Show your VP

Alles wat Pinball simulatie/emulatie te maken heeft, VP, FP etc...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dr_Who?
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 jan 2012, 20:21
Real name: Tim Baekeland

Show your VP

Bericht door Dr_Who? » 24 jan 2012, 03:56

Er zijn hier vast mensen die een VP hebben/bouwen.

Zet in dit topic even je kast in de spotlight.

Vertel even wat over je setup zowel hardware als software.

Grtz...
What i write is my opinion. Opinions are just like a%&holes. Everyone has one.....

Gebruikersavatar
EtK
Berichten: 69
Lid geworden op: 05 sep 2011, 19:19
Real name: Edmond te Kiefte
Locatie: The Netherlands

Re: Show your VP

Bericht door EtK » 27 jan 2012, 12:44

De mijne net afgebroken. :oops:

Best veel plezier van gehad maar er gaat niets boven een echte pinball ;)

Het systeem wordt samen met 28" verticaal monitor in mijn mame cabinet geplaatst. Deze is wel toe aan een update en zo kan ik toch nog VP spellen fullscreen blijven spelen ;)

Gebruikersavatar
Q
Berichten: 3013
Lid geworden op: 12 aug 2011, 08:59
Real name: Steven
Locatie: Belgium

Re: Show your VP

Bericht door Q » 27 jan 2012, 13:17

Vind je dat niet ontzettend zonde na alle tijd die je er ingestopt hebt ?
*** Q is good for you !! ***

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Show your VP

Bericht door Baron Shadow » 27 jan 2012, 17:47

Ik ga hem in ieder geval weer opbouwen dus de kast is niet verloren.
Scheelt mij in ieder geval het aanpassen van cabinet want kan dezelfde knoppen erin zetten.
Nog even sparen voor goeie schermen.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
Dr_Who?
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 jan 2012, 20:21
Real name: Tim Baekeland

Re: Show your VP

Bericht door Dr_Who? » 28 jan 2012, 15:48

De rede van afbraak?

niet vlot spelen? reactie tijd onvoldoende?
What i write is my opinion. Opinions are just like a%&holes. Everyone has one.....

Gebruikersavatar
EtK
Berichten: 69
Lid geworden op: 05 sep 2011, 19:19
Real name: Edmond te Kiefte
Locatie: The Netherlands

Re: Show your VP

Bericht door EtK » 28 jan 2012, 19:16

Deze kast heb ik toen gebouwd omdat ik mijn gameroom als opslag nodig had en mijn flippers moest verkopen gezien geen plek heb voor meerdere flippers in huis.

Waarschijnlijk was hij ook niet ontmanteld als ik geen mooie lotr was tegenkomen.
Omdat ik voorlopig de opslag nog wel even nodig heb vind ik het ook niet zinvol om de hyperpin in opslag te zetten.
En verkopen vind ik zonde gezien het verlies in euro's (schermen en computer zijn ruim 2 jaar oud).

Dus het speelveld hangt in z'n behuizing aan de muur op een slaapkamer, de kopmonitor gaat samen met computer, flipperbuttons e.d. het mamecabinet in en het cabinet krijgt een nieuw leven bij Ruud ;)

Recycling. 8-)

wietse
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 aug 2013, 14:19
Real name: wietse

Re: Show your VP

Bericht door wietse » 12 jun 2014, 15:29

Hallo,

Ik ben bezig met een hyperpincabinet aan het maken, de cabinet is al grotendeels af. het thema dat ik gekozen heb is the simpsons, daarvoor heb ik ook alle sideart en ledbord zelf ontworpen.

de cabinet draait op windows 7 met als fronted hyperpin met daarin visual en future pinball

qua hardwar: 40 inch led tv samsung 100hz voor speelveld
32 inch lcd sony bravia voor kopscherm.
kast: is een miss bowling waar ik alle uitgehaald heb en wat uit weggefreest omdat ik just 1.6 cm te kort kwam om het speelveld in te steken. de orginele plunger is behouden, deze heb ik omgebouwd om op de ipac te doen werken met enkele switchs.
ipac2 + buttons, deze buttons zal ik nog veranderen in leaf switches voor beter gevoel.
veel leds en er gaan er nog bij komen want ik zou graag een ledwiz erin steken voor alle lichteffecten.
pc: i7 2600k + 8gb ram + 750 gb hdd wd blue( word waarschijnlijk nog vervangen door ssd) gtx760 van asus met 2gb ddr5 en nog een nvidia gts 450 , asus 1155 p8h77-v le moederbord en nog een Linksys WMP600N wifi kaart. verder zit er nog een voeding in van 650 watt van corsair en nog een 2de oude voeding voor alle leds aan te sturen van rond een watt. ook zitten er 2 zalman fans van 12 cm in de kopkast en in de rest nog 5 fans van 10 cm voor koeling en luchtstroming.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hetgeen er nog moet aan veranderen is de kopkast verder afwerken, nog wat leds bij en een ledwiz, ook zou ik graag van die contactors en een shaker motor bij plaatsen, maar daar weet ik nog niet veel van ...

