Leuke kasten (prijs/kwaliteitsgewijs)?

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Plaats reactie
JDKdeluxe
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 nov 2015, 10:50
Real name: Joris de Kruijf
Locatie: Belgium

Leuke kasten (prijs/kwaliteitsgewijs)?

Bericht door JDKdeluxe » 31 mei 2018, 11:49

Omdat ik het niet direct terug vindt: ik heb het idee dat de nieuwste kasten wel gaaf zijn, maar way too much kosten, vooral Jersey Jack, maar Stern begint even goed...

Daarom de vraag: wat zijn nu volgens jullie kasten die echt waar voor hun geld geven?

Tweetal jaar geleden een Sega Twister gekocht, dat blijft bv. voor mij een spannende kast met enkele leuke modes (ook omdat mijn vader en ik nogal gewaagd zijn aan elkaar tegenwoordig :p ). Sommigen zullen dit tegenspreken, maar voor wat we er destijds voor hebben betaald al een hoop plezier en kennis van gekregen.

Echter geen zin om bv. 4000-5000 euro neer te leggen voor een kast, daarmee. ;)

Greetz
Joris
Huidige kast: op zoek naar iets leuks

Huidig project: eigen flipperkast (vroeg stadium)

Net afgestudeerd @ IT-Factory - Embedded Development @ Thomas More Geel

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5768
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: Leuke kasten (prijs/kwaliteitsgewijs)?

Bericht door Pascal » 31 mei 2018, 13:45

Wat is dan uw max. budget?

Gebruikersavatar
glenn pellis
Berichten: 2349
Lid geworden op: 14 aug 2011, 09:13
Real name: glenn pellis
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Leuke kasten (prijs/kwaliteitsgewijs)?

Bericht door glenn pellis » 31 mei 2018, 15:10

onder de 1500 is ni veel deftigs meer te vinden.
met wat sjanse nog wat alphanumerieke kasten.
Creature from The black lagoon ,taxi ,Whirlwind, The Shadow ,Road Show, dr who,dolly parton, F-14 tomcat, game of thrones, sttng

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Leuke kasten (prijs/kwaliteitsgewijs)?

Bericht door Richard Baan » 31 mei 2018, 15:26

Allereerst de vraag: wat vind je leuk? Dat is immers een mening en verschilt van persoon tot persoon.

Nieuwe kasten hoeven niet per se leuk te zijn omdat ze nieuw zijn. Afgelopen zaterdag heb ik een Batman, Avatar en Metalllica gespeeld in het NFV clubhuis. Metallica vond ik een prima kast, Avatar vond ik erg stuiterig spelen, en Batman had de kraan die ik erg irritant vond. Iemand anders zal een andere mening hebben, dit is mijn mening, persoonlijk dus.

Het zijn toch alle 3 geen goedkope kasten en het zou zonde zijn als je veel geld betaalt en er vervolgens geen leuke kast vindt. Toch zijn er genoeg oudere kasten die dit ook hebben, maar veel mogelijkheden om dit vooraf eens goed te testen door veelvuldig te spelen. Je kunt dan zelf bepalen wat je leuk vindt en dus wat waar voor je geld is.

Mijn waar voor geld: een spotgoedkope kast (die niet werkt, met veel reparatiewerk) waar nog wat van te maken valt.
Een kast die niet opstart is doorgaans ook niet duur.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

f2neill
Berichten: 542
Lid geworden op: 17 feb 2013, 12:30
Real name: Olivier & Mathias Leurs
Locatie: Belgium

Re: Leuke kasten (prijs/kwaliteitsgewijs)?

Bericht door f2neill » 31 mei 2018, 15:30

data east kasten kosten ook geen fortuin , voor iets minder dan 2000 heb je al een mooie . Leuke spellen volgens mij de jurrasic park, last action hero , tommy and tales from the crypt en der zijn er nog :good:

JDKdeluxe
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 nov 2015, 10:50
Real name: Joris de Kruijf
Locatie: Belgium

Re: Leuke kasten (prijs/kwaliteitsgewijs)?

Bericht door JDKdeluxe » 31 mei 2018, 18:30

Pascal schreef:Wat is dan uw max. budget?
Gohh, max budget, goeie vraag.. Zal van kast tot kast afhangen. Voor mij mag er best nog wat basiswerk wat betreft electronica aanzitten, coil vervangen ofzo, of hier en daar wat dingen solderen is geen enkel probleem, evenmin als lampjes of dergelijken. De basis-stuff dus :)
glenn pellis schreef:onder de 1500 is ni veel deftigs meer te vinden.
met wat sjanse nog wat alphanumerieke kasten.
Tja, de prijzen zijn inderdaad flink de hoogte in gegaan.. Onze Twister zat nog aardig onder de 1500 enkele jaren terug...
Richard Baan schreef:Het zijn toch alle 3 geen goedkope kasten en het zou zonde zijn als je veel geld betaalt en er vervolgens geen leuke kast vindt. Toch zijn er genoeg oudere kasten die dit ook hebben, maar veel mogelijkheden om dit vooraf eens goed te testen door veelvuldig te spelen. Je kunt dan zelf bepalen wat je leuk vindt en dus wat waar voor je geld is.

Mijn waar voor geld: een spotgoedkope kast (die niet werkt, met veel reparatiewerk) waar nog wat van te maken valt.
Een kast die niet opstart is doorgaans ook niet duur.
Ik snap exact wat je bedoeld, vandaar dus ook mijn vraag hier :)
Voor mij is waar voor mijn geld denk ik een beetje ertussenin: er mag werk aan zijn, maar niet zóveel dat je uiteindelijk meer kwijt bent om de kast in goede staat te krijgen dan je voor een 'betere staat' zou betalen..
f2neill schreef:data east kasten kosten ook geen fortuin , voor iets minder dan 2000 heb je al een mooie . Leuke spellen volgens mij de jurrasic park, last action hero , tommy and tales from the crypt en der zijn er nog :good:
Jurassic Park heb ik inderdaad ook al goede dingen over gelezen.. :)
Huidige kast: op zoek naar iets leuks

Huidig project: eigen flipperkast (vroeg stadium)

Net afgestudeerd @ IT-Factory - Embedded Development @ Thomas More Geel

Dennis
Berichten: 887
Lid geworden op: 20 jan 2013, 20:29
Real name: Dennis Slagboom
Locatie: The Netherlands

Re: Leuke kasten (prijs/kwaliteitsgewijs)?

Bericht door Dennis » 01 jun 2018, 07:48

Een leuke Bally/Williams kast. Waardevast en gemakkelijk weer te verkopen. Zelf vindt ik Who dunnit? onder gewaardeerd. Een high speed twee komt ook nog wel eens "redelijk" voorbij en met een Roadshow zit je ook altijd goed.
Mijn gameroompje : arcade : Gaelco Tunning race flippers : HSll, Cirqus voltaire, BSD, TOM, CP, MM, AC/DC bib, Aerosmith pro, IM pro, Whoa Nelly!, Stern Heavy metal🤟

Plaats reactie