Addams family vragen

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Plaats reactie
trapson
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 nov 2011, 16:22
Real name: harley
Locatie: The Netherlands

Addams family vragen

Bericht door trapson » 21 nov 2011, 11:34

ik zag dat mijn bookcase gewoon blauw is ook de base ervan. nu zag ik dat er decals voor zijn. Horen deze er origineel op of niet ?
Super Mario bros. / Judge Dredd / Blackwater 100 / Twilight zone / Gun's n Roses

Gebruikersavatar
diesel64
Berichten: 2116
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:40
Real name: Kristof
Locatie: Belgium

Re: Addams family vragen

Bericht door diesel64 » 21 nov 2011, 11:44

Nee, die zaten er origineel niet op. Da's een "mod". :)
No shirt. No shoes. No pinball.

trapson
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 nov 2011, 16:22
Real name: harley
Locatie: The Netherlands

Re: Addams family vragen

Bericht door trapson » 21 nov 2011, 22:00

Aha vind met mooier maar zag vandaag dat de base ook scheuren had samen met wat andere minpunten her en der in de kast dus ben nu aan het kijken wie het meeste in 1 keer op voorraad heeft om te bestellen.
Super Mario bros. / Judge Dredd / Blackwater 100 / Twilight zone / Gun's n Roses

Gebruikersavatar
RonnyH
Berichten: 103
Lid geworden op: 23 nov 2011, 11:04
Real name: Ronald H
Locatie: The Netherlands

Re: Addams family vragen

Bericht door RonnyH » 23 nov 2011, 20:23

Beste,

Kijk eens op www.wipperflinkel.nl of http://www.pinballparts.nl hier zal je veel onderdelen voor de Addams Family terug kunnen vinden.
Zowel voor de base als de andere onderdelen. Mocht je de decals willen hebben voor je flipper dan is eBay meestal wel een goede start. Je kunt ook 'googlen' op Pinball Decals, er zijn hier zelfs aparte sites voor opgericht.

Mocht je nog specifieke vragen hebben, stel ze gerust heb inmiddels wel wat ervaring opgedaan met deze flipper.

Veel succes,

Ronny
In : TZ, MM, Virtual Pinball Cabinet en ATGames Legend Ultimate Arcade Cabinet
Uit : TA, TAF, IJ

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Addams family vragen

Bericht door David Pinball Wizz » 23 nov 2011, 21:05

Ik persoonlijk vind die decal er maar lelijk uitzien... zoals veel van die mods in dat genre creëren rap een kitscherig effect.

Er zijn uitzonderingen natuurlijk zoals de mini lcd in de tron arcade boven de scoop bij de tron flipperkast
IFPA Country Director Belgium

trapson
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 nov 2011, 16:22
Real name: harley
Locatie: The Netherlands

Re: Addams family vragen

Bericht door trapson » 23 nov 2011, 22:23

RonnyH schreef:Beste,

Kijk eens op http://www.wipperflinkel.nl of http://www.pinballparts.nl hier zal je veel onderdelen voor de Addams Family terug kunnen vinden.
Zowel voor de base als de andere onderdelen. Mocht je de decals willen hebben voor je flipper dan is eBay meestal wel een goede start. Je kunt ook 'googlen' op Pinball Decals, er zijn hier zelfs aparte sites voor opgericht.

Mocht je nog specifieke vragen hebben, stel ze gerust heb inmiddels wel wat ervaring opgedaan met deze flipper.

Veel succes,

Ronny
Heb bij beide wat onderdelen besteld gehad voor mijn street fighter.
wipperflinkel was snel en goede levering
pinbalparts duurde een stuk langer als beloofd.
De decal had ik gevonden op http://www.bestofpinball.de
en daar heb je dus voor de prijs wat hier alleen de baseplate kost daar de gehele bookcase. + daar hebben ze ook de ontbrekende plastics die beide nederlandse winkels niet hebben. Evenals de magnetenzekeringenset enzovoorts.

