Sega's Rambo Arcade

Verhalen en vragen over het visueel onderhouden en verbeteren van arcadekasten
Plaats reactie
FlipperLord
Berichten: 139
Lid geworden op: 23 mei 2013, 12:25
Real name: Lord Konings
Locatie: The Netherlands

Sega's Rambo Arcade

Bericht door FlipperLord » 14 jul 2013, 17:40

Ik ben een grote fan van arcade en flipperkasten, bij arcade kasten vallen shooters goed in de smaak bij mij, echter de nieuwere shooters zijn vaker slecht en duur. Ik heb gisteren een Sega Rambo Lindbergh system gekregen, gebouwd tijdelijk in de confidentional mission arcade kast. Aangezien deze arcade dik 12000.- nieuw origineel kost zijn
mijn plannen, zelf een kast te bouwen en dit systeem erin te zetten, met originele guns.
Afbeelding
Hier een demo van het spel: Rambo (mijn versie is niet die chinese crap uiteraard)

Gebruikersavatar
Jiggy
Berichten: 728
Lid geworden op: 21 jun 2012, 08:22
Real name: Jiggy
Locatie: The Netherlands

Re: Sega's Rambo Arcade

Bericht door Jiggy » 14 jul 2013, 19:51

Altijd gaaf, een shooter (en alles van Sega heeft bij mij een streepje voor) :good:
Lijkt erg op de confidential mission omgebouwd naar Rambo van @tgamesarcade :p

Zelf ook al paar keer deze ombouw (ombouw is een groot woord, lindbergh en psu erin, 2 knoppen rewiren en gaan) gedaan voor iemand met diverse shooters, vind rambo zelf niet zo'n goede game, maar shooters blijven leuk.

Naomi shooter cabs zijn prima geschikt voor de meeste shooters, je kan de meeste shooters er zo in swappen met hooguit wat wiring aanpassingen.
Persoonlijk vind ik deze naomi shooter kasten niet heel fijn, scherm is eigenlijk te klein vind ik voor dit soort games.

Nieuwe originele sega Rambo cab kost overigens geen 12000 hoor, geen idee hoe je daar bij komt...
Gebruikt kom je met 2 tot 3k ook echt al wel een eind ;)

Tipje, bewaar je rambo dvd goed, originele schijven uit lindberghs beginnen met bosjes tegelijk uit te vallen ervaar ik bij diverse mensen.

FlipperLord
Berichten: 139
Lid geworden op: 23 mei 2013, 12:25
Real name: Lord Konings
Locatie: The Netherlands

Re: Sega's Rambo Arcade

Bericht door FlipperLord » 14 jul 2013, 20:40

Ja, die komt ook van hem. Ga er zelf verder mee aan de slag.

Groot lcd scherm 139cm doorsnee op het oog, want dit scherm is te klein.
Ik vind zelf de game wel cool, zijn niet zoveel shooters die vet zijn.
Begrijp niet waarom, sommige deze shooter niet goed vinden.

Qua prijs, daar kwam Jack zelf mee aan. Je ziet ze ook bijna nooit.

Gebruikersavatar
Jiggy
Berichten: 728
Lid geworden op: 21 jun 2012, 08:22
Real name: Jiggy
Locatie: The Netherlands

Re: Sega's Rambo Arcade

Bericht door Jiggy » 14 jul 2013, 20:45

Zijn wel te krijgen, maar je moet de wegen (en mensen) kennen.
Nieuw meen ik nu zo rond de 5-6k, 2e hands zo rond de 2-3k zou k gokken. Zie ze ook niet vaak.
Maar mooi alternatief hoor, dit, vooral als je gewoon de game wil spelen, lekker knallen :)

Maargoed, veel komen ze inderdaad niet voorbij, je moet dicht bij exploitanten zitten en er een goede band mee hebben wil je dit soort jonge kasten aan een goede prijs los kunnen krijgen. Dat is ook de rede dat je dit soort recente kasten nooit voorbij ziet komen.

Ik zou wel de originele DVD en originele keychip erbij vragen, anders ben je straks het haasje als je schijf overlijdt.
Ik gok dat je er geen dvd (of hooguit een kopie) bij hebt en een kopie keychip ;)
De originele Rambo software en chip aanschaffen kan een duur geintje zijn.
Ik hoop overigens ook voor je dat je een Red Lindbergh hebt en niet een Yellow waar copy software op is gezet. Als je ooit problemen krijgt zit je vast aan deze Copy software en die moet je dan maar net weer zien te vinden/krijgen, Rambo werkt normaal alleen op een Red Lindbergh en niet op een Yellow, de copy software is gemodificeerd zodat dit wel kan. De originele software installeert Rambo niet op een yellow.
(heb een aversie tegen gecopieerde software, maar dat is iets persoonlijks) :)

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Sega's Rambo Arcade

Bericht door zwartepanter » 16 jul 2013, 10:08

Cool!

Plaats reactie