Habre Eindhoven

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
lucky boy
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 apr 2015, 15:39
Real name: Rogier

Re: Habre Eindhoven

Bericht door lucky boy » 23 mei 2015, 16:57

Ik ga jullie op de hoogte houden hoe dit verder afloopt.
De flipperkast is bij de monteur.
Misschien is het inderdaad niet verstandig geweest om de flipperkast mee te nemen.
En om zelf de lampjes te vervangen door led.
Maar dat zal binnenkort allemaal wel duidelijk worden en of deze storingen door mij zijn veroorzaakt.
Dit is weer een goede les voor iemand die een eerste kast koopt.
Iemand meenemen die er veel verstand van heeft en beter nadenken als je bij een handelaar koopt.

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Habre Eindhoven

Bericht door zwartepanter » 23 mei 2015, 17:48

Och, ik ben zelfs nooit bij Mr. Waageengokje geweest en toen ik een keertje mailde om langs te komen, ben ik vriendelijk verzocht om niet te komen (nu druk ik mij nog vriendelijk uit, ik MOCHT zelfs niet komen!). Had de beste man schrik van de zwartepanter :whip: ? Ik moet hier blijkbaar iets verkeerd gepost hebben ooit, hoewel dit niet in mijn aard ligt om iets slecht te zeggen en zeker niet als ik de persoon in kwestie niet ken. Maar goed, ik zal er wel ooit eens geraken zeker :) . En Mr. Habrev leest hier zeker mee... ;) . Gewoon alles checken en ook ik ben eens in de luren gelegd gewoon omdat ik veel te goedgelovig blijf... ik kan en mag niet oordelen omdat ik er nog niet ben geweest.

Gebruikersavatar
Twan
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 feb 2013, 22:21
Real name: Twan
Locatie: The Netherlands

Re: Habre Eindhoven

Bericht door Twan » 24 mei 2015, 21:55

ik heb persoonlijk erg slechte ervaringen met habre hij heeft me een keer een anderhalf uur laten rijden voor een Judge dredd waarvan hij me verzekerde dat er geen foutmeldingen waren en dat hij helemaal top was. eenmaal aangekomen een kast die van ellendigheid aan elkaar hing slechte bedrading en ja hoor 72 foutmeldingen :oops: . en een speelveld waar de tranen je van in de ogen springen, op zich wel een aardige kerel maar erbarmelijke kasten.

lucky boy
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 apr 2015, 15:39
Real name: Rogier

Re: Habre Eindhoven

Bericht door lucky boy » 28 mei 2015, 15:50

Toch nog contact gehad met Hans van Habre en na een prettig gesprek is Hans toch bereid om mij tegemoet te komen in de problemen van mijn flipperkast Family Guy. De monteur heeft geconcludeerd dat er een fout zit in het driverboard. Hans is bereid om mij deze te geven, dus langs deze weg wil ik zeggen dat ik het netjes vind van Hans dat hij mij zo nog tegemoet wil komen.

Gebruikersavatar
Rosebud
Berichten: 84
Lid geworden op: 26 okt 2013, 17:57
Real name: Nico Rosvelds
Locatie: Belgium

Re: Habre Eindhoven

Bericht door Rosebud » 28 mei 2015, 18:34

Heb er 1.5 jaar geleden een star trek next generation gekocht en ben er al 1,5 jaar super tevreden mee!
Natuurlijk in exploitatiestaat : een vlekje op het speelveld, 2 plastiekjes kapot, een paar kapotte lampjes die ik heb vervangen, vrij vuil tussen de moeilijk bereikbare zones enzovoort maar hij speelt lekker en heb er zelf en met de vrienden al uuuuuren plezier op gehad. Deze mankementjes storen me niet. Was het de 1600 eur waard? Voor mij zeker wel
Waren toen supervriendelijk, de "koffie staat altijd klaar" is juist. Leuke babbel en rondleiding gehad langs hun grote flipperkast stock, de reparatieruimte en verkoopsruimte. Een beschadigde lockbar werd op mijn vraag direct vervangen door een mooi exemplaar.
Ik check regelmatig de aanbiedingen van Habre maar besef maar al te goed dat dit steeds exploitatiekasten zullen zijn en dat je soms heel rap moet zijn en soms wel iets negatief kan tegenkomen.De begeleidende verkoopteksten zijn meestal wel onjuist, zogenaamde 'nieuwstaat' kasten vaak....
Ter plaatse is het aan jou zelf om te beslissen of j'em koopt of niet, onafhankelijk van wat je reistijd ook is geweest.

Voor huo moet je er mijn inziens niet naar toe gaan.

