BMX (Bally)

Wat is de waarde van een kast op dit moment?
Plaats reactie
XNIF
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 okt 2011, 19:47
Real name: Dennis
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

BMX (Bally)

Bericht door XNIF » 04 nov 2011, 16:04

Ik vroeg me wat de waarde is van deze kast. Het is erg lastig omdat er maar 406 van gemaakt zijn...

Laatst gewijzigd door XNIF op 04 nov 2011, 19:04, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
diesel64
Berichten: 2116
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:40
Real name: Kristof
Locatie: Belgium

Re: Bally BMX (1982)

Bericht door diesel64 » 04 nov 2011, 16:16

Inderdaad een moeilijke gok. Het typische probleem van "laag aanbod en lage vraag". Veel arcadekasten hebben daar ook last van. Hoe schat je zo iets?

Zoals gewoonlijk hangt alles weer van de staat af. In ieder geval is de kast geen fortuinen waard, mijns inziens. Een beetje meer dan een doorsnee kast uit zijn periode misschien?

Ik normale staat (werkend, niet verzamelstaat maar ook geen wrak en niet te veel speelveldschade) zou ik die toch zo rond de 400 schatten. Misschien zelfs ietsje meer. Moeilijk te zeggen...

Als je nu net een verkoper kan vinden die er naar zo een specifieke op zoek is, kan de prijs natuurlijk wel hoger gaan. Maar vind maar eens zo iemand...

P.S.: De juiste topicnaam had "BMX (Bally)" geweest. ;)
No shirt. No shoes. No pinball.

XNIF
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 okt 2011, 19:47
Real name: Dennis
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: BMX (Bally)

Bericht door XNIF » 04 nov 2011, 16:37

Ik zal de topic aanpassen in de juiste syntax :)

Het is lastig, ik denk idd dat het wat de gek er voor geeft. Toch vermoed ik dat de prijs wel hoger is dat jij zegt. Ik heb namelijk nog nooit op geen enkele site in europa een BMX te koop gezien. En in de US gaan ze over 1500 dollar makkelijk. Nu is de US geen goede graadmeter, maar ik neem zelf aan dat deze kast in goede staat tegen de 800 euro waard is simpelweg omdat ik niet denk dat er nog veel in europa zijn! En de vraag .... verzamelen heeft ook te maken met rariteiten.

Gebruikersavatar
diesel64
Berichten: 2116
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:40
Real name: Kristof
Locatie: Belgium

Re: BMX (Bally)

Bericht door diesel64 » 04 nov 2011, 16:49

XNIF schreef:Ik zal de topic aanpassen in de juiste syntax :)

Het is lastig, ik denk idd dat het wat de gek er voor geeft. Toch vermoed ik dat de prijs wel hoger is dat jij zegt. Ik heb namelijk nog nooit op geen enkele site in europa een BMX te koop gezien. En in de US gaan ze over 1500 dollar makkelijk. Nu is de US geen goede graadmeter, maar ik neem zelf aan dat deze kast in goede staat tegen de 800 euro waard is simpelweg omdat ik niet denk dat er nog veel in europa zijn! En de vraag .... verzamelen heeft ook te maken met rariteiten.

Wel... ik weet het niet. Als je kijkt in de XLS sheet in het hoofdtopic hier, zie je dat er in de laatste jaren 5 BMX-en verkocht zijn op Ebay en dat de gemiddelde prijs zo'n 400 euro was. Nu, dat zegt natuurlijk niet zo heel veel (want het waren er maar 5), maar ik denk toch dat die 1500$ wat overdreven is.

Alles hangt er natuurlijk van af of je aan iemand verkoopt die er per se zo eentje wilt. Dan kan de prijs natuurlijk omhoog gaan omdat het aanbod zo laag is. Maar voor een gewone verzamelaar (voor wie het niet uitmaakt dat ze zo zeldzaam is) denk ik niet dat ze veel meer waard is dan eender welke kast uit die periode.

Ter illustratie: ik zou liever mijn geld steken in een Fathom dan in een BMX. :)
No shirt. No shoes. No pinball.

XNIF
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 okt 2011, 19:47
Real name: Dennis
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: BMX (Bally)

Bericht door XNIF » 04 nov 2011, 17:15

Ach ik zie het wel... eigenlijk wil hem zelf niet reviseren en dat moet echt gebeuren... misschien kan ik hem inruilen voor een DMD kast ofzo :)

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: BMX (Bally)

Bericht door zwartepanter » 04 nov 2011, 18:01

Idd, ook al te koop geweten en zelf kunnen kopen voor zo'n 400euro, dus Kristof was er niet echt naast... en voor een werkende!

