Metallica, Aerosmith of Iron Maiden

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Plaats reactie
FlipperLord
Berichten: 139
Lid geworden op: 23 mei 2013, 12:25
Real name: Lord Konings
Locatie: The Netherlands

Metallica, Aerosmith of Iron Maiden

Bericht door FlipperLord » 22 sep 2018, 11:56

Mijn vraag is welke vinden jullie het leukste van de 3, positieve en negatieve punten van de kasten.
Bedankt voor de input

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Metallica, Aerosmith of Iron Maiden

Bericht door Cenobyte » 22 sep 2018, 13:11

1. Iron Maiden
2. Metallica
3. Aerosmith

Mijn #1 is te verklaren omdat ie nieuw en dus nog spannend is, de Metallica vind ik ook een leuke kast en die blijft ook wel leuk, de Aerosmith was ik iets sneller op uitgekeken.

Maar alledrie leuke kasten om regelmatig te spelen.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

FlipperLord
Berichten: 139
Lid geworden op: 23 mei 2013, 12:25
Real name: Lord Konings
Locatie: The Netherlands

Re: Metallica, Aerosmith of Iron Maiden

Bericht door FlipperLord » 22 sep 2018, 15:04

Cenobyte schreef:1. Iron Maiden
2. Metallica
3. Aerosmith

Mijn #1 is te verklaren omdat ie nieuw en dus nog spannend is, de Metallica vind ik ook een leuke kast en die blijft ook wel leuk, de Aerosmith was ik iets sneller op uitgekeken.

Maar alledrie leuke kasten om regelmatig te spelen.
thanks voor je reactie :good:

Gebruikersavatar
Q
Berichten: 3013
Lid geworden op: 12 aug 2011, 08:59
Real name: Steven
Locatie: Belgium

Re: Metallica, Aerosmith of Iron Maiden

Bericht door Q » 22 sep 2018, 15:14

Geen Kiss in dit lijstje ?? :hypno:
*** Q is good for you !! ***

FlipperLord
Berichten: 139
Lid geworden op: 23 mei 2013, 12:25
Real name: Lord Konings
Locatie: The Netherlands

Re: Metallica, Aerosmith of Iron Maiden

Bericht door FlipperLord » 22 sep 2018, 15:20

Q schreef:Geen Kiss in dit lijstje ?? :hypno:
euhm nee :D trekt mij persoonlijk niet zo erg aan ;)

Ik zou zelf Metallica op 1 zetten en dan Aerosmith en Iron Maiden op 3de plek, als ik zo naar de reviews kijk.

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2200
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Metallica, Aerosmith of Iron Maiden

Bericht door flippers.be » 24 sep 2018, 08:50

Moeilijk te zeggen, is persoonlijke smaak. Ik heb zowel Met als Imdn (pro versies).
Het zijn beiden topkasten.

Over Aerosmith ga ik me niet uitspreken, heb daar nog nooit op gespeeld.

Denk dat de keuze welke 1 of 2 is, vooral afhangt van welke layout je best vind en welke muziek.. Het zijn gewoon beiden topkasten die boven veel andere uit steken :)
Momenteel speel ik enkel Imdn, maar dat is vooral omdat hij nieuwer is. Maar ook omdat hij blijft aantrekken en uitdagen.

Vergelijk je de spelregels dan wint Metallica op papier omdat die er meer heeft en dieper is.
Toen ik alle imdn regels had gelezen en ze door had na er enkele dagen op te spelen, dan had ik even het gevoel van 'is dit alles.. ik heb die kast nieuw gekocht en wil ze lang bijhouden en hoop dat ik niet de spelregels na enkele maanden beu ben'.
Imdn is mijn eerste NIB, het is gewoon heel veel geld.. Ik heb ook andere dure kasten staan, maar een nieuwe Stern is nu een pak duurder dan de kasten vroeger.. dus de verwachting was een pak hoger en de hoop dat hij niet tegenvalt.
Je wil dan graag een topkast met superdiepe spelregels zoals TZ. Wel dat is imdn niet echt.

De spelregels van imdn zijn gewoon goed. Eenvoudig genoeg om uit te leggen en te begrijpen. Maar ze hebben wel genoeg complexiteit zodat je er als gevordere speler veel meer punten kan uithalen als je bepaalde moeilijkere schoten ipv gemakkelijkere maakt.
Bv miniflipper omhoog houden of naar beneden laten, de linkse moeilijke spinner of de andere die gemakkelijker te schieten is, ..
Het is wel zo dat je 5 modes hebt die vrij eenvoudig te starten zijn. Dat vind ik persoonlijk het enige minpuntje. Meer modes was beter geweest, dan had je meer afwisseling. Nu krijg je na veel spelen wel een beetje het gevoel dat je alles al gezien hebt en altijd hetzelfde doet.
Met 8 of 10 modes, en wat meer stacking, had iedereen ongetwijfeld gezegd dat het de beste kast ooit was.
Een klein minpuntje, maar die 5 modes zijn ook niet alles dat je kan doen. En ze starten is een ding, ze uitspelen is iets anders. Het blijft een uitdaging.

