Data East Secret Service GI verlichting

Vragen en antwoorden over de technische kant van arcadekasten
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ichigo1986
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 jul 2014, 18:20
Real name: Wouter Raddoux

Data East Secret Service GI verlichting

Bericht door ichigo1986 » 20 feb 2015, 07:15

Dag iedereen,

ik ga deze hier plaatsen in de hoop dat iemand met een fabuleus idee komt dat me verder kan helpen :rock:

Ik heb recent heel m'n SS uit elkaar gehaald, gekuist, en ben deze terug in elkaar aan het zetten. Al de componenten op de onderkant zitten er terug op, en via de tests bleken dat deze allemaal terug perfect werken (switches, coils, insert lamps etc...)

Het enige probleem was dat ik niets van GI had op mijn PF. De backbox gaf geen probleem. eerst maar eens m'n fuses gechecked; deze waren beide doorgebrand.
Er zitten namelijk 4 fuses op het bord, 2 voor de 2 strings die naar de Backbox gaan, en 2 voor 2 strings op het PF.

De linker GI string op het PF heb ik kunnen oplossen door van aan de (CN8 connector dacht ik) via de fuse tot aan de eerste led de continuiteit te meten. geen probleem hier, dus ik wist dat het probleem ergens onder m'n playfield lag.
Na lang zoeken bleek ik ergens vals contact te maken met een droptarget! dit even oplossen, nieuwe fuse erin et voila.... we have light! :angel:

Echter hetzelfde probleem met de rechter GI string; hier ben ik ook al te weten gekomen dat het probleem onder m'n playfield ligt. Ik heb zowel de continuiteit gemeten van aan de fuse tot aan het PF, geen probleem hier. Ook heb ik even een bridge gemaakt, zodat mijn 2e string even paralel liep aan mijn 1e GI string. Terug fuse blown. :evil:
Hieruit kon ik dus zeker afleiden dat het probleem aan het PF ergens lag...

Maar God weet waar, ik vind NERGENS een vals contact, heb op elk vijsje/onderdeel/switch/coil de continuiteit gemeten met de GI string, niets!

Hier een voorbeeldje hoe de kast er nu bij ligt :run:

http://youtu.be/D5_Zed2ePzU

And since i'm running out of fuses and options;

Afbeelding

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Data East Secret Service GI verlichting

Bericht door Richard Baan » 20 feb 2015, 08:45

Er moet ergens een kortsluiting zitten onder het speelveld, maar dat kan ook "in" een lamphoudertje zijn.

Je kunt de string volgen, en halverwege loshalen. Gaat de zekering dan weer door? Dan zit het probleem in dat gedeelte. In het foute gedeelte weer halverwege loshalen en zo verder zoeken. Kost wel wat zekeringen, maar je komt er wel achter op die manier.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
Hurricane
Berichten: 347
Lid geworden op: 24 okt 2011, 11:50
Real name: Koen Lemoine
Locatie: Belgium

Re: Data East Secret Service GI verlichting

Bericht door Hurricane » 20 feb 2015, 11:23

Ik heb een automatsche zekering met 2 draadjes aan een kapotte zekering gesoldeerd. Deze kan je herwapenen na kortsluiting. Handig als je zoeen fouten moet zoeken.

Gebruikersavatar
ichigo1986
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 jul 2014, 18:20
Real name: Wouter Raddoux

Re: Data East Secret Service GI verlichting

Bericht door ichigo1986 » 21 feb 2015, 19:49

Oeps, ik zie juist dat dit topic in het verkeerde subforum staat...

Maar bij deze: mijn probleem is opgelost geraakt! Bedankt voor de goeie tips!

Ik heb inderdaad een automatische zekering geplaatst, dit maakt het zeer makkelijk. Ik ben begonnen aan het eerste lampje in de string. Zo steeds extra lampen van nieuwe draad voorzien, tot ik aan mijn storing kwam. Het was inderdaad een slechte lamp socket.

Dus morgen beginnen met de opbouw! ;)

Bedankt mannen!

Plaats reactie