Hulp Cocktail Arcade - Ombouw JAMMA

Vragen en antwoorden over de technische kant van arcadekasten
Plaats reactie
Gebruikersavatar
denBlackie
Berichten: 488
Lid geworden op: 05 nov 2011, 17:03
Real name: Van Langenhove Pieter-Jan
Locatie: Belgium
Contacteer:

Hulp Cocktail Arcade - Ombouw JAMMA

Bericht door denBlackie » 03 feb 2012, 16:59

Ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met de rewire-ing van
een arcade kast ? Dus alle kabbels eruit en een volledig JAMMA-harness erin.

Ik weet best wel wat ik er allemaal voor nodig heb en ken de sites (ultimarc etc...) en kan ook een mame-kast
bouwen die werkt. Ik heb wel nooit de nodige uitleg gevonden online hoe je specifiek een cocktail arcade moet gaan verbouwen / een jamma harness vanaf 0 moet gaan leggen.

Nu zit in mijn cocktail-arcade een frogger-pcb. (Deze heeft altijd gewerkt maar springt nu uit na het aanschakelen.
Ik denk dat dit aan de zekering ligt. Heb er nog niet naar gekeken. Ik weet wel dat het scherm nog werkt en dat het probleem op de frogger-pcb ligt.)

De bedoeling is dus om de kast om te bouwen door er een JAMMA bedrading in te leggen zodat een 60in1 / een multi-game PCB kan aangesloten worden.
Iemand enig idee waar ik dit kan laten doen ?
Indien niemand weet waar ik dit kan laten doen is info /alle andere hulp zeker welkom.

grts

Pieter-Jan
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
  • Pinball : CFTBL
    Arcade : Terminator 2, MK II (+ UMK3 board), Mario Bros. nintendo (MAME) , Taito cocktail arcade.
    retro Video Game collection.
    LEFT: Taito Stratovox, Dirty Harry (Williams), Whirlwind
http://pinballsandpixels.wordpress.com/

Gebruikersavatar
diesel64
Berichten: 2116
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:40
Real name: Kristof
Locatie: Belgium

Re: Hulp Cocktail Arcade - Ombouw JAMMA

Bericht door diesel64 » 03 feb 2012, 17:09

Als je enkel zo'n JAMMA-PCB er in wilt steken is een convertor maken wel voldoede, denk ik. Daarvoor moet je zelfs niets aan de kast aanpassen. Is ook niet zo veel werk.

Ik weet niet waar je woont, maar als je in de buurt woont van mij (Zuid-Limburg), kan ik dat wel doen. Maar er zijn hier nog wel mensen die dat kunnen. Is trouwens niet zo moeilijk om zelf te doen, als je wat kan solderen.
No shirt. No shoes. No pinball.

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Hulp Cocktail Arcade - Ombouw JAMMA

Bericht door zwartepanter » 03 feb 2012, 18:24

Ik denk dat je dan nog maar met één speler kan spelen op de cocktail...

Gebruikersavatar
diesel64
Berichten: 2116
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:40
Real name: Kristof
Locatie: Belgium

Re: Hulp Cocktail Arcade - Ombouw JAMMA

Bericht door diesel64 » 03 feb 2012, 18:35

Hoezo? Omdat het beeld niet zou omdraaien? Da's inderdaad mogelijk, maar dat hangt van de software af...

Volgens mij moeten er wel multiPCBs zijn die dat kunnen.

EDIT: Yup:
... Monitors Supports Upright and Cocktail Cabinets (screen will automatically flip for second player) ...
http://www.jammaboards.com/store/60-in-1/prod_212.html
No shirt. No shoes. No pinball.

Gebruikersavatar
denBlackie
Berichten: 488
Lid geworden op: 05 nov 2011, 17:03
Real name: Van Langenhove Pieter-Jan
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Hulp Cocktail Arcade - Ombouw JAMMA

Bericht door denBlackie » 03 feb 2012, 19:57

Bedankt voor de info !

Ik zou het zelf doen moest ik weten welke kabels in welke volgorde dan moeten verbonden worden.
Nu is het een warboel van de vorige eigenaar zoals je kan zien op de foto van de connector.

Als het draaien van het beeld voor 2-spelers moet ondersteund zijn door de monitor en dit niet kan met de huidige monitor moet dit niet.