Twijfel alleen over de decal of de gewoon de gold versie van de bookcase erin te zetten, vind de blauw zo "aanwezig" en heb nog nooit een blauwe boekenkast gezien.
Super Mario bros. / Judge Dredd / Blackwater 100 / Twilight zone / Gun's n Roses

Gebruikersavatar
Saru
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 sep 2011, 08:10
Real name: Severijn Huion
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Addams family vragen

Bericht door Saru » 24 nov 2011, 09:11

Afbeelding
Have: Phantom Of The Opera, Judge Dredd, Mame Cab, Lucky 21, Electronic Dart

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Addams family vragen

Bericht door g94 » 24 nov 2011, 10:19

David Pinball Wizz schreef:Ik persoonlijk vind die decal er maar lelijk uitzien... zoals veel van die mods in dat genre creëren rap een kitscherig effect.
Als we spreken over die ronde decal met de steentjes: die sluit toch perfect aan bij de rest van de tekening op het speelveld? Die blauwe bookcase en die rode thing box geven inderdaad de indruk niet afgewerkt te zijn.
Ik weet wel dat je zweert bij "origineel", maar die pinball ontwerpers zijn geen goden hé: zij hebben ook moeten compromissen sluiten en soms moeten inbinden om commerciële redenen. Die bookcase lijkt me een goed voorbeeld: het lijkt me zelfs heel waarschijnlijk dat bedrukking of decals oorspronkelijk voorzien waren door de designers, maar dat die het tijdens de productie niet gehaald hebben.

Dat je die lelijke bronzen telefoon etc kitch vindt, agreed. Dat soort mods slaat inderdaad op niks. :mrgreen:

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Addams family vragen

Bericht door David Pinball Wizz » 24 nov 2011, 10:27

Tjah, ik kijk al van mn 7 jarige leeftijd naar addams family's met blauwe bookcasen. Iets anders ziet er (voor mij) gewoon niet uit. Tis gelijk je morgen mayonaise op je frieten zou doen die zwart is ipv wit..

Maar gelijk ze zeggen, over kleuren en smaken valt er niet te discussieren eigenlijk hé.
Je hebt mensen die promod zijn en mensen die contra mod zijn. Omdat deze laatste groep zeker aanwezig is, wil ik ook wat gewicht in de schaal leggen. :##: ;)
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Addams family vragen

Bericht door g94 » 24 nov 2011, 10:49

David Pinball Wizz schreef:Maar gelijk ze zeggen, over kleuren en smaken valt er niet te discussieren eigenlijk hé.
Da's waar. Gelukkig maar... :lol:

Ik reken mezelf bij een derde groep die niet pro, en ook niet contra mod zijn. Ik vind ook dat je zoveel mogelijk de geest en de idee van de ontwerpers moet respecteren, maar aan de andere kant heb ik er geen probleem mee om dingen aan te passen als ik denk dat er om commerciële redenen is bespaard. Zoals die arcade mod bij Tron bijvoorbeeld. Of de POTD army bij LOTR. Of ik vind het ook ok om een extra toe te voegen als die volledig klopt met de rest, zoals die mini-ledjes in de kleine saucers van AFM... ja die zou Doug Watson er ook wel ingewild hebben mochten die toen bestaan hebben.

Maar een bronzen telefoon of al die rommel die ze voor TZ verkopen, neeje :madman:

Gebruikersavatar
goodgameslover
Berichten: 572
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:13
Real name: Yves Havermaet
Locatie: Belgium

Re: Addams family vragen

Bericht door goodgameslover » 24 nov 2011, 10:54

Daar geef ik je volledig gelijk in Pascal. Ik mod alleen als ik de mod echt mooi vind, en/of een meerwaarde bied aan de kast (in mijn ogen natuurlijk), zoals de led lichtjes in de kanonnen van POTC bv. Of als de ontwerpers het voor ogen hadden, maar door besparingen geschrapt is geweest.

