderdelen kopen TFTC

Bericht door JWV » 05 okt 2015, 14:27

Let op met leds, het is niet altijd een verbetering. Ledjes kunnen namelijk niet zo mooi gedimd worden als normale lampjes, de kans is groot dat ze (hinderlijk) gaan flikkeren. Er zijn daar vele soorten in, dus raad je aan om je daar eerst goed op in te lezen en niet meteen voor 100 euro een willekeurige kit te halen. Je kunt ook gaan voor een mix van led en normaal. Voor insert verlichting is led vaak wel mooi, omdat het veel meer licht geeft.

Superflip is volgens mij siliconenspray, het speelveld wordt er spekglad van. Je ballen rollen dan niet meer, maar glijden. Het spel wordt er heel anders door. Als je speelveld reinigt en waxt heb je het, naar mijn mening, niet nodig.
On a visit: TOM
Good friends: BSD

marshalljmp
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 mei 2015, 16:43
Real name: Philippe
Locatie: Belgium

Re: Onderdelen kopen TFTC

Bericht door marshalljmp » 06 okt 2015, 22:48

Best of pinball is ook een goeie shop voor onderdelen,meestal (veel) goedkoper dan de flipper winkel en veel meer onderdelen.

http://www.bestofpinball.de/catalog/ind ... ssion/true

http://www.bestofpinball.de/catalog/ind ... 35_214_234 ==>link direct naar TFTC onderdelen.

Valley
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 sep 2015, 10:07
Real name: Valley
Locatie: The Netherlands

Re: Onderdelen kopen TFTC

Bericht door Valley » 09 okt 2015, 08:46

Thanks Marshall!!

marshalljmp
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 mei 2015, 16:43
Real name: Philippe
Locatie: Belgium

Re: Onderdelen kopen TFTC

Bericht door marshalljmp » 09 okt 2015, 19:43

No problem!

Plaats reactie