Graag reactie van iemand die dit wil komen doen tegen vergoeding
Ik ben van Wieze. Dit is Regio Aalst / Oost-Vlaanderen.
  • Pinball : CFTBL
    Arcade : Terminator 2, MK II (+ UMK3 board), Mario Bros. nintendo (MAME) , Taito cocktail arcade.
    retro Video Game collection.
    LEFT: Taito Stratovox, Dirty Harry (Williams), Whirlwind
http://pinballsandpixels.wordpress.com/

Gebruikersavatar
Kuroto
Berichten: 597
Lid geworden op: 15 aug 2011, 01:51
Real name: Steve Gilissen
Locatie: Belgium

Re: Hulp Cocktail Arcade - Ombouw JAMMA

Bericht door Kuroto » 03 feb 2012, 20:25

Ben je zeker dat dit niet al een JAMMA-cabinet is? De print is al geconverteerd en dat ziet er uit als een JAMMA-connector...

Ik zou eens even uitmeten waar de draden uitkomen als ik jou was.
Hier is een schema:

Afbeelding
Gameroom: WWFRR // BK2K // ROCK // ARENA // HOLLYWOOD HEAT // Sega NAOMI Universal Cabinet (MAME)

Gebruikersavatar
diesel64
Berichten: 2116
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:40
Real name: Kristof
Locatie: Belgium

Re: Hulp Cocktail Arcade - Ombouw JAMMA

Bericht door diesel64 » 04 feb 2012, 03:30

Nope. Is geen jamma. Tel maar: 22 pins ipv 28.
No shirt. No shoes. No pinball.

Gebruikersavatar
Kuroto
Berichten: 597
Lid geworden op: 15 aug 2011, 01:51
Real name: Steve Gilissen
Locatie: Belgium

Re: Hulp Cocktail Arcade - Ombouw JAMMA

Bericht door Kuroto » 04 feb 2012, 16:02

diesel64 schreef:Nope. Is geen jamma. Tel maar: 22 pins ipv 28.
I stand corrected :)
Gameroom: WWFRR // BK2K // ROCK // ARENA // HOLLYWOOD HEAT // Sega NAOMI Universal Cabinet (MAME)

Gebruikersavatar
Arcadia Amusements
Berichten: 135
Lid geworden op: 24 aug 2011, 22:45
Real name: Peter Smets

Re: Hulp Cocktail Arcade - Ombouw JAMMA

Bericht door Arcadia Amusements » 05 feb 2012, 23:26

Je kan de kast altijd bij Arcadia Amusements binnenbrengen. Dan bouwen we die handel om voor een prijsje.

Gebruikersavatar
denBlackie
Berichten: 488
Lid geworden op: 05 nov 2011, 17:03
Real name: Van Langenhove Pieter-Jan
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Hulp Cocktail Arcade - Ombouw JAMMA

Bericht door denBlackie » 08 feb 2012, 15:23

Nog steeds op zoek naar iemand die kan ombouwen of evt converter installeren als dit mogelijk is.

Ik wou dat ik in de Limburg woonde, alle Arcade-stuff en hulp komt steeds van daar + veel te ver :(

Dus niemand kan dit uit Oost-Vl of iets minder dan 150 Km vd Deur ?

Alle hulp is welkom
  • Pinball : CFTBL
    Arcade : Terminator 2, MK II (+ UMK3 board), Mario Bros. nintendo (MAME) , Taito cocktail arcade.
    retro Video Game collection.
    LEFT: Taito Stratovox, Dirty Harry (Williams), Whirlwind
http://pinballsandpixels.wordpress.com/

Gebruikersavatar
denBlackie
Berichten: 488
Lid geworden op: 05 nov 2011, 17:03
Real name: Van Langenhove Pieter-Jan
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Hulp Cocktail Arcade - Ombouw JAMMA

Bericht door denBlackie » 27 jan 2013, 22:46

Aangezien het forum hier behoorlijk gegroeid is en ik momenteel tijd heb (:mrgreen:) ga ik deze nog eens bovenhalen.
Mijn cocktail arcade heeft dus steeds naar behoren gewerkt maar hield er ineens mee op en staat nu al lang stil. Mijn bedoeling is dus een conversie naar JAMMA en een 60-in-1 PCB te gebruiken (verticaal). Wie kan helpen of waar laat ik dit best doen ? (regio Oost-vlaanderen, liefst niet té ver)