Gebruikersavatar
Da Chosen
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 sep 2011, 08:34
Real name: John Snel
Locatie: The Netherlands

Re: Addams family vragen

Bericht door Da Chosen » 24 nov 2011, 10:57

Ik reken mezelf bij een derde groep die niet pro, en ook niet contra mod zijn. Ik vind ook dat je zoveel mogelijk de geest en de idee van de ontwerpers moet respecteren, maar aan de andere kant heb ik er geen probleem mee om dingen aan te passen als ik denk dat er om commerciële redenen is bespaard. Zoals die arcade mod bij Tron bijvoorbeeld. Of de POTD army bij LOTR. Of ik vind het ook ok om een extra toe te voegen die er gewoon goed uitziet en volledig klopt met de rest, zoals die mini-ledjes in de kleine saucers van AFM... ja die zou Doug Watson er ook wel ingewild hebben mochten die toen bestaan hebben.

Maar een bronzen telefoon of al die rommel die ze voor TZ verkopen, neeje :madman:[/quote]

Mee eens, neem bijvoorbeeld bij LOTR de palantirbal met een schroef er doorheen....Neem aan dat dit niet zo ontworpen is... Ik zie die Saruman al lopen in die film met een doorzichtige bol met een schroef erdoorheen :lol: Of neem de figuren die er zonder wapens in gezet zijn terwijl de figuren met wapens in de verpakking zaten. Het kost dan te veel tijd om de wapens vast te lijmen met secondelijm maar eigenlijk horen die erbij. Als liefhebber kun je dat wel doen zonder tijdsdruk. Zo heb ik nu ook backbox flasherkits in de LOTR en de S-M, iets wat zeker door Stern wegbezuinigd is...... Ook heb ik leds in de armen van de dock ock wat volgens mij ook eerder voorzien was en anders zeker een gemis is ;) Het mag dan niet origineel op de kasten zitten maar dat wil niet zeggen dat de ontwerpers liever de kasten hadden uitgebracht met sommige extra features alleen was dat te duur.
In play: Creature From The Black Lagoon, Guns & Roses, Johnny Mnemonic,

Gebruikersavatar
diesel64
Berichten: 2116
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:40
Real name: Kristof
Locatie: Belgium

Re: Addams family vragen

Bericht door diesel64 » 24 nov 2011, 11:10

g94 schreef: Ik reken mezelf bij een derde groep die niet pro, en ook niet contra mod zijn. Ik vind ook dat je zoveel mogelijk de geest en de idee van de ontwerpers moet respecteren, maar aan de andere kant heb ik er geen probleem mee om dingen aan te passen als ik denk dat er om commerciële redenen is bespaard. Zoals die arcade mod bij Tron bijvoorbeeld. Of de POTD army bij LOTR. Of ik vind het ook ok om een extra toe te voegen als die volledig klopt met de rest, zoals die mini-ledjes in de kleine saucers van AFM... ja die zou Doug Watson er ook wel ingewild hebben mochten die toen bestaan hebben.

Maar een bronzen telefoon of al die rommel die ze voor TZ verkopen, neeje :madman:
Ook ik schaar me in deze groep. ;)

Ik zie ook nog een reden waarom een mod voor mij er wel in mag: mods die designfouten oplossen.
No shirt. No shoes. No pinball.

Gebruikersavatar
Den Duze
Berichten: 654
Lid geworden op: 15 aug 2011, 14:28
Real name: Dujardin Didier

Re: Addams family vragen

Bericht door Den Duze » 24 nov 2011, 11:26

goodgameslover schreef:Daar geef ik je volledig gelijk in Pascal. Ik mod alleen als ik de mod echt mooi vind, en/of een meerwaarde bied aan de kast (in mijn ogen natuurlijk), zoals de led lichtjes in de kanonnen van POTC bv. Of als de ontwerpers het voor ogen hadden, maar door besparingen geschrapt is geweest.
Yves: tot welke categorie behoort die plunger van uw TSPP :rofl:

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Addams family vragen

Bericht door David Pinball Wizz » 24 nov 2011, 11:27

Ne hele toffe mod vind ik de leds in de ogen van de trolls van MM, word ik altijd een beetje bang van...

