Sega hotrod 2 player

Vragen en antwoorden over de technische kant van arcadekasten
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Sega hotrod 2 player

Bericht door Baron Shadow » 18 aug 2011, 11:46

Ik heb een vraag over de werking van een arcade stuur.
Heb pas een sega hotrod 2 player cabinet gekocht waar een van de stuurtjes niet goed werkt.
Nu zag ik dat er binnenin aanpassingen zijn gedaan en dat er mame in draait met mala.
Ik heb wel ook nog het originele spelbord met floppydrive erbij maar moet kijken of de oude bedrading nog aanwezig is.
Is de manier waarop de stuurtjes nu met een dubbele switch werken niet een beetje vreemd?
Lijkt mij dat dit niet erg secuur werkt met een racespel of valt dit wel mee?
Is nu lastig te beoordelen omdat alleen hotrod er nu op draait en dat werkt in ieder geval niet goed vind ik. :(
Zal nog wel foto toevoegen dat gaat nu niet via de iPad
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
taito6581
Berichten: 546
Lid geworden op: 16 aug 2011, 19:24
Real name: Peter Smets
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Sega hotrod 2 player

Bericht door taito6581 » 18 aug 2011, 12:36

Dat is een wel heel drieste mame ombouw als het stuur nu met microswitches werkt.

Zulk een stuur werkt met een potmeter en, optioneel, een motor voor force feedback.

Oudere stuurtjes zijn optisch. Verschil kan je merken door dat een potmeter-stuur op een bepaald moment stopt links en rechts, een optisch sensorstuur kan je ad infinitum blijven doordraaien.

Controle is dus of de potmeter en de cablage er nog inzit. Potmeters kan je prima aansturen in MAme als analoge joystick met een A-Pac trouwens.
http://www.consolekabels.be/
+ : RBC / F14 / MIL / BK2K / WW / XN / FP / P*B
- : HS / CLN / WWFRR / TGHS2 / FT / FG / TX / SWEP1 / WD / J*B / HUR / ST25 / BDK / RFM / FH / TFTC / DE-SW / SST

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Sega hotrod 2 player

Bericht door Baron Shadow » 18 aug 2011, 13:04

Denk inderdaad dat het (helaas) een trieste ombouw is en heb geen idee waarom.
Degene waar ik hem van heb gekocht deed verder niks met arcade en ik heb er eigenlijk bij aankoop ook niet opgelet.
Hij speelde en aangezien de prijs niet hoog was ook verder niet helemaal onderzocht of bespeelt.
Moet ik maar kijken of ik hem in ieder geval qua besturing een stuk kan verbeteren.
hotrod.jpg
hotrod.jpg (30 KiB) 7418 keer bekeken
stuur hotrod.jpg
stuur hotrod.jpg (24.83 KiB) 7418 keer bekeken
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
taito6581
Berichten: 546
Lid geworden op: 16 aug 2011, 19:24
Real name: Peter Smets
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Sega hotrod 2 player

Bericht door taito6581 » 18 aug 2011, 14:21

Heilige Schijt :wtf:

Het hele originele stuurmechanisme is er alleszins uit verwijderd. Als je er een originele van wil maken kan je nog kiezen maar ik denk dat optische stuurtjes hier het beste voor z'n recht komen gezien leeftijd van de kast. Kan je met een opti-pac aansluiten als je naar mame wil en die rare switches eruit wil halen.
http://www.consolekabels.be/
+ : RBC / F14 / MIL / BK2K / WW / XN / FP / P*B
- : HS / CLN / WWFRR / TGHS2 / FT / FG / TX / SWEP1 / WD / J*B / HUR / ST25 / BDK / RFM / FH / TFTC / DE-SW / SST

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Sega hotrod 2 player

Bericht door Baron Shadow » 18 aug 2011, 17:10

Nou ik hoef er geen originele van te maken maar wil gewoon de stuurtjes wel gebruiken anders kan ik net zo goed op mijn MAME kast gaan spelen.
Wat zou ik dan nodig hebben en eventueel waar ?
Ik ben wel een klein beetje bekend met MAME maar verder niet.
In mijn mame kast draait momenteel gameex als frontend en heb ik een jpac gebruikt voor de joysticks en knoppen.
Zou dus zoals het er nu naar uit ziet deze kast willen gaan gebruiken om racegames te spelen.
Vraag me nu trouwens ook wel af wat er dan eventueel nog aan de gaspedalen is gebeurd.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
taito6581
Berichten: 546
Lid geworden op: 16 aug 2011, 19:24
Real name: Peter Smets
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Sega hotrod 2 player

Bericht door taito6581 » 18 aug 2011, 22:05

Daar zullen dan ook wel microswitches onder zitten. Pedalen zijn ook potmeters gewoonlijk.
http://www.consolekabels.be/
+ : RBC / F14 / MIL / BK2K / WW / XN / FP / P*B
- : HS / CLN / WWFRR / TGHS2 / FT / FG / TX / SWEP1 / WD / J*B / HUR / ST25 / BDK / RFM / FH / TFTC / DE-SW / SST