(foto's + uitleg in 1ste bericht)
  • Pinball : CFTBL
    Arcade : Terminator 2, MK II (+ UMK3 board), Mario Bros. nintendo (MAME) , Taito cocktail arcade.
    retro Video Game collection.
    LEFT: Taito Stratovox, Dirty Harry (Williams), Whirlwind
http://pinballsandpixels.wordpress.com/

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Hulp Cocktail Arcade - Ombouw JAMMA

Bericht door HarrieD » 05 jun 2013, 13:52

diesel64 schreef:Nope. Is geen jamma. Tel maar: 22 pins ipv 28.
Terwijl er toch duidelijk 82 op de print staat :D
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
Jiggy
Berichten: 728
Lid geworden op: 21 jun 2012, 08:22
Real name: Jiggy
Locatie: The Netherlands

Re: Hulp Cocktail Arcade - Ombouw JAMMA

Bericht door Jiggy » 05 jun 2013, 15:40

Volgens mij heb je gewoon een ouderwetse universele pinout, zoals heel veel oudere kasten pre-jamma hadden.
Even gezocht voor je op random site, volgens mij ben je hier al klaar mee: http://in2amusements.com.au/wiring-swit ... n-harness/
Ertussen steken. klaar.

Op ebay/china kan je echt alle mogelijke varianten wel vinden om zaken om te zetten pinout technisch.

De wiring zelf doen is ook goed te doen, je kan een JAMMA Fingerboard kopen waar je vervolgens draadje voor draadje volgens het JAMMA schema/pinout de aansluiting doet. Je kan ook al JAMMA connectors kopen waar de draden al aan zitten, die moet je dan verbinden met de juiste onderdelen/voeding/beeld etc. Wel wat werk en kan best als ingewikkeld overkomen als je er niet al te thuis in bent (vooral als het niet werkt, en je niet goed kan troubleshooten)
Maargoed, voor die paar dollar zou ik het wel weten.

Betreffende het ressetten/uitgaan van je PCB, heb je de +5v van je voeding al gechecked die naar de pcb gaat, meestal is dat het probleem. Te weinig +5v van je voeding geeft vaak dit symptoom (resetten, niks doen, half werken etc), en ja dat kan ineens ontstaan :)
Dit verschilt ook per pcb, de een kan er beter mee omgaan dan de ander. Er zijn er zelfs waar je echt een exact voltage moet hebben tot 2 cijfers achter de komma nauwkeurig.

In het geval je zelf gaat re-wiren en niet zo'n koppelstukje gaat gebruiken, zorg dan EERST dat je de kast aan de praat hebt en werkend hebt voor je opnieuw gaat re-wiren. Als er straks iets niet werkt, ga je je anders helemaal de taktyfus zoeken :)

Gebruikersavatar
denBlackie
Berichten: 488
Lid geworden op: 05 nov 2011, 17:03
Real name: Van Langenhove Pieter-Jan
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Hulp Cocktail Arcade - Ombouw JAMMA

Bericht door denBlackie » 06 jun 2013, 10:27

Jiggy schreef:Volgens mij heb je gewoon een ouderwetse universele pinout, zoals heel veel oudere kasten pre-jamma hadden.
Even gezocht voor je op random site, volgens mij ben je hier al klaar mee: http://in2amusements.com.au/wiring-swit ... n-harness/
Ertussen steken. klaar.

Op ebay/china kan je echt alle mogelijke varianten wel vinden om zaken om te zetten pinout technisch.

De wiring zelf doen is ook goed te doen, je kan een JAMMA Fingerboard kopen waar je vervolgens draadje voor draadje volgens het JAMMA schema/pinout de aansluiting doet. Je kan ook al JAMMA connectors kopen waar de draden al aan zitten, die moet je dan verbinden met de juiste onderdelen/voeding/beeld etc. Wel wat werk en kan best als ingewikkeld overkomen als je er niet al te thuis in bent (vooral als het niet werkt, en je niet goed kan troubleshooten)
Maargoed, voor die paar dollar zou ik het wel weten.

