Pagina 1 van 1

Hyperspin & Visual Pinball

Geplaatst: 11 dec 2013, 09:05
door Pascal
Ik heb een mame kast met hyperspin op (classic arcades en Nintendo games)
ik heb die zelf niet geconfigureerd want ik ken daar niets van :wtf:

nu zou ik ook visual pinball willen met hyperspin menu (zie filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=QhcrTncmjxo ), wel alles op één scherm het is een gewone mame kast.

wie kan mij helpen, hoe doe ik dat? waar haal ik de software? of kan iemand mij alles in één keer bezorgen tegen vergoeding?
alle hulp welkom...!

Re: Hyperspin & Visual Pinball

Geplaatst: 11 dec 2013, 15:00
door wowter
Dit gaat op dezelfde manier als alle andere systemen toevoegen aan Hyperspin, maar misschien kun je de vraag beter op het hyperspin forum stellen? Dit is een weinig gebruikte setup, dus reken ook nog eens op relatief veel handwerk voor het vullen van alle config bestanden.

De meeste mensen gebruiken overigens Hyperpin ipv Hyperspin voor visual pinball, maar Hyperpin werkt alleen als je je monitor in portrait stand hebt staan.

Re: Hyperspin & Visual Pinball

Geplaatst: 11 dec 2013, 23:24
door Baron Shadow
Hier http://www.vpforums.org/ kun je in ieder geval meer info vinden en kasten voor visual pinball.
Hier kun je info vinden mbt Hyperspin http://youtu.be/xnHEhe4lz1U.

Re: Hyperspin & Visual Pinball

Geplaatst: 12 dec 2013, 09:09
door Pascal
ga ik eens bekijken
thanks !! :good:

Re: Hyperspin & Visual Pinball

Geplaatst: 23 dec 2013, 14:59
door Pascal
te moeilijk voor mij :wtf: :madman:

Re: Hyperspin & Visual Pinball

Geplaatst: 23 dec 2013, 19:57
door Eric
Heb je hier gekeken en links getting started

Re: Hyperspin & Visual Pinball

Geplaatst: 31 aug 2014, 13:15
door Humanfly
ik heb Future Pinball geïnstalleerd

vind ik veel beter dan Visual Pinball

enig probleem heb ik met Terminator 2, wanneer ik bal dien af te schieten met kanon, mis ik altijd, waardoor ik nooit Multiball heb :( iemand tips?
het lijkt me nochtans dat ik hem recht in het midden raak

Re: Hyperspin & Visual Pinball

Geplaatst: 31 aug 2014, 13:53
door Baron Shadow
Als je van future pinball houd zou ik BAM (Better Arcade Mode) maar eens bekijken dat is pas gaaf.
Ik speel zowel VP als VP En pinballfx en pinball arcade ach ze hebben allemaal zo hun voors en tegens.
In mijn cabinet draait momenteel voornamelijk VP maar ben nu bezig om vanwege BAM ook de FP kasten weer eens te bekijken.

Re: Hyperspin & Visual Pinball

Geplaatst: 31 aug 2014, 14:43
door wietse
En als je alle emulators eenvoudig in een frontent wil draaien pinballx werkt veel eenvoudiger om in te stellen dan hyperpin en is multicore. Veel sneller

Re: Hyperspin & Visual Pinball

Geplaatst: 06 sep 2014, 18:16
door Humanfly
ik vind future pinball eenvoudig om te bedienen? geen probleem mee

grote probleem is met terminator 2 :mrgreen: :x

Re: Hyperspin & Visual Pinball

Geplaatst: 07 sep 2014, 11:03
door ichigo1986
Inderdaad, ik ben afgestapt van Hyperpin/hyperspin naar PinballX, dit is een veel vlottere/betere frontend in mijn ogen.

Hier draai ik zonder probleem VP, FP en Pinballfx2 op.
Het configureren van de tafels vraagt inderdaad wat werk, vooral dan letten op de naamgeving, maar met pinballX Gamemanager wordt het al een pak makkelijker!

FP + BAM is zeker en vast een aanrader, maar VP ligt nog steeds het dichtst bij het echte pinballgevoel volgens mij.
Hoewel er nu ook voor FP nieuwe engines zijn, Zedonius etc... die al heel veel verbeterd hebben aan FP!

Voor technische vragen kan je inderdaad het best terecht op het VP forum, daar staan enorm veel tutorials over hoe alles in elkaar zit!

