Ervaringen met Hyperpin cabinets

Alles wat Pinball simulatie/emulatie te maken heeft, VP, FP etc...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RonnyH
Berichten: 103
Lid geworden op: 23 nov 2011, 11:04
Real name: Ronald H
Locatie: The Netherlands

Ervaringen met Hyperpin cabinets

Bericht door RonnyH » 05 dec 2012, 13:50

Ik vroeg me af of hier iemand ervaring heeft met een Hyperpin cabinet.
Hoe speelt het, ik bedoel voelt het nog wel een beetje 'natuurlijk' aan of is het volledig 'kunstmatig' ?
Ik heb wel de desktop versies van de meeste flipperkasten op mijn PC staan, maar ik vind het nogal afhankelijk van de 'bouwer' hoe de emulatie voelt, als een Hyperpin dezelfde look en feel heeft dan weet ik genoeg. :angel:

Wat zijn overigens de gangbare prijzen voor zo'n cabinet en staat er wellicht één ergens op locatie om het zelf eens te proberen ?

Ronny
In : TZ, MM, Virtual Pinball Cabinet en ATGames Legend Ultimate Arcade Cabinet
Uit : TA, TAF, IJ

Leve78
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 aug 2012, 15:09
Real name: Christophe Daelemans
Locatie: Belgium

Re: Ervaringen met Hyperpin cabinets

Bericht door Leve78 » 13 dec 2012, 15:20

Heb ze nog nooit gespeeld maar heb al een hyperpin zonder cabinet voor 1100 gezien en met kabinet + forceback heb ik voor 1400 al gezien. Volgens mij speelt dat hetzelfde als op pc, buiten de force kickback en de geluiden die het fysieke van een pinballgame nabootsen. Maar miss ben ik mis.
CP en ACDC Pro
Exit:IM VE, CFTBL, NGG, WWE RR, JD, DR.Who ,WoF, BSD, Monopoly ,POTC en W?D

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Ervaringen met Hyperpin cabinets

Bericht door Baron Shadow » 13 dec 2012, 15:31

Nou voor € 1400 ben ik benieuwd naar de staat.
Ik ben er met een bezig waarbij ik het hyperpin cabinet (zonder inhoud) van Edmond heb gekocht.
De inhoud verder zit ik voorlopig al rond de € 1500 en als je dan de uren kijkt om zo'n kast spelend te krijgen etc.. is 1400 een koopje (vandaar mijn scepsis).

Wat spelen betreft de mijne is nog niet klaar maar al wel spelend en ik woon op de grens zeeland/brabant in Oud Vossemeer. Dus mocht iemand eens willen komen kijken/spelen stuur dan gerust een pm of email.

Persoonlijk vind ik het niet te vergelijken met het spelen van Visual Pinball op een PC omdat de beleving heel anders is.
Zeker als zaken zoals Tilt, shaker motor etc aanwezig zijn maar ook zonder dat is het al anders om echt fullscreen te spelen. Ik heb er een met 2 schermen een 37" als speelveld en een 28" verticaal in de kopkast die gebruikt wordt voor zowel kopruit als dmd. Kijk hier http://www.ericpinball.be/NL_Hyperpin.html voor de kast die Edmond toen heeft gemaakt.
Het is natuurlijk nooit te vergelijken met een "echte" flipperkast maar dat wil niet zeggen dat je er niet net zoveel plezier van kunt hebben. Beide is daarom gewoon het leukste maar als je maar plek hebt voor 1 kast zou ik het ook niet weten dus zou inderdaad zeggen probeer het eens uit.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
RonnyH
Berichten: 103
Lid geworden op: 23 nov 2011, 11:04
Real name: Ronald H
Locatie: The Netherlands

Re: Ervaringen met Hyperpin cabinets

Bericht door RonnyH » 14 dec 2012, 10:06

Bedankt voor de informatie. Ik heb op dit moment alleen maar ruimte voor 2 kasten en ik zat met het idee te spelen om één kast te vervangen/ruilen voor een Hyperpin cabinet. Goed om te weten dat als ik de knoop heb doorgehakt eventueel even een 'potje' kan komen spelen. Ik zal ook eens aan de hand van de specificaties kijken hoe hoog de kosten dan zullen worden, een shakermotor, goed geluid en tilt lijken me wel zaken die aanwezig moeten zijn voor het flippergevoel.

Ronny
In : TZ, MM, Virtual Pinball Cabinet en ATGames Legend Ultimate Arcade Cabinet
Uit : TA, TAF, IJ

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Ervaringen met Hyperpin cabinets

Bericht door Baron Shadow » 14 dec 2012, 13:27

Op hyperspin-fe.com of vpforums.org kun je ook een hoop info vinden.
Verder kun je op youtube eens zoeken op hyperpin dan vind je ook genoeg.
En geef gerust een seintje als je eens wilt komen kijken en mocht je nog meer willen weten dan hoor ik het wel.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Plaats reactie