Dealer's choice

Wat is de waarde van een kast op dit moment?
Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Dealer's choice

Bericht door Baron Shadow » 17 dec 2016, 17:22

Zijn inderdaad sowieso niet echt veel em liefhebbers binnen de vereniging.
Ik moet zeggen dat ik er een aantal wel leuk vind en de techniek in ieder geval beter beheers als die van de modernere kasten :o

Kan me die laatste herinneren en heb ik ook niet geboden want is voor mij ook alweer een tijd geleden dat ik aan een flipperkast heb gesleuteld.
Dus dan ga ik zeker geen opknapper kopen heb dat bij eerdere veilingen wel gedaan.

Zijn zeker niet heel veel mensen die dit goed kunnen al zijn er gelukkig nog wel een aantal.
Zou toch zonde zijn als em''ers helemaal verdwenen.

Wil zeker mijn Fireball en Wizard wel houden maar zit zelf wel te denken om mijn eerst gekochte kast, een Old Chicago, wel te gaan verkopen want ben ik eigenlijk wel op uitgekeken.
En staat er eigenlijk alleen nog maar omdat het mijn 1e kast was. :roll:
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
Automark
Berichten: 482
Lid geworden op: 18 aug 2013, 00:06
Real name: Mark
Locatie: Rest of the world

Re: Dealer's choice

Bericht door Automark » 18 dec 2016, 00:59

Richard Baan schreef:... Dat is dan wel een select gezelschap die dat er voor over heeft. Is dat vervolgens representatief voor de gangbare waarde? Dat denk ik niet.
Ik bedoel ook dat ik het er voor over heb. Ik vind die oude em kasten echt fantastisch. Maar dan echt voornamelijk om het artwork, de rare ... techniek, en sommige om de speciale features.
Persoonlijk snap ik dan niet dat er niet meer mensen zijn met deze liefde voor deze kasten. Maar misschien is het ook wel te oud. Ik zie het zelf bijna als musea stukken, en ik wil ze eigenlijk ook niet meer kwijt. Ik heb alleen meer ruimte nodig :mrgreen: :(

Dat anderen alleen een modernere kast willen hebben kan ik ook wel begrijpen. Het is een compleet andere spel ervaring. Een beetje alsof je naar een kermis gaat waar ze alleen touwtje trekken etc hebben of een modern pretpark met allerlei achtbanen.

Gebruikersavatar
wizardblom
Berichten: 280
Lid geworden op: 26 mei 2012, 07:36
Real name: Ronald Blom
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Dealer's choice

Bericht door wizardblom » 18 dec 2016, 09:42

Benadering van e.m.?
Weinig tijd en veel lol, DMD?
Veel te veel tijd en heel uitgebreid.

Heb zelf diverse DMD en alpha numerieke kasten gehad, maar vond de diepte van de spellen qua rulesheets niet prettig.
E.M. is meer "in your face", victory en afgang liggen vlak naast elkaar, spelletjes zijn in een paar keer te begrijpen en zeer zeker in competitieverband is de winnaar snel bekend.

Voor de kroegeigenaar destijds van belang aangezien de winnaar of verliezer een rondje kwijt was.
Is denk ik ook de manco van de kasten van deze tijd, "even" een spelletje spelen is er niet meer bij.
Ben in Eindhoven bijna een keer mijn vlucht mis gelopen omdat ik mijn spelletje op Shrek uit wilde spelen...

Doet me wel goed te merken dat de oude generatie kasten een groeiend aantal liefhebbers begint te tellen die bovenstaande redenen qua spellengte en complexiteit niet altijd kunnen waarderen.

Wat voor een thuisspeler natuurlijk niet zo van belang is, deze zal juist tijd vrijmaken om het gevecht met de stalen bal aan te gaan.

Ieder zijn meug dus.
Slechte flipperkasten zijn er bijna niet, slecht afgestelde des te meer!

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Dealer's choice

Bericht door Richard Baan » 18 dec 2016, 13:17

Tja. Ook dat is dan kort Door de bocht. Je kunt shrek vergelijken met een em om vervolgens de conclusie te trekken dat elke dmd kast een lange bal tijd heeft een dus dat elke elektronische kast niet leuk is.

vergelijk ij met cftbl. Dat is toch een wereld van verschil.
Of eatpm met ij. Of tomcat met ij. Of centaur met ij. Of playboy van bally met ij.
Zo heeft elke tijd zijn eigen spelervaring.

maakt ook niet uit. Moet ieder voor zich weten. En hoe meer mensen met dezelfde of vergelijkbare smaak, hoe hoger die prijzen komen te liggen.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Plaats reactie