Newbie -- software MAME

Vragen en antwoorden over de technische kant van arcadekasten
Plaats reactie
Tomsky
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 dec 2014, 12:39
Real name: Tom

Newbie -- software MAME

Bericht door Tomsky » 05 dec 2014, 13:01

Heykes,

Is er soms iemand die mij s.v.p. verder kan helpen ? Sinds kort de trotse eigenaar van een MK 3 cabinet.

Deze is voorzien met 500 spelletjes op "the old fashion way"

Nu heb ik nog een computer staan en zou deze dus vol droppen met EMU's enz en ik vroeg mij af of iemand mij kan helpen met de installatie hiervan...

Ben afkomstig van Oost-Vlaanderen..

Alvast thx voor de reacties...

Gebruikersavatar
Hairy Otter
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 mar 2013, 19:08
Real name: Noel Ramakers
Locatie: Belgium

Re: Newbie -- software MAME

Bericht door Hairy Otter » 05 dec 2014, 16:17

De installatie van Mame is niet zo moeilijk, maar onderschat de nodige rekenkracht van de software niet. Vooral de processor moet heel wat aankunnen. De emulatie gebruikt bij mijn weten de grafische kaart niet of nauwelijks, en bij mame gaat originaliteit en kwaliteit voor op snelheid.
De roms van mijn mame hebben 200 gieg nodig voor 7800 games. De processor is een amd athlon II deze draait de meeste games wel zonder slowdown.
Ook de rest van de hardware is niet te onderschatten, de originele monitor van een arcade kast kan je niet zonder meer aansluiten op een Pc, en de knoppen en joysticks hebben ook extra hardware nodig.

Ik zou zeggen: informeer je goed en test alles voor je de MK3 kast gaat slopen om en een pc in te bouwen.
I fix stuff myself, just to prove to myself I can.

Tomsky
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 dec 2014, 12:39
Real name: Tom

Re: Newbie -- software MAME

Bericht door Tomsky » 05 dec 2014, 17:41

Thx 4 the reply..

kan je mij eens zeggen waar je die software hebt gevonden ?

Pc die ik er ga insteken is een i7 processor..8gb ram en 1tb harde schijf dus dat zal wel lukken zeker ?

Ik zoek dus eigenlijk iemand die mij kan helpen met software inladen.. daar heb ik geen verstand van.

Gebruikersavatar
Hairy Otter
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 mar 2013, 19:08
Real name: Noel Ramakers
Locatie: Belgium

Re: Newbie -- software MAME

Bericht door Hairy Otter » 05 dec 2014, 19:04

De pc die je hebt is zeker zwaar genoeg.

Hoe wil je de hardware aanpakken. Denk hierbij aan monitor en controlers.

De mame emulator kan je gratis downloaden op:
http://mamedev.org/index.php
Vele mensen gebruiken een andere frontend, maar ik hou het bij de meegeleverde mameui. Dus over andere frondends kan ik je niet verder helpen.

Voor de rom's is het verhaal anders. Hierop staan nog steeds auteurs rechten en deze mag je niet in je bezit hebben als je niet over de originele arcade borden beschikt. Hiervoor zijn er natuurlijk achterpoortjes maar deze kunnen niet op een openbaar forum besproken worden.
I fix stuff myself, just to prove to myself I can.

stevenvs
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 sep 2011, 21:53
Real name: Steven
Locatie: Belgium

Re: Newbie -- software MAME

Bericht door stevenvs » 05 jan 2015, 12:45

http://mame-burner.co.uk/index.htm meer moet dat niet zijn.

even googlen help veel

Plaats reactie