Betreffende het ressetten/uitgaan van je PCB, heb je de +5v van je voeding al gechecked die naar de pcb gaat, meestal is dat het probleem. Te weinig +5v van je voeding geeft vaak dit symptoom (resetten, niks doen, half werken etc), en ja dat kan ineens ontstaan :)
Dit verschilt ook per pcb, de een kan er beter mee omgaan dan de ander. Er zijn er zelfs waar je echt een exact voltage moet hebben tot 2 cijfers achter de komma nauwkeurig.

In het geval je zelf gaat re-wiren en niet zo'n koppelstukje gaat gebruiken, zorg dan EERST dat je de kast aan de praat hebt en werkend hebt voor je opnieuw gaat re-wiren. Als er straks iets niet werkt, ga je je anders helemaal de taktyfus zoeken :)
Bedankt voor je uitleg ! :)

Het probleem is dat ik zelf te weinig kennis heb om dit te doen en ik dus iemand zoek die dit zou willen doen voor mij of samen met mij want ik zou er graag over bijleren. Ik snap de uitleg wel die je erover kan vinden maar om dat in de praktijk toe te passen op een kast die niet Standaard JAMMA lijkt ... als het toch niet zo moeilijk is wat het ook is, begrijp je ?

Moest het gaan om een normale JAMMA zou ik dit zelf kunnen proberen omdat die aansluiting en bekabeling standaard is,
bij het kastje dat ik heb is hier serieus aan gerommeld vrees ik en daarom moet dat dus allemaal vanaf 0 er terug in lijkt me. Bovendien lijkt de CRT nog te werken maar geeft deze wel geen beeld meer, ik denk dat dit komt doordat de zekering ervoor onderaan in de kast kapot is. Die kan je in een afzonderlijke houder eruit draaien. Dat probleem zou dus ook eerst opgelost moeten worden als het dat al maar is.

De handelaars, om het zo te noemen, die mij hierin zouden willen helpen rekenen inderdaad al snel 200 euro of meer
voor een probleem van eigenlijk 2X niets. Voor die prijs koop ik een cocktail arcade die terug werkt, deze die ik heb was ook in orde en heeft minder gekost. Als iemand dus kan helpen die niet te veraf woont (aalst / Oost-Vlaanderen)
want ik ben al lang helemaal hopeloos. Ik denk dat ze nooit meer zal werken :(
Als het niet zo'n moeilijk werk is wil ik iemand dus gerust betalen om dit te doen.

De verzamelaar van waar ik de kast heb wou dit doen voor de kosten van de Multi game PCB en 50 euro extra. Hij woont aan de andere kant van België dat is dus ook geen oplossing.
  • Pinball : CFTBL
    Arcade : Terminator 2, MK II (+ UMK3 board), Mario Bros. nintendo (MAME) , Taito cocktail arcade.
    retro Video Game collection.
    LEFT: Taito Stratovox, Dirty Harry (Williams), Whirlwind
http://pinballsandpixels.wordpress.com/

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2200
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Hulp Cocktail Arcade - Ombouw JAMMA

Bericht door flippers.be » 06 jun 2013, 10:47

> De verzamelaar van waar ik de kast heb wou dit doen voor de kosten van de Multi game PCB en 50 euro extra. Hij woont aan de andere kant van België dat is dus ook geen oplossing.

Dat is wel je oplossing. Zorg gewoon voor transport (zoiets past toch in een break, moet je zelfs geen kamionette voor gaan huren) ? En als je die poten eraf vijst dan gaat het waarschijnlijk op de achterbank van een gewone 4-deurs.
Hoe heb je dat ding thuis gekregen ?

Het is niet zo'n enorm moeilijk werk maar er kruipt wel serieus wat tijd in (elk draadje nakijken op schema, solderen, testen, ..) dus ik kan begrijpen dat handelaars 200 euro vragen.

geertvdp
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 apr 2013, 12:05
Real name: Geert Vanderpijpen

Re: Hulp Cocktail Arcade - Ombouw JAMMA

Bericht door geertvdp » 06 jun 2013, 11:33

Ik ben oorspronkelijk van Ninove en kom er nog regelmatig, dus moest ik er iets van afweten, had ik je met plezier komen helpen, maar helaas...