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Show your VP

Bericht door Baron Shadow » 12 jun 2014, 16:33

Leuk man, heb er hier ook een en ben er nog steeds zeer blij mee.
Heb ook og contactors liggen die ik nu binekort erin wil zetten want dat lijkt me wel leuker.
Geeft tenminste effect als je een flipperknop indrukt.

Ik draai zelf onder Hyperpin al heb ik nog steeds iet voor elkaar om daar zowel vp als fp kasten tegelijk onderte draaien.
Dus nu draai ik alleen vp kasten en moet zeggen datik die ook wel realistischer vind en er ook al nieuwere, heb net the avengers, onder draaien.
Ik zit eigenlijk ook wel een beetje te wachten op een cabinet versie van pinball arcade maar dat lijkt ook lange termijn te owrden helaas.
Vind het ook wel leuk allerlei experimenteer dingen zoals bv pinball x wat er nu is om te zien of dat beter werkt dan Hyperpin. ledwizz heb ik ook og niet geprobeerd eerst gewoon de kast maar eens helemaal leker aan het spelen hebben.
Ohja daar hoort in mijn ogen ook nudgen bij en ik heb wel die digitale plunger met nudging maar nog niet goed aan de praat gekregen. Misschien eens kijken of ik iets van mercury switches kan aansluiten.
Waar woon jij eigenlijk ik zou best eens iemand in de buurt willen hebben waar ik samen mee kan kijken wat er allemaal mogelijk is. Ik woon zelf in zeeland. Heb teouwens ook nog gewoon een aantal echte flipperkasten een mamekast en een dubbeleracer dus een echte gameroom heerlijk.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

wietse
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 aug 2013, 14:19
Real name: wietse

Re: Show your VP

Bericht door wietse » 12 jun 2014, 20:25

hey, bedankt,

ikzelf woon ieper belgië, is wat ver om een binnen te springen. mij is het prima gelukt om vp naast fp te draaien , ik heb vanavond vp upgedate om the avengers te spelen en ik heb naast pinmame nu ook b2s screen geinstalleerd voor active backglass, is echt de moeite, je kan nu zelfs de kleur van je dmd wijzigen of in multicolor zetten.

nog een vraagje, waar hebt u uw contactors gehaald? en hoe sluit je ze aan.
ik heb ook gelezen dat sommige een replay knocker erin plaatsen , daarover twijfel ik om erin te plaatsen.

offtopic: ikzelf heb een twin sega rally staan dat ik probeer te restauren en te herstellen, een atari rush racer the rock edition (volledig werkend) en een sega line of fire deluxe edition die juist een nieuwe chip nodig heeft op de spelprint en nog een twin racer world rally2 van gaelco. ik zou zelf ook graag een echte flipperkast in huis halen, maar daarvoor zou ik kijken om eerst de atari rush racer weg te doen

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Show your VP

Bericht door Baron Shadow » 12 jun 2014, 22:19

Hoi, ja jammeris bijna 2 uur rijden was wel gezellig geweest als we iets dichterbij hadden gewoond.
Nuja we kunnen nochtans ervaringen uitwisselen he.