Eigenlijk kan ik hier veel dingen vergelijken, en op papier gaat de ene winnen maar in de praktijk maakt het weinig verschil. Het zijn beiden topkasten met goede spelregels, goede modes, met genoeg variatie, goed geintegreerd (bv genoeg verschillende geluidjes), ..

Als ik het moet samen vatten:
Metallica is meer 'gewoon' een goede Stern. Een van de beste. Maar standaard opzet. Een goede layout, 2 flippers, Sparky als bash toy, ramps, popbumpers bovenaan, .. Maar met goede muziek, goede modes,.. zodat het een van de beste Sterns ooit is. Aangenaam om te spelen, maar mist soms net het beetje extra voldoening.

Iron Maiden is gewoon anders, maar heel goed. Niet anders en is wennen en heeft minpunten. De layout heeft 4 flippers en bovenste loops. Daar heb je leuke flow.
Ik krijg bij imdn meer het gevoel bij dat ik ook op sys11 kasten heb. Is misschien te vergelijken met Iron Man en waarom sommigen die goed vinden - soms korte, intensieve spelletjes.

Ik heb me nog geen minuut verveeld op imdn. Geen enkel spel dat niet leuk was - hoe slecht of kort ook, omdat het dan aan mij lag en niet aan de kast. Maar terug ivm sys11, ik heb nu een earthshaker en whirlwind staan die ik volledig wil restaureren, heb al cabinet decals en al (als ik ooit tijd heb maar dat komt er niet van nu ik altijd speel op imdn) :)

Maar hoe meer ik op imdn speel, hoe meer ik me afvraag of ik die sys11 kasten nog wil. Want imdn geeft me hetzelfde gevoel wat ik op die sys11 kasten leuk vind. Eenvoudige spelregels, maar het uitdagende dat je bv wel enkele doelen haalt maar net tekort komt en toch opnieuw wil proberen.
De loop van whirlwind met de upper flipper heb je ook in imdn (en dan in 2 richtingen). De 3 droptarget die je als skillshot in ww met een sweeping shot kan doen, heb je ook in imdn. Onlangs gedaan - 1e bal op de linkse flipper opgevangen, 3 droptargets ineens neer, de lock gaat dan aan, en zo direkt 3 ballen gelockt. Met de eerste 4 of 5 schoten te maken had ik 3 ballen gelockt en begon multiball.. echt een super gevoel als je dat voor elkaar krijgt (maar vraag het me niet opnieuw op een wedstrijd te doen ofzo). Dat gevoel om bepaalde schoten klaar te zetten en de voldoening dat het dan lukt, dat is iets dat ik vnl bij sys11 kasten had en niet bij Sterns.. dat heeft imdn wel. Maar daarboven heb je een moderne kast met veel meer muziek en geluidjes, full color leds die leuke lichtshows geven, ..

Maar dit is allemaal mijn persoonlijke mening. Best mogelijk dat iemand anders sys11 kasten haat en niet begrijpt wat ik hier beschrijf en voldoening uit een andere manier van spelen haalt.. en daarom Metallica op 1 zet en Iron Maiden ergens onderaan bengelt.. of ik gewoon mijn Metallica terug wat meer moet spelen :)

Gebruikersavatar
JoachimR
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 sep 2011, 17:56
Real name: Joachim Reniers
Locatie: Belgium

Re: Metallica, Aerosmith of Iron Maiden

Bericht door JoachimR » 24 sep 2018, 11:41

Voor mij persoonlijk op deze moment:

1. Aerosmith
2. Iron Maiden
3. Metallica

Kleine kanttekening: alles beoordeeld op 3 ballen zonder extra's en factory settings.

Aerosmith:
Ervaring: regelmatig op wedstrijden gespeeld en heb hem nu al enkele weken staan met de nieuwe software.
+ Modes (die ook allemaal haalbaar zijn), 2 goed uitgewerkte MB'en die met veel show beginnen :), Bij de toy box multiball kan je voor 3 of tot max 6 ballen gaan (leuke risk/reward), kleine en grote wizard mode is haalbaar op 3 ballen, flipper is toegankelijk voor iedereen (regels wijzen zichzelf uit), LCD scherm.
- Maar 2 Multiballs die je regelmatig zal spelen (eindspellen niet mee gerekend). Als je op 5 of meer ballen speelt kan ik er wel inkomen dat je deze regelmatig zal uitspelen.