XNIF
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 okt 2011, 19:47
Real name: Dennis
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: BMX (Bally)

Bericht door XNIF » 04 nov 2011, 18:05

ok dus dan :

400 voor een werkende
500 voor een mooie
600 voor 1 in topstaat?

ivang
Berichten: 792
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: BMX (Bally)

Bericht door ivang » 04 nov 2011, 18:41

XNIF schreef:ok dus dan :

400 voor een werkende
500 voor een mooie
600 voor 1 in topstaat?
Cut the crap, zeg gewoon dat je er eentje te koop hebt en wat je vraagprijs is :twisted:

Pinman
Berichten: 322
Lid geworden op: 16 aug 2011, 08:46
Real name: Yes

Re: BMX (Bally)

Bericht door Pinman » 04 nov 2011, 18:43

...
Laatst gewijzigd door Pinman op 06 apr 2021, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.

ivang
Berichten: 792
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: BMX (Bally)

Bericht door ivang » 04 nov 2011, 18:47

Als men de waarde schat op 8 keer de prijs die je betaald hebt, dan mag je toch al tevreden zijn , niet ?

De Etiennen Vermeersch onder ons zouden het verder proberen opdrijven van die 'geschatte waarde' zelfs onethisch durven noemen ...

XNIF
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 okt 2011, 19:47
Real name: Dennis
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: BMX (Bally)

Bericht door XNIF » 04 nov 2011, 19:02

Het is die van MP idd, die haal ik zondag op. De staat is niet briljant, maar zo'n koopje laat ik niet staan. En hij is zeker te restaureren, en hij werkt gewoon. En om eerlijk te zijn sinds ik het filmpje heb gezien ben ik eigenlijk wel impressed van deze kast aangezien deze uit 1982 komt. Er zitten echt grappige features op zoals die magneet!

75 euro voor 2 kasten ! moet wel een bus huren en 250 KM rijden... dus er komt wel wat bij eh.

Maar het blijft de moeite waard, ik wil helemaal niet het onderste uit de kan halen. Ik dacht mee aan ruilen tegen een andere kast met DMD plus wat geld. Maar dan moet ik wel weten hoeveel zo'n ding waard is!

Ik vermoed als ik hem helemaal schoon heb gemaakt dat alles er al heel anders uitziet:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door XNIF op 04 nov 2011, 19:18, 2 keer totaal gewijzigd.

Pinman
Berichten: 322
Lid geworden op: 16 aug 2011, 08:46
Real name: Yes

Re: BMX (Bally)

Bericht door Pinman » 04 nov 2011, 19:17

...
Laatst gewijzigd door Pinman op 06 apr 2021, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.

XNIF
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 okt 2011, 19:47
Real name: Dennis
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: BMX (Bally)

Bericht door XNIF » 04 nov 2011, 19:29

Pinman schreef:Oei, het speelveld is wel met flinke beschadigingen. En de kopruit is ook met luchtblazen als ik de foto's van marktplaats bekijk. Het probleem is, dat het een zeldzame kast is, en repro of reserve onderdelen moeilijker te vinden zijn. Maar voor die prijs hoef je niet te klagen. Als je hem weer kwijt wilt, laat maar weten...

kwijt wil ik hem zeker. Maar er is iemand op flippermarkt.de die zoekt al 2 jaar naar deze kast. Vermoedelijk wil hij deze kast wel hebben!

XNIF
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 okt 2011, 19:47
Real name: Dennis
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: BMX (Bally)

Bericht door XNIF » 04 nov 2011, 23:13

ivang schreef:Als men de waarde schat op 8 keer de prijs die je betaald hebt, dan mag je toch al tevreden zijn , niet ?

De Etiennen Vermeersch onder ons zouden het verder proberen opdrijven van die 'geschatte waarde' zelfs onethisch durven noemen ...
sorry je reaktie was me even ontgaan. Ik wil de prijs helemaal niet opdrijven. Ik ben geen handelaar.. alleen blij dat ik de kasten na een keer op F5 rammen zag op marktplaats! Tja uuuh! Die wil ik wel hebben natuurlijk... ik wil graag een andere DMD kast aangezien ik mijn hele collectie (TZ, Getaway, Comet, Black Jack) heb verkocht omdat mijn auto totalloss was en ik een nieuwe moest kopen. En ik wil graag weer flipperen! Sorry!

Plaats reactie