Verder idd , tron arcade, palantir lotr, lotr wapens bij de figures is idd wel een logische toevoeging/mod
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
goodgameslover
Berichten: 572
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:13
Real name: Yves Havermaet
Locatie: Belgium

Re: Addams family vragen

Bericht door goodgameslover » 24 nov 2011, 12:02

Den Duze schreef:Yves: tot welke categorie behoort die plunger van uw TSPP :rofl:
Das nog een 4de cat. nmlk, de foute mods. Je hebt toch ook foute muziek. :lol:

den stef
Berichten: 121
Lid geworden op: 05 sep 2011, 20:33
Real name: stefan proot

Re: Addams family vragen

Bericht door den stef » 24 nov 2011, 19:58

aanpassen mag als je het maar in oorspronkelijke staat kan herstellen

trapson
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 nov 2011, 16:22
Real name: harley
Locatie: The Netherlands

Re: Addams family vragen

Bericht door trapson » 27 nov 2011, 16:15

toch nog een vraagje

heb hem vandaag redelijk level gezet MAAR nu blijft de bal soms ergens hangen als thing hem gepakt heeft.
waar zou dit kunnen zijn ?
Super Mario bros. / Judge Dredd / Blackwater 100 / Twilight zone / Gun's n Roses

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Addams family vragen

Bericht door g94 » 27 nov 2011, 18:21

Ofwel in die bak (weinig waarschijnlijk), ofwel in de underramp (dat kan je zien als je het speelveld eens omhoog steekt) ofwel (meest waarschijnlijke) in de swamp assy. Die loopt heel weinig af. Misschien blijft de bal gewoon steken aan de rollover switch van de eerste goot. Je kan dat doorheen de plastic zien, of anders vijs je hem even los.

trapson
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 nov 2011, 16:22
Real name: harley
Locatie: The Netherlands

Re: Addams family vragen

Bericht door trapson » 28 nov 2011, 14:17

heb even gekeken en de swamp assy blijkt enkele schroeven te missen. Wel jammer maar is overkomelijk
Laatst gewijzigd door trapson op 30 nov 2011, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Super Mario bros. / Judge Dredd / Blackwater 100 / Twilight zone / Gun's n Roses

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Addams family vragen

Bericht door David Pinball Wizz » 28 nov 2011, 14:29

Niet te rap oordelen hoor... je ziet pas een wrak als het er echt één is ;) Zolang de body en playfield in goede staat zijn is dat al veel waard hoor.

En ik moet eerlijk toegeven, ik heb nog maar weinig flippers gekocht waar ik toch geen kleine dingen moest aan doen hoor.
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Addams family vragen

Bericht door Baron Shadow » 28 nov 2011, 14:57

Persoonlijk vind ik MODS vaak wel wat hebben en een persoonlijk touch in mijn kasten vind ik wel wat hebben.
Maar zoals zoveel blijft het persoonlijk.
Ik voeg soms gewoon zaken toe omdat ik ze zelf mooi vind, zoals bv mijn aparte Topper voor de Stargate.
Ook had ik bv in mijn Dungeons & Dragons 2 miniaturen toegevoegt (Wizard en Warrior) die er niet in horen maar wel op het speelveld zelf voorkomen.
In de Dirty Harry die ik had zat een backboard in die ontworpen was door een vriend van me.
Voordeel met een hoop van dit soort mods is dat je ze toch meestal eruit kunt halen als het niet bevalt.
Vind het zelf niet echt belangrijk wat een ontwerper voor ogen zou hebben gehad :madman:
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Plaats reactie