Nico

Gebruikersavatar
Scaryflippers
Berichten: 425
Lid geworden op: 14 jan 2013, 17:28
Real name: Timmy
Locatie: Belgium

Re: Habre Eindhoven

Bericht door Scaryflippers » 22 jun 2015, 17:14

ik heb er geen goede ervaring mee, ik had geboden op een flipperkast,weet niet meer welke, hij mailt dat mijn bod goed is en ik spreek met hem af voor zaterdag moest nog wel laten weten hoe laat ik bel hem zaterdag morgen of het om 14uur kan zegt die nee dat gaat niet hij is gisteren al opgehaald voor 20.-€ meer sorry, stom van hem ik had ook nog wat kleding nodig voor mijn kinderen, dat verkoopt die ook :lol: :lol: ik heb toen een afspraak gemaakt voor die kleren om 14 uur en heb hem laten rotten :clap: hij belt mij op om 16h30 of wij nog komen ik heb gezegd geen flipperkast geen kleren hij heeft mij de huid vol gescheld en heb de telefoon af gelegd. einde verhaal :handjob: :handjob: :handjob:
don't mes whit the wrong guy :rofl:

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Habre Eindhoven

Bericht door zwartepanter » 22 jun 2015, 18:45

Je had ook kunnen zeggen dat je dezelfde kleding voor 20euro meer had gevonden...

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Habre Eindhoven

Bericht door Richard Baan » 22 jun 2015, 19:54

Elke keer als ik wat over habre lees denk ik toch; onze lieve heer heeft vreemde kostgangers. . .
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Habre Eindhoven

Bericht door Cenobyte » 22 jun 2015, 20:09

Och, ik denk dat Habre dat ook van deze klanten denkt :lol:

Je hoort vaak alleen het negatieve, zeker in een relatief kleine groep potentiele klanten.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Habre Eindhoven

Bericht door David Pinball Wizz » 22 jun 2015, 20:50

ik had ook iets vreemd voor...

krijg een world cup via marktplaats aangeboden prijs 2K..
kzeg "das te veel, maximum wil ik zoveel geven"
ik krijg antwoord, "die prijs is goed"
ik zeg, "graag foto's"
ik krijg foto's, exact uit een advertentie van habrev

ik zeg "das uit een andere advertentie?"

ik krijg als antwoord... "ja ik ga de kast toch houden en daarom stuur ik foto's door van een andere adverteerder"

rare praktijken...
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Habre Eindhoven

Bericht door HarrieD » 23 jun 2015, 19:07

Scaryflippers schreef:ik heb er geen goede ervaring mee, ik had geboden op een flipperkast,weet niet meer welke, hij mailt dat mijn bod goed is en ik spreek met hem af voor zaterdag moest nog wel laten weten hoe laat ik bel hem zaterdag morgen of het om 14uur kan zegt die nee dat gaat niet hij is gisteren al opgehaald voor 20.-€ meer sorry, stom van hem ik had ook nog wat kleding nodig voor mijn kinderen, dat verkoopt die ook :lol: :lol: ik heb toen een afspraak gemaakt voor die kleren om 14 uur en heb hem laten rotten :clap: hij belt mij op om 16h30 of wij nog komen ik heb gezegd geen flipperkast geen kleren hij heeft mij de huid vol gescheld en heb de telefoon af gelegd. einde verhaal :handjob: :handjob: :handjob:
don't mes whit the wrong guy :rofl:
Goed zo knul, fight fire with fire. Wat hebben jullie uiteindelijk gewonnen? Juist, helemaal niets!
Als ik zelf een kast zou kunnen verkopen zou een potentiele klant ook pech hebben. Had je niet kunnen aanbetalen?

Zelf ben ik er al een aantal malen geweest maar nooit wat gekocht. We weten allemaal dat de kasten er niet in verzamelstaat uitzien, maar van de andere kant zie ik dat bij heel veel kasten via MP. Mensen zijn daar vriendelijk en in voor een praatje. Mijn advies: kijk goed uit met wat ze aanbieden (maar dat moet je altijd doen), en snap goed dat je nog werk zal hebben aan een kast.

Verder: doe eens wat vriendelijker tegen elkaar!
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
Bos007
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 aug 2011, 11:13
Real name: Andy Bostyn
Locatie: Belgium

Re: Habre Eindhoven

Bericht door Bos007 » 21 jul 2015, 21:49

http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/ ... stern.html

volgens mij moet de diverter rechts (om de bal van de racetrack op het speelveld te krijgen) closed zijn

Gebruikersavatar
mad_max8
Berichten: 76
Lid geworden op: 30 jan 2014, 12:46
Real name: Jeroen
Locatie: The Netherlands

Re: Habre Eindhoven

Bericht door mad_max8 » 30 okt 2015, 12:30

Ben het eigenlijk wel eens met Harrie. Met vriendelijkheid kom je vaak een stuk verder.

