Project: Hyperspin Vewlix XXL

Verhalen en vragen over het visueel onderhouden en verbeteren van arcadekasten
maikelputman
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 nov 2011, 08:21
Real name: Maikel Putman

Re: Project: Hyperspin Vewlix XXL

Bericht door maikelputman » 09 mei 2012, 13:40

Saru schreef: Baaj de weg mijn mame is 2 players maar toch heb ik zelfs nooit gedacht een x-arcade te kopen!
Toch leuker alles zelf in mekander te stampen? :D
Dat ook! Leuk om zelf te knutselen en niet eens zo ingewikkeld :D.

BTW Iedereen schrijft alsof de tv in mijn woonkamer komt te staan :?: :roll: , maar hij komt als scherm in het Arcadecabinet te zitten ;) :rock: . In de woonkamer heb ik al een Full LED, Full HD 42'' staan :love: :mrgreen:

maikelputman
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 nov 2011, 08:21
Real name: Maikel Putman

Re: Project: Hyperspin Vewlix XXL

Bericht door maikelputman » 30 mei 2012, 11:19

Hierbij dan eindelijk de voortgangsfoto's van de arcadekast. :D

Momenteel draait de testopstelling die wel nog moet worden afgewerkt en de boxen moeten nog worden ingebouwd en weggewerkt. :yahoo: :yahoo:

Deze week ook weer softwarematig stappen vooruit gegaan.
Heb inmiddels een Hyperspin FTP account en een EmuMovies FTP account (na doneren van membership geld) en dat helpt enorm. 8-)

Vanmorgen echter een kleine tegenslag: Na het klooien met bootscreens en logons van Windows een startup error van winload.exe :run: , dus dat wordt straks even puzzlen om het op te lossen. :wait: :wait: :hypno:

Ik heb wel al alle snes en n64 spellen in hyperspin staan met zoveel mogelijk custom themes, videos, achtergrond muziek en andere graphics. :rock:
Bijlagen
Testopstelling met de arcadekast
Testopstelling met de arcadekast
Onderkast waarop het controllepaneel rust en de computer, subwoofer en coindoors behuist
Onderkast waarop het controllepaneel rust en de computer, subwoofer en coindoors behuist
Testopstelling van het paneel via de laptop
Testopstelling van het paneel via de laptop
Bezig met inpassen van knoppensets en het begin van het wireavontuur
Bezig met inpassen van knoppensets en het begin van het wireavontuur
Afgerond controllepaneel
Afgerond controllepaneel
Opstelling spelerpaneel uit karton
Opstelling spelerpaneel uit karton

Gebruikersavatar
Saru
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 sep 2011, 08:10
Real name: Severijn Huion
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Project: Hyperspin Vewlix XXL

Bericht door Saru » 31 mei 2012, 08:18

HUGE! :D

Probeer eens TweaksLogon voor uw logonscreen te veranderen. (weet niet of em boot ook kan veranderen)
Have: Phantom Of The Opera, Judge Dredd, Mame Cab, Lucky 21, Electronic Dart

maikelputman
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 nov 2011, 08:21
Real name: Maikel Putman

Re: Project: Hyperspin Vewlix XXL

Bericht door maikelputman » 31 mei 2012, 08:31

Saru schreef:HUGE! :D

Probeer eens TweaksLogon voor uw logonscreen te veranderen. (weet niet of em boot ook kan veranderen)
Haha, dat is de eerste reactie van iedereen die ik het heb laten zien, in het echt valt ie nog groter uit. :D
Maar de doelstelling is gehaald: Gisteren met 3 man Mario Party 7 gespeeld en iedereen heeft plek genoeg om ruim te staan / krukzitten en te spelen. Ben dus dik tevreden! :yahoo: :yahoo:

Nu alles verder gaan opbouwen/inbouwen, ik ga morgen de zijkanten zagen en de hoek van de tv en boxen bepalen.

