GZ: DIY advies of iemand die zijn virtual pinball verkoopt

Alles wat Pinball simulatie/emulatie te maken heeft, VP, FP etc...
Plaats reactie
been
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 jan 2015, 22:54
Real name: Freddy
Locatie: Belgium

GZ: DIY advies of iemand die zijn virtual pinball verkoopt

Bericht door been » 21 nov 2016, 21:15

Nogal stil hier in dit forum de laatste tijd, zijn er nog virtual pinball eigenaars die wat kennis/materiaal/software willen delen?

Ik overweeg er eentje zelf te bouwen of een te kopen. Alle advies is welkom, ik heb enkel ervaring met Mame (op een neo geo/jamma kast geïnstalleerd) en een gewone flipperkast (WCS). Eventueel een project/onderdelen die iemand liggen heeft ook altijd welkom!

Nog nooit een virtual pin gespeeld of de software gebruikt, zou graag ook eens testen wat het verschil juist is tussen virtual/visual pinball etc.

Thanks!

JDKdeluxe
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 nov 2015, 10:50
Real name: Joris de Kruijf
Locatie: Belgium

Re: GZ: DIY advies of iemand die zijn virtual pinball verkoo

Bericht door JDKdeluxe » 30 jun 2017, 22:50

Indien je nog steeds op zoek bent (en anders voor toekomstige lezers),

Ik heb met een paar plaatjes MDF en wat knoppen en dergelijken van Arcadewinkel.nl (prima kwaliteit, en ik heb met ongeveer 150 euro alle onderdelen kunnen kopen) een soort controller gemaakt die zowel voor Arcade-games (via MAME bv.) als flippersoftware (Future Pinball, Visual Pinball, The Pinball Arcade, Pinball FX2 om de voornaamsten te noemen) perfect te gebruiken is.

Het geheim van deze 'allround'-gebruiksvriendelijkheid is dat ik alle knoppen en joysticks (1 per persoon, 2-speler controller) op een zogeheten I-Pac bordje heb aangesloten, ook van dezelfde website. Dit bordje zorgt ervoor dat m'n knoppen via een slim stukje geheugen op het bordje worden aangezien als verschillende toetsenbordtoetsen. En het makkelijkste van al is dat het bordje gewoon via een USB-poort kan worden aangesloten op je pc, en dat je met software van de site van I-Pac alle toegewezen knoppen kunt veranderen van toets naar je eigen voorkeur. :)

Als iemand vragen heeft, stel ze gerust!
Huidige kast: op zoek naar iets leuks

Huidig project: eigen flipperkast (vroeg stadium)

Net afgestudeerd @ IT-Factory - Embedded Development @ Thomas More Geel

been
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 jan 2015, 22:54
Real name: Freddy
Locatie: Belgium

Re: GZ: DIY advies of iemand die zijn virtual pinball verkoo

Bericht door been » 05 jul 2017, 18:45

Klinkt super, van welke regio ben je? Ik kom graag eens kijken eventueel of als je wat foto's kan sturen. Zo kan het formaat ook makkelijk aangepast worden stel ik me voor naar iets minder groot dan een full cabinet. Beetje hulp bij de configuratie en wat tips zouden zeer tof zijn dan moest ik er aan beginnen!

Plaats reactie