Wat Aeneas zegt, is ergens wel juist. Inladen die handel en naar de verkoper. Aalst ligt eigenlijk centraal in Vlaanderen op de E40 en niet zo ver van de E17, binnen een uur sta je al heel ver hoor in ons kleine landje ;)

Vanwaar is de verkoper? Is het in West-Vlaanderen? Als je echt geen vervoer hebt en afhankelijk van waar precies, ben ik wel bereid die cocktail arcade te komen inladen en af te zetten bij de verkoper en vice versa. Ik passeer toch af en toe in Aalst.

Natuurlijk neem ik geen enkele verantwoordelijkheid voor gebeurlijke ongelukken onderweg, of schade tijdens het in/uitladen of zo.
Eigenaar: Whirlwind

Gebruikersavatar
denBlackie
Berichten: 488
Lid geworden op: 05 nov 2011, 17:03
Real name: Van Langenhove Pieter-Jan
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Hulp Cocktail Arcade - Ombouw JAMMA

Bericht door denBlackie » 06 jun 2013, 14:02

geertvdp schreef:Ik ben oorspronkelijk van Ninove en kom er nog regelmatig, dus moest ik er iets van afweten, had ik je met plezier komen helpen, maar helaas...

Wat Aeneas zegt, is ergens wel juist. Inladen die handel en naar de verkoper. Aalst ligt eigenlijk centraal in Vlaanderen op de E40 en niet zo ver van de E17, binnen een uur sta je al heel ver hoor in ons kleine landje ;)

Vanwaar is de verkoper? Is het in West-Vlaanderen? Als je echt geen vervoer hebt en afhankelijk van waar precies, ben ik wel bereid die cocktail arcade te komen inladen en af te zetten bij de verkoper en vice versa. Ik passeer toch af en toe in Aalst.

Natuurlijk neem ik geen enkele verantwoordelijkheid voor gebeurlijke ongelukken onderweg, of schade tijdens het in/uitladen of zo.
Zal het misschien best nog eens via die weg proberen inderdaad. Bedankt voor de tips :good: :respect:
  • Pinball : CFTBL
    Arcade : Terminator 2, MK II (+ UMK3 board), Mario Bros. nintendo (MAME) , Taito cocktail arcade.
    retro Video Game collection.
    LEFT: Taito Stratovox, Dirty Harry (Williams), Whirlwind
http://pinballsandpixels.wordpress.com/

Gebruikersavatar
Jiggy
Berichten: 728
Lid geworden op: 21 jun 2012, 08:22
Real name: Jiggy
Locatie: The Netherlands

Re: Hulp Cocktail Arcade - Ombouw JAMMA

Bericht door Jiggy » 06 jun 2013, 15:28

Ik begrijp het niet zo goed.
Je wil de zekering niet zelf vervangen en geen tussenstukje bestellen die je er zo in plugt om er JAMMA van te maken?
Dat moet echt wel te doen zijn, zelfs zonder technische kennis.

Lijkt mij de makkelijkste EN goedkopste oplossing.

Gebruikersavatar
denBlackie
Berichten: 488
Lid geworden op: 05 nov 2011, 17:03
Real name: Van Langenhove Pieter-Jan
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Hulp Cocktail Arcade - Ombouw JAMMA

Bericht door denBlackie » 06 jun 2013, 21:52

Jiggy schreef:Ik begrijp het niet zo goed.
Je wil de zekering niet zelf vervangen en geen tussenstukje bestellen die je er zo in plugt om er JAMMA van te maken?
Dat moet echt wel te doen zijn, zelfs zonder technische kennis.

Lijkt mij de makkelijkste EN goedkopste oplossing.
Het ding is: ik ben vrij zeker dat dat niet gaat lukken omdat zoals op de foto's te zien men beweerde dat je met de huidige bekabeling niets kan aanvangen en dan zit ik daar met een aangekochte multi-game PCB en toebehoren.
  • Pinball : CFTBL
    Arcade : Terminator 2, MK II (+ UMK3 board), Mario Bros. nintendo (MAME) , Taito cocktail arcade.
    retro Video Game collection.
    LEFT: Taito Stratovox, Dirty Harry (Williams), Whirlwind
http://pinballsandpixels.wordpress.com/

Gebruikersavatar
Jiggy
Berichten: 728
Lid geworden op: 21 jun 2012, 08:22
Real name: Jiggy
Locatie: The Netherlands

Re: Hulp Cocktail Arcade - Ombouw JAMMA

Bericht door Jiggy » 07 jun 2013, 07:12

Ahhh, ik begrijp het iets beter.