Gebruikersavatar
Kuroto
Berichten: 597
Lid geworden op: 15 aug 2011, 01:51
Real name: Steve Gilissen
Locatie: Belgium

Re: Sega hotrod 2 player

Bericht door Kuroto » 19 aug 2011, 02:14

Effe gezocht op de googles, kom ik dit tegen:

http://forum.arcadecontrols.com/index.php?topic=28042.0

Dus 't waren vroeger effectief wel optische stuurtjes :)
Gameroom: WWFRR // BK2K // ROCK // ARENA // HOLLYWOOD HEAT // Sega NAOMI Universal Cabinet (MAME)

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Sega hotrod 2 player

Bericht door Baron Shadow » 19 aug 2011, 09:47

Kuroto schreef:Effe gezocht op de googles, kom ik dit tegen:

http://forum.arcadecontrols.com/index.php?topic=28042.0

Dus 't waren vroeger effectief wel optische stuurtjes :)
Bedankt voor het opzoeken en doorgeven.
Ik had al wel iets gevonden over een muis hack.
Ik verwacht niet dat ik snel deze optische hardware kan vinden en heb nog niet echt ergens iets los te koop gezien.
Zag wel komplete stuurwiel sets. Maar zit er nu aan te denken omdat ik ook nog 2 spinners heb liggen om deze te proberen te gebuiken ermee. Wel vraag ik me nog af of games als Outrun ook goed te spelen zijn met een 360 stuurwiel. :?:
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
taito6581
Berichten: 546
Lid geworden op: 16 aug 2011, 19:24
Real name: Peter Smets
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Sega hotrod 2 player

Bericht door taito6581 » 19 aug 2011, 10:54

Op zich lukt dat wel hoor. Je voelt dan gewoon niet de extremiteit tot waar je de auto kan laten doordraaien, da's alles. Mame-gewijs maakt dat geen enkel verschil, is een kwestie van configuratie van de spinner op hard- en softwareniveau
http://www.consolekabels.be/
+ : RBC / F14 / MIL / BK2K / WW / XN / FP / P*B
- : HS / CLN / WWFRR / TGHS2 / FT / FG / TX / SWEP1 / WD / J*B / HUR / ST25 / BDK / RFM / FH / TFTC / DE-SW / SST

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Sega hotrod 2 player

Bericht door Baron Shadow » 19 aug 2011, 11:20

Ah mooi, dan kan ik er toch gewoon een Mame Racekast van maken.
Iemand nog tips mbt de frontend die ik het beste kan gebruiken voor zo'n kast.
Dit omdat er dan in principe alleen stuurwielen en gaspedalen ter beschikking zijn.
Kan natuurlijk altijd wel een extra knop ergens plaatsen maar aangezien ik hier verder nog niet zo heel erg in thuis ben krijg ik graag tips.
Dus alle hulp is welkom om hier een leuke race mamekast van te maken.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
taito6581
Berichten: 546
Lid geworden op: 16 aug 2011, 19:24
Real name: Peter Smets
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Sega hotrod 2 player

Bericht door taito6581 » 19 aug 2011, 11:32

Ik gebruik Maximus Arcade, niet gratis maar z'n geld waard. Je gaat minstens toch 1 of 2 extra buttons voorzien. Ik stop die meetstal in plaats van de coin-chutes. Al was het maar een "credit" en "escape" knop. games kiezen kan je dan met het stuur en opnieuw bevestigen met bv de credit knop (is configureerbaar)
http://www.consolekabels.be/
+ : RBC / F14 / MIL / BK2K / WW / XN / FP / P*B
- : HS / CLN / WWFRR / TGHS2 / FT / FG / TX / SWEP1 / WD / J*B / HUR / ST25 / BDK / RFM / FH / TFTC / DE-SW / SST

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Sega hotrod 2 player

Bericht door Baron Shadow » 19 aug 2011, 17:29

Ja die heb ik vorige keer ook al ergens gezien.
Zit nu mala in maar dat is volgens mij niks al weet ik niet of dit ook echt een dringend is.
Gameex heb ik in de mamekast maar is nog de proefversie.
Maar die maximus arcade heb ik nu al meerdere positieve commentaren over gehad dus die zal het wel worden dan.
En is inderdaad dus zeker wel handig om een paar extra knoppen in te bouwen zo te horen.
Nou als het wat afkoelt hier ga ik maar eens op zoek naar die spinners :D
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
Kuroto
Berichten: 597
Lid geworden op: 15 aug 2011, 01:51
Real name: Steve Gilissen
Locatie: Belgium

Re: Sega hotrod 2 player

Bericht door Kuroto » 19 aug 2011, 19:08

Vroeger gebruikte ik ook Maximus Arcade.
Maar heb ondertussen een andere frontend gevonden die wat meer configuratie nodig heeft, maar het eindresultaat is gewoon prachtig.

