Autopede

Voor alles wat niets met de games te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mushroom
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 sep 2011, 13:04
Real name: Bart Baeyens

Autopede

Bericht door Mushroom » 10 okt 2011, 20:40

Zag dit boek per ongeluk te koop en dacht "dit ga ik even bestellen".
Hierbij wat info omdat ik weet dat er nog mensen zot zijn van dit soort dingen :

Afbeelding

't Boek is megamooi en bulkt van de info en foto's.
Hierbij een woordje van de uitgever/schrijver:
Nieuw Kermisboek: L’Autopède, 65 jaar Vlaamse draaimolen attributen.

21 September 2011



De Vlaamse firma l’Autopède heeft afgelopen 65 jaar attributen geproduceerd voor draaimolens, babysporten, vliegtuigmolens, kinderrijscholen en andere kermisattracties. Miljoenen kinderen uit België, Nederland, Duitsland en Frankrijk hebben op de kermis in de prachtige modellen van l’Autopède gezeten.

Piet Winkelmolen, bestuurslid van Stichting Kermis-Cultuur, heeft een boek geschreven over de geschiedenis van l’Autopède. Het boek belicht het ontstaan van het bedrijf, de bloei, de internationale klanten, de opkomende concurrentie uit de kunststofhoek en diverse andere aspecten. Tevens maakt u kennis met de familie Baeyens, die in redelijke anonimiteit als eigenaar achter dit merk schuil gaat. U kunt genieten van meer dan 440 foto’s en documenten die door de jaren heen gemaakt zijn, waaronder ca. 100 afbeeldingen van (voornamelijk Nederlandse) draaimolens waarop l’Autopède-attributen hun thuis hebben gevonden. Het veranderende tijdsbeeld op de kermis zult u ook enigszins terugvinden. Dit boek is daarom veel meer dan de titel, l’Autopède, 65 jaar Vlaamse draaimolen attributen, doet vermoeden. Een aanrader voor de kermisliefhebber, maar ook voor de oldtimer-fanaat.

Het ingebonden boek is full colour druk, heeft een 3 mm harde kaft en bestaat uit 190 pagina’s. Het kost Euro 22,50, exclusief Euro 6,75 verzendkosten. Het is te bestellen via (mail) kermisboeken@hotmail.nl. Na overboeking van Euro 29,25 op bankrekeningnummer 95.09.74.684 t.n.v. J. de Graaf te Amsterdam,
penningmeester van de Stichting Kermis-Cultuur, zal het boek u zo spoedig mogelijk toegezonden worden.

Voor de Duitse, Franse en Belgische markt geldt een porto-tarifering van Euro 8,69. Boeken voor België kunnen ook besteld (en afgehaald) worden bij l’Autopède. Het adres is eveneens via onze mail verkrijgbaar.

Wij wensen u veel kijk- en leesplezier toe!!

Stichting Kermis-Cultuur (Nederland)
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2201
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Autopede

Bericht door flippers.be » 11 okt 2011, 06:53

Heb wel interesse maar ga eerst zien of het dit weekend te koop is op de beurs in Rosmalen..

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 1107
Lid geworden op: 15 aug 2011, 08:40
Real name: Eric Andries
Locatie: Belgium

Re: Autopede

Bericht door Eric » 11 okt 2011, 07:17

Knap

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Autopede

Bericht door David Pinball Wizz » 11 okt 2011, 08:09

En zeggen dat ik deze locatie waar ze dit maken (veronderstel ik) vaak wel es passeer. Mooi gerief, mooi boek, maar ik heb het meer op de grotere constructeurs.. :) (huss, kmg, mondial, fabbri..)
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6153
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Autopede

Bericht door zwartepanter » 15 okt 2011, 12:27

Ik ben trouwens nog altijd aan 't meekijken voor zo'n brandweerauto... :whisling:

Plaats reactie