Ik heb The Avengers inderdaad al draaien en ge ruikte al eerder de b2s kopruiten dat is wel gaaf.
Draai nu inderdaad ook de allernieuwste vp 9.90 ofzo, ik kijk veel op vpuniverse en download ook het meeste daar.
Kleur van de dmd ben ik nog niet mee bezig geweest maar draaiinmiddels wel al watvette kasten onder vp.
Zoals Transformers, Iron Man, avatar etc. Zal weleens een lijstje posten.
The contactors heb ik van de topic opener ETK van Edmond heb ik ook toen zijn cabinet overgenomen en deze zelf opgebouwd.
Helaas kan ik wel FP kasten spelen maar verschijnen ze niet onder mijn Hyperpin menu en ben er nog steeds niet achter waardoor.
Moet misschien eigenlijk eens helemaal opnieuw beginnen maar ja kost weer veel tijd en zijn nog zat andere dingen die ik wil doen. Heb buiten de Hyperpin ook nog een aantal echte flipperkasten etc... Dus ik verveel me niet.
Ach en ik moet zeggen nu de modernere kasten ook onder VP komen heb ik dat toch liever vind ik beter soelen als FP.
zeker als ik nu Avengers kijk hoe heerlijk die speelt. Maar wil in ieder geval die contactors eens in gaan bouwen.
Zag dat VirtuaPinball ook al de Ac/dc en Star Trek klaar heeft helaas nog niet te downloaden.
Ach je vlijft bezig he ben ook nog ff met BAM bezig geweest maar dat werkte met 1 ps3 camera niet echt lekker vond ik.
Nou zal zo nog ff foto's toevoegen en we lullen morgen wel weer verder.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (73.93 KiB) 11346 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (73.53 KiB) 11346 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (103.44 KiB) 11346 keer bekeken
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Show your VP

Bericht door Baron Shadow » 12 jun 2014, 22:22

Ik heb trouwens een 37" inch playfield monitor en een 28" gedraaid als kopruit/dmd wat gebruik jij eigenlijk?
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

wietse
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 aug 2013, 14:19
Real name: wietse

Re: Show your VP

Bericht door wietse » 12 jun 2014, 22:39

Eerst en vooral mooi kast en mooi logo!

Ik gebruik een 40 inch led tv 100hz als speelveld en een32inch gedraaid als kopruit/dmd. Ik had een oude bingokast gebruikt al cabinet, maarcmijn 40 inch kon er in de breedte juist niet in , dan maar 2 sleuven met de boomfrees ingemaakt en zo sluit het speelveld praktisch naadloos aan met de cabinet zelf

Onder future pinball is pirates of the carebean en iron man echt goed om spelen, bij iron man krijg je voor je effectief speeltstukken uit de film te zien, ik heb het script wat aangepast zodat je de filmfragmenten ook tijdens het flipperen ziet
Als je future pinball wil zien in je hyperpin moet je in de settingsfile van je hyperpin future pinball op true zetten en in je xml file waarin je cabs plaatst een hebben met de cabs voor future pinball anders zal ik je morgen eens die files doorsturen

De sites die ik bekijk zijn ook vpvpunivers, vpforums en voor future pinball http://www.pinsimdb.org/

Bam had ik ook beken voor het dieptezicht, mar het is jammer dat je verplicht bent van via een cam ieder keer opnieuw te calibreren

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Show your VP

Bericht door Baron Shadow » 12 jun 2014, 23:04

Klimkt interessant dat je die fragmenten ook tijdens flipperen ziet.
Ik apeel deze inderdaad wel aparr maar ondanks dat ik ook al oprruw had gezet etc nooit gelukt het tegelijk te draaien.
Wil er dus graag eens met je live over ouwehoeren. Moeten maar df kijken wat we kunnen regelen en hoe we elkaar kunnen helpen.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Show your VP

Bericht door Baron Shadow » 09 sep 2014, 11:46

Kwam dit topic weer tegen na ander topic over vp.
Ben zelf momenteel bezig om de ps3 pack die ik heb gekocht voor BAM te gaan installeren.
Zijn 2 ps3 cams en een batterypack voor aan je broek die de ledbril voor headtracking van stroom voorziet.
Heb de cams al in de kop gemonteerd maar kreeg hem nog niet helemaal goed gecalibreerd.
Inmiddels ook FP onder hyperpin draaien bleek toch dat er iets fout zat in xml file.
Blijft een hoop zoekwerk etc maar je hebt er een hoop voldoening van als het werkt.
Ze zijn ook hard bezig om VP10 uit te brengen ben benieuwd wat daar allemaal weer in zit.
De nieuwe physmods geven een steeds beter en realistischer balgevoel en nu er ook al wat vette stern kasten uit zijn onder VP wordt dit steeds leuker aangezien ik VP toch zelf wat beter vind spelen als FP al is dat met BAM natuurlijk ook gaaf en heb je er ook zeer mooie kasten voor.
Iemand hier die een shaker heeft geïnstalleerd want heb er hier een liggen maar zou niet weten hoe deze in de hyperpin aan te sluiten. Is eigenlijk ook gekocht voor de STTNG die ik heb maar pinbits bordje is stuk :(
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Plaats reactie