The X Files => Sega

Wat is de waarde van een kast op dit moment?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pinballservice-nl
Berichten: 259
Lid geworden op: 08 jun 2016, 07:08
Real name: pinballservice.nl team
Locatie: The Netherlands

The X Files => Sega

Bericht door pinballservice-nl » 01 jun 2017, 19:02

Eigenaar van een X Files wil hem misschien opgeknapt hebben en wil weten wat de waarde ongeveer is van zijn flipper in huidige staat.
Ik heb zelf bitter weinig ervaring met Sega flipperkasten, wil graag weten hoe het zit met het verkrijgen van de X Files specifieke speelveld onderdelen.
Dus doe ik hierbij een oproep aan de kenners / liefhebbers, zijn de volgende onderdelen nieuw verkrijgbaar?
Tweedehands is geen optie is mijn ervaring met uitgewerkte weekmakers in het plastic.
marcospecialties.com heeft niets op dit moment
De " File Cabinet" is aardig kapot geschoten.
Speelveld plastics missen hoeken en zijn slecht door?
Ramps zijn gescheurd op bevestigingen en hebben haarscheuren.
Alien baby / cylinder is matig.
Eigenlijk sowieso alles X Files specifiek is slecht.

Schades zijn ontstaan door veel spellen, matige ballen, zon, leeftijd, en zeer slecht onderhoud.
Wat is wijsheid?

Mijn vraag geldt ook voor andere types van Sega, gaan er nieuwe plastic delen voor geproduceerd worden of is het einde verhaal?
Coniunctione Crescitur

Gebruikersavatar
vanlierde51
Berichten: 522
Lid geworden op: 25 feb 2014, 08:32
Real name: Gilles Van Lierde
Locatie: Belgium

Re: The X Files => Sega

Bericht door vanlierde51 » 03 jun 2017, 13:33

Nope...stukken moeilijk te vinden, kutkast voor het herstellen, waarde in topstaat rond 1200€, dus hier misschien 600- 700, max
Gilflip
BOP, FT, JP, DW, Radical, DrWho, SMania,BSD,DLady,GWings, Space T,GLizard, JITB,Blue Rib,Pharaoh,T-Zone,Pol Force,CBWizard,Bad girls,TM, DM, DW, SK, PB35th- neo-geo 120 in 1, Brabo 60 in 1, Carn-Evil, Offroad Rally

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: The X Files => Sega

Bericht door zwartepanter » 03 jun 2017, 16:40

Is al 1200 voor een gebruikt exemplaar helaas...

Gebruikersavatar
pinballservice-nl
Berichten: 259
Lid geworden op: 08 jun 2016, 07:08
Real name: pinballservice.nl team
Locatie: The Netherlands

Re: The X Files => Sega

Bericht door pinballservice-nl » 03 jun 2017, 21:52

Heb de beste man gemeld dat de flipper nog 500 euro waard is om het feit dat de borden nog goed zijn, de rest / het meeste blijft 2e hands en onverkoopbaar.
De flipper is alleen nog interessant voor iemand die in staat is om de defecte parts te kopiëren of te herstellen = veel tijd en liefde = en dat heb ik er niet voor over en hij financieel op dit moment ook niet.
Helaas voor de opportunisten, de eigenaar zet de flipper in opslag en hoopt op betere tijden zoals het kunnen laten 3D printen van de defecte parts.


De specifieke onderdelen voorziening is dus bitter slecht.
Ik zal bij vraag voor advies bij mij niemand een Sega aanraden als aankoop.
Bedankt voor de aandacht en info.
Coniunctione Crescitur

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: The X Files => Sega

Bericht door Cenobyte » 04 jun 2017, 10:36

Ik ben van mening dat het zo over één kam scheren van alle Sega kasten toch te negatief is. Sega heeft wel degelijk een aantal leuke kasten waar onderdelen voor te vinden zijn, evenals Bally/Williams soms draken heeft waar ook niks meer voor te vinden is.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
pinballservice-nl
Berichten: 259
Lid geworden op: 08 jun 2016, 07:08
Real name: pinballservice.nl team
Locatie: The Netherlands

Re: The X Files => Sega

Bericht door pinballservice-nl » 04 jun 2017, 12:01

Ik ben niet negatief over Sega, hou me niet langer in spanning waar de spare parts gekocht kunnen worden.
Van flipperkasten in opslag zetten wordt ik niet beter.
Als test diverse Sega titels gegoogeld op verkrijgbaarheid van ramps en type specifieke speelveld stukken...........
Ik vind het ook heel vervelend dat flippers onspeelbaar worden door de tand des tijds.

Als voorbeeld de Data East Time Machine die afgelopen voorjaar hier te koop werd gevraagd, diverse Time Machines aangeboden via oproep op marktplaats, stuk voor stuk met afgebroken ramps of vol met haarscheuren en voor de hoofdprijs!!, de helft nam al niet de moeite om een foto te sturen omdat het verhaal van het aangebodene dus niet overeenkwam met de werkelijkheid.( een ramp met duct tape laat zich niet graag fotograferen ) :D
Ramps zijn niet te koop!

Het is geen geheim dat voor andere merken ook niet alles verkrijgbaar is, dan wordt het repro, zelfbouw/reparatie of scrap voor parts.

Waard om te vermelden bij pricecheck om teleurstelling te voorkomen?

.
Coniunctione Crescitur

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: The X Files => Sega

Bericht door Richard Baan » 04 jun 2017, 12:31

De kast is 20 jaar oud. Logisch dat de plastic onderdelen kapot gaan. En als er geen repro onderdelen te koop zijn is dat het.
Wat de kast waard is is meer afhankelijk van wat men er voor over heeft. De markt bepaalt.
Ik vind de prijzen van alle kasten te hoog. Het is namelijk niet meer dan een afgeschreven stuk speelgoed. Leuk voor een paar honderd euro.

alleen als de prijs wordt betaald Door mensen dan is dat wel een gangbare prijs. Ongeacht wat jij en ik er van vinden.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
Automark
Berichten: 482
Lid geworden op: 18 aug 2013, 00:06
Real name: Mark
Locatie: Rest of the world

Re: The X Files => Sega

Bericht door Automark » 07 jun 2017, 21:23

idd, al die oude kasten zijn gewoon veel en veel te duur. Een tv uit die tijd is ook niet duurder dan nieuw toen :D

Maar er zijn er steeds minder, en de vraag lijkt nog steeds te stijgen, dus. ....

speak easy
Berichten: 193
Lid geworden op: 17 jan 2013, 18:44
Real name: edwin
Locatie: Germany

x files

Bericht door speak easy » 17 dec 2018, 19:58

wat mag een mooie goede spelende x Files kosten zo aan het einde van het jaar ga morgen kijken

speak easy
Berichten: 193
Lid geworden op: 17 jan 2013, 18:44
Real name: edwin
Locatie: Germany

Re: The X Files => Sega

Bericht door speak easy » 17 dec 2018, 21:43

oke ga het plastic goed bekijken lampjes ed bedankt

speak easy
Berichten: 193
Lid geworden op: 17 jan 2013, 18:44
Real name: edwin
Locatie: Germany

Re: The X Files => Sega

Bericht door speak easy » 17 dec 2018, 21:44

rampen bedoel ik lampjes zijn irrelevant

Plaats reactie