Re: Hyperspin & Visual Pinball

Geplaatst: 07 sep 2014, 11:14
door Baron Shadow
Vergeer de site vpuniverse niet als het gaat om VP tafels.
Daar kun je ook moderenere stern tafels vinden die ze op vpfroums boycotten.
De nieuwe physmods zijn ook een hele verbetering mbt het balgevoel en vp blijf ik ook lekkerder vinden spelen maar BAM geeft met het 3d effect wel een hele gave look doordat de kasten dan 3d worden ik heb pas sinds kort een ps3 pack gekocht en moet het nog aansluiten en configureren maar las er al veel goeds over en de filmpjes zijn echt cool.

Re: Hyperspin & Visual Pinball

Geplaatst: 07 sep 2014, 16:43
door ichigo1986
Hier is trouwens een goed forum over BAM en FP:

http://www.gopinball.com/forum/

Re: Hyperspin & Visual Pinball

Geplaatst: 08 sep 2014, 07:40
door jippen
Krijg de tafels van vpuniverse niet aan de praat... bvb x-men, krijg altijd fout over active X element, dan dat hij de sam;vbs file niet kan vinden, en dan dat er 2 fouten in het script staan over controllers ?
Handleiding gevolgt, maar doet het niet . Iemand het zelfde voor ?

Re: Hyperspin & Visual Pinball

Geplaatst: 08 sep 2014, 08:33
door Baron Shadow
Draait bij mij prima, heb je de sam.vbs file wel in de juiste directory staan.
De foutmeldingen zijn altijd logisch dus even goed kijken wat ze melden en dat onderzoeken.

Re: Hyperspin & Visual Pinball

Geplaatst: 08 sep 2014, 14:11
door jippen
Gebruik je dan ook Visual pinball en vpmame ?

sam.vbs heb ik in de zelfde folder gezet als wpc.vbs en sega.vbs enz..
Dll file van op de site in vpmame gezet en via de setup de rom getest. daar zegt dat deze bruikbaar is.
Bij het runnen gaat het fout. Ga deze avond nog eens zoeken.

Re: Hyperspin & Visual Pinball

Geplaatst: 08 sep 2014, 14:57
door Baron Shadow
Maar heb je ook wel de rom van xmen gedownload van de stern site ?

Re: Hyperspin & Visual Pinball

Geplaatst: 08 sep 2014, 15:31
door jippen
Jep en hernoemd zoals beschreven in de post. Zou kunnen te maken hebben met de controllers in het script....

Re: Hyperspin & Visual Pinball

Geplaatst: 08 sep 2014, 15:31
door ichigo1986
Die foutmelding over de controllers gaat waarschijnlijk over het volgende:

in het script van de table staat een stukje waar de controller gedefinieerd wordt.

Code: Selecteer alles

Select Case cController
		Case 1
			Set Controller = CreateObject("VPinMAME.Controller")
			If Err Then MsgBox "Can't Load VPinMAME." & vbNewLine & Err.Description
			If VPMver>"" Then If Controller.Version < VPMver Or Err Then MsgBox "VPinMAME ver " & VPMver & " required."
			If VPinMAMEDriverVer < VBSver Or Err Then MsgBox VBSFile & " ver " & VBSver & " or higher required."
		Case 2
			Set Controller = CreateObject("UltraVP.BackglassServ")
		Case 3
			Set Controller = CreateObject("B2S.Server")
	End Select

of

Code: Selecteer alles

Set Controller = CreateObject("VPinMAME.Controller")
'Set Controller = CreateObject("UltraVP.BackglassServ")
'Set Controller = CreateObject("B2S.Server")
Hier dien je de correcte controller te selecteren, welke je gebruikt. in mijn geval heb ik de B2S server geinstalleerd, dus doe ik volgende (let op de quote voor de zin)

Code: Selecteer alles

'Set Controller = CreateObject("VPinMAME.Controller")
'Set Controller = CreateObject("UltraVP.BackglassServ")
Set Controller = CreateObject("B2S.Server")

Re: Hyperspin & Visual Pinball

Geplaatst: 08 sep 2014, 15:34
door ichigo1986
jippen schreef:Jep en hernoemd zoals beschreven in de post. Zou kunnen te maken hebben met de controllers in het script....
Het voorbeeld in die Post is een voorbeeld, een werkwijze.

Je moet voor alle zekerheid het script opendoen (van de table) en zoeken naar volgende regel:

Code: Selecteer alles

Const cGameName = "avg_140"
En zo moet je je ROM noemen.

Er zijn tegenwoordig wel veel tables die zelfs geen ROM nodig hebben om te draaien. maar dat staat dan ook duidelijk op het forum vermeld indien dit zo is.

Re: Hyperspin & Visual Pinball

Geplaatst: 09 sep 2014, 11:14
door Baron Shadow
Duidelijk uitleg wouter :clap:
Blijft inderdaad soms lastig met al die zaken maar wel top als het werkt.