Het bootlogo is al vervangen door een opbouwende/bewegende space invader zonder tekst eronder.
Probleem kwam pas toen ik het logonscreen wilde skippen rechtstreeks naar HyperSpin (ingesteld als Shell).
Dat ging fout, rollback werkte niet goed en daarna was ik mijn hele bootscreen kwijt.
Die heb ik geprobeerd terug te zetten en toen ging het goed fout. Windows boote niet meer en Safe Mode werkte ook niet meer. :cry:

Gelukkig gisteren na een paar uurtjes klooien een oplossing gevonden, diep op het internet weggestoken en niet werkt Windows gelukkig weer :madman:

Ik zal TweaksLogon eens gaan proberen, kijken of die wel het gewenste resultaat geeft, maar dan moet ik ook nog een andere manier vinden om HyperSpin als Shell te draaien en bij exit wel explorer te booten (en dan niet alleen de verkenner). :geek:

Gebruikersavatar
Saru
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 sep 2011, 08:10
Real name: Severijn Huion
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Project: Hyperspin Vewlix XXL

Bericht door Saru » 31 mei 2012, 09:00

Zet hyper gewoon als auto startup on boot ipv shell?
Als background zet je gewoon een passende wallpaper zonder startbalk en zonder icoontjes.
Denken de mensen dat het een bootscreen van je hyperspin is :D
Logonscreen is toch simpel te skippen? :)
Have: Phantom Of The Opera, Judge Dredd, Mame Cab, Lucky 21, Electronic Dart

Gebruikersavatar
Jack
Berichten: 286
Lid geworden op: 13 okt 2011, 12:19
Real name: Pieter Vrijens

Re: Project: Hyperspin Vewlix XXL

Bericht door Jack » 26 jul 2012, 20:42

Ik pik hier even op in omdat ik zie dat hier gewerkt is met een modern scherm.
Ik heb momenteel een 24inch pc scherm erin steken. Was nog vrij duur moet ik zeggen terzijde!
Maar het is toch oh zo zwaar, dus denk nu toch aan lcd of plasma.
Wat neem ik best? En geeft dat geen probleem dat die schermen allemaal breedbeeldverhouding hebben? Mijn pcscherm heeft natuurlijk de oude,juiste, verhouding. Heb ik dan gewoon altijd zwarte balken aan de zijkant?
Verlies ik niet heel veel hoogte omdat ze nu zoveel breder zijn dan hoog? En mijn kast heeft natuurlijk maar een bepaalde breedte...

Gebruikersavatar
Jiggy
Berichten: 728
Lid geworden op: 21 jun 2012, 08:22
Real name: Jiggy
Locatie: The Netherlands

Re: Project: Hyperspin Vewlix XXL

Bericht door Jiggy » 26 jul 2012, 20:45

Jeej...wat een werk en zal altijd 'net niet' blijven (ben geen fan van mame en custom cabinets, is natuurlijk een kwestie van smaak).
Wel top dat je er zoveel tijd en moeite in stopt.

Je weet neem ik aan dat je met wat honderd euro's bovenop je budget een echte Vewlix had kunnen hebben? :P

Gebruikersavatar
Jack
Berichten: 286
Lid geworden op: 13 okt 2011, 12:19
Real name: Pieter Vrijens

Re: Project: Hyperspin Vewlix XXL

Bericht door Jack » 26 jul 2012, 21:38

Ps: heb net een 27" scherm gevonden.
Het past in de breedte maar heel nipt in mijn kast (minder dan halve inch over).
Het probleem is echter mijn scherm van mijn kast. Dat zorgt voor 22" zichtbaar beeld, en een 27" scherm heeft horizontaal 23,5" zichtbaar beeld. Maakt die verloren 1,5 inch iets uit? Kan ik de instellingen zo zetten dat ik aan elke kant 1cm van het scherm onbenut laat? Of best maatje kleiner? Je vult 't natuurlijk liefst met zoveel mogelijk scherm op...

Plaats reactie