Het is een handelaar die vooral exploitatie kasten verkoopt.
De meeste hebben hier een verkeert verwachtingspatroon bij.
Eerst bieden en dan pas vragen... dat is volgens mij niet de juiste manier.
Vooral niet als je naderhand erachter komt dat er veel werk aan zit, dan heb je zelf teveel geboden.
Maar goed dat is het nadeel van MP, mensen die bieden om te hebben hebben hebben en dan pas vragen.

Je koopt geen nieuwe of verzamelstaat kast, al zijn de biedingen op marktplaats dat vaak wel......
Als je vragen hebt kun je gewoon bellen en als je van ver moet komen vraag dan wat specifieke foto's.
Dat is nou eenmaal het risico als je van ver moet komen. Je moet dan maar van foto's uitgaan of omschrijvingen.

Hij heeft wel vaak leuke kasten die je niet heel vaak ziet zoals laatst een nightmare on elm street.
Ben je dus op zoek naar een specifieke kast dan kun je daar vaak terecht.
Al moet je niet vies zijn van wat sleutelwerk maar dat maakt deze hobby voor mij iig juist leuk.
Wil je een verzamelstaat of nieuwstaat dan kun handelaren vaak al overslaan.

En zoals bij de meeste handelaren die het eerst komt die het eerst maalt en weg is weg.
Cliché ik weet het maar het is nou eenmaal vaak zo.
Arcade Dedicated: Super Street Fighter II, Mortal Kombat Mortal Kombat, II, NBA Hangtime, Mortal Kombat, Hopper, NeoGeo MV6, Sega MegaTech (in restoration)
Pinball: Lethal Weapon 3 (Sold), Baywatch (in restoration)

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Habre Eindhoven

Bericht door Richard Baan » 30 okt 2015, 14:18

Jammer dat Eindhoven zo'n eind weg is. Ik ben namelijk wel gecharmeerd van kasten voor een lage(re) prijs met min of meer onbeschadigd speelveld/kopruit waar wel eea. aan moet gebeuren. Geen probleem om zelf veel op te knappen als de prijs er naar is. Als zij per toeval dan zo'n exemplaar hebben zie ik dat wel zitten.

Ik vind namelijk dat de meeste prijzen veel te hoog zijn. Schijnt op dit moment normaal gevonden te worden helaas.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
Scaryflippers
Berichten: 425
Lid geworden op: 14 jan 2013, 17:28
Real name: Timmy
Locatie: Belgium

Re: Habre Eindhoven

Bericht door Scaryflippers » 31 okt 2015, 10:41

ja dure prijzen daar heeft habre niets mee te maken ik ben er een keer geweest toffe kerels afbieden kan daar ook he het is niet omdat je je bieding gewonnen hebt dat je dat ook moet betalen als je voor je flipperkast gaat en je vind dat je teveel geboden hebt omdat de staat veel minder is dan je verwacht bied je gewoon (ter plaatse) minder lukt dat niet dan laat je de kast staan en als je de flipperkast dan toch mee neemt !!!!!!!!!!!!!!!!! :wtf: :wtf:

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Habre Eindhoven

Bericht door HarrieD » 19 jan 2016, 11:43

Nou, gisteren bij een klant geweest die een X-files voor een behoorlijk bedrag heeft aangekocht bij onze vriend van Habre. Wat een ellende kast, solderingen niet gemaakt, gewoon een draad om een spoel gedraaid, diode array los hangen onder het speelveld (boven de trafo), display uitgegast, kast reset zich om de haverklap, motor en gearbox niet aanwezig, sewer klepje helemaal gaar, alien behuizing volledig gebarsten, GI doet het niet. Op de borden allemaal gare connectors, kraken zo uit elkaar als je ze in je handen neemt. Dan zal ik over de plastics even zwijgen, de rubbers die volledig waren ingedroogd. Veul, heel veul lampjes kapot of zeer zwak, rechter flipper zwak.
Laatst gewijzigd door HarrieD op 20 jun 2016, 11:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

aquasat
Berichten: 929
Lid geworden op: 11 sep 2012, 15:07
Real name: Ollivier
Locatie: Belgium

Re: Habre Eindhoven

Bericht door aquasat » 19 jan 2016, 13:15

Het is zeer simpel hoor als je daar koopt.
What you see is what you get.
Zonder kennis van zaken koop je er best niets.

Ik heb er 2 WCS zien staan deze zomer, de ene was op hun manier opgepoetst de andere waren ze juist gestart.
Ze vroegen voor beide dezelfde prijs (dus ook voor degene waar ze nog moesten aan beginnen).
De ene was versleten en zat vol met dirty operator fixes.
De andere was vuil maar eigenlijk wel nog in goeie staat.

