MVS 6 slot audio issues

Vragen en antwoorden over de technische kant van arcadekasten
Plaats reactie
PascalP
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 apr 2015, 13:18
Real name: Pascal Peulen
Locatie: The Netherlands

MVS 6 slot audio issues

Bericht door PascalP » 24 mei 2015, 08:53

Sinds enige tijd heb ik een Electrocoin 6 slot MVS cabinet in mijn bezit en hiermee heb ik wat audio problemen.
Op lage volumes is het geluid goed, maar zodra ik de volume slider verhoog (meer dan 15-20%), begint het geluid te kraken en klinkt het alsof de speakers zijn opgeblazen.
Hoe meer geluidseffecten er in een game zitten, hoe erger het wordt.

Heb het volgende gedaan;
- Cabinet gecheckt of dit stereo wired is, klopt gewoon
- Moederbord gedemonteerd en condensators optisch gecheckt, geen lekkage's of bolstaande condensators.
- Edge connector schoongemaakt
- Volume slider schoongemaakt (contact cleaner)

Dit alles heeft geen resultaat, als ik een MV-1AX 1 slot bordje eraan hang, werkt het volume perfect en snoeihard.

Kan dit een symptoom zijn van een te vervangen cap kit op het 6 slot moederbord?

Gebruikersavatar
Hairy Otter
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 mar 2013, 19:08
Real name: Noel Ramakers
Locatie: Belgium

Re: MVS 6 slot audio issues

Bericht door Hairy Otter » 27 mei 2015, 18:39

Een MV-1AX bord is mono en 100% jamma, een 6 slot mvs is stereo en niet jamma. Als ik in mijn testopstelling de luidsprekers niet omzet naar mvs (zijnde linker speaker + op pin L en rechter speaker + op pin 10 met beide - op de ground) krijg ik ook een krakend geluid. Als ik een single slot op de mvs instelling aansluit krijg ik een zeer laag volume.
Kijk eens na of er geen versterker voorzien is in de kast. Een 6 slot (als ook andere multy slots) heeft het liefst 2x 4 ohm speakers aangesloten zoals hierboven vermeld. Voor andere borden sluit ik altijd 1x 8 ohm aan.
Meet anders eens de weerstand tussen pin L en pin 10 deze zou 8 ohm moeten zijn, tussen 10 (of L) en pin 1 zou je 4 ohm moeten meten.

Vergelijking JAMMA / MVS vind je hier:
http://www.hardmvs.com/manuals/Jamma2Ne ... Pinout.pdf.
onderaan staan ook de opmerkingen ivm de audio.

Met vriendelijke groet, Noel.
I fix stuff myself, just to prove to myself I can.

PascalP
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 apr 2015, 13:18
Real name: Pascal Peulen
Locatie: The Netherlands

Re: MVS 6 slot audio issues

Bericht door PascalP » 28 mei 2015, 20:24

Hairy Otter schreef:Een MV-1AX bord is mono en 100% jamma, een 6 slot mvs is stereo en niet jamma. Als ik in mijn testopstelling de luidsprekers niet omzet naar mvs (zijnde linker speaker + op pin L en rechter speaker + op pin 10 met beide - op de ground) krijg ik ook een krakend geluid. Als ik een single slot op de mvs instelling aansluit krijg ik een zeer laag volume.
Kijk eens na of er geen versterker voorzien is in de kast. Een 6 slot (als ook andere multy slots) heeft het liefst 2x 4 ohm speakers aangesloten zoals hierboven vermeld. Voor andere borden sluit ik altijd 1x 8 ohm aan.
Meet anders eens de weerstand tussen pin L en pin 10 deze zou 8 ohm moeten zijn, tussen 10 (of L) en pin 1 zou je 4 ohm moeten meten.

Vergelijking JAMMA / MVS vind je hier:
http://www.hardmvs.com/manuals/Jamma2Ne ... Pinout.pdf.
onderaan staan ook de opmerkingen ivm de audio.

Met vriendelijke groet, Noel.
Hoi Noel,

Dat is mij helemaal duidelijk, echter zijn mijn speakers volledig stereo aangesloten.
Pen L en 10 hebben ieder 8 ohm speakers (standaard in de Electrocoin?)
Weerstand tussen 10 en L is dan ook 16 ohm.
Pen 11 is niet aangesloten.
Ook de speaker test in de hardware test functie van het 6 slot werkt goed, links is links, rechts is rechts en center is beide.

Nog meer tips die ik kan controleren?

Groet Pascal

PascalP
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 apr 2015, 13:18
Real name: Pascal Peulen
Locatie: The Netherlands

Re: MVS 6 slot audio issues

Bericht door PascalP » 10 jun 2015, 06:22

Probleem is inmiddels opgelost na het plaatsen van een nieuw cap kitje!

Thanks Hairy Otter ;)

Plaats reactie