Als ik zo naar de foto's kijk, is er met de bekabeling wel wat gehacked en gekloot, maar als je huidige pcb werkt of werkte, zal de bekabeling wel enigszins juist zijn geweest.
Ik zou een goedkoop JAMMA pcbtje kopen van een paar euro om te testen, de zekering vervangen en zo'n 22pin (eerst even checken of je echt 22 hebt, en niet een andere pinout, dan moet je een ander tussenstuk kopen) to JAMMA convertertje voor 20-30 euro bestellen.

Dan ben je voor onder de 50 euro klaar, en dan denk ik echt dat je er al gaat zijn.

Maar ik begrijp je wat beter nu, ben er echter van overtuigd dat we je via het forum ook wel verder kunnen helpen om hem werkend te krijgen, daar is het forum voor en er gebeurt veel te weinig arcade hier dus we wachten in spanning :)
Ik denk wel dat het omdat de kast al een tijdje staat in je hoofd wat spannender geworden is dan het daadwerkelijk is, zo'n JAMMA harness is niks anders dan wat voltages die naar de pinout gaan vanuit je voeding, een handjevol draden voor het signaal naar je monitor en de rest zijn bijna allemaal je knoppen en stick(s). Met een JAMMA pinout kan je echt heel simpel 1 voor 1 dit gaan aansluiten en daar kunnen we je zeker bij helpen mocht het zover komen als je foto's hebt e.d.

Begin anders eerst gewoon met de zekering, baby steps?

Gebruikersavatar
denBlackie
Berichten: 488
Lid geworden op: 05 nov 2011, 17:03
Real name: Van Langenhove Pieter-Jan
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Hulp Cocktail Arcade - Ombouw JAMMA

Bericht door denBlackie » 07 jun 2013, 08:34

Jiggy schreef:Ahhh, ik begrijp het iets beter.

Als ik zo naar de foto's kijk, is er met de bekabeling wel wat gehacked en gekloot, maar als je huidige pcb werkt of werkte, zal de bekabeling wel enigszins juist zijn geweest.
Ik zou een goedkoop JAMMA pcbtje kopen van een paar euro om te testen, de zekering vervangen en zo'n 22pin (eerst even checken of je echt 22 hebt, en niet een andere pinout, dan moet je een ander tussenstuk kopen) to JAMMA convertertje voor 20-30 euro bestellen.

Dan ben je voor onder de 50 euro klaar, en dan denk ik echt dat je er al gaat zijn.

Maar ik begrijp je wat beter nu, ben er echter van overtuigd dat we je via het forum ook wel verder kunnen helpen om hem werkend te krijgen, daar is het forum voor en er gebeurt veel te weinig arcade hier dus we wachten in spanning :)
Ik denk wel dat het omdat de kast al een tijdje staat in je hoofd wat spannender geworden is dan het daadwerkelijk is, zo'n JAMMA harness is niks anders dan wat voltages die naar de pinout gaan vanuit je voeding, een handjevol draden voor het signaal naar je monitor en de rest zijn bijna allemaal je knoppen en stick(s). Met een JAMMA pinout kan je echt heel simpel 1 voor 1 dit gaan aansluiten en daar kunnen we je zeker bij helpen mocht het zover komen als je foto's hebt e.d.

Begin anders eerst gewoon met de zekering, baby steps?
Ok bedankt !
Ik heb er momenteel nog niet de tijd voor maar ik zie het al meer zitten ;)
Als het dan lukt zet ik hier wel foto's :good:
  • Pinball : CFTBL
    Arcade : Terminator 2, MK II (+ UMK3 board), Mario Bros. nintendo (MAME) , Taito cocktail arcade.
    retro Video Game collection.
    LEFT: Taito Stratovox, Dirty Harry (Williams), Whirlwind
http://pinballsandpixels.wordpress.com/

Plaats reactie