Ik heb serieus proberen af te bieden op degene dat ze nog moesten aan beginnen maar ze doen geen korting omdat ze hem nog niet opgepoetst hebben.

We hebben dan een RFM gekocht en we wisten dat er problemen mee waren.
Maar met de ervaring die we nu hebben was het risico aanvaardbaar.
We hebben alle switchen moeten vervangen en moeten nu nog een software update doen en een nieuwe flap plaatsen.
TAF

Gebruikersavatar
Vic
Berichten: 444
Lid geworden op: 16 jan 2014, 12:08
Real name: Eric
Locatie: Belgium

Re: Habre Eindhoven

Bericht door Vic » 19 jan 2016, 17:02

Ik heb positieve ervaring met die mensen.

Vriendelijk, koffie, spelerkast aan lage prijs met bijbehorende kleine gebreken. perfect....

Exact wat ik wil.

Gr,
Vic
I knew I should have brought another t-shirt

Gebruikersavatar
Scaryflippers
Berichten: 425
Lid geworden op: 14 jan 2013, 17:28
Real name: Timmy
Locatie: Belgium

Re: Habre Eindhoven

Bericht door Scaryflippers » 22 jan 2016, 18:06

geen problemen meer gehad met die mensen, is wel de moeite om af te bieden lukt altijd en inderdaad what you see is what you get, en een dood eerlijke particulier is daar de sigaar

Rensh
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 okt 2012, 18:37
Real name: Rens Hooijmaijers

Habre Eindhoven

Bericht door Rensh » 25 jan 2016, 20:24

Paar keer geweest en ondertussen 3 flippers gekocht. Vriendelijke ontvangst, koffie en alle tijd om naar de flippers te kijken.

Geen enkele verkoopdruk en yep, goed kijken. Zijn alle exploitatiekasten (Italië) en doe vereisen wat vaker wat werk. Zou dus als beginneling niet aanraden maar de prijs is dan ook scherper als ve 'gereviseerde' kast

Gewoon gaan kijken, dat gaat het beste. Fotosessies ed zijn ze minder van. Koffie smaakt goed. Tip: neem koekjes mee


-
Momenteel in de gameroom aanwezig: TBL, GZ premium, ACDC premium, TWD LE, JP pro

Flipperpeet
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 jul 2016, 14:34
Real name: Peet
Locatie: The Netherlands

Re: Habre Eindhoven

Bericht door Flipperpeet » 04 jan 2019, 16:26

Zie al een tijdje geen complete Habre flipperkasten meer op marktplaats, slechts nog onderdelen.
Is hun Italiaanse bron opgedroogd ?

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Habre Eindhoven

Bericht door Cenobyte » 04 jan 2019, 18:09

Misschien verkoop onder een andere naam?
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Dennis
Berichten: 887
Lid geworden op: 20 jan 2013, 20:29
Real name: Dennis Slagboom
Locatie: The Netherlands

Re: Habre Eindhoven

Bericht door Dennis » 26 feb 2019, 20:06

Weet je wat ik nou niet snap? 3 dagen bovenaan op marktplaats kost 9,- tegenwoordig. Er staat al weken een advertentie van een rotsje uit een gilian's island bovenaan. Hoe dan?
Mijn gameroompje : arcade : Gaelco Tunning race flippers : HSll, Cirqus voltaire, BSD, TOM, CP, MM, AC/DC bib, Aerosmith pro, IM pro, Whoa Nelly!, Stern Heavy metal🤟

Gebruikersavatar
citroentje
Berichten: 154
Lid geworden op: 10 jun 2014, 14:11
Real name: Rene
Locatie: The Netherlands

Re: Habre Eindhoven

Bericht door citroentje » 27 feb 2019, 23:25

Ik ben daar toevallig van de zomer geweest (in combinatie met een bezoekje bij het philips museum).
Ik wist toen nog niet dat een translite voor een flipperkast gewoon een poster was :lol:
Die had ik dus al :D Ik gaf meteen aan dat ik die al had en niet wist dat het een poster was. Het antwoord was "geen probleem! Koffie?" We hebben daar nog op ons gemakkie een bak koffie gedronken en wat ervaringen uitgewisseld.
Ondanks dat ze na twintig seconden al wisten dat ik niets ging kopen, werd toch een bakkie koffie aangeboden en staken ze beiden tijd in ons. Ik vond het zeer aardige mensen. Ik moet wel opmerken dat de "nieuwe" translite er niet top uit zag.
Williams Jokerz
Williams High Speed
Williams Star Trek next generation
Stern Harley Davidson
Williams Time Warp
Mijn flippers

Plaats reactie