Zeker voor een racekast is de layout perfect denk ik.
Je kan het wiel ook vanonder zetten en zo.

http://hyperspin-fe.com/
Gameroom: WWFRR // BK2K // ROCK // ARENA // HOLLYWOOD HEAT // Sega NAOMI Universal Cabinet (MAME)

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Sega hotrod 2 player

Bericht door Baron Shadow » 20 aug 2011, 09:21

Lijkt me ook een top frontend heb er ook al naar gekeken maar heeft wel flinke specs nodig qua pc.
En in die racekast zit nu een P III dus denk niet dat dit gaat werken.
Zat er wel aan te denken om ooit in mijn andere MAME kast Hyperspin te gaan draaien maar moet ik dus eerst ander moederbord en grafische kaart kopen. Hier zit nu een P4 1.7ghz maar mag volgens mij ook wel wat zwaarders in.
Ik heb nog een laptop liggen die misschien beter geschikt is waar het scherm van kapot is dus ens bekijken.
Maar ik hoop dan wel nog een werkende configuratie te kunnen overnemen ergens of een image ofzo want het is volgens mij inderdaad lastig configureren.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
taito6581
Berichten: 546
Lid geworden op: 16 aug 2011, 19:24
Real name: Peter Smets
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Sega hotrod 2 player

Bericht door taito6581 » 20 aug 2011, 09:32

Opletten met laptops. Mame is namelijk zo single-threaded als maar kan en dan heeft de video-chip in een laptop het al wel is lastig. Je beeld blijft netjes maar het geluid gaat naar de knoppen. Je kan wel multithreading activeren maar dat zet enkel de beeld-opbouw op een 2de core/cpu, de rest van de emulatie blijft op 1 core rondjes draaien.

Er zijn wel instellingen in Mame rond als je ze weet te vinden maar laptops zijn niet zulk ideaal Mame materiaal.

Een Pentium III 800Mhz is zowat het minimum dat ik het goed aan de praat heb gekregen. Op een oude Pentium IV 2.4ghz draait alles meer als prima.
http://www.consolekabels.be/
+ : RBC / F14 / MIL / BK2K / WW / XN / FP / P*B
- : HS / CLN / WWFRR / TGHS2 / FT / FG / TX / SWEP1 / WD / J*B / HUR / ST25 / BDK / RFM / FH / TFTC / DE-SW / SST

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Sega hotrod 2 player

Bericht door Baron Shadow » 20 aug 2011, 10:19

Gameex draait bij mij op de P4 E-PC ook gewoon goed.
Voordeel van die e-pc is dat het gewoon een compact kastje is en die heb ik dus momenteel in zijn geheel in de lade staan. Was eigenlijk een tijdelijke oplossing maar ben er ook vanwege de verhuizing en alle daaruit vloeiende werkzaamheden nog niet aan toegekomen dit te wijzigen.
Vind dit een lekkere handzame kast en wil hem nog helemaal mooi maken en ook de configuratie nog aanpassen.
Zou er zeker ook het liefst Hyperspin in draaien omdat ik die er wel vet uit vind zien.
Maar moet dus nog ergens T Molding gaan kopen (iemand een tip waar ik dit het beste kan doen?) en zoals te zien moet hij verder ook helemaal onderhanden genomen worden.
Maatje van me zou nog Sideart gaan ontwerpen.
NeoGeo%20001.jpg
NeoGeo%20001.jpg (27.69 KiB) 6387 keer bekeken
Maar met de Sega kast moet ik helemaal nog even kijken hoe of wat.
De pc die er nu in hangt is minimaal dus moet zeker vervangen worden.
Ik krijg als het goed is binnekort in ieder geval een goeie videokaart dus dan moet ik alleen nog op zoek naar een goed moederbord om erin te hangen.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
taito6581
Berichten: 546
Lid geworden op: 16 aug 2011, 19:24
Real name: Peter Smets
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Sega hotrod 2 player

Bericht door taito6581 » 20 aug 2011, 10:50

Ik heb nog zwarte tmolding liggen, elke andere kleur kan besteld worden :mrgreen:
Mind you, its kind of pricey :cry:
http://www.consolekabels.be/
+ : RBC / F14 / MIL / BK2K / WW / XN / FP / P*B
- : HS / CLN / WWFRR / TGHS2 / FT / FG / TX / SWEP1 / WD / J*B / HUR / ST25 / BDK / RFM / FH / TFTC / DE-SW / SST

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Sega hotrod 2 player

Bericht door Baron Shadow » 20 aug 2011, 11:16

taito6581 schreef:Ik heb nog zwarte tmolding liggen, elke andere kleur kan besteld worden :mrgreen:
Mind you, its kind of pricey :cry:
Dat is wel de goeie kleur maar moet ik even uitrekenen hoeveel ik nodig heb.
Heb jij genoeg ervan en wat zijn de kosten heb inderdaad geen idee.
Ohja er zat toch wel verschil in breedte maat in of is dit voor arcadekasten altijd hetzelfde?
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Plaats reactie