Pinball X frontend help

Alles wat Pinball simulatie/emulatie te maken heeft, VP, FP etc...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5768
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Pinball X frontend help

Bericht door Pascal » 04 jul 2018, 21:18

Om mijn visual pinball tables overzichtelijk te bespelen ga ik pinballX gebruiken.
Ik heb het al geinstalleerd en voorlopig met een 10-tal flippers in werking gezet.
Er zijn echter een paar dingen waar ik wat hulp kan bij gebruiken.

1. Als je een flipper aanklikt krijg je een menu met spelen/info/favorieten/enz... kan ik dit menu aanpassen of wissen?

2. Ik ga geen filmpjes gebruiken. enkel een achtergrondfoto en het "wheel" met custom images. Maar kan ik die achtergrond wijzigen in de configuratie?

3. ik heb 1 afbeelding voor het wheel, ik kan deze ingeven maar uiteindelijk krijg ik ze niet te zien in het wheel. moeten de afbeeldingen aan bepaalde eisen voldoen?

dit is het voorlopig :madman:

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Pinball X frontend help

Bericht door Baron Shadow » 04 jul 2018, 22:29

Ik ben ook van plan om over te stappen op PinballX gebruik nu Hyperpin maar hoor meer positieve berichten over PinballX
Zal eens kijken of ik je vragen kan beantwoorden dan.
Maar zijn wellicht nog wel andere hier die er gebruik van maken en het weten.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
RipleYYY
Berichten: 879
Lid geworden op: 24 apr 2012, 09:09
Real name: mic
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Pinball X frontend help

Bericht door RipleYYY » 04 jul 2018, 22:42

1. my menu is shorter, than should be yes, will check
2. should be yes too, will check
3. ?

Gebruikersavatar
RipleYYY
Berichten: 879
Lid geworden op: 24 apr 2012, 09:09
Real name: mic
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Pinball X frontend help

Bericht door RipleYYY » 07 jul 2018, 08:56

1. well than, i only have RETURN & EXIT on my menu, didnt remember/found how i erased the others, mainwhile all these are in the KEYBOARD SETTINGS of PINBALLX options ... was thinking to go directly in the pinballx.ini file in the CONFIG forder, but seems this is just the same

examples only two choices menu :

https://mk1.ti1ca.com/ff9w334r-1024.jpg

2. 3. to put your own pics in the "background" screens (even a blank, well black one, as on mine), just create yours, and replace the originals there PINBALLX > MEDIA > "the folder interested" ... while keeping the same pics name of course

examples on mine :

https://mk1.ti1ca.com/18yraqwu-1024.jpg

https://mk1.ti1ca.com/6ax8dsse-1024.jpg

...

now, to Pascal (and others), as said already, VP and all logs around are a real pain to setp-up correctly, just because a same configuration will work on a system, but not on another, due to a lot of various parameters... hard to explain/understand why, even more when we're not in front of the pincab while testings things

you simply (...lol inside...) have to set-up yours point per point than check, and advance as it step per step... its also how i've done it mine (while didnt know anything about PX when i decided to finally use it), day after day, problem after problem

at the end, you'll get your reward with a 100% working pincab... good luck

:pin:

Gebruikersavatar
RonnyH
Berichten: 103
Lid geworden op: 23 nov 2011, 11:04
Real name: Ronald H
Locatie: The Netherlands

Re: Pinball X frontend help

Bericht door RonnyH » 07 jul 2018, 11:14

1. Het menu kan je niet aanpassen, wel zal de lijst met keuzes langer zijn als je bijv. ook een flyer, en instructie kaart voor je table hebt geplaatst.
2. Je hebt in pbx de mogelijkheid om flyers en instructie kaartjes te plaatsen, deze moet je dan plaatsen in de "media" folder binnen de pinballx folder. Je ziet vanzelf de opbouw van de diverse componenten. Let er wel op dat je afbeeldingen dezelfde naam hebben als de vp table, anders worden ze niet getoond,
3. Backbox, wheel, playfield afbeeldingen / videos moet je plaatsen onder een andere folder binnen de pinballx folder. Het is afhankelijk van de naam van de vp executable die je gebruikt. Als je bv visual pinball x (versie 10) gebruikt zou je onder de folder zoiets hebben "pinballx\visual pinball x\wheel images". (En dan verder directories met backglass, playfield etc etc)
Ook hier geldt gebruik dezelfde namen als de vp table naam en dan werkt het.
Mocht je trouwens geen backglass/playfield afbeelding hebben, dan kan je de vp table starten vanuit pbx en op de "s" drukken dan worden afbeeldingen gemaakt en geplaatst in de folder screen grab. Deze vervolgens verplaatsen naar de juiste folder en klaar.(toetsen kan je aanpassen mbv settings programma)

Overigens is het afhankelijk van de versie pbx welk type afbeelding getoond kan worden, mijn ervaring is dat png afbeeldingen altijd werken.

Hope this helps,
Ronald
In : TZ, MM, Virtual Pinball Cabinet en ATGames Legend Ultimate Arcade Cabinet
Uit : TA, TAF, IJ

Plaats reactie