Iron Maiden:
Ervaring: Nog maar een 10 tal spelen dus deze kan nog stijgen in mijn lijst :)
+ Modes, zit vol met multiballs (niet 100% zeker maar dacht 2 gewone, 2 mode, 1 voor alle power features en dan nog de wizard mode), 4 flippers dus veel extra schoten en veel afwisseling. Wizard modes zijn haalbaar op 3 ballen. LCD scherm.
- geen makkelijke kast voor beginners (schoten vergen enige gewenning en uitgebreide kennis is nodig voor high scores)

Metallica:
Ervaring: 3 jaar in bezit gehad + veel op wedstijden (kleine tip hier, het verlagen van de hoeveelheid symbolen die je nodig hebt voor cranck it up naar 5 helpt wel om de kast minder eentonig te maken)
+ 4 bash toys en bijhorende multiballs (sparky starten is altijd leuk :) ), Crack it up modes zijn super. Kast heeft goed aanvoelende schoten. Seek and destroy :), toegankelijk voor iedereen (bashen maar en je komt wel ergens).
- Op 3 ballen en standaard settings lijkt het me onwaarschijnlijk dat je deze kan uitspelen (of je moest Keith elwin noemen), wordt door velen op dezelfde manier gespeel (sparky all day en de rest komt wel vanzelf), geen standaard modes. Ik heb persoonlijk de pest aan het resetten van de droptargets (is al een gevaarlijk schot en dan wordt je nog afgestraft ook om ervoor te gaan als je de bal verliest)

Anyway alle 3 zijn ze leuk op hun eigen manier, dus een foute keuze is er niet :pin:

FlipperLord
Berichten: 139
Lid geworden op: 23 mei 2013, 12:25
Real name: Lord Konings
Locatie: The Netherlands

Re: Metallica, Aerosmith of Iron Maiden

Bericht door FlipperLord » 24 sep 2018, 18:38

Thanks voor jullie input, denk ook wel dat je geen foute keuze kan maken hierin. Het hangt natuurlijk ook af van je persoonlijke voorkeur. Ik vind het wel prettig als de kast er mooi uitziet en een lekkere flow heeft, verder ben ik wel een fan van toys in de flipper, vandaar metallica op 1 staat en iron maiden op het eerste oog wat eentoniger lijkt. Aerosmith lijkt me ook grappig juist, omdat je kan kiezen vooor het sparen van de ballen en het schieten van de bal naar het gezicht :D ..... lastig lastig :lol:

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5768
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: Metallica, Aerosmith of Iron Maiden

Bericht door Pascal » 24 sep 2018, 20:02

AC/DC :mrgreen:

FlipperLord
Berichten: 139
Lid geworden op: 23 mei 2013, 12:25
Real name: Lord Konings
Locatie: The Netherlands

Re: Metallica, Aerosmith of Iron Maiden

Bericht door FlipperLord » 24 sep 2018, 20:07

Pascal schreef:AC/DC :mrgreen:
:lol:

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Metallica, Aerosmith of Iron Maiden

Bericht door David Pinball Wizz » 24 sep 2018, 22:35

met --> iron maiden --> aerosmith
IFPA Country Director Belgium

FlipperLord
Berichten: 139
Lid geworden op: 23 mei 2013, 12:25
Real name: Lord Konings
Locatie: The Netherlands

Re: Metallica, Aerosmith of Iron Maiden

Bericht door FlipperLord » 29 sep 2018, 14:12

Metalica gaat hem toch niet worden, ondanks tof uitziet en lekker speelt, Ik denk dat op de lange termijn de kast te eenvoudig is, grafsteentjes, toy en snake schieten. Ik bedoel dus wellicht sneller op uitgekeken raakt.

Iron Maiden premium gespeeld, vond hem wel oke, paar potjes gespeeld, maar was nog niet echt verkocht. Aerosmith eerst eens gaan testen...

Gebruikersavatar
Vic
Berichten: 444
Lid geworden op: 16 jan 2014, 12:08
Real name: Eric
Locatie: Belgium

Re: Metallica, Aerosmith of Iron Maiden

Bericht door Vic » 30 sep 2018, 09:25

Koop dan Metallica eerst, ruil hem later voor 1 van de 2 andere.
Met is trouwens niet zo eenvoudig dan je zou denken. Schrik niet als je er na een jaar nog niet van kan scheiden.

:pin:
I knew I should have brought another t-shirt

Gebruikersavatar
Gunske
Berichten: 448
Lid geworden op: 25 aug 2011, 11:26
Real name: Kevin Guns
Locatie: Belgium

Re: Metallica, Aerosmith of Iron Maiden

Bericht door Gunske » 01 okt 2018, 18:03

Awel, ik wou mijn MB opofferen voor een Metallica, maar ik denk dat ik daar ook spijt van zou krijgen.
Owning; MB
Sold; CV, TAF, TZ, WH20, RS, CFTBL, MSF, Nucore RFM, NGG, FT, TFTC, TF pro, SNK NeoGeo 161in1 Arcade

Plaats reactie