Help - wat te doen?

Voor alles wat niets met de games te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RO.b
Berichten: 501
Lid geworden op: 25 jul 2012, 13:45
Real name: Rob Breyne
Locatie: Belgium

Help - wat te doen?

Bericht door RO.b » 15 dec 2013, 23:49

Hey gasten,
Ik zit met een probleem. Ik kan ne flipper kopen in Cambrai van een exploitant die nu op pensioen is, maar ik geraak er niet en de verkoper wil niet langer wachten. Hij wil hem brengen, maar dan koop ik zonder de flipper echt gezien te hebben (hij geeft wel een jaar garantie). Bijkomend moet ik iemand die ik niet ken mijn thuisadres geven en daar ben ik niet happig op. Doe ik nu te paranoïde?
Enerzijds denk ik dat het iemand is met eer voor zijn werk, anderzijds heb ik nooit het gevoel dat hij echt luistert naar wat ik vraag (hij is een typische Franse veelprater). Iemand een suggestie? Alle hulp welkom :?
Gezocht: Stern eind jaren '70 - begin '80. Alle hulp welkom!

Gebruikersavatar
p_treintje
Berichten: 1786
Lid geworden op: 18 aug 2011, 00:51
Real name: Joeri Stroobants
Locatie: Belgium

Re: Help - wat te doen?

Bericht door p_treintje » 16 dec 2013, 07:47

Eerst veel foto zien en dan zelf de gok wagen of je de kast al den noet koopt en laat brengen.
Joeri is my Name and Pinball is my Game.

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2200
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Help - wat te doen?

Bericht door flippers.be » 16 dec 2013, 09:03

Mja hangt er van af wat de kast is en de prijs is he..

Exploitanten weten wel wat ze verkopen en wat het waard is en stellen de toestand vaak rooskleuriger voor..
(en niet perse uit kwade bedoelingen, gewoon omdat voor hen andere dingen belangrijk en normaal zijn dan voor een verzamelaar)
Dus je moet er rekening mee houden dat de kast een wrak is en je teleurgesteld kan worden.. en niet alles zo perfect is als lijkt.
De kans dat het een echt koopje is (een MM in perfecte staat voor 500 euro aan huis geleverd ??) :) is heel klein he..

Anderzijds als het een kast is waar je al lang naar zoekt en je er zelf nog wat werk in wil steken, moet je niet zo een grote schrik hebben.
Wel goede afspraken maken.
Bv je kan voorstellen dat je hem 50 of 100 euro voor transport geeft als jij de kast toch niet moet hebben omdat ze je echt niet bevalt; En bv dat je de kast eerst thuis even gaat aanzetten om te zien dat ze al goed opstart en de display nog goed is. Niet opstarten of kapotte display = niet kopen, zonder 100 euro transport te betalen.

Gebruikersavatar
yorkie
Berichten: 1012
Lid geworden op: 11 aug 2011, 19:15
Real name: Glenn Verhoosele
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Help - wat te doen?

Bericht door yorkie » 16 dec 2013, 12:46

Klopt wel, maar veel kans dat als je zo'n eisen stelt, hij zal afhaken. Moeilijk om hier een perfecte oplossing te vinden.

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Help - wat te doen?

Bericht door zwartepanter » 16 dec 2013, 13:00

Als die mens tijd en goesting heeft, al zeker enkele foto's laten maken dan zie je toch al iets. En verder zoals Aeneas zegt: welke kast tegen welke prijs... is ook belangrijk hé!

Gebruikersavatar
Q
Berichten: 3013
Lid geworden op: 12 aug 2011, 08:59
Real name: Steven
Locatie: Belgium

Re: Help - wat te doen?

Bericht door Q » 16 dec 2013, 13:30

Moet je een voorschot geven voor hij er mee komt ? Zo ja, dan zou ik afhaken.

Als hij gewoon met die kast afkomt en ze is niet 100% zoals hij zei, dan kan hij zich toch simpelweg weerkeren met die kast ? Moet hij zijn eigen maar beklagen he.
*** Q is good for you !! ***

Gebruikersavatar
glenn pellis
Berichten: 2350
Lid geworden op: 14 aug 2011, 09:13
Real name: glenn pellis
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Help - wat te doen?

Bericht door glenn pellis » 16 dec 2013, 16:34

bij mijn weten betaal je toch een normale prijs, of toch een prijs die hoog genoeg is, voor een kast (congo)

ik zou hem eerst willen zien, exploitanten zeggen nogal snel dat de kast in orde is en dat de kast er goed uit ziet
en foto's kunnen bedriegen of kan je niet alles op zien

die garantie is ook nog afwachten, als ze hem gaan nakomen

zeker veel foto's vragen, en duidelijke afspraken maken
Creature from The black lagoon ,taxi ,Whirlwind, The Shadow ,Road Show, dr who,dolly parton, F-14 tomcat, game of thrones, sttng

Gebruikersavatar
taito6581
Berichten: 546
Lid geworden op: 16 aug 2011, 19:24
Real name: Peter Smets
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Help - wat te doen?

Bericht door taito6581 » 16 dec 2013, 17:22

De seconde dat de verkoper hem in de auto steekt verbind je je eraan om de kast te kopen voor het afgesproken bedrag.

Fotos vragen of iemand in de buurt vragen om te gaan kijken / de kast te transporteren - en die persoon dan duidelijke instructies meegeven wat accepteerbaar is en wat niet.
http://www.consolekabels.be/
+ : RBC / F14 / MIL / BK2K / WW / XN / FP / P*B
- : HS / CLN / WWFRR / TGHS2 / FT / FG / TX / SWEP1 / WD / J*B / HUR / ST25 / BDK / RFM / FH / TFTC / DE-SW / SST

Plaats reactie